Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf Myresluger » 4. jun 2017, 17:21

I denne tråd refereres der til at det var helt anderledes i 70'erne og 80'erne. Det vil jeg gerne bestride. Jeg gik i skole, til håndbold, og til svømning i slut 70'erne og gennem 80'erne. Jeg har altid hadet fællesbade. Det startede allerede i 1-2. Klasse hvor jeg som tidligt udviklet, skulle høre omkring min kønsbehåring i diverse frikvarter - det er altså aldrig en fest at skille sig ud, og når der råbes "må jeg få et plantehår" efter en med jævne mellemrum, bliver man ikke mere begejstret kan jeg afsløre. Der var iøvrigt mange piger der meget belejligt glemte håndklædet til idræt. Så jeg må skuffe med, at det var det samme tidligere. Der fik vi bare ikke lov til at slippe - dem der glemte håndklæder skulle så bruge et fra glemmekassen. Og læreren holdt øje med at man ikke snød for badet efter idræt.

Vi blev også fløjtet ind 5-10 minutter før de andre når vi havde menstruation - også en fest at være den første her!
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf LadyFox » 4. jun 2017, 18:45

Jeg vil helst være fri for at være nøgen med random mennesker. Det er ikke fordi jeg ikke KAN gå i fælles bad, jeg fortrækker bare at være fri, og derfor undlader jeg også fællesbadet de steder jeg kan. Skal jeg i svømmehallen så bader jeg med de andre kvinder, jeg ville dog bruge svømmehallen væsentlig mere hvis jeg havde muligheden for at skærme af. Jeg tror faktisk svømmehallerne ville få en hel del flere besøgende hvis man kunne vælge lidt privatliv i badet. Så måske den lidt mere besværlige rengøring ville tjene sig selv ind.

Jeg kan ikke forstå hvorfor man skal, eller burde bryde sig om at være nøgen med komplet fremmede mennesker - det skader da ingen at nogle bader hjemme efter træning og den slags, faktisk er det vel meget praktisk i fitness, badefacililteterne er jo slet ikke til at alle går i bad, mon ikke dem der bader i centret efter træning faktisk sætter pris på at der ikke er kø. Det er jo heller ikke fordi at os der helt vil være fri render rundt og er ulykkelige og ikke kan få livet til at hænge sammen på grund af det.

Jeg forstår ikke dem der ikke har noget imod det er så meget imod hvis der blev taget hensyn til dem der ikke bryder sig om det, der ville jo intet gå af dem, hvis det er fordi de godt selv kan lide at fremmede kan se dem nøgen kunne de jo bare undlade at trække gardinet for, hvis det er fordi de godt kan lide at se fremmede mennesker nøgne i svømmehallen så synes jeg faktisk de er lidt creepy, og detbehov synes jeg ikke er andres menneskers pligt at opfylde. Hvis de derimod er fuldstændigt ligeglade med andres og egen nøgenhed så forstår jeg slet ikke problemet.
5
...
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf Bimmerdyret » 4. jun 2017, 18:52

Det gælder også elever i grundskolen:
- for dårlige forhold( få brusere)
- ligger mellem alm. timer¨
- ligger i start/ydertimer, hvor man alligevel så enten har taget bad, eller kan tage bad, men pga dårlige forhold hellere vil gøre det hjemme.

Min datter i 7. klasse har idræt de sidste 2 lektioner en dag..vil heller tage hjem og gå i bad, end at gå 10 min tilbage til skolen og vente 20 min på at kunne gå i bad, fordi der er 4 brusere til 25 elever..
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf Anilara » 4. jun 2017, 19:02

Jeg aner ikke hvad det er et tegn på, men jeg synes det er sært, og kan ikke sætte mig ind i at være blufærdig over et fællesbad. Jo, altså, det er måske ikke lige så fedt som at bade på en privat strand på Hawaii, men kan ikke sætte mig ind i man kan tænke så meget over det, at man aktivt vælger det fra.
Men altså, det må folk selv om, selvom jeg synes det er en skam at det er et problem.
Jeg har aldrig tænkt over det, før nogle kvinder begyndte at gøre opmærksom på, at det var en for privat ting.

