Er Distortion noget som du gerne så lukket og slukket?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Er Distortion noget som du gerne så lukket og slukket?

Indlægaf HerErJeg » 29. maj 2017, 05:47

En læserbrev i Politiken fra en beboer på Vesterbro.
http://politiken.dk/debat/art5968154/Di ... l-Bryggeri
Ingen tvivl om at beboeren meget gerne så hele arrangementet lukket og slukket permanent.
Nu bor jeg langt fra staden og kommer nok aldrig til at sætte mine ben der mens festen runger i gaderne, så jeg har ikke den store ide om hvad jeg skal tro.
Hvis du bor tæt på eller i berørte bydele - eller vælger at deltage i festlighederne, hvad synes du så om arrangementet?

Jeg har dog oplevet andre steder, hvor "mere" og "vildere" og "sygere" synes at være nøgleordene, fremfor bare at læne sig tilbage og rent faktisk NYDE hvad man er kommet for at opleve.
Senest rettet af HerErJeg 29. maj 2017, 05:56, rettet i alt 1 gang.
0
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Er Distortion noget som du gerne så lukket og slukket?

Indlægaf HerErJeg » 29. maj 2017, 05:55

HerErJeg skrev:En læserbrev i Politiken fra en beboer på Vesterbro.
http://politiken.dk/debat/art5968154/Di ... l-Bryggeri
Ingen tvivl om at beboeren meget gerne så hele arrangementet lukket og slukket permanent.
Nu bor jeg langt fra staden og kommer nok aldrig til at sætte mine ben der mens festen runger i gaderne, så jeg har ikke den store ide om hvad jeg skal tro.
Hvis du bor tæt på eller i berørte bydele - eller vælger at deltage i festlighederne, hvad synes du så om arrangementet?

Jeg har dog oplevet andre steder, hvor "mere" og "vildere" og "sygere" synes at være nøgleordene, fremfor bare at læne sig tilbage og rent faktisk NYDE hvad man er kommet for at opleve.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Er Distortion noget som du gerne så lukket og slukket?

Indlægaf JoyNips » 29. maj 2017, 06:01

Næh.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Er Distortion noget som du gerne så lukket og slukket?

Indlægaf icelady » 29. maj 2017, 06:54

Jeg tænker umiddelbart, om det ikke er et af de negative lodder ved at bo, hvor man bor??

Jeg kan skam sagtens forstå beboere synes det er belastende, træls, irriterende og hvad de ellers synes.


Men synes det er lidt dobbeltmoralsk at snakke om curlingunger, når man selv sidder og vil have noget ændret fordi man ikke synes om det.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Er Distortion noget som du gerne så lukket og slukket?

Indlægaf Daflo » 29. maj 2017, 07:15

Jeg ved ikke om det er et lod ved at bo i området. Men Distortion er jo en forholdsvis ny opfindelse. Jeg har boet i området både dengang Distortion var en hyggelig gadefest, og før den overhovedet opstod. Så jeg har ikke haft en chance for at vælge det til eller fra før jeg bosatte mig.

Jeg er helt med på fest i gaden, larm, musik, glade mennesker og fejemaskiner. De skal bare slå sig løs, det er kun en gang om året som flere nævner. For min skyld kunne musikken godt vare til længere ud på aftenen.

Alligevel så jeg gerne Distortion lukket. De har mistet grebet om den glade fest, og er blevet et sted hvor det tilsyneladende er acceptabelt at hærge så meget som muligt.
Beboerne må barrikadere døre og kælderopgange for at undgå indbrud og oversvømmelser af tis alle vegne. Folk pisser på biler, cykler og opgangsdøre og går bevidst efter at ramme håndtag med så meget tis som muligt. I månederne efter kan de lokale grønne områder ikke bruges pga. glasskår, det er ærgerligt i et område med så få grønne områder som København. Især fordi Distortion ligger i starten af sommeren, så kan vi lokale gå rundt og se på ubrugelige græsområder i højsæsonen. Biler og cykler bliver smadret, og politiets reaktion er at sige vi skal fjerne alt hvad fjernes kan, ellers er vi selv ude om det. Alt det her koster både København, beboerne og ejendommene mange penge hvert eneste år.
Jeg har svært ved at se det rimelige i det.

Hvis der blev gjort en massiv indsats for at ændre holdningen hos deltagerne, ville jeg med glæde byde dem velkommen igen næste år, men det føles som om vi beboere bliver mødt med ligegyldighed.
24
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Er Distortion noget som du gerne så lukket og slukket?

Indlægaf Zombie » 29. maj 2017, 07:16

Jeg har tidligere boet på Nørrebro og flytter nok dertil igen.

Distortion har ikke altid været en ting, og derfor forstår jeg virkelig godt, hvis man ser det som et fikst påfund, man ikke bryder sig om. Jeg boede lige ved Guldbergsgade og folk burde virkelig komme forbi dagen efter Distortion, inden de udtaler sig. Uanset hvor mange pis-toiletter der sættes op, stinker der altid af tis over alt, med mindre man er så heldig, at det lige regner dagen efter. Der er affald og svinsk, og det er varierende hvor god oprydningen er eller om de kommer ned af de små sidegader, som også er ramt.

