Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf Dirtylittledevil » 5. jun 2017, 09:15

Badevægring. År 2057
Billede

Svømmehallens tilstand pga badevægring År 2045:
Billede

Den sidste ensomme fællesbader År 2065:
Billede
7
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf Pølsemix » 5. jun 2017, 09:18

HerErJeg skrev:
Pølsemix skrev:
HerErJeg skrev:
Det er da sikkert ikke "fedt" for nogen at gå i fællesbad, men det er et mikroskopisk bump på vejen i livet der bare skal overståes.
Jeg er lidt bange for, at vi mennesker ikke længere rummer nogen robusthed. Alting skal problematiseres, og der skal skæres hjørner og knibes udenom. Bare 1 eller 2 generationer tilbage var der ikke samme muligheder for at råbe op, så der lærte man at håndtere livets udfordringer og ikke mindst hjælpe hinanden, og selv om det var nabokonen eller genboen på den anden side af gaden. Jeg vil faktisk være så flabet at sige, at man havde betydeligt mere rygrad til at tage ansvar og stå imod, end vi render rundt med i dag.


Det er alligevel noget af en konklusion at drage pga. sådan en bagatel.


Lige præcis. En bagatel.
Spørgsmålet er så bare, hvorfor bliver det til et kæmpe problem?
7 ud af 10 vil ikke i bad pga. 117 undskyldninger. Så bagatellen bliver blæst helt ud af proportioner.

Jeg tror det er dig der drager en konklusion som er helt ude af proportioner med virkeligheden. Du overdriver det, så det bliver absurd.
3
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf fisken80 » 5. jun 2017, 09:24

Egentlig synes jeg det er et noget større problem, at flere har SÅ svært ved at acceptere, at folk er forskellige og har forskellige grænser. Manglen på evnen til at sætte sig ind i, at andre kan være anderledes end en selv er dog et væsentligt større problem for samfundet og menneskeheden end min manglende lyst til at fællesbade.
12
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19599

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf Animi » 5. jun 2017, 11:26

Haha, denne her tråd er jo egentlig bare én stor "Det var så meget bedre i de gode gamle dage :gammel: " - kliché.

Noget jeg så undrer mig over, er at hvis nøgenhed, fællesbadning osv er løsningen på at forhindre et dårlig kropsbillede, skam over krop osv - hvordan kan det så overhovedet været opstået i nyere tid? Jeg mener, burde det så ikke allerede været blevet elimineret dengang alle åbenbart rendte rundt nøgne hele tiden?

Hvem ved - måske kunne det tænkes at tvungen fællesbadning ikke nødvendigvis er løsningen, men faktisk kan gøre det værre? :gruble:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf billiebean » 5. jun 2017, 11:30

For dem der har det svært med nøgenhed, ville det være noget andet, hvis man badede fælles MED badebukser/underbukser/bikini på?
0
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf Maria86 » 5. jun 2017, 12:00

var det ikke en ide at lægge dem sidst på skole dagen så dem der ikke vil i bad kan gør det der hjemme ?? og på det tidspunkt op dagen lugter alle hvis lidt.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf LadyFox » 5. jun 2017, 12:08

paint skrev:
LadyFox skrev:Jeg vil helst være fri for at være nøgen med random mennesker. Det er ikke fordi jeg ikke KAN gå i fælles bad, jeg fortrækker bare at være fri, og derfor undlader jeg også fællesbadet de steder jeg kan. Skal jeg i svømmehallen så bader jeg med de andre kvinder, jeg ville dog bruge svømmehallen væsentlig mere hvis jeg havde muligheden for at skærme af. Jeg tror faktisk svømmehallerne ville få en hel del flere besøgende hvis man kunne vælge lidt privatliv i badet. Så måske den lidt mere besværlige rengøring ville tjene sig selv ind.