Hm, egentlig synes jeg, at det påvirker mit valg en smule negativt, da jeg så gør noget offentligt, som andre finder "stødende", "blufærdigt" eller andet lign., da jeg så har fået en bevidsthed om det. Lidt på samme måde, som når jeg får at vide andre folk synes noget er nedern, men som jeg alligevel gør og aldrig tænker over. Men det er jo kun tydeligt i sammenhæng hvor folk taler højt om det eller demonstrativt viser det.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf LadyFox » 4. jun 2017, 19:15

Anilara skrev:Jeg aner ikke hvad det er et tegn på, men jeg synes det er sært, og kan ikke sætte mig ind i at være blufærdig over et fællesbad. Jo, altså, det er måske ikke lige så fedt som at bade på en privat strand på Hawaii, men kan ikke sætte mig ind i man kan tænke så meget over det, at man aktivt vælger det fra.
Men altså, det må folk selv om, selvom jeg synes det er en skam at det er et problem.
Jeg har aldrig tænkt over det, før nogle kvinder begyndte at gøre opmærksom på, at det var en for privat ting.

Hm, egentlig synes jeg, at det påvirker mit valg en smule negativt, da jeg så gør noget offentligt, som andre finder "stødende", "blufærdigt" eller andet lign., da jeg så har fået en bevidsthed om det. Lidt på samme måde, som når jeg får at vide andre folk synes er nedern, men som jeg alligevel gør. Men det er jo kun tydeligt i sammenhæng hvor folk taler højt om det eller demonstrativt viser det.

Men os der ikke synes det er så rart, der handler det jo udelukkende om os selv. Det er jo ikke fordi vi synes det er forkert, eller nedern at andre har det fint med fællesbadet.
Jeg kunne da i hvert fald ikke forestille mig at folk har en negativ holdning til folk der har det fint med det, der er jo intet i vejen med at bade med andre frivilligt, overhovedet.
Det er vel bare lidt lige som at tale for en forsamling, nogle har det fint med det mens andre synes det er enormt grænseoverskridende og er helt fri, men det er helt okay uanset hvilket hold man er på.
4
...
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf fisken80 » 4. jun 2017, 19:16

Anilara skrev:Jeg aner ikke hvad det er et tegn på, men jeg synes det er sært, og kan ikke sætte mig ind i at være blufærdig over et fællesbad. Jo, altså, det er måske ikke lige så fedt som at bade på en privat strand på Hawaii, men kan ikke sætte mig ind i man kan tænke så meget over det, at man aktivt vælger det fra.
Men altså, det må folk selv om, selvom jeg synes det er en skam at det er et problem.
Jeg har aldrig tænkt over det, før nogle kvinder begyndte at gøre opmærksom på, at det var en for privat ting.

Hm, egentlig synes jeg, at det påvirker mit valg en smule negativt, da jeg så gør noget offentligt, som andre finder "stødende", "blufærdigt" eller andet lign., da jeg så har fået en bevidsthed om det. Lidt på samme måde, som når jeg får at vide andre folk synes noget er nedern, men som jeg alligevel gør og aldrig tænker over. Men det er jo kun tydeligt i sammenhæng hvor folk taler højt om det eller demonstrativt viser det.


Det sidste forstår jeg ikke. Jeg synes ikke det er mærkeligt, at man ikke har et problem med fællesbad, alle har forskellige grænser. Jeg synes heller ikke det er mærkeligt, at der er mennesker, der gerne vil ligge topløse på stranden, og jeg bliver på ingen måde stødt af det. Jeg har bare ikke selv lyst til det.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. jun 2017, 19:26

HerErJeg skrev:Jeg tror vi mennesker rummer en uudtømmelig kilde til at kræve særlige hensyn. Det der er normalen strækkes længere og længere ud, denne tråd er et glimrende eksempel.
En gang var børnefødsler jo 'bare' et barn, og man arbejdede nærmest indtil vandet gik og arbejdede så snart det var muligt. I dag er fødsler næsten den allerstørste videnskab med de allerstørste særlige hensyn , på trods af at mennesker har formeret sig gennem 2 millioner år.


Og det tror du, at kvinderne gjorde af lyst?
3
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf Akehurst2 » 4. jun 2017, 19:41

DetSorteCirkus skrev:
HerErJeg skrev:Jeg tror vi mennesker rummer en uudtømmelig kilde til at kræve særlige hensyn. Det der er normalen strækkes længere og længere ud, denne tråd er et glimrende eksempel.
En gang var børnefødsler jo 'bare' et barn, og man arbejdede nærmest indtil vandet gik og arbejdede så snart det var muligt. I dag er fødsler næsten den allerstørste videnskab med de allerstørste særlige hensyn , på trods af at mennesker har formeret sig gennem 2 millioner år.


Og det tror du, at kvinderne gjorde af lyst?


