Den uhyggelige tråd!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. apr 2017, 13:43

2SHY skrev:
Dirtylittledevil skrev:En rigtig god podcast hvis man kan tåle uhyggelige historier :)
https://www.thenosleeppodcast.com/

Der er nogle ganske udemærkede historier iblandt :gogo: Jeg er nået til 5. afsnit :)


Ja det er der virkelig :) Jeg springer bare lidt rundt i sæsonerne. Jeg har ikke fundet ud af endnu hvad det der Season Pass er for noget, jeg synes alt hvad jeg har lyttet til har været gratis.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf Juki » 26. apr 2017, 17:36

What tha actual fuuuuck :shock:

(Husk lyd)



0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf 2SHY » 30. apr 2017, 06:42

Dirtylittledevil skrev:
2SHY skrev:
Dirtylittledevil skrev:En rigtig god podcast hvis man kan tåle uhyggelige historier :)
https://www.thenosleeppodcast.com/

Der er nogle ganske udemærkede historier iblandt :gogo: Jeg er nået til 5. afsnit :)


Ja det er der virkelig :) Jeg springer bare lidt rundt i sæsonerne. Jeg har ikke fundet ud af endnu hvad det der Season Pass er for noget, jeg synes alt hvad jeg har lyttet til har været gratis.

Season Pass? Det er jeg ikke stødt på. Jeg hører dem via min Podcast app :) Der er rigeligt at kaste sig over ganske gratis (over 200 afsnit) så der er vist ingen grund til at hive tegnebogen frem

Man skal i øvrigt ikke høre dem for tæt på at man skal i seng :genert:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf Ado » 30. apr 2017, 18:11

Miss_no_More skrev:Denne her er en virkelig historie, hørt gennem radioen. En kvinde skrev ind:
Hun var taget sent fra et møde og var nu på vej til en stor fødselsdag. Da hun kører gennem en lille skov, lægger der en stor gren og spærrer vejen. Hun flytter grenen og kører videre.
I bakspejlet kan hun se en lastbil, der har kørt efter hende i et stykke tid. Hun begynder at blive en smule paranoid, så hun kører ad små veje for at ryste ham af. Det virker ikke.
Til sidst er hun ret creepet out af det, så hun ringer til nogle i selskabet og siger, de skal vente på hende udenfor, når hun ankommer, fordi hun bliver forfulgt.
Da hun ankommer, stadig med lastbilen i hælene, stiger hun ud, løber over til selskabet og ligeledes gør lastbilchaufføren.
Han fortæller, at da hun steg ud for at fjerne grenen, var der kravlet en mand ind på hendes bagsæde. Derfor fulgte chaufføren efter.



:D :D



https://www.youtube.com/watch?v=8j1tXxpJvpk
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf Daine » 11. maj 2017, 21:38

MaybeBaby skrev:Jeg er immun i forhold til den her, men jeg ved der er nogle stykker herinde der ikke er.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... em/6653027

Den var jeg på vej ind for at poste. Fanme dumt at klikke på den artikel lige inden sengetid :shock:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 886

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf Jydepigen » 30. maj 2017, 13:49

Miss_no_More skrev:Denne her er en virkelig historie, hørt gennem radioen. En kvinde skrev ind:
Hun var taget sent fra et møde og var nu på vej til en stor fødselsdag. Da hun kører gennem en lille skov, lægger der en stor gren og spærrer vejen. Hun flytter grenen og kører videre.
I bakspejlet kan hun se en lastbil, der har kørt efter hende i et stykke tid. Hun begynder at blive en smule paranoid, så hun kører ad små veje for at ryste ham af. Det virker ikke.
Til sidst er hun ret creepet out af det, så hun ringer til nogle i selskabet og siger, de skal vente på hende udenfor, når hun ankommer, fordi hun bliver forfulgt.
Da hun ankommer, stadig med lastbilen i hælene, stiger hun ud, løber over til selskabet og ligeledes gør lastbilchaufføren.
Han fortæller, at da hun steg ud for at fjerne grenen, var der kravlet en mand ind på hendes bagsæde. Derfor fulgte chaufføren efter.


Den har jeg også hørt. På et tidspunkt gik rygtet om, at det var en af de unge piger, vi har haft som ung pige i huset, der var pigen i bilen.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf Juki » 30. maj 2017, 16:26

Mavis skrev::shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

https://youtu.be/rLy-AwdCOmI

:ad!: :ad!: :ad!: :ad!: :ad!:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf 2SHY » 18. jun 2017, 21:21

2SHY skrev:
Dirtylittledevil skrev:
2SHY skrev:
Dirtylittledevil skrev:En rigtig god podcast hvis man kan tåle uhyggelige historier :)
https://www.thenosleeppodcast.com/

Der er nogle ganske udemærkede historier iblandt :gogo: Jeg er nået til 5. afsnit :)


Ja det er der virkelig :) Jeg springer bare lidt rundt i sæsonerne. Jeg har ikke fundet ud af endnu hvad det der Season Pass er for noget, jeg synes alt hvad jeg har lyttet til har været gratis.