Jeg kan ikke forstå hvorfor man skal, eller burde bryde sig om at være nøgen med komplet fremmede mennesker - det skader da ingen at nogle bader hjemme efter træning og den slags, faktisk er det vel meget praktisk i fitness, badefacililteterne er jo slet ikke til at alle går i bad, mon ikke dem der bader i centret efter træning faktisk sætter pris på at der ikke er kø. Det er jo heller ikke fordi at os der helt vil være fri render rundt og er ulykkelige og ikke kan få livet til at hænge sammen på grund af det.

Jeg forstår ikke dem der ikke har noget imod det er så meget imod hvis der blev taget hensyn til dem der ikke bryder sig om det, der ville jo intet gå af dem, hvis det er fordi de godt selv kan lide at fremmede kan se dem nøgen kunne de jo bare undlade at trække gardinet for, hvis det er fordi de godt kan lide at se fremmede mennesker nøgne i svømmehallen så synes jeg faktisk de er lidt creepy, og detbehov synes jeg ikke er andres menneskers pligt at opfylde. Hvis de derimod er fuldstændigt ligeglade med andres og egen nøgenhed så forstår jeg slet ikke problemet.


'Problemet' er måske, at dem der er ligeglade ikke kan se problemet. Jeg hører til dem, der er komplet ligeglade med nøgenhed i svømmehallens baderum. Der rører mig ikke og jeg tænker nærmest ikke over det.

Jeg tvivler faktisk på, at der er ret mange - hvis overhovedet nogen, der synes om at glo på andre nøgne mennesker af samme køn. For de fleste, tror jeg det handler om at komme i svømmehallen og badet er bare noget, der skal overstås, før man kan hoppe i vandet.


Men behøver man at forstå alle problemer, for at synes det er ok at prøve at finde en løsning på dem?
Der er da også mange ting andre folk tumler med som jeg ikke kan sætte mig ind i, men det er da ikke ens betydende med at jeg synes de mennesker er forkerte og bare skal tage sig sammen. Jeg kan sagtens anerkende deres følelser omkring noget, uden jeg føler jeg kan forstå det.
Folk er forskellige, vi kan ikke forvente at andre fungerer præcis som os selv, og så er det bare at jeg ikke forstår hvorfor man er imod at det rummes dem der er anderledes end en selv, hvis man intet selv mister på at rumme dem?
2
...
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf paint » 5. jun 2017, 12:47

LadyFox skrev:
paint skrev:
LadyFox skrev:Jeg vil helst være fri for at være nøgen med random mennesker. Det er ikke fordi jeg ikke KAN gå i fælles bad, jeg fortrækker bare at være fri, og derfor undlader jeg også fællesbadet de steder jeg kan. Skal jeg i svømmehallen så bader jeg med de andre kvinder, jeg ville dog bruge svømmehallen væsentlig mere hvis jeg havde muligheden for at skærme af. Jeg tror faktisk svømmehallerne ville få en hel del flere besøgende hvis man kunne vælge lidt privatliv i badet. Så måske den lidt mere besværlige rengøring ville tjene sig selv ind.

Jeg kan ikke forstå hvorfor man skal, eller burde bryde sig om at være nøgen med komplet fremmede mennesker - det skader da ingen at nogle bader hjemme efter træning og den slags, faktisk er det vel meget praktisk i fitness, badefacililteterne er jo slet ikke til at alle går i bad, mon ikke dem der bader i centret efter træning faktisk sætter pris på at der ikke er kø. Det er jo heller ikke fordi at os der helt vil være fri render rundt og er ulykkelige og ikke kan få livet til at hænge sammen på grund af det.

Jeg forstår ikke dem der ikke har noget imod det er så meget imod hvis der blev taget hensyn til dem der ikke bryder sig om det, der ville jo intet gå af dem, hvis det er fordi de godt selv kan lide at fremmede kan se dem nøgen kunne de jo bare undlade at trække gardinet for, hvis det er fordi de godt kan lide at se fremmede mennesker nøgne i svømmehallen så synes jeg faktisk de er lidt creepy, og detbehov synes jeg ikke er andres menneskers pligt at opfylde. Hvis de derimod er fuldstændigt ligeglade med andres og egen nøgenhed så forstår jeg slet ikke problemet.