Ja, og hvor mange kvinder og spædbørn gik der til dengang, og gør stadig de steder, hvor der ikke er de samme hensyn?
2
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf Sevii » 4. jun 2017, 19:44

Som barn havde jeg ikke noget problem med min krop. Men jeg havde svært ved at bade med andre mennesker. Sådan er jeg stadig. Det er min krop, og jeg bestemmer selv, hvem jeg vil vise den til. Man kan slet ikke sammenligne fællesbadning med besøg hos lægen. Hos lægen giver det mening for mig, at jeg skal tage bukserne af. Det gør det ikke med fællesbadning.

Jeg kan huske hvordan det var at bade efter gymnastik. Det var virkelig ubehageligt, og mine grænser blev tit rykket adskillige gange. Det var endda fællesbadning med drengene fra 1-3 klasse.
Læreren stod altid og holdt øje om man forsøgte at undgå det. Imens hun havde sit eget private bad.

Da jeg skiftede skole var der heldigvis ikke idræt før de byggede en ny idrætshal, da jeg gik i 8. klasse. Mange af os elever bad om at man byggede badene med forhæng - som man andre har nævnt i den her tråd. Det blev ignoreret, og det endte med at ingen gik i bad. Folk gik hjem og tog et bad efter idræt.

Jeg ved ikke hvad det er tegn på. Jeg ved bare at der er mange der har det som mig, og ærlig talt, så giver det heller ikke mening at vi skal bruge et fællesbad til at kunne kigge på forskellige kroppe. Når jeg går i bad, går jeg i bad. Ikke for at vurdere andre, sammenligne dem med mig og få et bedre billede af det normale. Men det er sådan jeg har det.
3
:banan: :banan:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf Anilara » 4. jun 2017, 19:54

fisken80 skrev:
Anilara skrev:Jeg aner ikke hvad det er et tegn på, men jeg synes det er sært, og kan ikke sætte mig ind i at være blufærdig over et fællesbad. Jo, altså, det er måske ikke lige så fedt som at bade på en privat strand på Hawaii, men kan ikke sætte mig ind i man kan tænke så meget over det, at man aktivt vælger det fra.
Men altså, det må folk selv om, selvom jeg synes det er en skam at det er et problem.
Jeg har aldrig tænkt over det, før nogle kvinder begyndte at gøre opmærksom på, at det var en for privat ting.

Hm, egentlig synes jeg, at det påvirker mit valg en smule negativt, da jeg så gør noget offentligt, som andre finder "stødende", "blufærdigt" eller andet lign., da jeg så har fået en bevidsthed om det. Lidt på samme måde, som når jeg får at vide andre folk synes noget er nedern, men som jeg alligevel gør og aldrig tænker over. Men det er jo kun tydeligt i sammenhæng hvor folk taler højt om det eller demonstrativt viser det.


Det sidste forstår jeg ikke. Jeg synes ikke det er mærkeligt, at man ikke har et problem med fællesbad, alle har forskellige grænser. Jeg synes heller ikke det er mærkeligt, at der er mennesker, der gerne vil ligge topløse på stranden, og jeg bliver på ingen måde stødt af det. Jeg har bare ikke selv lyst til det.

Sådan er man vel forskellig :) Jeg synes andre ting jeg selv gør og føler er sært - og det er ok hvis du synes det er mærkeligt :-D
Og i øvrigt tror jeg heller ikke alle føler sig stødt, men det var baare eksempler på årsager jeg har hørt. Kunne jeg godt have tydeliggjort.
Senest rettet af Anilara 4. jun 2017, 20:03, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf Anilara » 4. jun 2017, 19:57

LadyFox skrev:
Anilara skrev:Jeg aner ikke hvad det er et tegn på, men jeg synes det er sært, og kan ikke sætte mig ind i at være blufærdig over et fællesbad. Jo, altså, det er måske ikke lige så fedt som at bade på en privat strand på Hawaii, men kan ikke sætte mig ind i man kan tænke så meget over det, at man aktivt vælger det fra.
Men altså, det må folk selv om, selvom jeg synes det er en skam at det er et problem.
Jeg har aldrig tænkt over det, før nogle kvinder begyndte at gøre opmærksom på, at det var en for privat ting.

Hm, egentlig synes jeg, at det påvirker mit valg en smule negativt, da jeg så gør noget offentligt, som andre finder "stødende", "blufærdigt" eller andet lign., da jeg så har fået en bevidsthed om det. Lidt på samme måde, som når jeg får at vide andre folk synes er nedern, men som jeg alligevel gør. Men det er jo kun tydeligt i sammenhæng hvor folk taler højt om det eller demonstrativt viser det.

