Hvordan falder du i søvn?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvordan falder du i søvn?

Indlægaf JoyNips » 16. mar 2017, 08:03

jeg plejer at have ret nemt ved at falde i søvn.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvordan falder du i søvn?

Indlægaf Aspargsen » 16. mar 2017, 09:51

Lemonella skrev:Nogen gange opgiver jeg og står op og laver kaffe og spiller computer i et par timer og så smutter jeg træt i seng og får som regel et par timers søvn.


Virker desværre lidt for bekendt
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Hvordan falder du i søvn?

Indlægaf LadyFox » 16. mar 2017, 11:02

Så snart jeg lægger hovedet på puden sker der det at jeg får tankemylder, og ender med at tænke over alt det jeg jo kunne have brugt hele dagen på at tænke over - og jeg er ikke i stand til at lægge det fra mig. Så jeg ser tv, og spiller mobilspil. Jeg bruger nok igennemsnit 2 timer hver aften på at falde i søvn, har jeg ikke noget til at aflede tankerne med så tager det meget længere.
Jeg tror en del af det er at jeg i mange år har taget mdicin der havde den bivirkning at jeg gik ud som et lys en halvtime efter jeg havde taget det, uanset hvad. Så jeg har i mange år ikke brugt det med selv lige at finde ro og falde i søvn, så det ligger mig ikke længere naturligt. De gange jeg havde glemt men medicin sov jeg overhovedet ikke for det kunne jeg ikke, og det første halve år efter sov jeg heller ikke særlig meget.
0
...
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvordan falder du i søvn?

Indlægaf Vixen » 16. mar 2017, 11:23

Jeg har ret nemt ved at falde i søvn, men jeg sover ikke godt.

Jeg vil gerne læse på min telefon i en 10-15 minutter, det er dejligt søvndyssende. Nogle gange der det en roman, jeg er i gang med, andre gange er det debatten, imgur eller jodel.

Ofte vækker min kæreste mig en gang eller to om natten, fordi han snorker eller ligger uroligt. Så skal jeg som regel op at tisse pga. det. Derudover har jeg i et par år lidt af "uro i benene" hvilket seriøst er djævelens værk - man ligger og sover dejligt, og bliver så vækket af, at ens ben sitrer og kilder, og man kan ikke gøre noget. Musklerne er jo bedøvede af søvnen, men det føles, som om det eneste, der virker, er at løbe en tur øjeblikkeligt. Jeg HADER det. Men det er efterhånden hver nat, at jeg bliver forstyrret i timevis af det lort.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvordan falder du i søvn?

Indlægaf zembra1986 » 16. mar 2017, 18:01

Jeg skal have total ro og mørke for at falde i søvn, at falde i søvn foran fjernsynet er ikke sket for mig siden mine tennage år. Nu drikker jeg ikke kaffe, men jeg kan godt mærke, hvis jeg har drukket cola kort før sengetid, så det prøver jeg at lade vær med.

Oftest ligger jeg i sengen med min bærbare og surfer, indtil jeg ligger mig til at sove, nogle gange ser jeg ASMR videoer hvilket hjælper til at gøre mig afslappet og søvnig, hvis jeg ikke er det i forvejen. Det er meget forskelligt hvor længe jeg så bruge på at falde i søvn, nogle dage/perioder kan jeg ligge og vende og dreje mig et utal af gange og først falde i søvn 1-1½ time senere. De fleste dage går der dog et sted imellem 10-30 min.

At gå ud som et lys sker aldrig for mig. Kan faktisk ikke mindes at jeg har prøvet det, altså at lande i sengen og falde i søvn med det samme :gruble: Og det er jeg egentlig fint tilfreds med, jeg elsker de der 10-30 min inden jeg falder i søvn hvor jeg ligger og lader tankerne vandrer og bare nyder den totale ro, den bløde dyne og varmen under den :lun:
0
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Hvordan falder du i søvn?

Indlægaf MissIce » 16. mar 2017, 20:40

Jeg har det ligesom de der dukker, der lukker øjnene når de bliver lagt ned.

Jeg falder i søvn med det samme, og jeg vågner med det samme. Hvis hunden skal tisse om natten, så står jeg op og lukker ham ud - og jeg er helt vågen. Når han kommer ind igen, går jeg ind i seng - og sover med det samme igen.

Jeg har overvejet et par gange, om jeg lige skulle tømme opvaskemaskinen, eller noget andet praktisk mens jeg alligevel er vågen om natten. Men jeg tror ikke manden vil sætte pris på det, så jeg har indtil nu afholdt mig fra alt skramle rundt om natten.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvordan falder du i søvn?

Indlægaf Animi » 16. mar 2017, 21:38

Jeg plejer lige at læse 15-20 min inden sengetid. Efterfølgende surfer jeg dumt nok lidt på min mobil :ninja: Så sætter jeg en hynopsis sleep video på som jeg ligger og lytter til, så jeg blive afslappet.
Der plejer at gå i hvert fald 30 min før jeg falder i søvn. Tit længere tid.

En fyr jeg så for nogen måneder siden var også typen der lagde sig ned og sov inden for et par minutter. Han forstod slet ikke det der med at det tog mig lang tid at falde i søvn. Jeg spurgte ham om han kunne huske det længste han havde brugt på at falde i søvn - med gru i stemmen sagde han 15 minutter: "Det var FORFÆRDELIGT!" :lol:
Da jeg sagde at jeg ville ELSKE at falde i søvn efter kun 15 minutter, så han på mig som om jeg lever et forfærdeligt liv.

Jeg lod så være med at fortælle ham, at når vi sov sammen tog det mig endnu længere at falde i søvn, fordi han snorkede som en bjørn :lol:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvordan falder du i søvn?

Indlægaf Novella » 16. mar 2017, 22:20

Det gør jeg åbenbart slet ikke for tiden. Eller også vågner jeg efter et par timer og er vågen i timevis. Det var dog belastende.

Normalt skal jeg bare rode rundt et stykke tid. Skifte stilling 38 gange og ende enten på venstre side eller maven. Tage dynen af og på. Putte mig op ad handyret og væk igen. Det plejer ikke at tage meget lang tid. Lige nu er jeg bare slet ikke i sync, og det er ret sært.

Hvis alt andet fejler, skriver jeg fiktion. Jeg har skrevet hele romaner i hånden. Jeg bliver aldrig færdig med den, fordi jeg falder i søvn af processen, og lige nu har jeg ingen ideer.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvordan falder du i søvn?

Indlægaf paint » 16. mar 2017, 23:19

Apropos søvn - hvis man har brug for resten af nattesøvnen på denne måde, får man for lidt søvn.

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Generelt"