Præmiepiger

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Præmiepiger

Indlægaf Code71 » 5. okt 2015, 09:01

Wizzze skrev:
Frkvira skrev:Blikfang.dk


Ja men hvorfor er blikfang nødvendigt? :gruble:

Er det meningen at jeg skal tænke "wow, man vader i kvinder, hvis man kører speedway" og så kaste mig over sporten eller hvad? :forvirret:


Hvorfor er der halvafklædte kvinder i reklamer? Det sælger. Easy as that. Sportsbegivenheder har udgifter og skal kunne sælge varen til sponsorer. Så er den i grunden ikke meget længere
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Præmiepiger

Indlægaf Wizzze » 5. okt 2015, 09:06

Code71 skrev:
Wizzze skrev:
Frkvira skrev:Blikfang.dk


Ja men hvorfor er blikfang nødvendigt? :gruble:

Er det meningen at jeg skal tænke "wow, man vader i kvinder, hvis man kører speedway" og så kaste mig over sporten eller hvad? :forvirret:


Hvorfor er der halvafklædte kvinder i reklamer? Det sælger. Easy as that. Sportsbegivenheder har udgifter og skal kunne sælge varen til sponsorer. Så er den i grunden ikke meget længere


Det er også derfor jeg kunne forstå det hvis det var de små sportsgrene, der ikke har meget medietække, der brugte det.
Men det er jo de store, som har masser af medietække i forvejen, som oftest bruger præmiepigerne, tror du der kommer ekstra tilskuere kun for at se præmieoverrækkelserne, som ikke ville komme kun for at se sportskonkurrencen. Eller ville medierne ikke vise præmieoverrækkelsen, hvis den var uden de bare piger? :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14143
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Præmiepiger

Indlægaf Akehurst2 » 5. okt 2015, 09:08

Code71 skrev:
Wizzze skrev:
Frkvira skrev:Blikfang.dk


Ja men hvorfor er blikfang nødvendigt? :gruble:

Er det meningen at jeg skal tænke "wow, man vader i kvinder, hvis man kører speedway" og så kaste mig over sporten eller hvad? :forvirret:


Hvorfor er der halvafklædte kvinder i reklamer? Det sælger. Easy as that. Sportsbegivenheder har udgifter og skal kunne sælge varen til sponsorer. Så er den i grunden ikke meget længere


Men gør det egentlig det?

Ville der være færre tilskuere til speedway, hvis der ikke stod halvafklædte lækre damer omkring præmiepodiet? Ville der komme færre tilskuere til de store boksebrag, hvis der ikke var lækre nummerpiger?

Jeg ved det ikke, og det er jo en vedtaget sandhed, at sex sælger, men jeg kan da alligevel godt tvivle på, at det reelt ville gøre en forskel, hvis præmiepigerne forsvandt.
2
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Præmiepiger

Indlægaf thomassneum » 5. okt 2015, 09:09

Der skal ikke pilles ved den ordning, den er helt fin som den er. :naughty:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
egernunge
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:01
Kort karma: 58
Likede indlæg: 418

Re: Præmiepiger

Indlægaf egernunge » 5. okt 2015, 09:57

Code71 skrev:Hvorfor er der halvafklædte kvinder i reklamer? Det sælger. Easy as that. Sportsbegivenheder har udgifter og skal kunne sælge varen til sponsorer. Så er den i grunden ikke meget længere


Det interessante er, at det faktisk er blevet modbevist, at sex sælger.

Der blev lavet en undersøgelse for relativt nyligt, som påviste, at folk (både mænd og kvinder) er meget dårligere til at huske, hvilket mærke, der blev reklameret for, når reklamen har sexuelt indhold, end når de ikke har. Det er muligt, at man husker selve reklamen bedre, men det hjælper jo stort, hvis man ikke har nogen anelse om, hvilket produkt der egentligt var tale om :-D
1

Tilbage til "Generelt"