Men os der ikke synes det er så rart, der handler det jo udelukkende om os selv. Det er jo ikke fordi vi synes det er forkert, eller nedern at andre har det fint med fællesbadet.
Jeg kunne da i hvert fald ikke forestille mig at folk har en negativ holdning til folk der har det fint med det, der er jo intet i vejen med at bade med andre frivilligt, overhovedet.
Det er vel bare lidt lige som at tale for en forsamling, nogle har det fint med det mens andre synes det er enormt grænseoverskridende og er helt fri, men det er helt okay uanset hvilket hold man er på.

Nåh, jamen det forventer jeg heller ikke, med mindre nogen ligefrem gav udtryk for det.
Jeg lader mig nok bare påvirke lidt når flere synes noget er grænseoverskridende. Ved ikke om det bare er mig der er let at påvirke, men kan bare konstatere jeg bliver det i nogle tilfælde. Særligt hvis det handler om noget som en stor del finder ubehag ved, så kan jeg sommetider ikke lade være med at tænke, om jeg så også burde føle samme ubehag. Det er nok meget naturligt, og en mekanisme som går i gang fordi man ikke har lyst til at støde nogen eller gøre noget socialt uacceptabelt (ikke at jeg siger fællesbad er det). :)
Jeg har absolut intet imod at tale foran forsamlinger heller, eksempelvis, men jeg kan mærke at jeg lader mig påvirke hvis alle omkring mig siger "ej, jeg tør godt nok ikke stå og tale for alle, tænk hvis jeg fejler, tænk hvis jeg skvatter, jeg får totalt ubehag i kroppen og begynder at ryste" osv osv. Så får jeg også et stik af "hm, måske ér det lidt dumt at gå op foran alle og tale?" selvom jeg i sidste ende gør det alligevel :-D Og det samme gælder fællesbad.
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf paint » 4. jun 2017, 22:28

LadyFox skrev:Jeg vil helst være fri for at være nøgen med random mennesker. Det er ikke fordi jeg ikke KAN gå i fælles bad, jeg fortrækker bare at være fri, og derfor undlader jeg også fællesbadet de steder jeg kan. Skal jeg i svømmehallen så bader jeg med de andre kvinder, jeg ville dog bruge svømmehallen væsentlig mere hvis jeg havde muligheden for at skærme af. Jeg tror faktisk svømmehallerne ville få en hel del flere besøgende hvis man kunne vælge lidt privatliv i badet. Så måske den lidt mere besværlige rengøring ville tjene sig selv ind.

Jeg kan ikke forstå hvorfor man skal, eller burde bryde sig om at være nøgen med komplet fremmede mennesker - det skader da ingen at nogle bader hjemme efter træning og den slags, faktisk er det vel meget praktisk i fitness, badefacililteterne er jo slet ikke til at alle går i bad, mon ikke dem der bader i centret efter træning faktisk sætter pris på at der ikke er kø. Det er jo heller ikke fordi at os der helt vil være fri render rundt og er ulykkelige og ikke kan få livet til at hænge sammen på grund af det.

Jeg forstår ikke dem der ikke har noget imod det er så meget imod hvis der blev taget hensyn til dem der ikke bryder sig om det, der ville jo intet gå af dem, hvis det er fordi de godt selv kan lide at fremmede kan se dem nøgen kunne de jo bare undlade at trække gardinet for, hvis det er fordi de godt kan lide at se fremmede mennesker nøgne i svømmehallen så synes jeg faktisk de er lidt creepy, og detbehov synes jeg ikke er andres menneskers pligt at opfylde. Hvis de derimod er fuldstændigt ligeglade med andres og egen nøgenhed så forstår jeg slet ikke problemet.


'Problemet' er måske, at dem der er ligeglade ikke kan se problemet. Jeg hører til dem, der er komplet ligeglade med nøgenhed i svømmehallens baderum. Der rører mig ikke og jeg tænker nærmest ikke over det.

Jeg tvivler faktisk på, at der er ret mange - hvis overhovedet nogen, der synes om at glo på andre nøgne mennesker af samme køn. For de fleste, tror jeg det handler om at komme i svømmehallen og badet er bare noget, der skal overstås, før man kan hoppe i vandet.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf HerErJeg » 5. jun 2017, 07:47

paint skrev:
LadyFox skrev:Jeg vil helst være fri for at være nøgen med random mennesker. Det er ikke fordi jeg ikke KAN gå i fælles bad, jeg fortrækker bare at være fri, og derfor undlader jeg også fællesbadet de steder jeg kan. Skal jeg i svømmehallen så bader jeg med de andre kvinder, jeg ville dog bruge svømmehallen væsentlig mere hvis jeg havde muligheden for at skærme af. Jeg tror faktisk svømmehallerne ville få en hel del flere besøgende hvis man kunne vælge lidt privatliv i badet. Så måske den lidt mere besværlige rengøring ville tjene sig selv ind.