Hvis jeg fik en kompensation for, at min gade stinker af pis og opkast, eller at jeg også i dagene efter skal zigzagge mellem skrald, så kunne jeg måske være mere large. En kupon til uduelig kebab eller sodavand, whatever. Men jeg får intet ud af det og mit område er bare virkelig ulækkert.

Det eneste, jeg kan sammenligne med, er Roskilde Festival. Roskilde er heller ikke sjov at færdes i, i dagene efter festivallen. For to år siden stoppede togdriften i timer, fordi folk fra festivallen svinede så meget, at det røg på skinnerne. Det var virkelig, virkelig fryd; Så kan de lære det.
Men ellers er festivalen okay i det at den ligger lidt ude, så det er få mennesket hvis hjemlige nærområde fuckes helt op.

Men Distortion har jeg ikke den store fidus til.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Er Distortion noget som du gerne så lukket og slukket?

Indlægaf Zombie » 29. maj 2017, 07:19

Og ja, der er decideret pis -vandpytter i dagene efter. Består kun af pis. Lækkert.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Er Distortion noget som du gerne så lukket og slukket?

Indlægaf Wizzze » 29. maj 2017, 07:49

Jeg synes efterhånden at de har fået så mange chancer, og år efter år loves der bod og bedring, uden at det bliver bedre, faktisk kun værre.
Så ja, hvis de ikke kan holde en glad og munter fest, uden at svine og ødelægge, så skal dette være den sidste distortion.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Er Distortion noget som du gerne så lukket og slukket?

Indlægaf Badesandalen » 29. maj 2017, 08:00

Når så mange der deltager ikke kan opføre sig ordentligt, ja. Det kan ikke passe at det skal være som dem der bor i området fortæller.

Ellers må de lave et system med at når man køber en billet, får man samtidig også en billet til at hjælpe med at rydde op bagefter, og hvis man ikke dukker op får man en bøde. Noget i den stil.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Er Distortion noget som du gerne så lukket og slukket?

Indlægaf achillaxedprune » 29. maj 2017, 08:44

Ja... og jeg bor ikke engang i København. Synes bare ikke det skal være acceptabelt at ødelægge og svine på den måde. Luk for det l*rt.
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Er Distortion noget som du gerne så lukket og slukket?

Indlægaf Pølsemix » 29. maj 2017, 09:04

Måske må man bare erkende at det er blevet lidt for stort, og skalere det ned til det niveau som fungerede glimrende tidligere.
Det er lidt synd at det skal få et dårligt ry pga. nogle få ballademagere, ideen med arrangementet er fin nok.
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Er Distortion noget som du gerne så lukket og slukket?

Indlægaf Oddinary » 29. maj 2017, 09:06

Badesandalen skrev:Når så mange der deltager ikke kan opføre sig ordentligt, ja. Det kan ikke passe at det skal være som dem der bor i området fortæller.

Ellers må de lave et system med at når man køber en billet, får man samtidig også en billet til at hjælpe med at rydde op bagefter, og hvis man ikke dukker op får man en bøde. Noget i den stil.


Eller at man betaler en noget højere billetpris, og kan få den delvist refunderet, hvis man hjælper med oprydningen?
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Er Distortion noget som du gerne så lukket og slukket?

Indlægaf Stars » 29. maj 2017, 09:14

Oddinary skrev:
Badesandalen skrev:Når så mange der deltager ikke kan opføre sig ordentligt, ja. Det kan ikke passe at det skal være som dem der bor i området fortæller.

Ellers må de lave et system med at når man køber en billet, får man samtidig også en billet til at hjælpe med at rydde op bagefter, og hvis man ikke dukker op får man en bøde. Noget i den stil.


Eller at man betaler en noget højere billetpris, og kan få den delvist refunderet, hvis man hjælper med oprydningen?


Men det er ikke nødvendigt med billet for at deltage og ødelægge/hærge ved street parties, er det?
Hvis deltagerne ikke kan opføre sig ordentligt, må arrangementet henvises til steder, hvor de ikke generer almindelige beboere.
Om det så betyder, at de må nøjes med Refshaleøen, eller om de også kan finde andre lokationer, så må det være sådan.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Er Distortion noget som du gerne så lukket og slukket?

Indlægaf Badesandalen » 29. maj 2017, 10:14

Stars skrev:Men det er ikke nødvendigt med billet for at deltage og ødelægge/hærge ved street parties, er det?
Hvis deltagerne ikke kan opføre sig ordentligt, må arrangementet henvises til steder, hvor de ikke generer almindelige beboere.
Om det så betyder, at de må nøjes med Refshaleøen, eller om de også kan finde andre lokationer, så må det være sådan.

Nej, det er nok kun musik-delen man skal betale for, og de kan vel kun styre det i aflukkede område. Så er jeg enig i at de må flytte det til et sted hvor det ikke ødelægger noget for folk der ikke deltager, hvis de ikke vil lukke det.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er Distortion noget som du gerne så lukket og slukket?

Indlægaf kidkomb » 29. maj 2017, 10:16

Jeg synes de skulle få at vide at "I har 2 år til at få tingene ned på et acceptabelt niveau og hvis det ikke sker, så er det slut."
Jeg synes at idéen om gadefestival er rigtig hyggelig og der er en masse pros ved det, men det skal ikke ske på bekostning af beboere, biler, bygninger og natur.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"