De er jo GALE hos post.dk - 19 kroner for et brev

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: De er jo GALE hos post.dk - 19 kroner for et brev

Indlægaf Kattefjæs » 16. nov 2015, 09:22

Jeg holdt op med at sende helt så mange breve da de lukkede posthuse på stribe og jeg endte med at skulle stå i kø i 30-45 minutter for at købe et par frimærker. Stort set alle registrerede frimærkeforhandlere hos mig havde aldrig nogen, så det var simpelthen så besværligt. Da de fik en porto-app, begyndte jeg at sende breve igen. Det var på tide at de kom ind i det 21. århundrede. Nu kan jeg gå ned med breve når som helst.

Til gengæld er prisen så også steget meget, og det bliver den ved med, så jeg har alligevel skåret ned på det. Jeg plejer ellers at sende rigtig mange breve.

Det undrer mig at PostDK ikke satser større på andre services, fx pakkepost. Flere end nogensinde bruger pakkelevering fordi så megen handel foregår via nettet nu, men PostDK's pakkeservice er virkelig dyr og temmelig upålidelig. Mange webshops lader kunden vælge GLS eller DHL eller hvad de nu hedder i stedet. Hvis man nu virkelig satsede på en fantastisk pakkeservice til en rimelig penge, så skulle man velnok kunne tjene nogle kroner ind...
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: De er jo GALE hos post.dk - 19 kroner for et brev

Indlægaf Karkluden » 16. nov 2015, 09:35

Jeg har lige siddet og sendt en masse spørgeskemaer ud for en afdeling ifm. min bachelor. Det er fuldstændig vanvittigt. De har brugt omkring 2000 kr i porto på at sende 80 breve + returkuvert ud... Men jaja, udbud og efterspørgsel. Jeg vælger jo også selv andet end pestDK, når jeg kan komme til det, for det tager altid 200 gange længere, varen eller pakken er tit trykket/skadet, de få breve jeg får ser ofte ud til at være forsøgt åbnet etc etc.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: De er jo GALE hos post.dk - 19 kroner for et brev

Indlægaf Daine » 18. nov 2015, 10:37

adagio skrev:Hvis man er utilfreds med Post Danmark, kan man vel sende sine ting med GLS eller lignende.


Men er Post Danmark ikke de eneste der har brevlevering? GLS har ihf kun pakkeordning og det hjælper jo ikke hvis det er breve man vil sende (der skal leveres i postkassen).

Jeg sender/får leveret med gls når jeg kan, det er bare ikke alle webshops der giver en mulighed for at vælge.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Generelt"