Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2321

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Jadajada » 10. maj 2019, 15:45

lillebjoern skrev:Det er fjernet nu :( Hvad handlede det om?


På min mobil er det endnu:

Nå, er det ikke på tide at nogen kravler ned på Stram Kurs’ niveau og tager den i øjenhøjde med dem? Er der ingen der melder sig? Jamen, så tillad mig.

Kære Stram Kurs støtte. (Fra nu af benævnt som ‘SK’er’ - det er en forkortelse. Jeg ved godt det er svært for dig at følge med allerede nu, men hæng på)

Jeg kan forstå at I kæmper for ytringsfriheden, og for at “sige tingene som de er”, og tak for det. Det virker til at jeres Trump-agtige strategi med at bruge voldsomt og utøjlet sprog indtil videre har givet pote, og det gør mig glad. For hvis I tror I har forstand på at tale grimt og nedsættende, og ride ytringsfriheden helt ud til grænsen, så tro om igen. For at parafrasere ham den seje fra Batman-filmen der også bare vil gøre verden til et bedre sted ved hjælp af masseudryddelse: I tror grimt sprog er jeres ven. Men I har blot adopteret det grimme sprog. Jeg er født med det. Formet af det. Jeg er det grimme sprogs Ra’s Al Ghul om man vil.

Jeg håber du sidder behageligt på dine 160 kg tunge baller, din ultraklamme menneskelige mødding, for nu kommer det til at gå stærkt. Hæng på. Din hjerneskadede helt, du ved, ham der ligner at Martin Henriksen har gravet Kim Larsens delvist komposterede lig op og iført sig hans hud som en slags menneskeburka, ham elsker du fordi han “bare siger tingene som de er”. Men der må jeg stoppe dig. Han siger tingene som du tror de er. Og det du tror - det er forkert, men det er ikke din skyld. Du ved bare ikke bedre, din snotdumme, uvaskede spand pis. Så nu viser jeg jer lige hvordan det skal gøres. Tillad mig at fortælle jer hvordan tingene er, mens jeg bliver nede i jeres del af den sproglige arena. Og husk, når du begynder at blive vred: Her i landet har vi ytringsfrihed, så hvis du støder på noget du ikke kan lide at høre, så må du ikke hidse dig op og blive voldelig, for så bliver du deporteret.

Jeg har faktisk ondt af dig. Du lider måske under én af flere ting. Måske har livet aldrig givet dig en chance. Måske har livet give dig en chance, men så taget den væk igen med renter. Måske er du født med nedsat fatteevne, måske fik du så mange tæsk som barn at din sjæl blev kvalt. Måske faldt du bare ned i et stort kar med batterisyre og rejste dig igen som en mutant af en anden verden. Ingen ved det. Men du tror dit liv er lort, fordi det land du lever i har taget imod mennesker der ikke ligner dig. Du tror dit land er invaderet af fremmede, der snart vil tilintetgøre dig og din levevis. Men selv hvis du har ret, og ALLE muslimer i Danmark vil dig det ondt, så er det stadig kun omkring 8% af befolkningen. Det ved jeg godt du ikke forstod, så jeg siger det på en anden måde: det er 8 ud af 100 mennesker. Hvis 8 mennesker i en forsamling af 100 vil slås, tror du så ikke de resterende 92 tænker “øh, jamen det gør vi da bare…”?

Og faktum er at det ikke er alle muslimer der opfører sig åndssvagt. Det er en brøkdel. Så det problem du ser som altoverskyggende, burde i virkeligheden være nemt for et rigt og veludviklet samfund at håndtere på en civiliseret og human måde.
Dit liv er ikke lort fordi her bor nogle mennesker der ikke spiser røde pølser. Dit liv er lort, enten fordi du selv har sat dig i en lortesituation ved at være så utroligt fatsvag at du end ikke magter at navigere i et af verdens bedste og mest lige samfund. Måske har du bare brugt din invalidepension på smøger og spilleautomater. Måske har du taget så mange kviklån at det får Lars Løkkes økonomiske situation til at ligne en mindre svipser. Eller også er det fordi du er offer for nogle af de beslutninger som folk med reel magt og voldsmonopol i det her land træffer.

