Hvorfor bor du der hvor du bor?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Gniske
Permanent bortvist
Indlæg: 44
Tilmeldt: 11. okt 2015, 14:58
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Indlægaf Gniske » 24. okt 2015, 19:24

Bor i København og bor her primært pga. nogle gode lokale marskandisere og bordeller.
1
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Indlægaf Kommodedyret » 24. okt 2015, 19:28

Jeg bor i København fordi jeg flyttede herover da jeg var yngre. Er opvokset i mellemstørrelse jysk provinsby, så jeg kedede mig og der skulle bare ske noget vildt. Århus var ikke nær nok, nej det skulle være den STØRSTE by.

Jeg bor i det kvarter som jeg gør af ren tilfældighed. Jeg fik en lejlighed der er billig og som ligger godt. Selve bygningen og naboerne er af helvedes til, så jeg bliver nok ikke boende for evigt, men er bare glad for at have et godt aktiv på lejemarkedet, og jeg kan let bytte til noget fedt andetsteds i landet hvis jeg skulle få lyst til det, eller komme på den interne venteliste i boligselskabet. Jo jo, jeg er tilfreds. :D
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Indlægaf ExCoastal » 24. okt 2015, 19:30

Tilbage i 1995 arbejdede jeg for et stort amerikansk IT firma i Ballerup, og jeg sad en eftermiddag og funderede lidt over tilværelsen. Min kæreste gennem 11 år og jeg var gået fra hinanden året før, og jeg var flyttet ud af vores fælles hus i Søborg et halvt år tidligere. Nu sad jeg og bladrede lidt fraværende i et Computerworld indtil en helsides annonce fik min opmærksomhed. Stort amerikansk IT firma søgte masser af folk til deres lokale salgsafdelinger. Jeg sendte mit CV afsted, men tænkte egentlig ikke så meget mere over det.

På det tidspunkt havde jeg mødt en ret sød amerikansk kvinde på nettet, vi havde skrevet sammen i længere tid, og vi havde lige netop mødtes første gang.

Omkring 3 måneder senere var jeg på juleferie hos min familie i Aalborg, da min telefon ringede. Det var en længere samtale, men den udmundede i et tilbud om at komme til samtale lige efter nytår. Samtalen gik fint, faktisk var der flere samtaler gennem ugen, men jeg rejste hjem med en ansættelseskontrakt i tasken. Forudsat at jeg kunne kvalificere mig til et arbejdsvisum.

4 måneder senere blev mine ting opmagasineret, og jeg pakkede to store kufferter. Så med en enkeltbillet til San Francisco i hånden tog jeg en taxa til Kastrup lufthavn. Det var virkeligt en underlig fornemmelse. Sad og tænkte meget over det hele på turen til London, og vel ankommet til terminal 4 i Heathrow fandt jeg en pub, og en 3-4 pints senere følte jeg mig helt klar :)

Jeg har aldrig fortrudt. Selvom der har været mange op og nedture, så var det nu det helt rigtige valg. Jeg føler mig utroligt hjemme her, og overvejer ikke at flytte den anden vej.
5
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Indlægaf Mholle » 24. okt 2015, 19:49

100% pga arbejde :)
0
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Indlægaf Craver » 24. okt 2015, 19:51

Jeg endte med at flytte til Randers for min kærestes og praktikplads skyld - planen har i lang tid været, at vi skulle flytte tilbage til Aalborg på et tidspunkt. Jeg er dog ret glad for luftforandringen, og desuden er huslejen meget billig, og min kæreste har job i sigte i Århus, så det ender nok med, jeg bliver permanent østjyde.. :lun:
0
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16116

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Indlægaf Urtekussen » 24. okt 2015, 19:53

Min kærestes barndomsby.

Jeg er ok med den, men savner nogle flere venner her. Og noget historie. Føler mig stadig, efter fem år, meget fremmed og "Ny" i byen.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Indlægaf MyGirl » 24. okt 2015, 20:14

Bor primært hvor jeg gør pga kærestens børn. Men er faktisk faldet ganske godt til, må jeg erkende..
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Indlægaf Krølle » 24. okt 2015, 21:02

Jeg har ikke pas til at rejse ind på den anden side af Langebro længere :D
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Indlægaf Evapeva » 24. okt 2015, 21:24

Jeg bor i en lille by lidt nord for Vejle. Jeg er fra Vejle, og min mand er fra Horsens - og dette sted er et geografisk kompromis, men det har i mange år ikke givet nogen anden mening end dét. :D Vi har boet her siden 2009, hvor vi købte hus, som vi stadig bygger løs på, og det er skruen uden ende, suuuk.

