Cirkus

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Cirkus

Indlægaf Wizzze » 5. jul 2017, 17:02

Vi bruger en del tid i sommerlandet pt. og overalt hvor vi kommer, hænger der plakater for at Cirkus kommer til byen, den og den dag. Og det er ikke bare samme cirkus der kommer til byerne på forskellige datoer. Der er åbenbart mange omrejsende cirkus´er, også flere end jeg lige troede, at der eksisterede :gruble:
Synes der har været mange mediehistorier om at cirkus xyz var lukket, gået konkurs osv. Men der er åbenbart mange tilbage endnu, og de fokuserer i den grad på sommerlandet. Men kommer der faktisk nogen og sætter sig på bænkene? :gruble:

Personligt vil vi da hellere være ved stranden, gå ture, eller nyde livet ved grillen i baghaven, når vi er i sommerhus, men vi har så heller ikke børn, så måske er det børnefamilierne, der vælger Cirkus som sommerunderholdning?? :gruble:

Går du i cirkus, når du er i sommerhus?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Cirkus

Indlægaf Orchidea » 5. jul 2017, 17:07

Jeg synes personligt at cirkus er død kedeligt. Ungerne plager, men vi gider det ikke - bare ærgerligt.

Vi har dog haft dem i cirkus summarum flere gange, og det er alle pengene værd, men det er jo slet ikke det samme som det du refererer til.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Cirkus

Indlægaf Flora » 5. jul 2017, 17:11

Det er en del år siden jeg sidst har været i cirkus, men min bror har da været der en del med sine børn. Han plejer at rapportere om fuldt hus, så jeg tror da de cirkusser der rejser rundt klarer sig glimrende.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Cirkus

Indlægaf Hunkat » 5. jul 2017, 17:14

Jeg synes der er noget hyggeligt over cirkus. Jeg kommer der måske... hvert 5. år eller sådan noget, kun i det lokale på vestsjælland som vi voksede op med. Det er lidt en tur 'down memory lane' som man siger.

Ja, det er rettet mod børn men jeg synes nu de er dygtige alligevel.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Cirkus

Indlægaf LadyFox » 5. jul 2017, 17:25

Jeg er nærmest nabo til en cirkusplads, men nej, jeg kommer ikke i cirkus. Er faktisk direkte imod i de tilgælde der har dyr.
3
...
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Cirkus

Indlægaf Madam Pomfrey » 5. jul 2017, 19:43

Vi har været i cirkus et par gange, med børnene.
Jeg foretrækker de små cirkusset, teltet er hyggeligt, og forestillingen er meget på bærnenes niveau, så de går en masse ud af det.

I år har vi været i cirkus Mascot, jeg kendte det ikke i forvejen. Vi ca positivt overrasket, ungerne holdt fokus helevejen igennem. Der var en del dyr med, hunde, heste, grise, en hane, papegøjer, alle så sunde og raske ud, og blev håndteret rigtig fint. Og ungerne var vilde med netop dyrene.

Her kunne sagtens finde på at gå i cirkus på en ferie, for mig at se er det underholdning på lige vilkår er div. Dyreparker og forlystelsesparker. Men prisen afholder mig gerne, det er noget ar en udskrivning
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Cirkus

Indlægaf sigge » 6. jul 2017, 06:12

Jeg bor i en lille bondeby, hvor der jævnligt kommer cirkus forbi, så jeg behøver ikke at tage i sommerhus for at opleve det. :D Jeg har nu kun været i cirkus en gang som voksen, hvor Benneweis kom til min by. Det var da ganske fint, men ikke noget, jeg har lyst til at bruge penge på lige foreløbig igen. Jeg tror nu også, de omrejsende cirkusser mest er rettet mod børn(efamilier). Særligt de mindre som Mascot og den slags, tror jeg mere satser på noget med sjove dyr, som børn sætter pris på, fremfor f.eks. akrobatik på virkeligt højt niveau.

Til gengæld kunne jeg godt finde på at gå i Zirkus Nemo igen. Det var jeg for 3 år siden, og det var megasjovt. Dog i lige så høj grad båret af gæstestjernen Kaptajn Frodo som af Søren Østergård selv. Så hvis jeg skulle det igen, ville jeg lige se på, hvem han har med.
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"