Den her internationale bølge af racistisk og fascistoid adfærd tog først rigtig fart i årene efter finanskrisen. Da det begyndte at gå den rigtige vej igen, skete der det der altid er sket, før en bølge af savlende idioter forsøger at omstyrte fredelige samfund. Dem med pengene og magten forsøgte at konsolidere mere af begge. Og når man skal gøre det på så stor en skala - når man gerne langsomt vil fjerne magten fra folket, overvåge dem i hoved og røv, privatisere deres vitale infrastruktur og slavebinde dem i livslange gældsfælder - så har man brug for en syndebuk. Og hvem bedre end den klassiske fjende: ham der ikke ligner dig. Hver eneste gang dine gamle forældres hjemmepleje er blevet forringet, hver eneste gang dine livsnødvendige ydelser er blevet beskåret, hver gang dit lokalsamfund er blevet besparet, hver gang dine skattepenge er blevet stjålet eller pisset væk, hver gang dine børn er blevet svigtet og din eksistens blevet foragtet - så har der stået en slesk fyr i et flot jakkesæt og fortalt dig at det hele også bare er de skide indvandreres skyld. Det er dem der koster. Dem der tager. Dem der fylder. Men hvordan kan det være tilfældet, når mange af dem du frygter er præcis som dig? Fattige, afkoblede, svigtede og vrede? De beløb der bliver brugt på offentlig forsørgelse eller hjælp til krigstraumatiserede mennesker BLEGNER i forhold til de beløb der bliver sparet væk for at give dem der har mest lidt mere, eller de beløb der bliver svindlet og stjålet for i toppen af samfundet. Men det er du selvfølgelig for tykpandet til at forstå, din luddovne bunke afføring. Ja, se - jeg kan også konspirationsteorier. Og mine er bedre end dine, fordi jeg ikke ligger og roder rundt med en to-cifret IQ som dig og dine platfodede, weekendpædofile venner.

Hvis du ikke kan følge min logik, så lad mig prøve igen. De mennesker du også foragter. Eliten, dem der snakker og snakker mens de bruger ord du ikke forstår. Dem der har reel magt. De har skabt dig, som et vansiret monster der manifesterer sig efter nogen har onaneret ned i en radioaktiv sok. De har skabt dig ved at spare på alt der gør dig tryg. Politiet kommer ikke når du ringer, ambulancen når ikke frem i tide, kommunen har altid lukket når du skal bruge dem. Og hver gang har de sagt: “Åh ja, det er også de perkere ikke?” og så har I grinet lidt sammen. Men de blev ved med at grine, efter du gik. Af dig. for du hoppede på den. Haha, hold kæft en taber du er. En forhutlet stakkel der ikke kan se selv de mest åbenlyse sammenhænge. En godtroende idiot der kan malkes for tillid til tillidspatterne er helt knastørre. Og det er de nu. Og nu har du rejst dig, med dine knastørre tillidspatter og i vrede leder du efter synderen. Ham der har fået dine sårskorpeagtige tillidspatvorter til at bløde. Og du gør det bedste du har lært: peger på dem der ikke ligner dig. Du er i en årrække blevet nudget i en mere og mere frygtsom retning at det etablerede politiske samfund. Og man høster som bekendt som man sår. Og i år er høsten et stort vognlæs idioti.

Det ironiske er, at jeres åndsfæller i NB (Nye Borgerlige, red.) føler de samme afstumpede følelser som jer SK’ere, mens de vader hypnotiseret efter en xenofobisk sirene som med sin ariske skønhed tryllebinder jer, og på én gang “siger det som det er” og - sponsoreret af de selv samme rige svin der har skabt problemerne til at starte med - samtidig fører en økonomisk politik som ender med at gøre jeres problemer værre. I er nyttige idioter i et spil I ikke forstår.

