Hvilke tosser har beriget dit liv?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Hvilke tosser har beriget dit liv?

Indlægaf Sangius » 12. maj 2017, 20:52

Da jeg var barn, boede der en dame længere ude på vores grusvej. Hun kørte altid ned og handlede (3km væk) på sin havetraktor. Hver gang hun kørte forbi vores hus, skreg hun af lungers fulde kraft "SF"ER!!!" efter min mor, som på daværende tidspunkt var en smule aktiv i lokalpolitik.

Det var standard derhjemme, lige at høre det råb et par gange om ugen... :D

Hvad med jer? Har I også gjort bekendtskaber med nogle skæve eksistenser gennem tiden, sådan på den lidt lattermilde måde?
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Hvilke tosser har beriget dit liv?

Indlægaf LadyFox » 12. maj 2017, 21:04

Der var den gamle dame med overskæg, en tændt cigaret i den ene hånd og en tændt cigarillos i den anden, der troede at hun boede i vores lejlighed. Første gang jeg mødte hende var jeg alene hjemme med en veninde, da hun skubber til brevsprækken, vi går ud og åbner og hun vader ind. Vi spørger hvem hun er, hun svare "jeg bor her" vi fortæller at det gør hun ikke, for det er mig der bor her. Det diskuterer vi lidt, og jeg ser så at naboen er ved at flytte fordi deres dør er åben - og jeg siger at hun muligvis skal bo inde ved siden af, det ender med at hun går derind og begynder at pakke deres flyttekasser ud. Hun er så kommet nogle flere gange den tid vi boede der, men heldigvis aldrig på tidspunkter hvor der ikke var en voksen.
1
...
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Hvilke tosser har beriget dit liv?

Indlægaf Venus222 » 12. maj 2017, 21:08

Ja, der var fx Eigil som hjalp med at passe vores heste, når de var på sommergræs. Han var gammel saddelmager og var derfor enormt god til at reparerer vores hesteting. Eigil havde vist aldrig været gift og boede derfor alene, hvilket dengang var lidt spøjst
(og med "dengang" mener jeg 90´erne/ start 00). Han var en hyggeligt ældre mand, som var fuld af gode historier og lærdom. :)

Eigils hus endte i øvrigt sit i liv i en gaseksplosion :panik: . Taget lettede bogstavligt talt , og væggene blev helt skæve. Eigil slap med en noget svit frisure og mindre forbrændinger. :afro: Og huset blev revet ned og der blev bygget et nyt, som Eigil boede i ind til han flyttede på plejehjem.
Senest rettet af Venus222 13. maj 2017, 12:48, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24408

Re: Hvilke tosser har beriget dit liv?

Indlægaf Moxy-lady » 12. maj 2017, 21:46

Åh, der lå et større hus i nærheden af hvor jeg boede, sådan for enden af et boligbyggeri (ikke boligblokke som sådan, men lejligheder i en eller to etager med 8 lejligheder i hver blok). husets beboere var alkoholikere og jeg synes at mindes at det var et slags kollektiv. Nåmen, de her mennesker skulle gå forbi min "blok" for at komme hen til det her hus, så dem snakkede jeg og de andre børn med. Jeg husker egentlig ikke så mange reelle episoder, andet end en gang hvor jeg råbte "hænderne op eller bukserne ned" til et par der kom gående og hun så smed bukserne og moonede mig :lol: Det var sgu ret sjovt. Jeg husker ikke nogensinde at have været utryg eller noget med dem. De var bare sådan lidt anderledes voksne, og selvom det var en rimelig pæn boligforening vi boede i, var der sådan en billiard klub på stedet, som mange af vores forældre frekventerede en del - og der drak de godt nok også mange bajere. Så de færreste af os var fremmede overfor alkohol, de voksne fra kollektivet var bare lidt mere åbenlyse omkring det.

Virkelig en lang smøre, men har ikke tænkt på dem i 100 år :)
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Hvilke tosser har beriget dit liv?

Indlægaf Pølsemix » 12. maj 2017, 21:57

Sangius skrev:Da jeg var barn, boede der en dame længere ude på vores grusvej. Hun kørte altid ned og handlede (3km væk) på sin havetraktor. Hver gang hun kørte forbi vores hus, skreg hun af lungers fulde kraft "SF"ER!!!" efter min mor, som på daværende tidspunkt var en smule aktiv i lokalpolitik.

Det var standard derhjemme, lige at høre det råb et par gange om ugen... :D

Hvad med jer? Har I også gjort bekendtskaber med nogle skæve eksistenser gennem tiden, sådan på den lidt lattermilde måde?

Hvem på debatten kører ned i Netto på sin havetraktor og blev så forarget at det kostede et rødt kort? :gruble:
:lol2:
6
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20420
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43836

Re: Hvilke tosser har beriget dit liv?

Indlægaf paint » 12. maj 2017, 22:11

Beriget, på den måde at jeg har moret mig.

