Blaffere

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
D.itsen
Kort karma: 277
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 2965

Re: Blaffere

Indlægaf D.itsen » 11. aug 2017, 13:40

kartoffelpizza skrev:
Code71 skrev:Det er nok lidt kontroversielt. Men here goes:

Jeg kan godt forstå jer, som ikke ønsker at tage blaffere op da i feks er introverte eller bare værdsætter alene tiden i bilen

Men de som ikke vil, fordi de frygter at samle Fredy Kruger op.. Har i nogensinde - som i virkelig nogensinde læst i aviser eller set i TV avisen - at en blaffer har dræbt/røvet/banket en som har taget dem op? I Danmark? Eller blot i nord europa?

Den "frygt" er nogenlunde så irrationel, som at man er bange for at gå på gaden for ikke at blive ramt af en flyvende indisk elefant

Blaffere er unge mennesker (for det meste) og de er altid meget snakkesaglige og vil da også selv gerne have en god og hyggelig oplevelse med den de kører med.

Jeg læste herinde forleden, at demente jo bare var søde, ældre mennesker der ikke gjorde nogen fortræd. For 2,5 måneder siden blev jeg udsat for et ret groft overfald af en dement.

Jeg har gået 10000 gange forbi kolonihaveområdet ved mig uden problemer. Amagermanden voldtog en pige i et kolonihaveområde.

Statistisk set har du ret. Men der skal kun 1 uheldig hændelse til og hvis man føler sig utryg ved en situation skal man da lade være.

Men giver det ikke mening at forsøge at have styr på proportioner af sin frygt? Det kan ellers hurtigt blive meget begrænsende, hvis man skal undgå alt der potentielt kunne være farligt.

Igen:man skal gøre hvad man har det bedst med og hvis man ikke føler sig hæmmet er det jo ligemeget.
3
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 590
Likede indlæg: 11241

Indlægaf Animi » 11. aug 2017, 14:15

D.itsen skrev:Men giver det ikke mening at forsøge at have styr på proportioner af sin frygt? Det kan ellers hurtigt blive meget begrænsende, hvis man skal undgå alt der potentielt kunne være farligt.

Igen:man skal gøre hvad man har det bedst med og hvis man ikke føler sig hæmmet er det jo ligemeget.

Selvfølgelig kan man ikke undgå alt der er potentielt farligt, fordi så ville man ikke kunne leve sit liv. Men der er nogen ting hvor jeg personligt tænker at der simpelthen ikke er en grund til at gøre det, fordi jeg synes det ikke er risikoen værd. At tage fremmede ind i min (hypotetiske) bil er en af de ting. Jeg lukker fx heller ikke fremmede ind i mit hjem, fordi de måske er tørstige, skal tisse eller mangler et sted at sove - fordi selvom der sikkert er en større chance for at de er søde og rare og ikke vil gøre mig noget, end at de er farlige, er det for mig ikke risikoen værd.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
kartoffelpizza
Kort karma: 51
Likede indlæg: 1194

Indlægaf kartoffelpizza » 11. aug 2017, 14:16

D.itsen skrev:
kartoffelpizza skrev:
Code71 skrev:Det er nok lidt kontroversielt. Men here goes:

Jeg kan godt forstå jer, som ikke ønsker at tage blaffere op da i feks er introverte eller bare værdsætter alene tiden i bilen

Men de som ikke vil, fordi de frygter at samle Fredy Kruger op.. Har i nogensinde - som i virkelig nogensinde læst i aviser eller set i TV avisen - at en blaffer har dræbt/røvet/banket en som har taget dem op? I Danmark? Eller blot i nord europa?

Den "frygt" er nogenlunde så irrationel, som at man er bange for at gå på gaden for ikke at blive ramt af en flyvende indisk elefant

Blaffere er unge mennesker (for det meste) og de er altid meget snakkesaglige og vil da også selv gerne have en god og hyggelig oplevelse med den de kører med.

Jeg læste herinde forleden, at demente jo bare var søde, ældre mennesker der ikke gjorde nogen fortræd. For 2,5 måneder siden blev jeg udsat for et ret groft overfald af en dement.

Jeg har gået 10000 gange forbi kolonihaveområdet ved mig uden problemer. Amagermanden voldtog en pige i et kolonihaveområde.

Statistisk set har du ret. Men der skal kun 1 uheldig hændelse til og hvis man føler sig utryg ved en situation skal man da lade være.

Men giver det ikke mening at forsøge at have styr på proportioner af sin frygt? Det kan ellers hurtigt blive meget begrænsende, hvis man skal undgå alt der potentielt kunne være farligt.

Jo, men vi kan jo sagtens se forskelligt på proportioner. Jeg synes det er decideret vanvittigt at køre med fremmede på den måde. Så jeg lader være og undgår situationer hvor det er nødvendigt da jeg ikke vil finde det fedt. Andre synes det er fint.

Jeg løber heller ikke ved vores sø når det er mørkt da jeg ville løbe og være bange og ikke nyde. Så jeg løber andet steds. Min kæreste har intet problem med det så han løber der.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 661
Likede indlæg: 5815
Kontakt:

Indlægaf Annione » 11. aug 2017, 15:33

Jeg har samlet en smule blaffere op, måske en håndfuld.

Den seneste samlede jeg op i en vild april-snestorm - han var ved at drukne i sne. Han var franskmand og skulle ud og arbejde på en ø, ikke langt fra vores by. Jeg kørte ham til hans opsamlingssted, kun en lille omvej for mig. Den arme mand var jo slet ikke vandt til sne i de mængder, og den dag fik vi meget sne, selv ifølge nordmændene. Det var en meget hvid dag. Det er ikke ofte jeg kører 100 km med max 40km/t.
Den dag var jeg meget taknemmelig for de røde pinde, der står i hver side af vejen om vinteren.

Jeg har blaffet enkelte gange, da jeg var yngre. Vist i alt 3 gange pga. start problemer med bilen.
1

Tilbage til "Generelt"