I kalder jer selv “indvandrerkritiske”. Men det er jo ikke tilfældet, og det ved I også godt selv. Hvis I bare støttede op om indvandrerkritik, så burde der være rigeligt med politikere at tage af. Man kan snart ikke sparke sig frem på Christiansborg for indvandrerkritikere. Det er bare at vælge én. Men ingen af dem var gode nok for dig, for du vil gerne helt der ud hvor man truer med at likvidere og deportere politiske modstandere og begå etnisk- og kulturel udrensning. Og det har ikke noget at gøre med at være indvandrerkritisk. Det er fascisme. Og det er kun de aller ynkeligste samfundstabere der forfalder til den slags. Folk som dig, din møgbelortede pøl af opkast.

I kalder jer frihedens vogtere, danernes lys. Men jeg er ret overbevist om, at hvis Holger Danske vågnede i dag, så ville han starte med at give jer alle sammen en olfert og en patvrider for at være så forpulet imbecile. I er så snotdumme at I får en flok midebefængte chimpanser til at ligne et Bilderberg-møde.

Man kan sagtens være indvandrerkritisk og civiliseret på samme tid. Desværre har det civiliserede samfund forsømt sin pligt til at nuancere debatten, fordi nogen forfejlet har troet at nuancer var at give ligeså meget taletid til ekstremisme som til rationel analyse. Men at nuancere debatten havde været at holde påstande op mod statistikker. At holde den politiske spinmaskine op mod den faktiske virkelighed. Men det gjorde man ikke, for der er flere clicks i frygt og forargelse. Ja, man kan sagtens konkludere at der eksisterer et problem med kriminelle indvandrere i et vist omfang. Men hvis man tager antallet af kriminelle indvandrere og holder op mod antallet af etniske danskere der opfører sig idiotisk, så står det vidst nogenlunde lige. Det er du jo selv et levende bevis på. Det er helt korrekt at der er et problem med kriminelle indvandrere, men nu er jeg selv fra provinsen, og der var det ikke indvandrere vi havde store problemer med. Det var kridhvide, kæmpestore, torskedumme voldspsykopater med små, sorte øjne og endnu mindre testikler. Det minder mig om: hvordan har din mor det i dag?

Hjernen bag jeres foretagne, eller set i lyset af de seneste informationer, tre-fjerdedele hjernen bag jeres foretagne, forsøger ihærdigt at splitte os andre ad. Ironisk nok har han haft den helt modsatte effekt på mig. Før i tiden har jeg kritiseret alle mulige typer mennesker fra højre til venstre. Men efter at I har meldt jeres ankomst i samfundsdebatten, så er det som om alle andre pludselig er cool nok. Ligepludselig er der noget der får mig til at indse at jeg har noget til fælles med alle dem jeg før følte mig så afkoblet fra. For vi har nemlig et fællesskab. At hade jer. Nu fandt vi endelig noget at være sammen om, på tværs af det politiske landskab. Noget der samler os endnu mere end de seneste års frygt for flygtninge. Nemlig at afsky alle jer omvandrende hæmorider. Så tusind tak for det.

Og før I farer til tasterne og truer med bål og brand, så husk hvad I kæmper for. I Danmark har vi ytringsfrihed, og hvis nogen siger noget om dig som du ikke kan lide, så må du ikke blive voldelig. Du må bare sætte dig ned og finde dig i det. Og forsøge at formulere et modsvar. Men det er nok der du kommer til kort, din mindrebemidlede båtnakke.