Der er en ret speciel mand, der af og til kører med samme S-tog som mig. Første gang jeg mødte ham, kom han ind og satte sig over for mig. Pludselig prikkede han til min Metroavis (som jeg sad og læste i) og spurgte: ”Undskyld, men kører dette tog til Hellerup”? Jeg svarede nej, det gjorde det ikke - du skal i den anden retning - hvorefter han himmelhøjt råbte AAARGHHH og bed sig selv i armen, og spurtede ned i den anden ende af toget.

Jeg har flere gange set ham i toget, lave samme stunt med andre passagerer – som alle bliver vildt forskrækkede. Senest lavede han nummeret med en dame, som ikke kunne komme hurtigt nok ud af toget. Hun var skræmt fra vid og sans.

Jeg har et par gange, når jeg har observeret ham i toget, og vidste hvad der kom, måtte sidde og bide mig selv i indersiden af kinden for ikke at grine højt. Folk, ser helt perplekse og forvirrede ud i fjæset, når han laver sine stunts med råberiet og armbideriet.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvilke tosser har beriget dit liv?

Indlægaf Novella » 12. maj 2017, 23:59

Min kæreste kommer fra en lille by, hvor han har en retarderet, men elskelig kvindelig beundrer. Hun er vel omkring 50 år, og hun hænger ud i det lokale butikscenter, hvor vi næsten altid møder hende, hvis vi er ovre for at købe ind for svigermor.
"Heeeej!" lyder det glædestrålende fra rollatoren, hvor hun sidder, når hun får øje på os, og så er det med at komme væk, inden hun begynder at snakke. Hun er ret svært at ryste af igen. I begyndelsen var det kun kæresten, hun hilste på, mens hun bag hans ryg skulede til mig. Nu har hun vist accepteret, at jeg bliver hængende, så hun hilser lige så overstrømmende på mig, men jeg er ret sikker på, hun ikke har tilgivet, at jeg har hugget ham.
4
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Hvilke tosser har beriget dit liv?

Indlægaf Sangius » 13. maj 2017, 08:51

Pølsemix skrev:
Sangius skrev:Da jeg var barn, boede der en dame længere ude på vores grusvej. Hun kørte altid ned og handlede (3km væk) på sin havetraktor. Hver gang hun kørte forbi vores hus, skreg hun af lungers fulde kraft "SF"ER!!!" efter min mor, som på daværende tidspunkt var en smule aktiv i lokalpolitik.

Det var standard derhjemme, lige at høre det råb et par gange om ugen... :D

Hvad med jer? Har I også gjort bekendtskaber med nogle skæve eksistenser gennem tiden, sådan på den lidt lattermilde måde?

Hvem på debatten kører ned i Netto på sin havetraktor og blev så forarget at det kostede et rødt kort? :gruble:
:lol2:


Jeg har fået en privatbesked, hvor det forklares at det røde kort var en upser. Det skulle have været grønt :D

Ja, sig det til min reputation! :nej: :lol:
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Hvilke tosser har beriget dit liv?

Indlægaf Sangius » 13. maj 2017, 08:55

Har man boet i Ladegårdsparken i Holbæk, så har man nok stiftet bekendtskab med Torben. Han står på lur alle mulige vegne, for at springe ud når man passerer. Her siger han hver gang: "ja, det mig der er Torben!"

Og så siger alle: "hej Torben". Så gjorde man det igen på tilbagevejen.

Gode tider.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Hvilke tosser har beriget dit liv?

Indlægaf POCKETKITTEN » 13. maj 2017, 09:05

På vejen mellem min folkeskole og den lille købmand, hvor vi købte slik i frikvartererne, holdt en hjemløs mand ved navn Hest til. Han passede os nogle gange op på fortovet ved at trække en legetøjspistol og råbe "Hænderne op! It's the police! You're under arrest!"

En anden mand i byen havde gjort det til sin mission at være uindbudt dommer til alle de lokale fodboldkampe. Han kom i fodboldtøj med hjemmelavede gule og røde kort og stillede sig ved linjen, hvor han dømte kampen igennem. Han kunne godt finde på at kræve, at en kamp skulle startes forfra, hvis han var kommet for sent.

Han cyklede i øvrigt rundt med en mellemstor legetøjspolitibil med lys og lyd på sin bagagebærer. Så kunne han lige trykke på en knap og få sirene på sin cykel. Smart!

Endelig er der Flemming, som boede på det lokale "åndehjem". Han var engang blevet rasende og havde ridset en masse biler med en sten nede i byen, så en pædagog havde strengt indskærpet over for ham, at han aldrig skulle røre et køretøj igen. Det resulterede i, at han altid kom hen og stoppede en, når man var på vej ind eller ud af bilen eller kom trækkende med sin cykel. Så fulgte han efter en rundt og gentog højt: "Jeg må ikke røre den vel?! Jeg må ikke røre den!"

Sød fyr.
3
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

Tilbage til "Generelt"