Mand, hvordan barberer du dig?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Mand, hvordan barberer du dig?

Indlægaf HerErJeg » 21. mar 2017, 21:09

Tja, skægget skal jo væk, hvordan gør du det?
Jeg har totalt droppet den elektriske, og hygger mig nu med skum og almindelig 5-blads skraber. Dog bøvler jeg lidt med at jeg let slider hul på huden for at få alle hårene med. Jeg er ellers meget forsigtig, men der er nogle følsomme områder.
Jeg pusler lidt med tanken om at prøve en gammeldags safety razor med barberblade, den skulle være utrolig skarp og billig i drift. Det er jo nok ikke en barbering der lige ordnes på 2 minutter, men jeg kan godt lide at hygge mig med det.
Er den skraber typisk mere skånsom mod huden, eller vil jeg blive skåret endnu mere til blods?
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Mand, hvordan barberer du dig?

Indlægaf Novella » 21. mar 2017, 21:31

Brug dog voks? Det bliver blødere efterhånden.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Mand, hvordan barberer du dig?

Indlægaf paint » 21. mar 2017, 22:26

Jeg bruger en Wet&Dry barbermaskine (Braun). Den kan tages med under bruseren og kan også bruges med skum. Nemt og bekvemt.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Mand, hvordan barberer du dig?

Indlægaf sortkaffe » 21. mar 2017, 22:27

jeg synes mænd skulle gro noget mere skæg
3
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Mand, hvordan barberer du dig?

Indlægaf Lurende Peber » 22. mar 2017, 05:22

Er holdt op med at bruge barberskum. Undtagen når ansigtet skal sommerluftes, og skægget ryger helt af.
Skraber kinder og hals med .....tror den har 3 blade. Og varmt vand. Efter bad.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Mand, hvordan barberer du dig?

Indlægaf Yossarian » 23. mar 2017, 19:16

HerErJeg skrev:Tja, skægget skal jo væk, hvordan gør du det?
Jeg har totalt droppet den elektriske, og hygger mig nu med skum og almindelig 5-blads skraber. Dog bøvler jeg lidt med at jeg let slider hul på huden for at få alle hårene med. Jeg er ellers meget forsigtig, men der er nogle følsomme områder.
Jeg pusler lidt med tanken om at prøve en gammeldags safety razor med barberblade, den skulle være utrolig skarp og billig i drift. Det er jo nok ikke en barbering der lige ordnes på 2 minutter, men jeg kan godt lide at hygge mig med det.
Er den skraber typisk mere skånsom mod huden, eller vil jeg blive skåret endnu mere til blods?


Hvis du ikke er så vant til at bruge en skraber, så er det naturligt nok, at du får lidt rifter og irritation i starten, indtil du lige finder det rigtige tag på det.

Jeg har stort set altid brugt safety razor, bl.a. fordi jeg altid syntes, at de der Gillette gizmos var alt for dyre, så jeg kan ikke sammenligne det, men har dog læst flere gange om andre, hvis problemer med skægpest og andet gik væk, efter de skiftede til safety razor eller ragekniv. Dog tror jeg, at man kan få en fin barbering med de fleste skrabere, så længe bladet er skarpt.

Måske kan du finde nogle brugbare tips her:

https://www.youtube.com/user/barberenisilkeborgDK/videos

https://www.youtube.com/user/mantic59

Desuden :love2:
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Mand, hvordan barberer du dig?

Indlægaf Slettet bruger » 23. mar 2017, 19:34

Jeg har skæg pt, det er jo højeste mode.
1
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Mand, hvordan barberer du dig?

Indlægaf HerErJeg » 24. mar 2017, 05:49

Yossarian skrev:
HerErJeg skrev:Tja, skægget skal jo væk, hvordan gør du det?
Jeg har totalt droppet den elektriske, og hygger mig nu med skum og almindelig 5-blads skraber. Dog bøvler jeg lidt med at jeg let slider hul på huden for at få alle hårene med. Jeg er ellers meget forsigtig, men der er nogle følsomme områder.
Jeg pusler lidt med tanken om at prøve en gammeldags safety razor med barberblade, den skulle være utrolig skarp og billig i drift. Det er jo nok ikke en barbering der lige ordnes på 2 minutter, men jeg kan godt lide at hygge mig med det.
Er den skraber typisk mere skånsom mod huden, eller vil jeg blive skåret endnu mere til blods?


Hvis du ikke er så vant til at bruge en skraber, så er det naturligt nok, at du får lidt rifter og irritation i starten, indtil du lige finder det rigtige tag på det.

Jeg har stort set altid brugt safety razor, bl.a. fordi jeg altid syntes, at de der Gillette gizmos var alt for dyre, så jeg kan ikke sammenligne det, men har dog læst flere gange om andre, hvis problemer med skægpest og andet gik væk, efter de skiftede til safety razor eller ragekniv. Dog tror jeg, at man kan få en fin barbering med de fleste skrabere, så længe bladet er skarpt.

Måske kan du finde nogle brugbare tips her:

https://www.youtube.com/user/barberenisilkeborgDK/videos

https://www.youtube.com/user/mantic59

Desuden :love2:


Jeg er også lige ved at hoppe på Safety Razor vognen. Jeg har brugt almindelige skrabere i flere år, men hvis min barbering skal være tæt og glat, så skal jeg både med og mod hårene, og der er nogle punkter omkring den ene mundvig som bare er meget sårbar.
0

Tilbage til "Generelt"