Og tillad mig at komme jer i forkøbet: De der trusler om at “der mistede du lige en indtægtskilde, for jeg kommer aldrig til at købe billetter til noget med dig” - det er lidt en tom trussel, for det gjorde du ikke i forvejen. Til gengæld skal alle andre mennesker der er normale oppe i hovedet være velkomne til at købe billet til min kommende stand-up tour. “What, brugte du lige den her svada og den rædselsfulde situation til at gøre reklame for dig selv?” Ja, selvfølgelig. For jeg er også en kynisk person uden skam i livet - jeg bruger bare min mangel på skam til at få folk til at grine. Du bruger din til at stemme for etnisk udrensning. Der er vi jo så forskellige. Her til sidst vil jeg bare sige: Dine snørebånd er gået op… ha-ha, du kiggede. Du er så fucking dum.
4
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Statusopdateringer

Indlægaf sigge » 10. maj 2019, 17:04

^ Wow, jeg har ikke nogen sympati for Stram Kurs, men det der er godt nok det mest nedladende og ubehagelige, jeg har læst længe. Og han “kommer jo ikke ned på deres niveau”, for imellem alle de grimme ord, svælger han i fremmedord. Jeg synes egentlig, han har nogle fine pointer, men de drukner fuldstændig i alle de grimme ord og tilsvininger. Det kunne være forkortet til 1/3 og været skrevet i et pænt sprog uden unødig brug af fremmedord, og så havde det været et rigtigt fint indlæg.
6
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Statusopdateringer

Indlægaf LaScrooge » 10. maj 2019, 18:42

sigge skrev:^ Wow, jeg har ikke nogen sympati for Stram Kurs, men det der er godt nok det mest nedladende og ubehagelige, jeg har læst længe. Og han “kommer jo ikke ned på deres niveau”, for imellem alle de grimme ord, svælger han i fremmedord. Jeg synes egentlig, han har nogle fine pointer, men de drukner fuldstændig i alle de grimme ord og tilsvininger. Det kunne være forkortet til 1/3 og været skrevet i et pænt sprog uden unødig brug af fremmedord, og så havde det været et rigtigt fint indlæg.


Men en del af pointen er netop hvordan man udtrykker sig om andre i ytringsfrihedens navn...

Og kan man gøre det mod andre, bør man kunne tåle det når det rammer én selv.
11
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Statusopdateringer

Indlægaf sigge » 10. maj 2019, 19:22

LaScrooge skrev:
sigge skrev:^ Wow, jeg har ikke nogen sympati for Stram Kurs, men det der er godt nok det mest nedladende og ubehagelige, jeg har læst længe. Og han “kommer jo ikke ned på deres niveau”, for imellem alle de grimme ord, svælger han i fremmedord. Jeg synes egentlig, han har nogle fine pointer, men de drukner fuldstændig i alle de grimme ord og tilsvininger. Det kunne være forkortet til 1/3 og været skrevet i et pænt sprog uden unødig brug af fremmedord, og så havde det været et rigtigt fint indlæg.


Men en del af pointen er netop hvordan man udtrykker sig om andre i ytringsfrihedens navn...

Og kan man gøre det mod andre, bør man kunne tåle det når det rammer én selv.


Jeg indrømmer, at jeg ikke har set/hørt ret meget af det, Rasmus Paludan udgyder, fordi jeg egentlig mener, at den bedste taktik havde været at ignorere ham. Men indlægget er jo ikke rettet mod ham, men de folk, der vil stemme på Stram Kurs. Og jeg tror ikke, han opnår at få dem til at se nogen som helst nuancer med den fremfærd. De bliver vel bare bestyrket i, at alle er imod dem, så de er nødt til at stå fast. Så indlægget medfører vel højst, at vi, der i forvejen er enige med ham, klapper i hænderne og tænker “godt brølt”. (Jep, debattens hadeudtryk.) Jeg tror ikke, at selv det bedste facebook opslag kan omvende ret mange vælgere, men han har nogle gode betragtninger om mekanismer og virkemidler i det nuværende politiske landskab, som jeg synes drukner i ordflommen.
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Statusopdateringer

Indlægaf hotlips » 10. maj 2019, 20:09

:lol2:
sigge skrev:^ Wow, jeg har ikke nogen sympati for Stram Kurs, men det der er godt nok det mest nedladende og ubehagelige, jeg har læst længe. Og han “kommer jo ikke ned på deres niveau”, for imellem alle de grimme ord, svælger han i fremmedord. Jeg synes egentlig, han har nogle fine pointer, men de drukner fuldstændig i alle de grimme ord og tilsvininger. Det kunne være forkortet til 1/3 og været skrevet i et pænt sprog uden unødig brug af fremmedord, og så havde det været et rigtigt fint indlæg.


