Roser du..?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Roser du..?

Indlægaf cola » 4. jun 2017, 19:13

Roser du forretninger og attraktioner, der gør noget godt, noget du ikke havde forventet, noget som ikke lige var hvad du troede var i deres "jobbeskrivelse"?

Jeg kan selv sige ja, jeg roser flere forskellige attraktioner, enten pr mail eller via fb. Fordi jeg mener at det er den måde de finder ud af at folk nyder det de gør. Som da jeg som voksen uden børn fik samme lange historie i Fårup sommerland, når der skal laves en guldmønt, ja jeg skulle endda banke på den der laver mønten, ligesom alle andre børn. Fed oplevelse.

Min søster er mere... nææ det har jeg glemt, da jeg spurgte hende efter at hun fortalte at en medarbejder stoppede en forlystelse hvor min søsters barn var på, fordi hun absolut ikke kunne lide det og mest af alt lignede en der ville gå i panik, så blev der stoppet og pigebarnet kunne slippe fri. Min søster havde ikke selv troet det kunne lade sig gøre og var altså ikke den der spurgte, men hun havde da godt set at barnet var ved at gå i panik.

Det ville jeg personligt have skrevet til legoland at det havde de håndteret meget godt og det havde sikkert gjort pigens dag bedre at blive sluppet fri end hvis hun havde skulle trøstes bagefter.
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Roser du..?

Indlægaf Muspel » 4. jun 2017, 19:27

cola skrev:Roser du forretninger og attraktioner, der gør noget godt, noget du ikke havde forventet, noget som ikke lige var hvad du troede var i deres "jobbeskrivelse"?

Jeg kan selv sige ja, jeg roser flere forskellige attraktioner, enten pr mail eller via fb. Fordi jeg mener at det er den måde de finder ud af at folk nyder det de gør. Som da jeg som voksen uden børn fik samme lange historie i Fårup sommerland, når der skal laves en guldmønt, ja jeg skulle endda banke på den der laver mønten, ligesom alle andre børn. Fed oplevelse.

Min søster er mere... nææ det har jeg glemt, da jeg spurgte hende efter at hun fortalte at en medarbejder stoppede en forlystelse hvor min søsters barn var på, fordi hun absolut ikke kunne lide det og mest af alt lignede en der ville gå i panik, så blev der stoppet og pigebarnet kunne slippe fri. Min søster havde ikke selv troet det kunne lade sig gøre og var altså ikke den der spurgte, men hun havde da godt set at barnet var ved at gå i panik.

Det ville jeg personligt have skrevet til legoland at det havde de håndteret meget godt og det havde sikkert gjort pigens dag bedre at blive sluppet fri end hvis hun havde skulle trøstes bagefter.


Jeg er enig med dig. Din søster burde som minimum have sagt tak til medarbejderen.

Jeg prøver at huske at rose. Bare sådan noget som 'tak for turen' til buschaufføren. Men også i butikker osv.

Jeg bliver selv så glad for ros- så prøver at sende noget ud i verden også.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Roser du..?

Indlægaf Bøtte » 4. jun 2017, 20:20

Jeg er typen, der gerne fortæller det, hvis jeg er utilfreds (på en ordentlig måde naturligvis) og derfor roser jeg også, når jeg er tilfreds.
Har for nyligt takket for ekstraordinær god kundeservice ved et firma, der ændrede min ordre på trods af jeg selv havde lavet fejl.


Efter vores bryllup sendte jeg mail til blomsterbinder, feststed, fotograf og præst og takkede for deres 'indsat' i vores bryllup. Det synes jeg var rigtigt at gøre :)
2
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Roser du..?

Indlægaf cola » 5. jun 2017, 04:38

Muspel skrev:
cola skrev:Roser du forretninger og attraktioner, der gør noget godt, noget du ikke havde forventet, noget som ikke lige var hvad du troede var i deres "jobbeskrivelse"?

Jeg kan selv sige ja, jeg roser flere forskellige attraktioner, enten pr mail eller via fb. Fordi jeg mener at det er den måde de finder ud af at folk nyder det de gør. Som da jeg som voksen uden børn fik samme lange historie i Fårup sommerland, når der skal laves en guldmønt, ja jeg skulle endda banke på den der laver mønten, ligesom alle andre børn. Fed oplevelse.

Min søster er mere... nææ det har jeg glemt, da jeg spurgte hende efter at hun fortalte at en medarbejder stoppede en forlystelse hvor min søsters barn var på, fordi hun absolut ikke kunne lide det og mest af alt lignede en der ville gå i panik, så blev der stoppet og pigebarnet kunne slippe fri. Min søster havde ikke selv troet det kunne lade sig gøre og var altså ikke den der spurgte, men hun havde da godt set at barnet var ved at gå i panik.

Det ville jeg personligt have skrevet til legoland at det havde de håndteret meget godt og det havde sikkert gjort pigens dag bedre at blive sluppet fri end hvis hun havde skulle trøstes bagefter.


Jeg er enig med dig. Din søster burde som minimum have sagt tak til medarbejderen.

Jeg prøver at huske at rose. Bare sådan noget som 'tak for turen' til buschaufføren. Men også i butikker osv.

Jeg bliver selv så glad for ros- så prøver at sende noget ud i verden også.


Hun sagde helt sikkert tak til medarbejderen, men derfra og så til at fortælle verden om sin oplevelse er alligevel forskel. Og det er den ros jeg godt gad høre, det er rosen som er så god så du ikke nøjes med et tak til medarbejderen, for det gør vi alle vel forhåbentligt.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Roser du..?

Indlægaf kidkomb » 5. jun 2017, 08:36

Jeg gør meget ud af at rose, hvis hvis noget har været ekstra godt, overgik mine forventninger osv.
Jeg har øvet mig i mange år, for jeg synes det er lidt grænseoverskridende (for mig altså) at gøre det i situationen, men jeg ved også selv hvor glad jeg bliver når det sker for mig selv.
Jeg har efterhånden lært det via arbejdet, hvor anerkendelse er en stor del af ledernes uddannelse og jeg det vil jeg være med til! Altså at udvikle min arbejdsplads til et sted hvor vi roser hinanden og har en naturlig og rar dialog om gode og dårlige ting.
Jeg er et meget takkende menneske, jeg misbruger nærmest ordet, jeg sætter utrolig stor pris på høflighed, også i hverdagen.
Jeg forsøger at huske at få rost på trustpilot/Facebook osv når jeg har haft en god oplevelse. Det kunne jeg dog godt blive bedre til :blush:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Roser du..?

Indlægaf girl_beat » 5. jun 2017, 10:07

Jeg gør i hvert fald en indsats for at huske det i min hverdag :) Så sent som i lørdags takkede jeg den unge kasseassistent i Føtex for at sende mine varer betænksomt ned af båndet - hun lagde de bløde ting forsigtigt øverst og sørgede for, at der ikke var noget, der væltede.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Generelt"