Season Pass? Det er jeg ikke stødt på. Jeg hører dem via min Podcast app :) Der er rigeligt at kaste sig over ganske gratis (over 200 afsnit) så der er vist ingen grund til at hive tegnebogen frem

Man skal i øvrigt ikke høre dem for tæt på at man skal i seng :genert:

Jeg er endt med at købe season pass :genert: Afsnittene er markant længere end de gratis udgaver og der er mange bonus afsnit også :gogo:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. jun 2017, 17:32

Når det banker på døren klokken 2 om natten...
clown.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf Juki » 26. jun 2017, 22:57

Dirtylittledevil skrev:Når det banker på døren klokken 2 om natten...
clown.jpg

Ronald McDonald på stoffer..

:panik:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. jun 2017, 23:08

Juki skrev:
Dirtylittledevil skrev:Når det banker på døren klokken 2 om natten...
clown.jpg

Ronald McDonald på stoffer..

:panik:


Frygteligt dilemma. Måske er han dødsensfarlig MEN måske har han burgere med :panik:
6
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf Anne Droid » 27. jun 2017, 08:15

Rosa Espinosa skrev:Folk i kommentaerne skriver at man ikke skal læse mere om de her historier, så det har jeg ladet være med, jeg skal ikke nyde noget. Men I må selv vælge.

https://www.buzzfeed.com/annakopsky/im- ... .oyWgyM1lb

(Minder mig om på den gamle debat hvor en debattør fortæller om en veninde, som selv bad om at se et lig og efterfølgende fortrød hvad hun så. Så tænk over det her).


Jeg kendte en del af dem, men havde aldrig læst om Junko Furuta :trist: Hold kæft, det er klamt.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Newsugar
Indlæg: 133
Tilmeldt: 16. nov 2015, 23:22
Kort karma: 5
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 62

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf Newsugar » 27. jun 2017, 11:42

Arg så er det vidst ikke værre... man har da hørt lignende før.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf Juki » 27. jun 2017, 11:57

Rosa Espinosa skrev:Folk i kommentaerne skriver at man ikke skal læse mere om de her historier, så det har jeg ladet være med, jeg skal ikke nyde noget. Men I må selv vælge.

https://www.buzzfeed.com/annakopsky/im- ... .oyWgyM1lb

(Minder mig om på den gamle debat hvor en debattør fortæller om en veninde, som selv bad om at se et lig og efterfølgende fortrød hvad hun så. Så tænk over det her).

Hvorfor er det at de der forbryderfotos/"mugshots" er mere uhyggelige når det er gamle sort/hvid billeder, end når det er nyere billeder med farver? :ad!:
Senest rettet af Juki 27. jun 2017, 12:10, rettet i alt 1 gang.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf Juki » 27. jun 2017, 12:11

Rosa Espinosa skrev:
Juki skrev:
Rosa Espinosa skrev:Folk i kommentaerne skriver at man ikke skal læse mere om de her historier, så det har jeg ladet være med, jeg skal ikke nyde noget. Men I må selv vælge.

https://www.buzzfeed.com/annakopsky/im- ... .oyWgyM1lb

(Minder mig om på den gamle debat hvor en debattør fortæller om en veninde, som selv bad om at se et lig og efterfølgende fortrød hvad hun så. Så tænk over det her).

Hvorfor er det at de der forbryderfotos/"mug shots" er mere uhyggelige når det er gamle sort/hvid billeder, end når det er nyere billeder med farver? :ad!:


Det er faktisk et mega godt spørgsmål, så blev nødt til at google et svar :D Fandt det her som siger lidt om det.

"Black and white images appear to be more timeless than color images. As evidenced by the color schemes produced by particular types of film or by trends in digital processing, color can sometimes suggest a specific era. Removing the color makes it more difficult to put an exact date on a photo. A lack of color in a photograph often accentuates the light and shadows. Backlit subjects and dramatic shadows are brought to the audience’s attention quickly in black and white images.

Many fine art photographers prefer black and white images for their tendency to distance the subject matter from reality. Humans see the world in color, and a rendition of the world in monochrome makes us pause and look closely. Removing color from a picture helps the viewer to focus on a subject’s emotional state. Black and white portraiture lets the audience see the subject’s face and read his or her eyes without distraction".

:worship:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"