Stram kurs bruger også fremmedord, der er et afsnit af deres partiprogram der med garanti er forfatter for at få færrest muligt til at forstå hensigten, lige som man gjorde med det kommunistiske manifest og da man insisterede på at biblen kun måtte være på latin, for hvis ikke folk kan læse hvad de går ind for så er det lettere at binde dem hvad der lyder godt på ærmet.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16230
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Statusopdateringer

Indlægaf TinaW » 11. maj 2019, 04:16

Jeg synes Martin Østergaard er genial :gogo:
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Patience » 11. maj 2019, 06:35

sigge skrev:
LaScrooge skrev:
sigge skrev:^ Wow, jeg har ikke nogen sympati for Stram Kurs, men det der er godt nok det mest nedladende og ubehagelige, jeg har læst længe. Og han “kommer jo ikke ned på deres niveau”, for imellem alle de grimme ord, svælger han i fremmedord. Jeg synes egentlig, han har nogle fine pointer, men de drukner fuldstændig i alle de grimme ord og tilsvininger. Det kunne være forkortet til 1/3 og været skrevet i et pænt sprog uden unødig brug af fremmedord, og så havde det været et rigtigt fint indlæg.


Men en del af pointen er netop hvordan man udtrykker sig om andre i ytringsfrihedens navn...

Og kan man gøre det mod andre, bør man kunne tåle det når det rammer én selv.


Jeg indrømmer, at jeg ikke har set/hørt ret meget af det, Rasmus Paludan udgyder, fordi jeg egentlig mener, at den bedste taktik havde været at ignorere ham. Men indlægget er jo ikke rettet mod ham, men de folk, der vil stemme på Stram Kurs. Og jeg tror ikke, han opnår at få dem til at se nogen som helst nuancer med den fremfærd. De bliver vel bare bestyrket i, at alle er imod dem, så de er nødt til at stå fast. Så indlægget medfører vel højst, at vi, der i forvejen er enige med ham, klapper i hænderne og tænker “godt brølt”. (Jep, debattens hadeudtryk.) Jeg tror ikke, at selv det bedste facebook opslag kan omvende ret mange vælgere, men han har nogle gode betragtninger om mekanismer og virkemidler i det nuværende politiske landskab, som jeg synes drukner i ordflommen.


Martin Nørgaard som har skrevet indlægget er stand-up komiker. Det er satire derfor er det kørt så langt ud i det ekstreme som han overhovedet har kunnet.
Jeg tænker ikke hans mission er at omvende nogen af stram kurs vælgerne.
Med mit kendskab til Martin Nørgaards politiske holdninger er jeg så slet ikke i tvivl om at han mener det han skriver - men han har nok lige skruet op til 180 % som man jo ind i mellem gør i komik, for at illustrere sin pointe om det vanvittig.
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Statusopdateringer

Indlægaf LaScrooge » 11. maj 2019, 07:54

sigge skrev:
LaScrooge skrev:
sigge skrev:^ Wow, jeg har ikke nogen sympati for Stram Kurs, men det der er godt nok det mest nedladende og ubehagelige, jeg har læst længe. Og han “kommer jo ikke ned på deres niveau”, for imellem alle de grimme ord, svælger han i fremmedord. Jeg synes egentlig, han har nogle fine pointer, men de drukner fuldstændig i alle de grimme ord og tilsvininger. Det kunne være forkortet til 1/3 og været skrevet i et pænt sprog uden unødig brug af fremmedord, og så havde det været et rigtigt fint indlæg.


Men en del af pointen er netop hvordan man udtrykker sig om andre i ytringsfrihedens navn...