Jeg kan ikke forstå hvorfor man skal, eller burde bryde sig om at være nøgen med komplet fremmede mennesker - det skader da ingen at nogle bader hjemme efter træning og den slags, faktisk er det vel meget praktisk i fitness, badefacililteterne er jo slet ikke til at alle går i bad, mon ikke dem der bader i centret efter træning faktisk sætter pris på at der ikke er kø. Det er jo heller ikke fordi at os der helt vil være fri render rundt og er ulykkelige og ikke kan få livet til at hænge sammen på grund af det.

Jeg forstår ikke dem der ikke har noget imod det er så meget imod hvis der blev taget hensyn til dem der ikke bryder sig om det, der ville jo intet gå af dem, hvis det er fordi de godt selv kan lide at fremmede kan se dem nøgen kunne de jo bare undlade at trække gardinet for, hvis det er fordi de godt kan lide at se fremmede mennesker nøgne i svømmehallen så synes jeg faktisk de er lidt creepy, og detbehov synes jeg ikke er andres menneskers pligt at opfylde. Hvis de derimod er fuldstændigt ligeglade med andres og egen nøgenhed så forstår jeg slet ikke problemet.


'Problemet' er måske, at dem der er ligeglade ikke kan se problemet. Jeg hører til dem, der er komplet ligeglade med nøgenhed i svømmehallens baderum. Der rører mig ikke og jeg tænker nærmest ikke over det.

Jeg tvivler faktisk på, at der er ret mange - hvis overhovedet nogen, der synes om at glo på andre nøgne mennesker af samme køn. For de fleste, tror jeg det handler om at komme i svømmehallen og badet er bare noget, der skal overstås, før man kan hoppe i vandet.


Det er da sikkert ikke "fedt" for nogen at gå i fællesbad, men det er et mikroskopisk bump på vejen i livet der bare skal overståes.
Jeg er lidt bange for, at vi mennesker ikke længere rummer nogen robusthed. Alting skal problematiseres, og der skal skæres hjørner og knibes udenom. Bare 1 eller 2 generationer tilbage var der ikke samme muligheder for at råbe op, så der lærte man at håndtere livets udfordringer og ikke mindst hjælpe hinanden, og selv om det var nabokonen eller genboen på den anden side af gaden. Jeg vil faktisk være så flabet at sige, at man havde betydeligt mere rygrad til at tage ansvar og stå imod, end vi render rundt med i dag.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf Pølsemix » 5. jun 2017, 09:00

HerErJeg skrev:
Det er da sikkert ikke "fedt" for nogen at gå i fællesbad, men det er et mikroskopisk bump på vejen i livet der bare skal overståes.
Jeg er lidt bange for, at vi mennesker ikke længere rummer nogen robusthed. Alting skal problematiseres, og der skal skæres hjørner og knibes udenom. Bare 1 eller 2 generationer tilbage var der ikke samme muligheder for at råbe op, så der lærte man at håndtere livets udfordringer og ikke mindst hjælpe hinanden, og selv om det var nabokonen eller genboen på den anden side af gaden. Jeg vil faktisk være så flabet at sige, at man havde betydeligt mere rygrad til at tage ansvar og stå imod, end vi render rundt med i dag.


Det er alligevel noget af en konklusion at drage pga. sådan en bagatel.
3
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf HerErJeg » 5. jun 2017, 09:10

Pølsemix skrev:
HerErJeg skrev:
Det er da sikkert ikke "fedt" for nogen at gå i fællesbad, men det er et mikroskopisk bump på vejen i livet der bare skal overståes.
Jeg er lidt bange for, at vi mennesker ikke længere rummer nogen robusthed. Alting skal problematiseres, og der skal skæres hjørner og knibes udenom. Bare 1 eller 2 generationer tilbage var der ikke samme muligheder for at råbe op, så der lærte man at håndtere livets udfordringer og ikke mindst hjælpe hinanden, og selv om det var nabokonen eller genboen på den anden side af gaden. Jeg vil faktisk være så flabet at sige, at man havde betydeligt mere rygrad til at tage ansvar og stå imod, end vi render rundt med i dag.


Det er alligevel noget af en konklusion at drage pga. sådan en bagatel.


Lige præcis. En bagatel.
Spørgsmålet er så bare, hvorfor bliver det til et kæmpe problem?
7 ud af 10 vil ikke i bad pga. 117 undskyldninger. Så bagatellen bliver blæst helt ud af proportioner.
1

Tilbage til "Generelt"