Diana - 20 år efter

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Diana - 20 år efter

Indlægaf Panton » 31. aug 2017, 17:41

Jeg husker det tydeligt, vi var en håndfuld til et stort rave party i Århus og og da vi kom hjem til den lejlighed hvor vi skulle sove, fortalte de andre det. Det lagde en dæmper på morgenfesten og snakken gik mest på Diana.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Diana - 20 år efter

Indlægaf Tux » 31. aug 2017, 17:45

Kan ikke huske hvor jeg var, og forstår i øvrigt ikke hypen... Selvfølgelig er det trist, men omme mere trist end alle mulige andre triste ting det sker hver evigt eneste dag..
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 911
Likede indlæg: 12377

Re: Diana - 20 år efter

Indlægaf Guilded_Lily » 31. aug 2017, 18:06

Jeg var 18 og havde som altid i weekenderne været i byen. Min 7-årige søster kom brasende ned ad trappen til kælderen, hvor min mor var i bad i rummet ved siden af mit værelse, mens hun råbte: "Diana er død!"

Noget groggy tændte jeg for fjernsynet, og så vågnede jeg for alvor. Det var jo absolut forfærdeligt!
Resten af dagen sad vi foran tv'et i stuen og talte, snøftede og åd trøstekage.

Ved begravelsen sad jeg i en bus på vej hjem fra en veninde i Haderslev. Begravelsen blev transmitteret i radioen også, og vi var flere, der lyttede med i hørebøfferne. Der lød sporadiske snøft, især under Elton Johns sang :trist:

I dag har jeg siddet og set et portrætprogram, som William og Harry har lavet. Selvfølgelig er fortællingen farvet af, at Diana var deres mor, men det var meget smukt. Det er ikke det samme program, som TV2 viser. Det kunne de ellers godt.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Diana - 20 år efter

Indlægaf IrmaPigen » 31. aug 2017, 19:13

Det var natten mellem lørdag og søndag. Jeg sov.
0
MOGA
Indlæg: 4033
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7353

Re: Diana - 20 år efter

Indlægaf MOGA » 31. aug 2017, 19:24

Jeg gik i gymnasiet og havde været hjemme hos en veninde om aftenen. Om morgenen vågnede jeg som sædvanligt tidligt, omkring kl 7, og tændte fjernsynet mens jeg stadig lå i sengen. Jeg husker, at der var en særnyhedsudsendelse, hvor det blev sagt. Jeg mener Poul Jørgensen var vært.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9551

Re: Diana - 20 år efter

Indlægaf FrøkenM » 31. aug 2017, 20:28

Jeg har været fire år gammel men jeg kan alligevel godt huske den dag Diana døde. Min mor og tante fastlåste mig i en stol foran tv'et og der sad de så det meste af dagen og så det og jeg så med.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
fisken80
Indlæg: 22079
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52051

Re: Diana - 20 år efter

Indlægaf fisken80 » 1. sep 2017, 07:28

Jeg kan faktisk tydeligt huske det. Jeg skulle i sommerland som hjælper i den lokale fodboldklub og da jeg ankom til klubhuset var der en der sagde, at det var forfærdeligt med Dianas død, og jeg var sådan helt hvaffor noget? Og så fortalte hun mig hvad der var sket og jeg kan huske at jeg var helt rystet.

Men så gled det lidt i baggrunden, fordi grunden til jeg havde gidet tage med på den tur var, at jeg var vildt forelsket i en af trænerne for et børne/ungdomshold og han skulle med og dét var jo en chance... og så dukkede idioten aldrig op, så vi kørte uden ham og det blev en decideret dødsyg dag. Og det fyldte bare mere end Dianas død lige der.

Men om mandagen på gymnasiet var der én i klassen, der ikke havde hørt det og det kan jeg huske at vores lærer var helt overrasket over, for det havde jo været i alle nyheder og hvad havde hun dog lavet hele søndagen siden det var gået hendes næse forbi...?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Diana - 20 år efter

Indlægaf Wizzze » 1. sep 2017, 08:10

Tux skrev:Kan ikke huske hvor jeg var, og forstår i øvrigt ikke hypen... Selvfølgelig er det trist, men omme mere trist end alle mulige andre triste ting det sker hver evigt eneste dag..