Og kan man gøre det mod andre, bør man kunne tåle det når det rammer én selv.


Jeg indrømmer, at jeg ikke har set/hørt ret meget af det, Rasmus Paludan udgyder, fordi jeg egentlig mener, at den bedste taktik havde været at ignorere ham. Men indlægget er jo ikke rettet mod ham, men de folk, der vil stemme på Stram Kurs. Og jeg tror ikke, han opnår at få dem til at se nogen som helst nuancer med den fremfærd. De bliver vel bare bestyrket i, at alle er imod dem, så de er nødt til at stå fast. Så indlægget medfører vel højst, at vi, der i forvejen er enige med ham, klapper i hænderne og tænker “godt brølt”. (Jep, debattens hadeudtryk.) Jeg tror ikke, at selv det bedste facebook opslag kan omvende ret mange vælgere, men han har nogle gode betragtninger om mekanismer og virkemidler i det nuværende politiske landskab, som jeg synes drukner i ordflommen.


Overfor Paludan er det måske den bedste strategi, men overfor dem, hans klamme ytringer retter sig mod, er jeg virkelig ikke enig i, at det er bedst at lade som ingenting. HVor fedt er det lige at være et forfulgt mindretal i et samfund, hvor ingen tilsyneladende giver en fuck for de græsselige ting, der bliver sagt om én? Jeg ville personligt til enhver tid foretrække en folkestemning imod dem, som forsøger at fratage mig mine rettigheder på basis af mit køn, min seksualitet, etnicitet eller religion, fremfor en befolkning, som ikke rigtig synes det vedkommer dem og ikke helt kan se problemet fordi det ikke lige omhandler dem selv.

Men indlægget handler netop ikke om Paludan, men om alle dem, som nægter at tage stilling imod han racistiske og hadefulde projekt, eller rent faktisk støtter det. Hvis du er i tvivl om, hvorfor det er slemt, synes jeg at du skal tage at læse nogle af hans opslag og se et par videoer. Så kan det være, du får en fornemmelse af hvorfor han er et problem og hvorfor der også er en gryende stemning - i hvert fald blandt nogle - af, at det faktisk snart er nødvendigt at tage bladet fra munden og GØRE noget.

Jeg kan godt engang imellem blive lidt forstemt ved tanken om, hvordan vi som samfund kan have det meget svært med ting som bodyshaming og konkurrencestatens forventinger til os og alle de forventninger, vi synes der er til os som kvinder og mødre, fx; alle de mange debatindlæg og al den energi, der bruges på at kæmpe for at få lov til at være, som vi synes vi er, og samtidig kan man ikke rigtig lige gide at indse relevansen af at hidse sig offentligt op over, at nogen helt åbent kalder på fratagelsen af andres basale borgerrettigheder. Ikke fordi jeg ikke synes det første er ganske relevant, det er mere proportionerne i det. "Hvor vover du at have en holdning til hvordan man er en god mor! Lad mig skrive 1000 blogindlæg og en masse kronikker og 5 opslag på facebook. - nå, sagde du også lige, at folk med mellemøstlig baggrund skal forbydes at tale til folk af etnisk dansk oprindelse? Tja, det kan jeg ikke rigtig lige se det vigtige i at tage afstand fra, det skal da bare ties ihjel, herregud han er jo bare en tosse."
5
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Statusopdateringer

Indlægaf sigge » 11. maj 2019, 08:38

hotlips skrev::lol2:
sigge skrev:^ Wow, jeg har ikke nogen sympati for Stram Kurs, men det der er godt nok det mest nedladende og ubehagelige, jeg har læst længe. Og han “kommer jo ikke ned på deres niveau”, for imellem alle de grimme ord, svælger han i fremmedord. Jeg synes egentlig, han har nogle fine pointer, men de drukner fuldstændig i alle de grimme ord og tilsvininger. Det kunne være forkortet til 1/3 og været skrevet i et pænt sprog uden unødig brug af fremmedord, og så havde det været et rigtigt fint indlæg.


