Hvor vigtig er din fødselsdag for dig?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.

Hvor højt går du op i din egen fødselsdag?

Meget! Det er den vigtigste dag på året og der SKAL gøres noget særligt på dagen.
19
16%
Jeg inviterer gerne på en gang boller og kage men ikke nødvendigvis på dagen, hvis det fx er en hverdag.
39
33%
Fejrer kun runde fødselsdage med gæster osv.
8
7%
Fejrer den ikke som sådan. En gave fra de nærmeste og et par hilsener er fint, men det er ikke meget vigtigt for mig.
35
30%
Fejrer slet ikke fødselsdag - ville gerne den kunne glemmes helt.
6
5%
Andet/uddybning i tråden
11
9%
 
Afgivne stemmer: 118
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvor vigtig er din fødselsdag for dig?

Indlægaf icelady » 29. apr 2017, 08:41

Stod det til mig, droppede ungerne at komme forbi og ønske tillykke og give gave.

Det er en dag som alle andre.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvor vigtig er din fødselsdag for dig?

Indlægaf Santa » 29. apr 2017, 08:48

Angelina skrev:Jeg elsker elsker elsker fødselsdage! Og der SKAL gøres noget særligt.. jeg holder cocktailparty for veninderne hvert år ... på dagen... uanset dag... og det er på mandag!!! YAY! :banan:

Ih, jeg har osse fødselsdag på mandag!!
Og det er jo derfor busserne flager, basta.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvor vigtig er din fødselsdag for dig?

Indlægaf LadyFox » 29. apr 2017, 08:51

Min fødselsdag er den vigitgste dag på året - men det er ikke fordi jeg nødvendigvis behøver at fejre den med fødselsdagsgæster og alt muligt, det kan også bare være med kæresten, min mor, eller en veninde.
Jeg kan bare godt lide dagen, der handler om mig, hvor vi laver hvad jeg godt kan lide.
1
...
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21843

Re: Hvor vigtig er din fødselsdag for dig?

Indlægaf Purple Haze » 29. apr 2017, 09:00

Totalt vigtig!

Laver altid noget rart på dagen, god mad & koncert/teater/et-eller-andet-sjovt.
Og så holder jeg som regel fest og noget for familien, og nogle gange en ekstra middag (eller to) med de venner der ikke kan komme til festen.

Sidste år var der god mad og koncert på dagen. Cocktail fest for alle vennerne, middag med et andet hold venner og familien til frokost.

I år var kæresten og jeg ude og spise på dagen, holdt "stor" fest mener vi var 25-30 stk. Og så frokost med familien.

I dag skal vi fejre kærestens fødselsdag, og det gjorde vi også i går!


Eeeeelsker at fejre ting :)

(Og nu skal der bages lagkage)
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Hvor vigtig er din fødselsdag for dig?

Indlægaf POCKETKITTEN » 29. apr 2017, 09:12

Det er vildt vigtigt for mig, at dagen skiller sig ud fra andre dage. Jeg har mange gange taget fri på dagen.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvor vigtig er din fødselsdag for dig?

Indlægaf Sangius » 29. apr 2017, 09:16

Meget vigtig. Men jeg holder aldrig noget på dagen. Fortrækker at blive vartet op, gøre hvad jeg vil, spise morgenmad på sengen og hænge ud i nattøj hele dagen...

På min fødselsdag i år (næste mandag :D) skal vi have lidt let morgenmad, og spille nogle brætspil. Så skal vi spise moule frites til frokost, og sushi til aftensmad. Hjemme. I nattøj... med en film.
Jeg skal have en morgengave og min rigtige fødselsdagsgave senere. Jeg glæder mig :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Hvor vigtig er din fødselsdag for dig?

Indlægaf Akehurst2 » 29. apr 2017, 09:24

Ikke særlig vigtig, men bestemt ikke ligegyldig.

Jeg kunne aldrig finde på at holde fri på dagen bare på grund af fødselsdag, og det er kun min mand og mine brødre, jeg forventer kan huske den. Jeg markerer den dog altid, men ikke nødvendigvis på dagen og det er mest en "undskyldning" for at samle veninderne en gang om året.

Jeg er meget slem til at glemme andres fødselsdage, men jeg forsøger ihærdigt at huske det, for jeg ved godt, det er vigtigt for mange.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Hvor vigtig er din fødselsdag for dig?

