Du siger: ... Jeg hører: ...

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Du siger: ... Jeg hører: ...

Indlægaf Mulan » 8. feb 2021, 11:00

twinkle skrev:Du siger: “det er vigtigt at vi spiller hinanden gode”.

Jeg hører: “jeg har været på et dyrt kursus for kommunale mellemledere, og det eneste jeg fik med hjem var denne elendige floskel.”

Den sætning gav mig mental halsbrand.
4
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Du siger: ... Jeg hører: ...

Indlægaf twinkle » 8. feb 2021, 11:03

Mulan skrev:
twinkle skrev:Du siger: “det er vigtigt at vi spiller hinanden gode”.

Jeg hører: “jeg har været på et dyrt kursus for kommunale mellemledere, og det eneste jeg fik med hjem var denne elendige floskel.”

Den sætning gav mig mental halsbrand.


Jeg kaster lidt op i munden, hver gang nogen siger det højt.
3
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Du siger: ... Jeg hører: ...

Indlægaf Kerrigan » 8. feb 2021, 19:23

twinkle skrev:Du siger: “det er vigtigt at vi spiller hinanden gode”.

Jeg hører: “jeg har været på et dyrt kursus for kommunale mellemledere, og det eneste jeg fik med hjem var denne elendige floskel.”

Hvad betyder det? :genert:
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Du siger: ... Jeg hører: ...

Indlægaf twinkle » 8. feb 2021, 19:28

Kerrigan skrev:
twinkle skrev:Du siger: “det er vigtigt at vi spiller hinanden gode”.

Jeg hører: “jeg har været på et dyrt kursus for kommunale mellemledere, og det eneste jeg fik med hjem var denne elendige floskel.”

Hvad betyder det? :genert:


Se, det er jo et godt spørgsmål. Jeg har mest hørt det i en kontekst, hvor det handler om at dele den viden og de erfaringer man har - særligt når man samarbejder om at løse en given problematik.
Grundtanken er jo god nok, men nogle gange bliver sådan nogle floskler brugt for meget.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Du siger: ... Jeg hører: ...

Indlægaf dgd2007 » 8. feb 2021, 20:19

Kerrigan skrev:
twinkle skrev:Du siger: “det er vigtigt at vi spiller hinanden gode”.

Jeg hører: “jeg har været på et dyrt kursus for kommunale mellemledere, og det eneste jeg fik med hjem var denne elendige floskel.”

Hvad betyder det? :genert:

Jeg gætter på det stammer fra holdsport - fx i håndbold, hvis jeg kommer styrtende med bolden i angrebet, og derved har har tiltrukket to forsvarsspillere, så du står helt fri, så har jeg "spillet dig god". Hvis jeg så får lirket bolden over til dig, får du godskrevet målet - men min indsats i situationen var med til at give resultatet for holdet. Jeg gætter på det er det, det kommer af - selvom det sikkert bliver skamredet på mange forskellige måder, hvis det er et modeudtryk for tiden! :D
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23135

Re: Du siger: ... Jeg hører: ...

Indlægaf Aragorn » 18. feb 2021, 23:25

Fyrst Eberhard skrev:Du siger: “Vi kan ikke redde hele verden”

Jeg hører: “Jeg er ikke meget for at bidrage til, at andre kan få et bedre liv, da jeg er mig selv nærmest”


Jeg betaler en sjat mere i SKAT af min løn, end en førtidspensionist får udbetalt på et år (før SKAT). Der er altså mindst 1 person i Danmark der er for syg til at arbejde, som ikke behøver at arbejde, fordi jeg gør det for os begge.

Er det nok jeg giver væk ved SKAT og der andre ting jeg betaler mere indirekte? Eller skal jeg flytte i en ungdomsbolig og donere resten af min løn væk?

Hvad skal vores eksistensmaksimum være? Man kan vel altid finde nogen der er stillet ringere end sig selv som man burde donere til?

Jeg synes selv jeg betaler nok til andre. Det er en ret stor forskel mellem tallet øverst på lønsedlen og tallet nederst på den.
5

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Du siger: ... Jeg hører: ...

Indlægaf dgd2007 » 6. mar 2021, 08:35

:D

Billede
10
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Du siger: ... Jeg hører: ...

Indlægaf dgd2007 » 15. mar 2021, 01:41

Ha ha ... jeg zappede lige over på tysk tv i aftes for at se hvordan det var gået med landdagsvalgene. Der var så en person der sad og talte, hvorom jeg tænkte noget lignende at "ham der, han virker da noget respektløs" ... men tænkte ikke noget videre over det.

Men minsandten om han ikke lidt efter indledte en sætning med: "Mit aller Respekt ..." :lol:
2

Tilbage til "Generelt"