Vare på tilbud 14 dage efter køb - returnere med nykøbt vare til fuld pris?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Vare på tilbud 14 dage efter køb - returnere med nykøbt vare til fuld pris?

Indlægaf Yuna » 19. jun 2017, 08:23

Ved ikke om nogle vil opfatte dette som "snyd", men det er lidt skod at opdage at en telefon vi købte er sat ned med 200 kr, 14 dage efter vi gav fuld pris.

Den er købt i bilka, så vi har tænkt os at gå ned og købe en ny, og så aflevere den tilbage, men med bonen til den fulde pris. (De har 30 dages returret)

Der står ikke andet på bonen end telefonens navn, men har de det måske liggende i deres system, at telefonen havde f.eks et bestemt IMEI/serienr nr?

Men hvis stregkoden er den samme på begge telefoner, så har de vel ikke? :)
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24637
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Vare på tilbud 14 dage efter køb - returnere med nykøbt vare til fuld pris?

Indlægaf Daine » 19. jun 2017, 08:41

Yuna skrev:Ved ikke om nogle vil opfatte dette som "snyd", men det er lidt skod at opdage at en telefon vi købte er sat ned med 200 kr, 14 dage efter vi gav fuld pris.

Den er købt i bilka, så vi har tænkt os at gå ned og købe en ny, og så aflevere den tilbage, men med bonen til den fulde pris. (De har 30 dages returret)

Der står ikke andet på bonen end telefonens navn, men har de det måske liggende i deres system, at telefonen havde f.eks et bestemt IMEI/serienr nr?

Men hvis stregkoden er den samme på begge telefoner, så har de vel ikke? :)

Umiddelbart ikke - er der stregkode på bonnen? For så er det den de bruger, hvis de skal hente bonnen frem i systemet - og så KAN der i deres system stå feks et serienr/andet unikanummer, som ikke fremgår af den fysiske bon.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Vare på tilbud 14 dage efter køb - returnere med nykøbt vare til fuld pris?

Indlægaf Yuna » 19. jun 2017, 08:50

Nej, ikke andet end navnet, og så et udleveringsnr, men det står ingen steder på æsken
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Vare på tilbud 14 dage efter køb - returnere med nykøbt vare til fuld pris?

Indlægaf Yuna » 19. jun 2017, 08:51

Lisma skrev:Prøv at ringe til deres kundeservice. Jeg købte en gang en vare der var sat betydeligt ned dagen efter. Der betalte de så vidt jeg husker bare differencen tilbage på min konto.

Hvis det var dagen efter, kan jeg godt forstå at de var flinke, men det er alligevel 14 dage siden :/
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Vare på tilbud 14 dage efter køb - returnere med nykøbt vare til fuld pris?

Indlægaf girl_beat » 19. jun 2017, 08:57

Yuna skrev:Hvis det var dagen efter, kan jeg godt forstå at de var flinke, men det er alligevel 14 dage siden :/

Jeg kan sagtens forstå, det er irriterende, men min umiddelbare tanke var, at når der er gået så lang tid, så er det bare ærgerligt med de 200 kr. :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24637
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Vare på tilbud 14 dage efter køb - returnere med nykøbt vare til fuld pris?

Indlægaf Daine » 19. jun 2017, 09:05

Yuna skrev:
Lisma skrev:Prøv at ringe til deres kundeservice. Jeg købte en gang en vare der var sat betydeligt ned dagen efter. Der betalte de så vidt jeg husker bare differencen tilbage på min konto.

Hvis det var dagen efter, kan jeg godt forstå at de var flinke, men det er alligevel 14 dage siden :/

Mjaa, men det er jo stadig indenfor deres bytteperiode (altså hvis du nu ikke havde taget varen i brug), så der kan jo ikke ske noget ved at ringe og spørge. Ellers ville jeg gøre som du selv har tænkt først.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Vare på tilbud 14 dage efter køb - returnere med nykøbt vare til fuld pris?

Indlægaf Yuna » 19. jun 2017, 09:08

girl_beat skrev:
Yuna skrev:Hvis det var dagen efter, kan jeg godt forstå at de var flinke, men det er alligevel 14 dage siden :/

Jeg kan sagtens forstå, det er irriterende, men min umiddelbare tanke var, at når der er gået så lang tid, så er det bare ærgerligt med de 200 kr. :)

Vi overlever, og bliver heller ikke sure, hvis det ikke kan lade sig gøre, men det er da alligevel en slat penge :)

Når de har så lang bytteperiode, er de sikkert vant til at folk gør det
1
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Vare på tilbud 14 dage efter køb - returnere med nykøbt vare til fuld pris?

Indlægaf Studsgaard » 19. jun 2017, 09:20

Yuna skrev:
girl_beat skrev:
Yuna skrev:Hvis det var dagen efter, kan jeg godt forstå at de var flinke, men det er alligevel 14 dage siden :/

Jeg kan sagtens forstå, det er irriterende, men min umiddelbare tanke var, at når der er gået så lang tid, så er det bare ærgerligt med de 200 kr. :)

Vi overlever, og bliver heller ikke sure, hvis det ikke kan lade sig gøre, men det er da alligevel en slat penge :)

Når de har så lang bytteperiode, er de sikkert vant til at folk gør det


Det er ikke så længe siden jeg prøvede noget af det sammen, der havde jeg købt noget der var sat meget ned ugen efter. Der kom jeg bare med bonnen. Jeg mener de sagde men kunne komme op til to uger efter og få differencen retur - bare du har bonnen.
0
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Vare på tilbud 14 dage efter køb - returnere med nykøbt vare til fuld pris?

Indlægaf Yuna » 19. jun 2017, 09:32

Studsgaard skrev:
Det er ikke så længe siden jeg prøvede noget af det sammen, der havde jeg købt noget der var sat meget ned ugen efter. Der kom jeg bare med bonnen. Jeg mener de sagde men kunne komme op til to uger efter og få differencen retur - bare du har bonnen.

Desværre 16 dage siden nu :gruble:
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...

Tilbage til "Generelt"