Blaffere

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Blaffere

Indlægaf Bimmerdyret » 9. aug 2017, 07:44

Allmost_Famous skrev:De sidste par uger har jeg set en del blaffere. Det har jeg aldrig rigtig oplevet før.

Samler I andre blaffere op? I hvilke situationer? Har du selv blaffet?

Jeg har lagt mærke til en del forskelle på de her blaffere, hvor jeg vurderer, at dem ville jeg i hvert fald ikke samle op. Andre har jeg overvejet.

Jeg er bare lidt nysgerrig :)



De eneste "blaffere" jeg ville give opmærksomhed vil være "ikke-blaffere" = spejdere.

Min datter vandrede fra Flensbürg til Sønderborg, og hendes knæ gav op..hun gik hele vejen alligevel ..og hun har en Tigerbalsam hun fik fra "et par ældre damer" de mødte på vejen :)
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Blaffere

Indlægaf hotlips » 10. aug 2017, 15:58

Jeg har ikke kørekort, men jeg ville nok mere sortere efter at det ikke var en rocker på 200 kg med hår mellem tænderne jeg fik med hvis jeg havde.

Mine forældre tager af og til folk med, også selvom de ikke blaffer, jeg har bla skulle rulle vinduet ned og høre en dreng og hans far om de ville med da det stod ned i stænger en dag og blæste så vi kunne se de havde svært ved at holde balancen på cyklerne, det var i en varevogn så vi smed bare cyklerne om bag i.

Jeg kan godt forstå man lader være fordi man er bekymrede for hvem det er man får med men derudover er det vel ligemeget når man selv skal køre.

Det er også sket jeg har spurgt folk om de vil med hvis jeg fanger en taxa et sted hvor vi har ventet længe, jeg siger jeg bare betaler men det er sket mere end en gang at de har insisteret på at betale hele turen alligevel.

Hvis folk står ude i midten af ingenting vil jeg nok snarere tænke der ikke er nogen busser end at det er fordi de ikke gider at betale.
2
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Blaffere

Indlægaf cola » 10. aug 2017, 16:35

Jeg har gennem tiden samlet mange blafre op, om det var par eller enlige det betyder ikke så meget for mig, hvis der er plads i min bil, så tager jeg dem gerne med videre på deres tur, dem jeg undgår det er dem der står ved motorvejen og vil til tyskland, jeg køre ikke hele vejen til tyskland, derfor så samler jeg ikke dem op.
Men parret der skulle til Nykøbing F hvor jeg selv var på vej samme vej eller kvinden der skulle et smut forbi en seværdighed, og derfor blev sat af i vejkanten længere henne, det betyder ikke rigtigt noget for mig, skulle den vej alligevel.

Jeg har blafret en gang i min liv, der samlede min mor mig op, det var dog ikke planlagt. Desuden har jeg fået et lift af rigtig mange fremmede gennem tiden, nok derfor jeg gir tilbage.
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Blaffere

Indlægaf Delfin » 10. aug 2017, 18:35

Jeg har ikke bil, så det giver sig selv.

I min tidlige ungdom boede jeg tæt på grænsen, og der blaffede min veninde og jeg over nogle gange, men det var ikke ofte. Det var vist mest noget med spænding, for der var ikke længere, end vi kunne gå eller cykle. :lol:

Jeg har også blaffet hjem fra arbejde under en kæmpe strømafbrydelse efter en storm.

Engang blev jeg samlet op af nogle unge mennesker, da min scooter punkterede i et skovområde en aften på vej til arbejde. Jeg gik rundt med en lommelygte og fik stillet den ind til siden, så jeg kunne hente den næste dag. De havde set lyset og kørte ind for at høre, om der var noget galt, og så tilbød de mig lift det sidste stykke til jobbet. Det var meget betænksomt af dem. :love2:

Det var jo lidt specielle situationer og ellers er det ikke rigtigt noget, jeg dyrker.
1
14 11 14
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Blaffere

Indlægaf Prosperity74 » 11. aug 2017, 07:29

Jeg har aldrig taget blaffere op og kunne heller ikke drømme om det. Man kan aldrig vide hvad sådan en fremmed person kunne finde på.
Jeg har aldrig selv prøvet at blaffe
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Blaffere

Indlægaf Filipai » 11. aug 2017, 08:19

Har ikke set blaffere mens jeg selv har bil, ellers måtte de gerne komme med.

