Test om du er psykopat

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Test om du er psykopat

Indlægaf Chachacha » 6. apr 2017, 19:49

paint skrev:
Chachacha skrev:Hvordan tester man det reelt set? Jeg ved godt at det kræver udførlige og grundige tests, men hvad går de reelt ud på i detaljen? Det virker som en dyb hemmelighed i psykologverdenen og jeg er nysgerrig :genert:


Der er ikke noget okkult over det. Det afhænger af hvad man skal teste for. En dømt person - f.eks dømt gentagne gange for grov vold, kan blive tvunget til en såkaldt mentalundersøgelse, som består af samtaler, interview samt diverse test. Herefter vurderer et par retspsykiatere om vedkommende er strafegnet (dvs. ikke sindssyg)

Psykologiske test, som udføres af psykologer er ikke i dén kategori, men handler mere om personlighedsanalyser, bevidsthedsstrukturer mv. Folk skal tage nogle test (der passer til formålet) - som regel er der tale om 'testbatterier' (dvs. en række af test'), så man får belyst de samme ting, fra flere forskellige vinkler. Herefter er der interviews med personen, hvor psykologen sammenholder testresultaterne med de objektive indtryk af personen.

Testen, her i tråden, er en fuldkommen vilkårlig sammensætning af non-figurative figurer a la Rorschach test, som er 'opfundet' engang i begyndelsen af 1900-tallet. Det er IKKE den originale Rorschach-test, som består af ti billeder (af blækklatter). Rorscharc testen, bruges ikke ret meget, og aldrig alene. Der er altid andre test' med i den samlede test.

De fleste betragter denne test som forældet. Det er heller aldrig empirisk bevist at de resultater der fremkommer, er valide.
[/quote]
Tak for svar.

Jeg forstår godt at det er en samlet helhedsvurdering og ikke blot tre krydser i et ark :P Men jeg gad stadig godt kende flere detaljer. Hvad det er for samtaler - hvad taler man om? Diverse tests - hvad er det for spørgsmål? Er det sådan noget "Hvordan vil du føle i x situation", eller?
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Test om du er psykopat

Indlægaf paint » 6. apr 2017, 20:05

Chachacha skrev:
paint skrev:
Chachacha skrev:Hvordan tester man det reelt set? Jeg ved godt at det kræver udførlige og grundige tests, men hvad går de reelt ud på i detaljen? Det virker som en dyb hemmelighed i psykologverdenen og jeg er nysgerrig :genert:


Der er ikke noget okkult over det. Det afhænger af hvad man skal teste for. En dømt person - f.eks dømt gentagne gange for grov vold, kan blive tvunget til en såkaldt mentalundersøgelse, som består af samtaler, interview samt diverse test. Herefter vurderer et par retspsykiatere om vedkommende er strafegnet (dvs. ikke sindssyg)

Psykologiske test, som udføres af psykologer er ikke i dén kategori, men handler mere om personlighedsanalyser, bevidsthedsstrukturer mv. Folk skal tage nogle test (der passer til formålet) - som regel er der tale om 'testbatterier' (dvs. en række af test'), så man får belyst de samme ting, fra flere forskellige vinkler. Herefter er der interviews med personen, hvor psykologen sammenholder testresultaterne med de objektive indtryk af personen.

Testen, her i tråden, er en fuldkommen vilkårlig sammensætning af non-figurative figurer a la Rorschach test, som er 'opfundet' engang i begyndelsen af 1900-tallet. Det er IKKE den originale Rorschach-test, som består af ti billeder (af blækklatter). Rorscharc testen, bruges ikke ret meget, og aldrig alene. Der er altid andre test' med i den samlede test.

De fleste betragter denne test som forældet. Det er heller aldrig empirisk bevist at de resultater der fremkommer, er valide.

Tak for svar.

Jeg forstår godt at det er en samlet helhedsvurdering og ikke blot tre krydser i et ark :P Men jeg gad stadig godt kende flere detaljer. Hvad det er for samtaler - hvad taler man om? Diverse tests - hvad er det for spørgsmål? Er det sådan noget "Hvordan vil du føle i x situation", eller?[/quote]

Det kommer helt an på, hvilket formål testen har, og hvad man ønsker at belyse. Som regel vil der indledningsvist være et interview, hvor man vurderer om, og i givet fald hvilke test man vil bruge. Nogle test, kan godt indeholde spørgsmål af den éne eller den anden art. Men alternativt, kan man også strikke et løst ustruktureret interview sammen, hvor man fletter disse spørgsmål ind i samtalen, og får svar på dén måde - derved kan man også anskue svarene i en kontekst og måske stille uddybende spørgsmål.

Der findes en større mængde test', alle designet til formålet. Man tester f.eks kandidater til jagerpilot-uddannelsen. Hér, er det nogle helt andre ting man vil have belyst end en test, hvor man f.eks vil prøve at udlede noget om personen måde at tænke på (tankeforstyrrelser), bevidsthedsstruktur osv. osv.

