Blaffere

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Blaffere

Indlægaf Nicolait » 6. aug 2017, 16:59

Jeg samler ikke blaffere op. Jeg har set for mange film og serier, så i min optik er der for stor en chance for at møde en seriemorder.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Blaffere

Indlægaf POCKETKITTEN » 6. aug 2017, 17:00

De står meget ofte lige ved motorvejs på- og afkørslen, i nærheden af hvor jeg bor, og skal til Berlin. Glade studenter med fuld oppakning.

Jeg stopper ikke, når de står så fjollet. Jeg kunne godt finde på det ellers - afhængigt af blaffernes fremtoning.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Blaffere

Indlægaf Muspel » 6. aug 2017, 17:21

Jeg synes det er dødkedeligt at køre bil. Så jeg samler gerne blaffere op. For mig er det win win. Jeg får selskab, de får lift.

Men enig i, at de godt kunne stå smartere. Fx står der af og til nogen på tilkørslen til motorvejen. Der må man vel ikke holde ind?
2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Blaffere

Indlægaf sigge » 6. aug 2017, 17:27

Jeg er vist for paranoid til, at jeg tør lukke tilfældige fremmede mennesker ind i min bil. Desuden har jeg generelt ikke den store lyst til at tale med fremmede mennesker, så jeg opsøger ikke den situation.

Skulle jeg endelig samle nogen op, skulle det nok være en enlig pige/kvinde, som så nogenlunde velsoigneret ud.

Jeg har aldrig blaffet selv jf. paranoia.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9511
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26583

Re: Blaffere

Indlægaf Santa » 6. aug 2017, 17:40

fisken80 skrev:
Santa skrev:
Allmost_Famous skrev:
Santa skrev:Jeg må indrømme at jeg er for nærig til at samle blaffere op.
Jeg mener, hvorfor skal de køre gratis med, når jeg betaler for bilen, slidtage, benzin og fx broafgift?
Jeg ser dem ofte stå langs Folehaven med skilte hvor der står Jylland osv, og jeg kører selv jævnligt til Fyn.
Så jeg kunne jo godt tage dem med, men så ville det blive mod betaling. Når jeg kørte med folk, før jeg købte bil, så betalte jeg da altid - selvom det fx varmen bedste veninde eller min kusine.

Men jeg tror ikke helt, at det er hvad blafferne forestiller sig.....
Så jeg samler dem ikke op.

Men er pointen ikke, at de kun kører med på en strækning, man alligevel kører? Ellers har jeg da misforstået noget. Jeg forestiller mig noget med, at de f.eks gerne vil "i retning mod Jylland" eller sådan noget, og hvis jeg så kun skal til Middelfart, bliver de bare sat af i Middelfart. Så er der jo ikke flere udgifter end man alligevel har selv på den tur.

Det er klart, at hvis det er sådan noget med, at de godt lige vil til døren på en bestemt adresse, bliver det temmelig forkælet.

Jo, selvfølgelig kan de hypotetiske blaffere i min bil kun køre med, så langt vi skal i sammen retning.
Men det er ikke gratis for mig at køre fra Kbh til fx Odense, så det er den udgift jeg ville forvente, vi delte.
Og ja, ved ikke at samle nogen op, har jeg udgiften alene, men hvis jeg havde min veninde eller lignende med, ville de jo osse betale en del af turen. Så det ville ikke være anderledes for fremmede.


Nogen gange er det vel også fint bare at være et venligt menneske uden at tage betaling for det.

Jeg er skam rigeligt venlig helt gratis. Men ikke i den situation.
Og så kan du jo ellers fortsætte med at glæde dig over at være et bedre menneske end jeg.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Blaffere

Indlægaf Slettet bruger » 6. aug 2017, 17:44

Jeg har overvejet det. Men når jeg har mulighed for at samle blaffere op, er jeg som regel alene i bilen, det sker ikke så tit at jeg kører længere ture alene, og når jeg gør, vil jeg rigtigt gerne nyde den alenetid. Jeg ville heller ikke gide at give nogen et lift for 100 kroner. Jeg skal høre høj musik og synge med på de gode sange når jeg kører lange ture alene, og når jeg ikke er i gang med det, skal jeg være i fred med mine tanker.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Blaffere

Indlægaf Artem » 6. aug 2017, 17:44

Har aldrig haft samlet en blaffer op, og synes heller ikke at det er ret tit at jeg ser nogle, men når det en sjælden gang sker, så har jeg enten ikke plads i bilen eller også ser jeg det nærmest for sent til at jeg vil standse.
Her for 3 uger siden så jeg dog to par, først et par unge fyre i et kryds, og en km efter ved en rasteplads var det to unge kvinder. Specielt den ene kvinde var meget intens i sin blaffen og langt ude på vejen som gjorde at jeg blev nødt til at køre langsomt da der samtidigt kom en modkørende bred mejetærsker. Var måske fordi jeg satte farten ned at hun troede jeg ville stoppe for hun var virkelig langt ude på vejen.
Som sådan ville jeg også gerne have haft dem med. Men kører i en bil på gule plader så kan ikke have to med.