Indlægaf Luffegås » 29. apr 2017, 09:24

Jeg er begyndt at føle den er vigtig, for MIG! Jeg skal lave noget jeg gider den dag, hvad end det er noget specielt. Sidste år tog vi i sommerhus, i år vil vi gerne til Berlin eller noget. Jeg får ingen gaver af nogen udover min kæreste, og gider ikke holde familiefødselsdage, så det skal være en dag hvor JEG fejre mig selv :)
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvor vigtig er din fødselsdag for dig?

Indlægaf zembra1986 » 29. apr 2017, 10:19

Har stemt "fejrer slet ikke fødselsdag"

Og det er ment på den måde at jeg som oftest ikke invitere til noget, og som regel er det bare en dag der skal overståes. Jeg plejer heller ikke ikke at få nogen gaver.....det er i hvert fald sjældent.

Synes dog det er synd det skal være sådan, så i år tror jeg jeg vil invitere et par veninder og bekendte forbi til kaffe og kage :) Men må hellere snart invitere (har fødselsdag 18/08), for det har været mit problem andre år: at jeg invitere for sent og så har folk andre planer.
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Hvor vigtig er din fødselsdag for dig?

Indlægaf Pyjamas » 29. apr 2017, 10:46

Jeg er ret pjattet med at have fødselsdag, og jeg sørger for at invitere mine gæster i god tid, så jeg er sikker på, at de kan. Det behøver ikke at være noget stort og fancy, bare jeg er sammen med de mennesker, jeg holder allermest af.
Efter jeg har fået min søn, er hans fødselsdag dog vigtigere end min, så hvor jeg før i tiden holdt fri på min egen fødselsdag, holder jeg nu i stedet fri på hans.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Hvor vigtig er din fødselsdag for dig?

Indlægaf Pjeps » 29. apr 2017, 11:30

Ikke særlig vigtig, før sociale medier præsterede jeg at glemme den. Men fejrer den med kæreste eller veninder, uden at holde noget. Og det behøver ikke være på dagen, hvis det er en upassende dag.
0
:ninja:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvor vigtig er din fødselsdag for dig?

Indlægaf JoyNips » 29. apr 2017, 12:11

Jeg elsker fødselsdag og jeg fylder år i dag :D jeg behøver ikke at have inviteret til noget eller blive fejret stort. Jeg inviterer aldrig til familie-tamtam eftersom jeg ikke rigtig har familie.
Da min kæreste og jeg havde været sammen en måned fyldte han 30 og jeg spurgte, om han ville bestemme alt på sin dag eller om jeg skulle arrangere. Det blev sidstnævnte og siden har vi holdt fast i at arrangere den andens dag. Det er SÅ hyggeligt at en del af ens "gave" er selve dagen.
I år er det lidt lowkey, jeg havde termin en 3 uger efter hans fødselsdag så jeg var pænt stor og uhandy. Og her på min egen har vi så en dreng på 3mdr, så det er heller ikke de store udskejelser.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Hvor vigtig er din fødselsdag for dig?

Indlægaf AgentPixie » 29. apr 2017, 12:42

Ikke særlig vigtig, vil næsten påstå at jeg er ligeglad.
Tror faktisk ikke Jeg har fejret min fødselsdag i over 10 år, hvis man ikke medregner at min mor hvert år tvinger sig adgang til mit hjem, bærende kage og gaver :D
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Hvor vigtig er din fødselsdag for dig?

Indlægaf mariannaa » 29. apr 2017, 16:29

Den betyder ingenting for mig, og er aldrig noget jeg har selv har fejret som voksen. Et enkelt år glemte min mor endda jeg havde fødselsdag :lol: Jeg bliver dog fejret nu af min mand, med blomster, gaver og god mad.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor vigtig er din fødselsdag for dig?

Indlægaf Slettet bruger » 29. apr 2017, 16:39

Betyder ingenting for mig. Som barn var jeg tosset med det, men det var jo fordi jeg fik legetøj jeg ikke havde mulighed for at købe selv. Jeg forbinder begejstring over fødselsdag med barndommen, det er lidt underligt for mig når voksne interesserer sig for det.
1

Tilbage til "Generelt"