Stram kurs bruger også fremmedord, der er et afsnit af deres partiprogram der med garanti er forfatter for at få færrest muligt til at forstå hensigten, lige som man gjorde med det kommunistiske manifest og da man insisterede på at biblen kun måtte være på latin, for hvis ikke folk kan læse hvad de går ind for så er det lettere at binde dem hvad der lyder godt på ærmet.


Det er jeg med på, men min fordom er så, at det nok ikke er fremmedordene i partiprogrammet, den typiske Stram Kurs-vælger er faldet for. Og nu starter Martin (har glemt efternavnet) med at antage, at forkortelser er et svært begreb at fatte for modtagerne, så tænker jeg ikke, at “parafrasere” og “xenofobisk” er vejen frem.

Men nu er jeg også selv meget allergisk overfor nedladenhed, så det er nok derfor, jeg reagerer på indlægget. Jeg bliver virkelig “anti” af nedladenhed og får næsten (ej faktisk ikke) lyst til at stemme på SK i trods.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Statusopdateringer

Indlægaf sigge » 11. maj 2019, 11:25

LaScrooge skrev:
sigge skrev:
LaScrooge skrev:
sigge skrev:^ Wow, jeg har ikke nogen sympati for Stram Kurs, men det der er godt nok det mest nedladende og ubehagelige, jeg har læst længe. Og han “kommer jo ikke ned på deres niveau”, for imellem alle de grimme ord, svælger han i fremmedord. Jeg synes egentlig, han har nogle fine pointer, men de drukner fuldstændig i alle de grimme ord og tilsvininger. Det kunne være forkortet til 1/3 og været skrevet i et pænt sprog uden unødig brug af fremmedord, og så havde det været et rigtigt fint indlæg.


Men en del af pointen er netop hvordan man udtrykker sig om andre i ytringsfrihedens navn...

Og kan man gøre det mod andre, bør man kunne tåle det når det rammer én selv.


Jeg indrømmer, at jeg ikke har set/hørt ret meget af det, Rasmus Paludan udgyder, fordi jeg egentlig mener, at den bedste taktik havde været at ignorere ham. Men indlægget er jo ikke rettet mod ham, men de folk, der vil stemme på Stram Kurs. Og jeg tror ikke, han opnår at få dem til at se nogen som helst nuancer med den fremfærd. De bliver vel bare bestyrket i, at alle er imod dem, så de er nødt til at stå fast. Så indlægget medfører vel højst, at vi, der i forvejen er enige med ham, klapper i hænderne og tænker “godt brølt”. (Jep, debattens hadeudtryk.) Jeg tror ikke, at selv det bedste facebook opslag kan omvende ret mange vælgere, men han har nogle gode betragtninger om mekanismer og virkemidler i det nuværende politiske landskab, som jeg synes drukner i ordflommen.


Overfor Paludan er det måske den bedste strategi, men overfor dem, hans klamme ytringer retter sig mod, er jeg virkelig ikke enig i, at det er bedst at lade som ingenting. HVor fedt er det lige at være et forfulgt mindretal i et samfund, hvor ingen tilsyneladende giver en fuck for de græsselige ting, der bliver sagt om én? Jeg ville personligt til enhver tid foretrække en folkestemning imod dem, som forsøger at fratage mig mine rettigheder på basis af mit køn, min seksualitet, etnicitet eller religion, fremfor en befolkning, som ikke rigtig synes det vedkommer dem og ikke helt kan se problemet fordi det ikke lige omhandler dem selv.

Men indlægget handler netop ikke om Paludan, men om alle dem, som nægter at tage stilling imod han racistiske og hadefulde projekt, eller rent faktisk støtter det. Hvis du er i tvivl om, hvorfor det er slemt, synes jeg at du skal tage at læse nogle af hans opslag og se et par videoer. Så kan det være, du får en fornemmelse af hvorfor han er et problem og hvorfor der også er en gryende stemning - i hvert fald blandt nogle - af, at det faktisk snart er nødvendigt at tage bladet fra munden og GØRE noget.

