Hvornår vågner du...rigtigt?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Hvornår vågner du...rigtigt?

Indlægaf Sangius » 8. aug 2017, 16:02

Vågner omkring kl 7, og jeg er frisk så snart jeg slår øjnene op.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36802

Re: Hvornår vågner du...rigtigt?

Indlægaf Daine » 8. aug 2017, 19:37

Jeg kan sagtens ligge og snooze et stykke tid, hvis muligheden er der. Men i det øjeblik jeg rejser mig op er jeg helt vågen - jeg behøver ikke bad eller kaffe for at hjælpe på det :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvornår vågner du...rigtigt?

Indlægaf Bøtte » 8. aug 2017, 19:57

Som regel med det samme.
Lige pt vågner den yngste dog kl 4.45 - så der går der altså et stykke tid, inden jeg føler mig ordentlig vågen.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Hvornår vågner du...rigtigt?

Indlægaf Mani » 8. aug 2017, 20:00

Ved 9-tiden. Både de dage jeg sover til da og de dage jeg har været i gang siden kl. 6.

Edit: Jeg kan sagtens arbejde før kl. 9, men jeg fungere ikke rigtigt socialt før da.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9554
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26703

Re: Hvornår vågner du...rigtigt?

Indlægaf Santa » 8. aug 2017, 21:30

Det kommer an på om jeg har lang ferie eller ej.

På arbejdsdage: vækkeur ringer kl 6ish. Jeg står op med det samme, tisser, tager tøj på og lufter hunden. Så er kroppen i hvert fald vågen! Derefter laver jeg en bakke med morgenmad, fodrer hunden og så spiser jeg morgenmad i sofaen en halv times tid. Her har jeg brug for stilhed og ro til at være mentalt klar til dagen.
Så skal jeg ordne hår, makeup og tage ordentligt tøj på og afsted på arbejde.

I ferier kan jeg godt bruge en times tid på at surfe på nettet og læse nyheder inden hunden er vågen nok til at den vil mere frivilligt med på tur. Derefter morgenmad osv...her kan klokken godt blive 10-11 stykker inden jeg foretager mig noget andet, men altså vågen er jeg da...jeg snoozer sjældent, men nogengange er en formiddagslur ret lækkert!!
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9554
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26703

Re: Hvornår vågner du...rigtigt?

Indlægaf Santa » 8. aug 2017, 21:31

PS: bader yderst sjældent om morgenen.....det er så vådt.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvornår vågner du...rigtigt?

Indlægaf Kattefjæs » 8. aug 2017, 21:44

Mit vækkeur ringer kl. 6, men normalt er jeg vågen kl. 4, 4.30, 5, 5.30... Jeg kan som regel godt småsove indtil uret ringer, men jeg vågner som oftest ALT for tidligt og er helt klar på fest. Også selvom jeg måske ikke har sovet nok timer endnu.

Det er enormt irriterende fordi jeg nogle gange simpelthen ikke kan falde i søvn igen og sove til uret ringer, eller kun får lidt overfladisk/afbrudt søvn, men hvis jeg står op eller bare ligger vågen, så ender jeg med at være dødtræt når jeg er halvvejs gennem dagen. For jeg HAR jo ikke sovet nok, uanset hvor vågen min hjerne så tror at den er kl. 4.

Tror jeg er skabt til at stå meget tidligt op, efter måske fire eller fem timers søvn, og så sove 2-3 timer mere midt på dagen. Det fungerede fantastisk da jeg var studerende og da jeg havde fleksibelt arbejde hvor jeg selv styrede mine timer. Jeg kørte siesta-stilen for vildt, og det virkede bare så godt på mig.

Bare ærgerligt at det ikke kan lade sig gøre mere nu hvor jeg har et almindeligt arbejde. Det er nu engang sådan min naturlige rytme er... :(
0

Tilbage til "Generelt"