Har aldrig selv prøvet at blaffe, men på trods af det har jeg faktisk et par gange fået et lift. Den ene gang var fordi jeg ikke ville vente på en bus og gjorde mig til at gå langs en landevej. Hvor sådan en falck patientkørsel havde set mig går der da hun kørte modsat vej, og da jeg stadig gik der da hun skulle den anden vej valgte hun at give et lift.
Den anden gang var inde i Aalborg hvor busserne indstiller driften tidligere ned jeg var klar over, så nåede ikke den sidste bus, hvor jeg så bare ville gå de 8 km hjem. Men lidt efter kom der faktisk en bus og standsede ud for mig og ville høre om jeg ville have et lift med stationen som jeg da godt ville.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Blaffere

Indlægaf Summer » 6. aug 2017, 18:36

Jeg har aldrig selv blaffet, og samler heller ikke blaffere op pga. sikkerhedsmæssige årsager. Det er ikke fordi at jeg tænker, at blaffere er seriemordere. Men jeg kender ikke vedkommende og har ingen anelse om, om han/hun/de kunne finde på at gøre noget. Derudover har jeg også set lidt for mange film, og læst lidt for mange krimier til at turde gøre det. :-p
0
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Blaffere

Indlægaf Mædem » 6. aug 2017, 18:47

Jeg har selv blaffet en del - både i Danmark og ned gennem Europa. Af samme grund samler jeg altid blaffere op, hvis jeg har mulighed for det.

Undtagelsen blev så, da min kæreste og jeg kørte rundt i Canada her i sommerferien. Der var især én blaffer, som jeg havde rigtig meget lyst til, at vi samlede op (det regnede, og han stod med krykker på), men selvom vi gladeligt tager folk med i Danmark, så er vi udsatte på en anden måde i udlandet, hvor vi ikke har noget bagland og hvor alle vores ejendele befinder sig i bilen. Derudover var vi trætte og ikke helt sikre på, hvor vi skulle tilbringe natten, så vi lod ham stå.

Det var helt klart den mest fornuftige beslutning, men jeg havde alligevel ondt i maven over det bagefter.
Senest rettet af Mædem 7. aug 2017, 16:58, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Blaffere

Indlægaf dgd2007 » 6. aug 2017, 18:51

I gamle dage gjorde jeg - i endnu ældre dage har jeg også selv blaffet :-D
Men det er, som om tiderne har ændret sig, og jeg ville i hvert fald ikke automatisk gøre det nu.
Faktisk er det nu også meget sjældent, jeg har set nogen i mange år, og hvis jeg har, har de stået på så åndssvage steder, at jeg har tænkt: "Nej, ved du nu hvad! Du må altså lige i det mindste finde et sted, hvor det er muligt at holde!"
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Blaffere

Indlægaf Studsgaard » 6. aug 2017, 20:14

Jeg har aldrig selv taget nogen med alene, men inden vi fik børn har jeg sammen med manden haft en med et par gange.

Jeg ser sjældent nogen nu, og de få jeg har set har været mens bilen har været fyldt med ting eller børn.

Og jeg må i drømme at hvis jeg/vi en dag ser nogen imens der er plads, så skal det ikke være sådan nogen festival/beskidte typer som i andre nævner. Men en person med en enkelt lille taske, der står på et let tilgængeligt sted og ikke på mortorvejstilkørslen, så ville jeg personligt godt turde tage en pige/kvinde med. Men jeg er ikke sikker på jeg ville tage en mand med hvia jeg var alene.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Blaffere

Indlægaf Slettet bruger » 6. aug 2017, 21:09

Falstria skrev:De skal aldrig samme sted hen som mig, men ser mange af dem fordi jeg bor nær færgen.

Har en enkelt gang stoppet og spurgt om de ville give 20 kroner til benzin for at komme til færgen, min tank var tom og jeg skulle ikke længere, de stod 50 meter efter et busstoppested og bussen havde kostet dem 24 kr. pr. person og de var to personer.

Det ville de ikke, så jeg gad ikke tanke op for at hjælpe dem til at nå færgen.

Forstår ikke blaffere... Vi betaler store formuer for at have offentlig transport som folk kan benytte, jeg betaler bl.a. høje afgifter til benzin for at finansiere offentlig transport, så står de og siger at de ikke vil give 20 kroner for at komme til færgen når det ville koste 48 kroner med bus.
Siden da har jeg ikke stoppet for en blaffer, de er rene nasserøve i mine øjne og de er det ikke af nød, så de kan få lov at gå.




Billede
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Blaffere

Indlægaf Raenil » 6. aug 2017, 22:04

Nej. Og jeg har aldrig før tænkt over hvorfor.

Men jeg er introvert og kan godt lide alenetid i bilen.
I øvrigt har jeg næsten altid bilen fyldt med kone og børn, hvis vi skal på længere ture.
0
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Blaffere

Indlægaf Suzan » 7. aug 2017, 09:01

Postede det samme to gange.
Undskyld :fløjt:
Senest rettet af Suzan 7. aug 2017, 18:47, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Blaffere

Indlægaf sigge » 7. aug 2017, 09:14

eks-Maupassant skrev:
Falstria skrev:De skal aldrig samme sted hen som mig, men ser mange af dem fordi jeg bor nær færgen.

Har en enkelt gang stoppet og spurgt om de ville give 20 kroner til benzin for at komme til færgen, min tank var tom og jeg skulle ikke længere, de stod 50 meter efter et busstoppested og bussen havde kostet dem 24 kr. pr. person og de var to personer.

Det ville de ikke, så jeg gad ikke tanke op for at hjælpe dem til at nå færgen.

Forstår ikke blaffere... Vi betaler store formuer for at have offentlig transport som folk kan benytte, jeg betaler bl.a. høje afgifter til benzin for at finansiere offentlig transport, så står de og siger at de ikke vil give 20 kroner for at komme til færgen når det ville koste 48 kroner med bus.
Siden da har jeg ikke stoppet for en blaffer, de er rene nasserøve i mine øjne og de er det ikke af nød, så de kan få lov at gå.




Billede


Det der virker slet ikke på Falstria - men havde hun nu stået med et fad frikadeller, så skulle du se løjer. :lol2:
5
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"