'Problemet' er måske, at dem der er ligeglade ikke kan se problemet. Jeg hører til dem, der er komplet ligeglade med nøgenhed i svømmehallens baderum. Der rører mig ikke og jeg tænker nærmest ikke over det.

Jeg tvivler faktisk på, at der er ret mange - hvis overhovedet nogen, der synes om at glo på andre nøgne mennesker af samme køn. For de fleste, tror jeg det handler om at komme i svømmehallen og badet er bare noget, der skal overstås, før man kan hoppe i vandet.


Men behøver man at forstå alle problemer, for at synes det er ok at prøve at finde en løsning på dem?
Der er da også mange ting andre folk tumler med som jeg ikke kan sætte mig ind i, men det er da ikke ens betydende med at jeg synes de mennesker er forkerte og bare skal tage sig sammen. Jeg kan sagtens anerkende deres følelser omkring noget, uden jeg føler jeg kan forstå det.
Folk er forskellige, vi kan ikke forvente at andre fungerer præcis som os selv, og så er det bare at jeg ikke forstår hvorfor man er imod at det rummes dem der er anderledes end en selv, hvis man intet selv mister på at rumme dem?


Nej. Det behøver man ikke. Det ville da ikke genere mig, at man satte bruseforhæng op i svømmehallernes baderum.

Men jeg kunne godt forestille mig, at nogle, lægger noget andet i det, ikke at ville bade fælles med andre.
Da jeg gik i folkeskolen (i tidernes morgen), var der på et tidspunkt en del ballade (blandt pigerne) i klassen, fordi nogle af pigerne, kom med alle mulige 'dårlige' undskyldninger for ikke at ville bade fælles med de andre piger, efter gymnastik etc. Der blev sagt ting som ”Nå, jeres røve er nok finere end vores” eller sarkastisk ”Næ nej, mors lille prinsesse-røv, skal skam ikke vises frem for alle os fattigrøve - uha uha” og ”Det er nok kun Michael, der må se Louises fine røv ha ha ha” (frit efter hukommelsen – det var engang midt i firserne)

Med andre ord, så følte de (pigerne) formentlig, at man fravalgte dem – at man følte sig bedre end de andre. Måske ligger der noget af den følelse, hos dem der skælder ud over at nogle ikke vil bade, når der er andre til stede?
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf LadyFox » 5. jun 2017, 13:14

paint skrev:
LadyFox skrev:
paint skrev:
LadyFox skrev:Jeg vil helst være fri for at være nøgen med random mennesker. Det er ikke fordi jeg ikke KAN gå i fælles bad, jeg fortrækker bare at være fri, og derfor undlader jeg også fællesbadet de steder jeg kan. Skal jeg i svømmehallen så bader jeg med de andre kvinder, jeg ville dog bruge svømmehallen væsentlig mere hvis jeg havde muligheden for at skærme af. Jeg tror faktisk svømmehallerne ville få en hel del flere besøgende hvis man kunne vælge lidt privatliv i badet. Så måske den lidt mere besværlige rengøring ville tjene sig selv ind.

Jeg kan ikke forstå hvorfor man skal, eller burde bryde sig om at være nøgen med komplet fremmede mennesker - det skader da ingen at nogle bader hjemme efter træning og den slags, faktisk er det vel meget praktisk i fitness, badefacililteterne er jo slet ikke til at alle går i bad, mon ikke dem der bader i centret efter træning faktisk sætter pris på at der ikke er kø. Det er jo heller ikke fordi at os der helt vil være fri render rundt og er ulykkelige og ikke kan få livet til at hænge sammen på grund af det.

