Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25613

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Delfin » 17. nov 2017, 22:56

Dmitra skrev:Jeg får til stadighed de der t-shirt i min feed, har stadig ikke helt forstået hvorfor. Anyways, dem her er lidt sjove og ikke lige så hjernedøde slogans som ellers :-D.

tmp_4601-FB_IMG_1510780023687381009503357368524.jpg



På min skal der stå:

Jeg er det yngste barn
Jeg laver reglerne, men de gælder ikke for mig.
0
14 11 14
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Miss_no_More » 17. nov 2017, 23:10

DetSorteCirkus skrev:Kunne man evt. tage sig selv og sine færdigretter på glas mere alvorligt?


Orker næsten ikke læse det hele :nerve: Er det bare en lang 'ananas-i-egen-juice'-smøre?
2
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Statusopdateringer

Indlægaf D.itsen » 18. nov 2017, 06:55

DetSorteCirkus skrev:Kunne man evt. tage sig selv og sine færdigretter på glas mere alvorligt?

1985. Jeg var 9 år gammel, da Michael Jackson og Lionel Richie skrev We Are the World. Sangen bragede ud af højtalerne i mit hippiebarndomshjem, mens de politiske diskussioner gik højt blandt de voksne og skoene fløj imod fjernsynet i uenighed med debattøren på DR. Det var dengang der kun var én TV-kanal herhjemme. Det var dengang far tog os med til demonstration på Christiansborg, hvis der var ting, som skulle forandres. Det var dengang jeg stadig boede på en frugtplantage på landet og mor altid var på jagt efter økologiske og biodynamiske produkter.

Dengang døde de fleste mennesker i verden af sult, fordi de ikke kunne få mad på bordet. Verden var ulige. Det er verden stadig, men i dag dør de fleste mennesker i verden ikke af sult, men af unødvendige livstilssygdomme forårsaget af for meget og forkert mad. Ifølge Worldwatch Institute er konsekvenserne af vestlige madvaner den ubetinget største klimaudfordring, og spørger man FN, er det i top 2. I 1985 betalte den tredje verden prisen alene. I dag betaler vi i Vesten delvist selv prisen med et forkortet liv, mens verden bliver ramt af klimakatastrofe efter klimakatastrofe.

Vi startede oprindeligt Simple Feast for at inspirere til at lave mere mad i hjemmet, fordi et måltid delt med familie eller venner måske er det mest urmenneskelige, vi har, og fordi det er den mest afgørende handling for din sundhed igennem livet. Udfordringen er bare, at vi har mindre og mindre tid til at lave mad. Før jul sidste år besluttede vi derfor at lave maden for dig til de dage, hvor du ikke selv har tid. Vi var bange. Jeg var bange. Bange for at gå planken ud. Derfor var kun én ret ud af fire vegetarisk, mens der var max. 20 % kød i vores andre retter. Vi tænkte: ”hvis bare vi kan flytte os fra 50 % til 20 % kød, ville det være bedre for vores sundhed og vores verden”. Vi var som sagt bange.

Vi vidste imidlertid godt, hvilken mad vi burde lave. Vi havde læst alt for meget til ikke at vide bedre. Bøger som Hvordan du undgår at dø af Michael Greger og film som Cowspiracy havde for længst gjort et enormt indtryk på os. Det samme havde samtaler med førende læger og ernæringseksperter og hundredvis af veldokumenterede studier, offentliggjort i de bedste internationale medicinske publikationer, samt klimarapport efter klimarapport. Vi vidste, at en plantefokuseret kost ville gøre kål på de fleste livsstilssygdomme i verden og samtidig nedbringe vores eget klimaaftryk fra maden med 60-80 % – alt efter beregningsprincipper. Vi vidste, at produktionen af et kg oksekød koster 15.000 liter vand, svarende til 250 brusebade, mens det kun koster ca. 250 liter vand at producere et kg gulerødder. Vi vidste, at et skifte til en plantefokuseret kost – denne ene hverdagshandling i sig selv – har potentialet til at være vores generations største bidrag til os selv og til kommende generationer.

