Hvornår er du gammeldags?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Shmartiesh » 14. okt 2017, 15:44

Mine bedsteforældre er midt i 80'erne og man skulle tro de var gammeldags, men nej nej, de har smartphones og tablet og er begge på fb. Det er også helt ok. Men når bedstemor så bruger fb til at ønske tillykke frem for at ringe, så bliver jeg lidt skuffet. Så nymodens behøver hun ikke være... Da hun fik sin første mobil så gik det fra opkald til sms og nu til fb. Da min mor havde fødselsdag i februar skrev min bedstemor, der er min mors svigermor, en opdatering på FB hvor hun skrev tillykke til *****. Min mor har ikke FB og det var faktisk dagen efter...

Nå, anyways. Æblekage - der skal kun makroner i!
Jeg har oplevet et par gange at en besked om graviditet eller at nu er barnet født, er kommet på Snapchat. Jeg kan godt se man når mange mennesker på en simpel måde, men når man selv gik meget op i at fortælle de nærmeste om ens graviditet IRL, er det lidt skuffende at en så stor en ting i ens venners liv, kommer på Snapchat.
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Juki » 14. okt 2017, 16:14

Jeg kalder ofte stadig TDC/Yousee for TeleDanmark. Jeg kan også tage mig selv i at omtale Telenor som Sonofon.

Jeg ved godt det er mange år siden de skiftede navn, men hvad skal det til for? :gammel:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Bimmerdyret » 14. okt 2017, 16:22

Hvad angår folks adfærd...generelt...

- bare noget så banalt som at holde døren for ældre / hjælpsomhed
- at mase sig frem ved vejindsnævring som billist
- ikke at sige godmorgen til hinanden ( eller blot svare)
- at sige tak


Ja, men min søn i gym har en klassekammerat, der bare blæste benene væk under mig - til fælles studieturinfo - der rakte han hånd frem og præsentreede sig :gisp:


Og jeg er født efter Koreakrigen...
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Slettet bruger » 14. okt 2017, 16:23

Smiling_Goat skrev:For mig er hensyn, fx at
- Jeg rejser mig for folk i bussen, hvis de virker til at have mere brug for sædet.
- Jeg taler dæmpet med andre i det offentlige rum, så folk i nærheden ikke underholdes med ens samtale.
- Støder nogen til mig og mit selskab, sørger jeg for, at de får det, de har brug for, uden de skal bede om det selv (sætter de sig fx til middagsbordet, og jeg selv sidder tætteste på kartoflerne, tilbyder jeg dem kartoflerne.)

Dybest set er hensyn for mig, at man prøver at forudse andres behov og opfylde dem, hvis det er muligt. Det er min fornemmelse, at vi var bedre til det før i tiden.


Jeg tænkte over dette da jeg kørte tog den anden dag, og herren der sad over for mig, smed sine ben helt over på min side. Jeg synes ikke ældre mennesker er mere betænksomme overhovedet, jeg synes de lige så ofte som os andre er egoistiske røvhuller.
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Juki » 15. okt 2017, 10:50

Varm te og kaffe skal ikke drikkes af glas :gammel:
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Hunkat » 15. okt 2017, 11:28

Juki skrev:Varm te og kaffe skal ikke drikkes af glas :gammel:


Eller kopper uden hank. Hvorfor skal jeg brænde fingrene på min te? :sur:
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Ghattner » 15. okt 2017, 11:33

Juki skrev:Varm te og kaffe skal ikke drikkes af glas :gammel:


Og slet ikke gamle syltetøjsglas eller lign.
2
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf StripesAddict » 15. okt 2017, 11:33

Det var vigtigt for mig at blive gift inden der evt. kommer børn til - og ikke den anden vej rundt. Jeg er ikke religiøs (tværtimod) eller har anden årsag til at have det sådan, jeg kunne bare bedst tænke mig det sådan. Jeg ville i øvrigt ikke have haft nogen problemer med at få børn uden at være gift, men skulle jeg giftes skulle det være inden børn.

Når jeg er sammen med nogen er jeg der, hvor jeg er, forstået på den måde at jeg gider ikke skulle føre samtaler med folk over sms/messenger hvis jeg er sammen med andre. Så må det vente. Det gælder i øvrigt også når jeg er herhjemme og laver noget alene.

Jeg var i øvrigt virkelig længe om at komme med på smartphone bølgen - og holdt meget hårdnakket fast i at jeg ikke gad have én.
0
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Yossarian » 15. okt 2017, 18:53

Jeg kan tilslutte mig meget af det, der allerede er blevet nævnt:

Traditionel mad skal forblive traditionel (og være lakridsfri :-D )

Jeg er altid bagud med ny teknologi som mobiltelefon, sociale medier og den slags. Og jeg elsker min stationære PC.

Jeg bruger kontanter i stor stil og har også altid nogle tusind i kontanter gemt derhjemme på ægte gammelmandsmanér.

Jeg synes, at film og musik var meget bedre i gamle dage.

Mht. gammeldags høflighed og sådan: Hvis jeg sidder ned, når nogen kommer og giver hånd, rejser jeg mig op. Folk kigger tit på mig som om jeg er idiot, men for mig virker det helt forkert, at man ikke mødes i samme højde, så at sige. Har jeg solbriller på, når jeg møder nogen for første gang, tager jeg dem altid af. Jeg blev engang præsenteret for et familiemedlems nye kæreste, og der gik mange timer før jeg så fyrens øjne for første gang. :forvirret:
3

Tilbage til "Generelt"