Jeg kan godt engang imellem blive lidt forstemt ved tanken om, hvordan vi som samfund kan have det meget svært med ting som bodyshaming og konkurrencestatens forventinger til os og alle de forventninger, vi synes der er til os som kvinder og mødre, fx; alle de mange debatindlæg og al den energi, der bruges på at kæmpe for at få lov til at være, som vi synes vi er, og samtidig kan man ikke rigtig lige gide at indse relevansen af at hidse sig offentligt op over, at nogen helt åbent kalder på fratagelsen af andres basale borgerrettigheder. Ikke fordi jeg ikke synes det første er ganske relevant, det er mere proportionerne i det. "Hvor vover du at have en holdning til hvordan man er en god mor! Lad mig skrive 1000 blogindlæg og en masse kronikker og 5 opslag på facebook. - nå, sagde du også lige, at folk med mellemøstlig baggrund skal forbydes at tale til folk af etnisk dansk oprindelse? Tja, det kan jeg ikke rigtig lige se det vigtige i at tage afstand fra, det skal da bare ties ihjel, herregud han er jo bare en tosse."


Nej, du har ret i, at det er for sent at begynde at ignorere ham nu. Han skulle efter min mening have været “tiet ihjel”, dengang han lå og rodede med små 2000 stillere og bare var endnu en tosse på youtube, som man kunne rynke brynene af og forklare sine børn, hvorfor det var en dårlig idé at give ham opmærksomhed - også selvom det kun var for ar grine af hans freak show.

Jeg tror bare ikke den retorik er vejen frem. Jeg har altid oplevet, at det bedste middel mod folk, der råber, er selv at holde min stemme rolig og neutral i stedet for at indgå i en råbekonkurrence.
Jeg håber da, at nogle af dem, Paludan taler had imod, føler en opbakning i Nørgårds indlæg - og fra mange andre sider. Jeg frygter bare, at retorikken i indlægget - satire eller ej - kun medvirker til at grave grøfterne dybere.
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Statusopdateringer

Indlægaf icelady » 13. maj 2019, 07:23


Hej gruppe min kammerat fylder 30 idag kan jeg ikke lokke jer til at sende ham en masse fødselsdags hilsner på SMS :D . Det må gerne være lidt sjofelt, det elsker han .

Tlf: +45XXXXXX

På forhånd tak




Slået op i en åben gruppe
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Statusopdateringer

Indlægaf kidkomb » 13. maj 2019, 07:33

icelady skrev:

Hej gruppe min kammerat fylder 30 idag kan jeg ikke lokke jer til at sende ham en masse fødselsdags hilsner på SMS :D . Det må gerne være lidt sjofelt, det elsker han .

Tlf: +45XXXXXX

På forhånd tak




Slået op i en åben gruppe

Det bliver et ellers tak til at give mit telefonnummer til en fremmed, der elsker når det er sjofelt.... :stoned: (Wtf?)
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 14. maj 2019, 10:58

Efter 11 timers venten i overvældende stilhed, må Hans nok snart indse at hans første forsøg på at piske en shitstorm op, slet ikke blev en succes.

shitstorm.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
39
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Persnikedy » 14. maj 2019, 12:39

Dirtylittledevil skrev:Efter 11 timers venten i overvældende stilhed, må Hans nok snart indse at hans første forsøg på at piske en shitstorm op, slet ikke blev en succes.

shitstorm.jpg



Nuuur, stakkel lille keyboard warrior. Der er ingen der vil lege med ham :lol:
5
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Ghattner » 17. maj 2019, 13:33

Ven på Facebook skriver semi-frelst staus om hvor vigtigt det er at børn ikke udsættes for smartphones, da det er vigtigere med det fysiske nærvær.
Klip til hans profil på Instagram kort efter der indeholder flere stories af hans børn der leger.
13

Tilbage til "Generelt"