Vi er stadig bange, men vi kan ikke længere lyve for os selv, og vi er ikke længere i tvivl. Fra 1. november siger vi farvel til kødet og velkommen til en eksplosiv verden af planter og smag. Bag gryderne står Rasmus Kliim og Anders Vald, som har åbnet Michelin-restauranter i ind- og udland og stået for produktudviklingen hos bl.a. Løgismose og Claus Meyer. De står på skuldrene af en række koryfæer i den danske og internationale gourmetverden. De er voldsomt begejstrede for at slippe planterne og smagen fri og kan ikke vente med at servere mad for jer til de kødfrie dage. Hverdagsmad på en ny og anderledes måde.

Vi har sat dem sammen med ernæringseksperter og teknologifanatikere. Kort sagt, resten af teamet bag Simple Feast. Vi er madentusiaster fra syv lande samlet om én mission: at få planterne til at optage den centrale plads på vores fælles menukort. Vi er drevet af at gøre livet bedre for dig, for dine børn og for vores fælles planet. Smagen står i centrum uden kompromisser – naturligvis 100 % økologisk – men også uden tilsætningsstoffer, uden antibiotika, uden konserveringsmidler og pakket ind i bæredygtigt, komposterbart materiale fra inderst til yderst. Vi er på en rejse ind i planternes og smagens forunderlige verden. Vi kommer til at lave fejlskud, men når vi gør, håber vi I vil hjælpe os til at blive endnu bedre. Vi håber, I vil være med til at skabe denne rejse og give os feedback – gerne kritisk, men frem for alt ærlig.

Der kommer et tidspunkt i enhver generation, hvor vi er nødt til at handle. Den tid er nu. Michael Jackson og Lionel Richie havde ret. Vi kan forandre verden, du og jeg. Vi har kun et liv og kun én verden. Det her er vores kamp, vores tid, vores bidrag. Lad os gøre vores bedste, sammen.



På vegne af Simple Feast-teamet, fra hjertet til dig,

Jakob Jønck,

Co-founder og CEO, Simple Feast

Jeg gav op halvvejs, men med de "referencer", der bliver brugt, så er det endnu mere til at lukke op og skide i.
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Juki » 18. nov 2017, 08:34

DetSorteCirkus skrev:Kunne man evt. tage sig selv og sine færdigretter på glas mere alvorligt?

1985. Jeg var 9 år gammel, da Michael Jackson og Lionel Richie skrev We Are the World. Sangen bragede ud af højtalerne i mit hippiebarndomshjem, mens de politiske diskussioner gik højt blandt de voksne og skoene fløj imod fjernsynet i uenighed med debattøren på DR. Det var dengang der kun var én TV-kanal herhjemme. Det var dengang far tog os med til demonstration på Christiansborg, hvis der var ting, som skulle forandres. Det var dengang jeg stadig boede på en frugtplantage på landet og mor altid var på jagt efter økologiske og biodynamiske produkter.

Dengang døde de fleste mennesker i verden af sult, fordi de ikke kunne få mad på bordet. Verden var ulige. Det er verden stadig, men i dag dør de fleste mennesker i verden ikke af sult, men af unødvendige livstilssygdomme forårsaget af for meget og forkert mad. Ifølge Worldwatch Institute er konsekvenserne af vestlige madvaner den ubetinget største klimaudfordring, og spørger man FN, er det i top 2. I 1985 betalte den tredje verden prisen alene. I dag betaler vi i Vesten delvist selv prisen med et forkortet liv, mens verden bliver ramt af klimakatastrofe efter klimakatastrofe.

Vi startede oprindeligt Simple Feast for at inspirere til at lave mere mad i hjemmet, fordi et måltid delt med familie eller venner måske er det mest urmenneskelige, vi har, og fordi det er den mest afgørende handling for din sundhed igennem livet. Udfordringen er bare, at vi har mindre og mindre tid til at lave mad. Før jul sidste år besluttede vi derfor at lave maden for dig til de dage, hvor du ikke selv har tid. Vi var bange. Jeg var bange. Bange for at gå planken ud. Derfor var kun én ret ud af fire vegetarisk, mens der var max. 20 % kød i vores andre retter. Vi tænkte: ”hvis bare vi kan flytte os fra 50 % til 20 % kød, ville det være bedre for vores sundhed og vores verden”. Vi var som sagt bange.