Testpsykologi, fylder som regel to semestre på psyk.studiet, og er ret omfattende (da jeg gik på Uni). Jeg tror jeg har været udsat for mindst 30 test' (vi testede hinanden, samt nogle politielever fra en politiskole) ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Test om du er psykopat

Indlægaf Lurende Peber » 6. apr 2017, 20:15

You passed the psychopath test!
You are a smart, assertive and dedicated person, but you are NOT a psychopath!
You like to speak with other people, work, travel and learn. You don't feel caged in your daily life, and you are always there for others.
Hæ. Mere end halvdelen var "something else" Og nogle af dem var nok godt at jeg ikke skulle uddybe.
Deriblandt et ansigt som eksploderer i opkast :puke:
Men.....testen har talt: Jeg er super smart, assertiv og dedikeret :rock: :dance:
:gruble:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Test om du er psykopat

Indlægaf Wizzze » 6. apr 2017, 21:44

paint skrev:Dén test, giver jeg ikke fem flade ører for. Enhver kan lave en vilkårlig test på den side, og det kræver altså mere end en række billeder at konstatere om en person er psykopat. :boo:


Ej, nu må du lige... 9 Rorschach lignende billeder, er da mere end rigeligt til en kompleks psykologisk diagnose :sarkasme:
Nu var jeg lige så glad for mit psykopat label, og så kommer du der og ødelægger det hele :sur:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Test om du er psykopat

Indlægaf Wizzze » 6. apr 2017, 21:47

Dikus skrev:Jeg fik 60 %

Jeg har engang været forbi en psykiater (som barn), da der var mistanke om, jeg havde psykopatiske træk. (Man havde fået min bror knækket ind i systemet, godt nedbrudt. Man havde grebet for sent ind, fordi man troede, det var ham, den var gal med, da jeg var så velfungerende, opdagede hvad vi levede i... Og konkluderede, der måtte være noget galt med mig, når jeg fyngerede fint på overfladen)

Jeg blev "frikendt". Men jeg så ingen blæklatter. Til gengæld mener jeg, der var nogle billede-/og tegneopgaver :gruble: Ved dog ikke, om det var i den forbindelse. Men kan huske, jeg var træt af, man ikke måtge bruge blækklatter... Når jeg nu er ude af stand til at tegne :blush:




:gruble: :fløjt:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Test om du er psykopat

Indlægaf Delfin » 6. apr 2017, 21:53

Nå jeg napper også de 60%, men alt med rød passer ikke rigtigt. Jeg foretrækker oftest eget selskab og bliver stresset af at være i både mindre og større grupper i længere tid ad gangen. Nå jeg kunne heller ikke set ret meget i de sorte klatter, det var hovedsageligt røg eller sorte skyer, men det siger sikkert også et eller andet. :lol:
Der er vel ingen som er i tvivl om, at det bare en for sjov test.

You're a bit of a psycho :)

Sometimes you are a little distant from other people. You are no stranger to difficult times and a little depression, but overall, you are fairly friendly, outgoing and enjoy the company of others. You don't like to be on your own too much, you are very empathic, and you do feel bad when you see someone in need (heck, you might even help others from time to time!)
Don't worry about your potential to become a psychopath, as long as you keep yourself surrounded with good people and a healthy lifestyle, you will be fine!
0
14 11 14
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Test om du er psykopat

Indlægaf sortkaffe » 6. apr 2017, 22:02

Juki skrev:Nå, men.. :genert:

Billede

også mig :genert:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Test om du er psykopat

Indlægaf dgd2007 » 6. apr 2017, 22:20

Jeg opgav :genert:
Der blev bare ved og ved at komme flere, og jeg syntes ikke, jeg kunne se nogen steder, hvornår den var fuldført.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Test om du er psykopat

Indlægaf Sangius » 6. apr 2017, 22:46

100% psykopat her. Synes 90 % af de der sorte skyer lignede en hundelort, så svarede "something else".

Beskrivelsen er off, er vildt social.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Test om du er psykopat

Indlægaf Prosperity74 » 7. apr 2017, 07:17

Flora skrev::engel:

You passed the psychopath test!
You are a smart, assertive and dedicated person, but you are NOT a psychopath!
You like to speak with other people, work, travel and learn. You don't feel caged in your daily life, and you are always there for others.


Jeg fik det samme resultat :engel:
1
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Test om du er psykopat

Indlægaf Aspargsen » 7. apr 2017, 07:21

kidkomb skrev:
Wizzze skrev:Se det forklarer jo en del :lol:

60% Psykopat
You're a bit of a psycho :)

Sometimes you are a little distant from other people. You are no stranger to difficult times and a little depression, but overall, you are fairly friendly, outgoing and enjoy the company of others. You don't like to be on your own too much, you are very empathic, and you do feel bad when you see someone in need (heck, you might even help others from time to time!)
Don't worry about your potential to become a psychopath, as long as you keep yourself surrounded with good people and a healthy lifestyle, you will be fine!

Det samme her.


også mig
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Test om du er psykopat

Indlægaf musling » 7. apr 2017, 13:23

Jeg fik den her :lol2:

Sometimes you are a little distant from other people. You are no stranger to difficult times and a little depression, but overall, you are fairly friendly, outgoing and enjoy the company of others. You don't like to be on your own too much, you are very empathic, and you do feel bad when you see someone in need (heck, you might even help others from time to time!)
Don't worry about your potential to become a psychopath, as long as you keep yourself surrounded with good people and a healthy lifestyle, you will be fine!
0

Tilbage til "Generelt"