Jeg tror ikke nogen person, selv med alle de sociale medier der findes idag, er så omtalt/dækket som hun var dengang. Selvom man ikke kendte hende eller fulgte specielt meget med i medierne, så var hun bare en person som man hørte om på ret konstant basis, og så er hun pludselig død. Tror mange følte, specielt i UK, at et halvfjernt familiemedlem var gået bort. :gruble:
Og selvfølgelig er der familier der mister hver dag, og det påvirker så familien. Her var det så ca. alle familier der følte tab på samme tid = hype, hysteri, selvsving og alt det der fulgte.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Diana - 20 år efter

Indlægaf vibbsen » 1. sep 2017, 11:00

Lemonella skrev:
vibbsen skrev:
dgd2007 skrev:
vibbsen skrev:[...] Og den dag idag har jeg svært ved at høre "Goodbye Englands Rose" uden at gå blanke øjne. Diana var noget helt særligt.
[...]

Sådan kan man skam godt have det med den sang, selv om man ikke var så vild med prinsesse D. :)


Faktisk så var min begejstring for Diana kølnet en del efter at hun var blevet skilt fra Charles....Som jeg betragtede som ligeså stort et offer som hende i det ægteskab. Måske endda større. For jeg tror aldrig han egentlig havde lyst til at blive gift med hende. Og hendes konstante opdukken i medierne som en anden Mother Teresa kan jeg huske jeg synes var lidt "skingert"...Han må nogen gange have tænkt : Bare den kælling dog gad forsvinde fra jordens overflade....Men jeg anerkender at hun havde en hel særlig evne til at tryllebinde folk. Hun var sgu noget særligt....

Egentlig så kan jeg huske at jeg tænke "Cheap Shot" da han satte sig til klaveret i kirken dengang....Jeg har altid synes at Goodbye Norma Jean var en af hans absolutte genistreger...Men den reaktion som sammen skabte i mig sagde noget andet :lol: :lol: :lol: Jeg tror det var noget med alle disse mennesker som var samlet i London, og som græd over et menneske som de - for de flestes vedkommende - kun kendte fra medierne....Hendes død berørte dem - og åbenbart også mig - helt vildt...Det synes jeg var fascinerende....Og rørende....

Når jeg ser Prins Charles idag, så tænker jeg altid at det var godt at hun døde. For han havde aldrig fået lov til at få sin Camilla hvis hun stadig havde været i live. Det ville have skabt al al for meget ballade. Og når jeg ser ham sammen med Lady Camilla, så bliver jeg altid slået af hvor glade og komfortable de ser ud i hinandens selskab. Det gjorde Charles og Di aldrig. Ikke engang i deres nygifte år....


Jeg tænker, at du ikke rigtig har gennemtænkt din udtalelse om, at "det var godt hun døde". Mener du seriøst, at du sætter Charles kærlighed til Camilla over de to drenges ønske om stadig, at have deres mor i levende live?
Sorry, men jeg forstår slet ikke din udtalelse.


Overhovedet ikke.

Det handler ikke om at jeg synes at det var godt for drengene at de mistede deres mor, familien som mistede en søster eller hendes venner at de mistede et menneske som de holdt uendeligt meget af. Men mere at jeg synes at den "rolle" som hun ville have fået var absolut undværlig. På det menneskelige plan synes jeg at det er frygtelig tragisk at 2 drenge skulle miste deres mor på den måde. Men Diana som "institution" synes jeg bestemt ikke er det samme....

Og jeg står derfor fuldt og fast ved min udtalelse. Som faktisk ER gennemtænkt. Og på ingen måde fremsat med ondskab. Men nærmere med eftertænksomhed affødt af hvordan tingene udviklede sig. For hvis hun havde været i live så ville hun - uagtet at hun faktisk var "ude" af kongehuset - altid have haft en ekstrem problematisk rolle i dette. Folket ville aldrig - som det f.eks. var tilfældet med Fergie - have sluppet hende. Hun ville altid være Prinsesse Diana. Og det mest populære medlem af et kongehus som hun faktisk havde forladt. Og det ville have været virkelig problematisk. Især fordi hun tydeligvis på ingen måde havde tænkt sig at leve i "stilhed" som vi f.eks. har set med Alexandra efter hendes skilsmisse fra Joakim. Tværtom. Hun gav den gas med interviews, jetset liv og uden at blinke påtog sig rollen som ofret i hele den miserere som det ægteskab var helt fra starten af.

Når jeg ser på William og Harry idag, så ser jeg 2 prægtige unge mænd. Og jeg ser rigtig meget af alt det gode som deres mor OGSÅ var, i dem begge. Og mit hjerte bløder for at de måtte vokse op uden deres mor. Nøjagtig ligesom det bløder for alle de andre mange børn som mister deres mor og må vokse op uden dem.
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Generelt"