Vi vidste imidlertid godt, hvilken mad vi burde lave. Vi havde læst alt for meget til ikke at vide bedre. Bøger som Hvordan du undgår at dø af Michael Greger og film som Cowspiracy havde for længst gjort et enormt indtryk på os. Det samme havde samtaler med førende læger og ernæringseksperter og hundredvis af veldokumenterede studier, offentliggjort i de bedste internationale medicinske publikationer, samt klimarapport efter klimarapport. Vi vidste, at en plantefokuseret kost ville gøre kål på de fleste livsstilssygdomme i verden og samtidig nedbringe vores eget klimaaftryk fra maden med 60-80 % – alt efter beregningsprincipper. Vi vidste, at produktionen af et kg oksekød koster 15.000 liter vand, svarende til 250 brusebade, mens det kun koster ca. 250 liter vand at producere et kg gulerødder. Vi vidste, at et skifte til en plantefokuseret kost – denne ene hverdagshandling i sig selv – har potentialet til at være vores generations største bidrag til os selv og til kommende generationer.

Vi er stadig bange, men vi kan ikke længere lyve for os selv, og vi er ikke længere i tvivl. Fra 1. november siger vi farvel til kødet og velkommen til en eksplosiv verden af planter og smag. Bag gryderne står Rasmus Kliim og Anders Vald, som har åbnet Michelin-restauranter i ind- og udland og stået for produktudviklingen hos bl.a. Løgismose og Claus Meyer. De står på skuldrene af en række koryfæer i den danske og internationale gourmetverden. De er voldsomt begejstrede for at slippe planterne og smagen fri og kan ikke vente med at servere mad for jer til de kødfrie dage. Hverdagsmad på en ny og anderledes måde.

Vi har sat dem sammen med ernæringseksperter og teknologifanatikere. Kort sagt, resten af teamet bag Simple Feast. Vi er madentusiaster fra syv lande samlet om én mission: at få planterne til at optage den centrale plads på vores fælles menukort. Vi er drevet af at gøre livet bedre for dig, for dine børn og for vores fælles planet. Smagen står i centrum uden kompromisser – naturligvis 100 % økologisk – men også uden tilsætningsstoffer, uden antibiotika, uden konserveringsmidler og pakket ind i bæredygtigt, komposterbart materiale fra inderst til yderst. Vi er på en rejse ind i planternes og smagens forunderlige verden. Vi kommer til at lave fejlskud, men når vi gør, håber vi I vil hjælpe os til at blive endnu bedre. Vi håber, I vil være med til at skabe denne rejse og give os feedback – gerne kritisk, men frem for alt ærlig.

Der kommer et tidspunkt i enhver generation, hvor vi er nødt til at handle. Den tid er nu. Michael Jackson og Lionel Richie havde ret. Vi kan forandre verden, du og jeg. Vi har kun et liv og kun én verden. Det her er vores kamp, vores tid, vores bidrag. Lad os gøre vores bedste, sammen.



På vegne af Simple Feast-teamet, fra hjertet til dig,

Jakob Jønck,

Co-founder og CEO, Simple Feast

Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde.. Og så blev teksten bare ved og ved.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Miss_no_More » 18. nov 2017, 10:14

Same shit, omskrevet en smule :rulle:
Hejsa alle!!! da livet ikke kun er lavet af billeder, vil vi gå ind i et spil kaldet "et gensyn med venner"....... tanken er at se, hvem der læser et opslag uden foto. Hvis ingen læser min væg, vil det være et kort eksperiment. Men hvis du læser denne besked, så lav en kommentar ved hjælp af (1) et enkelt ord om, hvordan vi mødtes. Bare et ord. F. eks. det sted, den person, der har præsenteret os, osv. Så kopierer du denne besked på din væg, og jeg vil også give dig et ord. Vær venlig ikke at lægge et ord og så ikke kopiere teksten..... gør begge dele... det er meget glædeligt. Tak skal du have!
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Juki » 18. nov 2017, 10:31

Miss_no_More skrev:Same shit, omskrevet en smule :rulle:
Hejsa alle!!! da livet ikke kun er lavet af billeder, vil vi gå ind i et spil kaldet "et gensyn med venner"....... tanken er at se, hvem der læser et opslag uden foto. Hvis ingen læser min væg, vil det være et kort eksperiment. Men hvis du læser denne besked, så lav en kommentar ved hjælp af (1) et enkelt ord om, hvordan vi mødtes. Bare et ord. F. eks. det sted, den person, der har præsenteret os, osv. Så kopierer du denne besked på din væg, og jeg vil også give dig et ord. Vær venlig ikke at lægge et ord og så ikke kopiere teksten..... gør begge dele... det er meget glædeligt. Tak skal du have!

