Brandsikkerhed i hjemmet - dit input?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Brandsikkerhed i hjemmet - dit input?

Indlægaf Slettet bruger » 20. apr 2017, 12:24

Jeg kom til at tænke på om der er nogen smarte ting folk gør for at sikre sig imod brand derhjemme.

F.eks. har jeg hørt at det er en god ide at udarbejde en evakueringsplan og øve den en gang om året, men jeg er usikker på hvordan en god evakueringsplan skal se ud.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Brandsikkerhed i hjemmet - dit input?

Indlægaf Novella » 20. apr 2017, 12:31

Nu deler jeg husstand med en brandmand, så vi har naturligvis nogle tiltag i boligen. Alle døre bliver lukket mellem rummene, når vi går ud, og når vi går i seng. Der er røgalarmer i alle rum, og der hænger brandtæppe i køkkenet. Når ungerne har venner på besøg, bliver de gjort opmærksom på flugtveje, også selv om det er pinligt. Stearinlys bruges helst ikke. Ovn og madlavning må ikke forlades i længere tid.
1
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Brandsikkerhed i hjemmet - dit input?

Indlægaf Aspargsen » 20. apr 2017, 12:53

udover en brandalarm i soveværelset, Nej
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Brandsikkerhed i hjemmet - dit input?

Indlægaf Tibbler » 20. apr 2017, 13:11

Jeg er altid obs på at få slukket tørretumbleren, inden vi går i seng, og huske at få fnugfilteret tømt.
0
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Brandsikkerhed i hjemmet - dit input?

Indlægaf Daflo » 20. apr 2017, 18:29

Vi har røgalarmer og en skumslukker i køkkenet.
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Brandsikkerhed i hjemmet - dit input?

Indlægaf musling » 20. apr 2017, 19:36

Vi har røgalarmer placeret fornuftigt rundt omkring i huset. Vi har 4 udgangsdøre og mange vinduer at flygte ud af, hvis uheldet skulle være ude.
Min mand har insisteret på et brandtæppe og har lige købt en brandslukker-spray-ting. Begge er placeret let tilgængeligt i bryggerset, som er lige ved siden af køkkenet og rimelig centralt i huset.

Yderligere har vi også en brandslukker i bilen. Det forlangte manden også.

Udover at tænke os fornuftigt om, ikke gå fra eventuelle levende lys (primært fyrfads), så tror jeg ikke rigtigt vi kan gøre mere :)
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Brandsikkerhed i hjemmet - dit input?

Indlægaf Tobywan » 20. apr 2017, 19:44

Vi har røgalarmer flere steder i huset og en pulverslukker.

Derudover har vi udgange til have fra stue og alle værelser, foruden døre i vores entre og bryggers. Evakueringsplanen er derfor "åben døren og gå ud" nærmest ligemeget hvilket værelse man befinder sig i.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Brandsikkerhed i hjemmet - dit input?

Indlægaf Pandesteg » 20. apr 2017, 19:46

Daflo skrev:Vi har røgalarmer og en skumslukker i køkkenet.


Samme her. Vi plejede også at lukke døre mellem alle rum, men den går ikke længere efter vi har fået katte.

Edit: Og vi har forresten også dobbeltudgange i alle rum undtagen badeværelset. Og vi har både hovedtrappe og køkkentrappe.
Senest rettet af Pandesteg 20. apr 2017, 19:48, rettet i alt 1 gang.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Brandsikkerhed i hjemmet - dit input?

Indlægaf ExCoastal » 20. apr 2017, 20:41

Røgalarmer i alle rum og kuliltealarm i gangen. Brandslukker i køkkenet og i garagen. Huset har tre udgange, som er nemme at komme ud af, og børnene har fået at vide, at ingen udgange må være spærrede.
0
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Brandsikkerhed i hjemmet - dit input?

Indlægaf Daphne » 20. apr 2017, 21:27

Røgalarmer i alle rum bortset fra badeværelset pga. fugt og køkkenet pga. mados, men der er en i gangen lige udenfor. Og så har vi brandslukningstæppe i køkkenet.
Næsten aldrig levende lys (pga. kat) og lader ikke ovn, opvasker mv. køre, når vi ikke er hjemme. Slukker også for så mange kontakter som muligt, hvis vi er væk i længere tid.
0
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Brandsikkerhed i hjemmet - dit input?