Blev dog noget forarget dag min far og hans kæreste havde blaffet her i ferien. De kunne ikke lige overskue at sætte sig ind i det med busser på deres sejlferie, så de blaffede fra havnen og til byen, og tilbage igen :D
0
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Blaffere

Indlægaf D.itsen » 11. aug 2017, 08:20

Dikus skrev:
Angelina skrev:Fra: http://www.avisen.dk/er-du-utryg-ved-bl ... 91088.aspx
Politiet: Blaf løs

Hos Syd- og Sønderjyllands Politi oplyser kommunikationsrådgiver Helle Lundberg, at hun ikke kan erindre, at de i politikredsen har haft nogen sager med blaffere, som har vist sig at have kriminelle hensigter.

Hun tilføjer desuden, at der er lovligt at tilbyde lift til blaffere ude på vejene.


Jeg har altså også svært ved at være bange for blafferen. Som ung kvinde, ville jeg dog ikke turde blaffe. Men jeg kender også en kvinde, der er blevet voldtaget, da hun blaffede. Og en, der er blevet befamlet, men kom ud af bilen.

Så jeg kommer til at betale en togbillet til min datter, hvis hun ellers truer med at blaffe.

Det er ikke ret mange år siden at en kvinde blev voldtaget (måske var det "bare" et forsøg) i et tog.
Og jeg kender flere der har været udsat for grænseoverskridende adfærd i taxaer.

Man skal gøre hvad man har det bedst med, men jeg undre mig over at blafning bliver oplevet som så farligt
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Blaffere

Indlægaf fisken80 » 11. aug 2017, 12:30

Dikus skrev:
Angelina skrev:Fra: http://www.avisen.dk/er-du-utryg-ved-bl ... 91088.aspx
Politiet: Blaf løs

Hos Syd- og Sønderjyllands Politi oplyser kommunikationsrådgiver Helle Lundberg, at hun ikke kan erindre, at de i politikredsen har haft nogen sager med blaffere, som har vist sig at have kriminelle hensigter.

Hun tilføjer desuden, at der er lovligt at tilbyde lift til blaffere ude på vejene.


Jeg har altså også svært ved at være bange for blafferen. Som ung kvinde, ville jeg dog ikke turde blaffe. Men jeg kender også en kvinde, der er blevet voldtaget, da hun blaffede. Og en, der er blevet befamlet, men kom ud af bilen.

Så jeg kommer til at betale en togbillet til min datter, hvis hun ellers truer med at blaffe.


Så må vi håbe toget kører derhen hvor din datter skal.

De gange jeg blaffede som ung handlede det den ene gang om, at jeg var langt ude på Lars Tyndskids mark og jeg skulle nå en bus inde i nærmeste by. Men der var langt, rigtig langt. Og derfor tog jeg den på stop og nåede min bus.
De andre gange gad jeg ikke vente på bussen, så var det nemmere og hurtigere at blaffe.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Blaffere

Indlægaf Lurende Peber » 11. aug 2017, 13:40

Jeg blaffede jævnligt om vinteren som ung lærling, da busserne passede dårligt. Og jeg havde både langt lyst hår og en fin fast røv.
En større procent så nu spøjse ud, når jeg steg ind, og de opdagede mit skæg :lol:

I morges blev jeg så samlet op for første gang i årevis. :forvirret:
Var ved at gå 1-1½ km fra hvor bil blev afleveret, da en bil holder ind til siden "Om jeg vil have et lift" :gogo:
Nydelig dame for øvrigt og tak til hende :blomst:
Senest rettet af Lurende Peber 11. aug 2017, 13:41, rettet i alt 1 gang.
5
Registreret Gammel Gris :gris:
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Blaffere

Indlægaf D.itsen » 11. aug 2017, 13:40

kartoffelpizza skrev:
Code71 skrev:Det er nok lidt kontroversielt. Men here goes:

Jeg kan godt forstå jer, som ikke ønsker at tage blaffere op da i feks er introverte eller bare værdsætter alene tiden i bilen

Men de som ikke vil, fordi de frygter at samle Fredy Kruger op.. Har i nogensinde - som i virkelig nogensinde læst i aviser eller set i TV avisen - at en blaffer har dræbt/røvet/banket en som har taget dem op? I Danmark? Eller blot i nord europa?

Den "frygt" er nogenlunde så irrationel, som at man er bange for at gå på gaden for ikke at blive ramt af en flyvende indisk elefant

Blaffere er unge mennesker (for det meste) og de er altid meget snakkesaglige og vil da også selv gerne have en god og hyggelig oplevelse med den de kører med.

Jeg læste herinde forleden, at demente jo bare var søde, ældre mennesker der ikke gjorde nogen fortræd. For 2,5 måneder siden blev jeg udsat for et ret groft overfald af en dement.

Jeg har gået 10000 gange forbi kolonihaveområdet ved mig uden problemer. Amagermanden voldtog en pige i et kolonihaveområde.

Statistisk set har du ret. Men der skal kun 1 uheldig hændelse til og hvis man føler sig utryg ved en situation skal man da lade være.

Men giver det ikke mening at forsøge at have styr på proportioner af sin frygt? Det kan ellers hurtigt blive meget begrænsende, hvis man skal undgå alt der potentielt kunne være farligt.

Igen:man skal gøre hvad man har det bedst med og hvis man ikke føler sig hæmmet er det jo ligemeget.
3
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Blaffere

Indlægaf Animi » 11. aug 2017, 14:15

D.itsen skrev:Men giver det ikke mening at forsøge at have styr på proportioner af sin frygt? Det kan ellers hurtigt blive meget begrænsende, hvis man skal undgå alt der potentielt kunne være farligt.

Igen:man skal gøre hvad man har det bedst med og hvis man ikke føler sig hæmmet er det jo ligemeget.


Selvfølgelig kan man ikke undgå alt der er potentielt farligt, fordi så ville man ikke kunne leve sit liv. Men der er nogen ting hvor jeg personligt tænker at der simpelthen ikke er en grund til at gøre det, fordi jeg synes det ikke er risikoen værd. At tage fremmede ind i min (hypotetiske) bil er en af de ting. Jeg lukker fx heller ikke fremmede ind i mit hjem, fordi de måske er tørstige, skal tisse eller mangler et sted at sove - fordi selvom der sikkert er en større chance for at de er søde og rare og ikke vil gøre mig noget, end at de er farlige, er det for mig ikke risikoen værd.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Blaffere

Indlægaf Annione » 11. aug 2017, 15:33

Jeg har samlet en smule blaffere op, måske en håndfuld.

Den seneste samlede jeg op i en vild april-snestorm - han var ved at drukne i sne. Han var franskmand og skulle ud og arbejde på en ø, ikke langt fra vores by. Jeg kørte ham til hans opsamlingssted, kun en lille omvej for mig. Den arme mand var jo slet ikke vandt til sne i de mængder, og den dag fik vi meget sne, selv ifølge nordmændene. Det var en meget hvid dag. Det er ikke ofte jeg kører 100 km med max 40km/t.
Den dag var jeg meget taknemmelig for de røde pinde, der står i hver side af vejen om vinteren.

Jeg har blaffet enkelte gange, da jeg var yngre. Vist i alt 3 gange pga. start problemer med bilen.
1

Tilbage til "Generelt"