Jeg bliver lidt trist når jeg læser de der opslag. I starten var det kikset og til grin, men jeg synes tit jeg ser de opslag gå igen hos de samme personer.

Det er lidt ynkeligt og sørgeligt at man er nødt til at tigge og bede om anerkendelse på den måde.
5
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 18. nov 2017, 12:42

Mette og Flemming har gang i et eller andet lusk i fuld offentlighed...

lusk.jpg


:ninja:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Statusopdateringer

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. nov 2017, 06:46

Dmitra skrev:Satans også. Mon man kan filtrere i ens blod. Jeg har jo lidt et problem med min tro nu samtidig med jeg jo ved meget af mit blod er dansk oprindelse :gruble:.

Udover det :tie:.

tmp_19967-FB_IMG_15113317714333405034270003299060.jpg


Er det skrevet under eget navn? For så skal PET da tippes.
Ja, det mener jeg egentlig, at de skal under alle omstændigheder.
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. nov 2017, 01:37

Jeg fik forvildet mig ud i noget med en vens vens vens facebookvæg, personen havde lavet et opslag om at hun nu var i forhold med en fyr, folk skrev tillykke, piiift, længe leve kærligheden, og alt det der folk nu siger.
Og så kom hendes mors kommentar: Du har stadig min æggekoger, den vil jeg godt have tilbage nu, kh mor. :forvirret2: Sådan!
22
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Juki » 23. nov 2017, 02:24

Person i salgsgruppe laver et opslag ang. julehjælp der tilbydes. Der nævnes nogle få krav for at komme i betragtning, fx at man skal have hjemmeboende barn/børn, at de skal være under en vis alder osv. Derudover skal man sende sin "ansøgning"/forespørgsel via en privatbesked(hvilket pointeres og understreges) Sikkert for at man ikke skal blive påvirkede af andres svar og smøre ekstra tykt på osv.

Nu får I et gratis gæt. Tror I folk fatter og respekterer både kravene og at de skal sende en privatbesked?

Der er en sveske på højkant!
14
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25613

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Delfin » 23. nov 2017, 20:33

Juki skrev:Person i salgsgruppe laver et opslag ang. julehjælp der tilbydes. Der nævnes nogle få krav for at komme i betragtning, fx at man skal have hjemmeboende barn/børn, at de skal være under en vis alder osv. Derudover skal man sende sin "ansøgning"/forespørgsel via en privatbesked(hvilket pointeres og understreges) Sikkert for at man ikke skal blive påvirkede af andres svar og smøre ekstra tykt på osv.

Nu får I et gratis gæt. Tror I folk fatter og respekterer både kravene og at de skal sende en privatbesked?

Der er en sveske på højkant!


Jeg kan ikke lide svesker, men jeg ved godt, hvad der står i kommentarerne. Svesken kan du selv spise :lol: Jeg havde nemlig engang en meget dårlig oplevelse med svesker, og det er var meget traumatisk for mig. Jeg har både PTSD og angst, og min mor døde af hjertekvababbelse for en måned siden, så hun kan ikke hjælpe.
15
14 11 14
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Mangoness » 25. nov 2017, 11:37

wtf.png


Kommentaren er til den her video:

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Statusopdateringer

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. nov 2017, 11:38

Andre må gerne bidrage. De gider bare ikke.
Så er det godt, han selv kan

Screenshot 2017-11-25 at 12.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Juki » 25. nov 2017, 14:07

DetSorteCirkus skrev:Andre må gerne bidrage. De gider bare ikke.
Så er det godt, han selv kan

Screenshot 2017-11-25 at 12.jpg

Hvad mener/siger manden? :gruble:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Ghattner » 26. nov 2017, 10:13

Jeg er lige faldet over en profil med navnet Farmor efterfulgt af hendes normale navn. Er det så meningen at alle bare skal kalde hende det? Skal jeg så også kalde mig Søn eller Bror?
1

Tilbage til "Generelt"