Indlægaf Maria86 » 21. apr 2017, 21:05

Jeg har røgalarmer flere steder i min lille lejlighed og har endda brandalarmer som går direkte ind til brandvæsenet. Jeg sørger for at vejene ud er fri om natten. Det har reddet mine ting vad at det går direkte ind til brandvæsenet :love2: :pompom: :dance: jeg skulle bare lige over at ha købe noget ind til min middagsmad. Det var en af disse dage hvor alt bare var rigtig godt :preggo1: jeg havde lavet mad på komfuret jeg måtte have lukket det ned uden at ha set. Jeg kom til at tr det uden jeg opdagede det :badr: :whine: jeg gik over at købe ind og da jeg kom tilbage kunne jeg høre røgalarmer. Den lød ikke som normalt. Jeg kom op til mig selv og så var brandvæsenet da.

var jeg ikke kommet i løbet af 2 -5 minutter. så havde de fået alle de andre ud. men men det skete jo ikke. Der gik 4 timer før jeg fik noget mad :rulle: og det var altså derfor jeg gik over at købe noget ind. Det er faktisk en af de vigtigste grunde til at jeg flytter.

selvfølgelig er det også naboerne der gør at jeg bliver men. jeg virkelig gerne have den sikkerhed og nej jeg har ikke leve lys jeg er bange for at jeg glemmer dem. denne gang var jeg bare virkelig heldig der ikke rigtig skete noget ud over mit komfuret gik selvfølgelig til men det er jo en død ting.selv mit kæledyr overlevede den stå altså under 30 cm der fra :love2: Jeg er også virkelig glad for min forsikringen og alt det arbejde min mor gjorde under det.
Så jeg kommer aldrig til at sige mine forsikringerne op selv når.rejseforsikringen har jeg da også. Jeg har rejst uden at være sikkert men det var kun den del der gælde min sygdom på dette tidspunkt. ellers var jeg omfattet rejseforsikringen :gogo: og nej jeg havde aldrig taget på ferie hvis ikke jeg havde fået ok fra lægerne. Det var det bedste der skete for mig dette år
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Brandsikkerhed i hjemmet - dit input?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 21. apr 2017, 22:11

Novella skrev:Nu deler jeg husstand med en brandmand, så vi har naturligvis nogle tiltag i boligen. Alle døre bliver lukket mellem rummene, når vi går ud, og når vi går i seng. Der er røgalarmer i alle rum, og der hænger brandtæppe i køkkenet. Når ungerne har venner på besøg, bliver de gjort opmærksom på flugtveje, også selv om det er pinligt. Stearinlys bruges helst ikke. Ovn og madlavning må ikke forlades i længere tid.


Mit hjem ville blive betegnet som en fire hazard af højeste karat hvis I kom forbi til inspektion :genert:
Røgalarm eet sted i hjemmet, ingen lukkede døre, masser af steearinlys, ingen brandtæpper og langtidsstegning i ovn som fortrukne madlavningsmetode - også mens jeg forlader hjemmet.
Men ok, jeg har ingen børn og har terrassedøre i hvert rum.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Brandsikkerhed i hjemmet - dit input?

Indlægaf IrmaPigen » 22. apr 2017, 06:49

Novella skrev:Nu deler jeg husstand med en brandmand, så vi har naturligvis nogle tiltag i boligen. Alle døre bliver lukket mellem rummene, når vi går ud, og når vi går i seng. Der er røgalarmer i alle rum, og der hænger brandtæppe i køkkenet. Når ungerne har venner på besøg, bliver de gjort opmærksom på flugtveje, også selv om det er pinligt. Stearinlys bruges helst ikke. Ovn og madlavning må ikke forlades i længere tid.


Rolig nu :lol:

Det virker lidt overkill.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Brandsikkerhed i hjemmet - dit input?

Indlægaf Novella » 22. apr 2017, 07:06

IrmaPigen skrev:
Novella skrev:Nu deler jeg husstand med en brandmand, så vi har naturligvis nogle tiltag i boligen. Alle døre bliver lukket mellem rummene, når vi går ud, og når vi går i seng. Der er røgalarmer i alle rum, og der hænger brandtæppe i køkkenet. Når ungerne har venner på besøg, bliver de gjort opmærksom på flugtveje, også selv om det er pinligt. Stearinlys bruges helst ikke. Ovn og madlavning må ikke forlades i længere tid.


Rolig nu :lol:

Det virker lidt overkill.

:fløjt:

Prøv at forklare det til en mand, der kravler rundt i 600 grader varme, brændende rum med røgdykkerudstyr på, eller træner løfteteknik af bevidstløse, når han er på kursus.
0

Tilbage til "Generelt"