Jeg forstår ikke dem der ikke har noget imod det er så meget imod hvis der blev taget hensyn til dem der ikke bryder sig om det, der ville jo intet gå af dem, hvis det er fordi de godt selv kan lide at fremmede kan se dem nøgen kunne de jo bare undlade at trække gardinet for, hvis det er fordi de godt kan lide at se fremmede mennesker nøgne i svømmehallen så synes jeg faktisk de er lidt creepy, og detbehov synes jeg ikke er andres menneskers pligt at opfylde. Hvis de derimod er fuldstændigt ligeglade med andres og egen nøgenhed så forstår jeg slet ikke problemet.


'Problemet' er måske, at dem der er ligeglade ikke kan se problemet. Jeg hører til dem, der er komplet ligeglade med nøgenhed i svømmehallens baderum. Der rører mig ikke og jeg tænker nærmest ikke over det.

Jeg tvivler faktisk på, at der er ret mange - hvis overhovedet nogen, der synes om at glo på andre nøgne mennesker af samme køn. For de fleste, tror jeg det handler om at komme i svømmehallen og badet er bare noget, der skal overstås, før man kan hoppe i vandet.


Men behøver man at forstå alle problemer, for at synes det er ok at prøve at finde en løsning på dem?
Der er da også mange ting andre folk tumler med som jeg ikke kan sætte mig ind i, men det er da ikke ens betydende med at jeg synes de mennesker er forkerte og bare skal tage sig sammen. Jeg kan sagtens anerkende deres følelser omkring noget, uden jeg føler jeg kan forstå det.
Folk er forskellige, vi kan ikke forvente at andre fungerer præcis som os selv, og så er det bare at jeg ikke forstår hvorfor man er imod at det rummes dem der er anderledes end en selv, hvis man intet selv mister på at rumme dem?


Nej. Det behøver man ikke. Det ville da ikke genere mig, at man satte bruseforhæng op i svømmehallernes baderum.

Men jeg kunne godt forestille mig, at nogle, lægger noget andet i det, ikke at ville bade fælles med andre.
Da jeg gik i folkeskolen (i tidernes morgen), var der på et tidspunkt en del ballade (blandt pigerne) i klassen, fordi nogle af pigerne, kom med alle mulige 'dårlige' undskyldninger for ikke at ville bade fælles med de andre piger, efter gymnastik etc. Der blev sagt ting som ”Nå, jeres røve er nok finere end vores” eller sarkastisk ”Næ nej, mors lille prinsesse-røv, skal skam ikke vises frem for alle os fattigrøve - uha uha” og ”Det er nok kun Michael, der må se Louises fine røv ha ha ha” (frit efter hukommelsen – det var engang midt i firserne)

Med andre ord, så følte de (pigerne) formentlig, at man fravalgte dem – at man følte sig bedre end de andre. Måske ligger der noget af den følelse, hos dem der skælder ud over at nogle ikke vil bade, når der er andre til stede?

De kommentarer har jo så nok omvendt nok ikke givet de piger mere lyst til at bade med andre. "Hvis du ikke overskrider dine grænser så er du en arrogant snob" er da ikke den fedeste stikpille at få smidt i nakken.
Det er jo selvfølgelig ikke fedt, hvis folk føler sig fravalgt hvis ikke andre har lyst til at bade med dem, men det nytter jo ikke noget at komme med stikpiller som i det tilfælde, eller komme med beskyldninger som i tråden her hvis der bunder i følelser om at føle sig fravalgt, så må man da snakke ordenligt om det, så dem der ikke har lyst til at bade med andre kan forklarer det slet ikke er det det handler om.
4
...
Brugeravatar
Wendydarling
Indlæg: 26
Tilmeldt: 3. jan 2017, 17:07
Kort karma: 1
Likede indlæg: 45

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf Wendydarling » 23. jun 2017, 07:43

0

Tilbage til "Generelt"