Nå, men nu har min mand fået arbejde helt lokalt i byen, hvilket er fantastisk; han havde ellers 75 km HVER vej HVER dag i flere år. Udover det vokser det lokale netværk hele tiden - særligt via vores børn. Vi ender med at sælge huset her og bygge eget et andet sted i byen, som er perfekt til børnefamilier. Jeg glæder mig. :lun:

....og er åbenbart blevet meget småborgerlig på mine gamle dage! :blush:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Indlægaf Evapeva » 24. okt 2015, 21:25

Førhen ville jeg bo i en storby - i en gammel ejerlejlighed med badekar på løvefødder - den slags. Det gjorde min jordbundne mand noget ved. :lol:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Indlægaf Delfin » 24. okt 2015, 23:07

Jeg har af forskellige årsager flyttet en del i mit liv, men den nuværende by er valgt pga. miljø.
Vi boede i et belastet område i Kbh, og det var rigtig slemt en overgang. Det var ikke så fedt, og det skabte utryghed hos min 10årige, så jeg tog simpelthen en rundtur til de steder, mit boligselskab har boliger udenfor Kbh. Jeg faldt pladask for byen her, som ligger ca. 40 km fra København, og her sidder jeg så 17 år efter, og "ungen" bor Kbh igen :D
0
14 11 14
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Indlægaf Planten » 24. okt 2015, 23:20

Jeg bor, hvor jeg bor for at opleve og arbejde :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Indlægaf Danseprinsesse » 24. okt 2015, 23:41

Vi er lige flyttet fra København tilbage til min fødeby i Jylland, vi flyttede i sin tid den anden vej pga. mit studie og hans job.
Det var primært min kæreste, der gerne ville "hjem" igen. Vores lejlighed i Jylland trak meget for ham og så det at være tættere på familien.

Vi bor i et dejligt område, lige ved siden af skov og fjord, og selvom vores lejlighed i København var lækker, så er stedet her den ultimative måde at bo i lejlighed for os. Vi har egen garage, kæmpe terrasse og ingen nabolarm, og samtidig slipper vi for vedligehold af hus og have.
Men mest af alt er det ret fantastisk at se min familie oftere og mere spontant end før. Det føles heldigvis som den rigtige beslutning at være flyttet, selvom der er ting, jeg savner fra København.

Med tiden kan vi måske få brug for et ekstra værelse, og det er nok det eneste, der kan få os til at overveje at sælge lejligheden. I det tilfælde kunne vi sagtens lande i en af de omkringliggende byer også, jeg føler mig ikke specielt bundet til lige denne by, selvom jeg er vokset op her.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Indlægaf Mi55y » 25. okt 2015, 05:50

Da jeg var ved at være færdig med mit speciale i Kbh, tænkte jeg, at det efter 10 år i storbyen, var på tide at vende hjem til det jyske. Min søster ledte på det tidspunkt efter et sted at bo, og eftersom jeg fik boligbrev i dåbsgave og derfor har stået på venteliste siden 1984, så fik vi en lejlighed sammen. Det første og bedste vi kunne finde - Bispehaven i Århus. Et år efter havde hun fundet en kæreste, hun gerne ville flytte sammen med, og lejligheden var for stor og dyr til mig alene. Så jeg flyttede i en lille 2'er i lækkert naturskønt område i Åbyhøj. Da den blev for lille, kiggede jeg igen på ventelisterne, og denne gang var der behov for et sted, hvor katten måtte følge med. Fandt en dejlig og billig 4'er på den anden side af Ringvejen, og her kunne jeg nemt blive boende i mange år. Min mor har haft butik i området, hvor jeg hjalp til, så jeg kender stort set alle her, og det er lige præcis den landsbyfølelse, som jeg savnede i Kbh. Og stadig meget tæt på byen!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Indlægaf Danseprinsesse » 25. okt 2015, 08:00

adagio skrev:Vi bor i København en måned mere, så flytter vi tilbage til Trekantsområdet hvor jeg er fra. Det gør vi fordi det er tæt på min familie og fordi mulighederne for hus, have, bil og ordentlig folkeskole er noget bedre for almindelige indkomster end i Kbh.


Det er også trekantsområdet vi er flyttet tilbage til. :)


Jeg er nået dertil i mit liv, at jeg er blevet ret hooked på at blive boende her i området, fordi vi så hører til en af de bedste skoler i byen - og fordi der er rigtig gode stisystemer, så man ikke skal krydse nogen veje for at komme derhen.
0

Tilbage til "Generelt"