Ting du finder let, som andre synes er svært

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Ting du finder let, som andre synes er svært

Indlægaf Wizzze » 4. mar 2017, 17:59

Vi kender det nok allesammen, at der er noget vi finder pissesvært, som andre bare ser ud til at kunne med bind for øjnene, og hænderne bundet på ryggen. :cuss:

Men det omvendte er også sand, du kan noget, som andre finder svært :clap:

Hvad synes du er let, og hvad kan andre andre, som du synes er svært?
Senest rettet af Wizzze 4. mar 2017, 19:08, rettet i alt 1 gang.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Ting du finder let, som andre synes et svært

Indlægaf Wizzze » 4. mar 2017, 18:04

Jeg synes generelt noget med Tal, ting som SKAT, økonomi og sådan noget er pærelet, men andre synes at have svært ved at se den indre logik, og det smukke i tallene :gruble:

Omvendt så synes jeg at ikke-logiske ting, som kunst, musik, håndarbejde, sang, og den slags er mega svært, nok fordi det ikke rigtig kan sættes på tal, men hviler meget på fornemmelser og følelser.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Ting du finder let, som andre synes et svært

Indlægaf Novella » 4. mar 2017, 18:06

Retstavning og grammatik. Jeg evner ikke at fatte, at andre ikke fatter det.
14
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Ting du finder let, som andre synes et svært

Indlægaf Pityt » 4. mar 2017, 18:59

Novella skrev:Retstavning og grammatik. Jeg evner ikke at fatte, at andre ikke fatter det.

Jeg har det på samme måde.
Til gengæld kan jeg hverken kaste eller gribe en bold. Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har stået klar til at gribe, for så at få bolden durk i fjæset :fløjt:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Ting du finder let, som andre synes et svært

Indlægaf Maoam » 4. mar 2017, 19:00

Samle IKEA møbler.
5
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43829

Re: Ting du finder let, som andre synes et svært

Indlægaf paint » 4. mar 2017, 19:07

Wizzze skrev:Jeg synes generelt noget med Tal, ting som SKAT, økonomi og sådan noget er pærelet, men andre synes at have svært ved at se den indre logik, og det smukke i tallene :gruble:

Omvendt så synes jeg at ikke-logiske ting, som kunst, musik, håndarbejde, sang, og den slags er mega svært, nok fordi det ikke rigtig kan sættes på tal, men hviler meget på fornemmelser og følelser.

Jeg har det lige omvendt af dig. Jeg kan godt finde ud af tal, men jeg finder absolut ikke noget smukt ved det. Jeg finder det ganske enkelt uinteressant og 'dødt' (og gider det ikke)

Jeg har det langt bedre med litteratur, film, kunst, musik (spiller selv akustisk guitar) – hvor det handler om at tolke en indre logik, handling, eller at afkode personernes følelsesregister og hvad de prøver at udtrykke med det. Jeg ser, ret let (synes jeg selv) de dybereliggende motiver.

I en helt anden genre, har jeg ingen problemer med at rive et gammelt køkken ned, og selv bygge et nyt op – eller snedkerere et nyt skab, rive vægge ned og sætte nye skillevægge op etc.

Da jeg havde bil, reparerede jeg selv det meste, og har sågar lagt en ny motor og gearkasse i en bil jeg havde engang (med lidt hjælp af en kammerat)

Jeg har til tider haft tanken, at der må være et eller andet galt, især jeg jeg også putter idræt og tårnspring (udspring fra vippe) ind i ligningen.

Det lader til, at jeg bare har fået en håndfuld egenskaber smidt i nakken, fra fødslen og så bare selv må finde ud af at administrere dem (på bedste vis). Men det jeg nu engang kan, synes jeg er let og at andre ikke bare kan det også, finder jeg ret ejendommeligt.

Bare kald mig misfoster eller mutant. :afro:
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Ting du finder let, som andre synes er svært

Indlægaf Fræksak » 4. mar 2017, 19:25

Sprog.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9511
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26583

Re: Ting du finder let, som andre synes er svært

Indlægaf Santa » 4. mar 2017, 19:42

At tale (både forberedt og uforberedt) i store forsamlinger - jeg kan faktisk lide det.
Alt muligt med mine hænder; håndværk, kreative ting, DIY, og de mere....øh, sanselige, siger nogen.

Men mit blinde punkt er matematik....kan lige klare plus/minus/%, men allerede omkring division lukker min hjerne. Den gider det bare ik!!! Jeg kan hvis jeg skal, men det sørger jeg så bare for at jeg ikke skal. Det er vildt kedeligt.
3
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Ting du finder let, som andre synes er svært

Indlægaf Viskelæder » 4. mar 2017, 19:47

At parallelparkere.
Og så kan jeg læse super hurtigt. Dvs. at hvis jeg og en veninde kigger på den samme side, fordi vi leder efter noget bestemt, så kan jeg ligesom scanne siden og med det samme finde det, vi leder efter, hvorimod andre virker til at skulle bruge 100 år på det.
Generelt det med at aflæse noget og finde ud af, hvad jeg skal, om det er i fht. en opgave, en jobsamtale, hvordan en person har det.

Hvilket så står lidt i modsætning til, at jeg er på nok 3. klasses niveau i matematik og logiske ting. Jeg er totalt hjernedød til det.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Ting du finder let, som andre synes er svært

Indlægaf Anilara » 4. mar 2017, 20:16

Jeg synes det er let at tale foran andre og med fremmede. Derfor har jeg heller ikke noget imod mundtlige eksamener som sådan.

Gehør, og at spille klaver efter det.

Jeg har let ved at "falde" for sportsgrene. Hvis jeg følger en sport i mere end 2 timer, er der stor sandsynlighed for, at jeg rigtig gerne vil se mere af det. Pånær noget med heste...

Jeg er ret god til at efterligne dialekter og accenter, da jeg ufrivilligt også adopterer dem, når jeg er omgivet af folk, der taler dem :-p

Jeg har let ved at ligge i sengen en hel dag. De fleste jeg kender magter det ikke, og vil gerne ud på et tidspunkt. Jeg vil gerne blive liggende :-D
Senest rettet af Anilara 5. mar 2017, 07:42, rettet i alt 2 gange.
1
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Ting du finder let, som andre synes er svært

Indlægaf Oddinary » 4. mar 2017, 20:30

Jeg har vist altid haft lettere ved at høre lydene i sproget end de fleste andre. Jeg har aldrig haft besvær med at sætte endelser på ord, og jeg har altid haft let ved at høre nuancerne i udtalen af fremmedsprog - og eftergøre dem. Derudover er jeg rimelig habil til at placere folks dialekter og accenter. Det er også meget sjældent, at jeg har besvær med at forstå en person, der taler med en tyk accent. Jeg fatter ikke, at folk ikke fatter, hvad de siger.
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Ting du finder let, som andre synes er svært

Indlægaf Minionine » 4. mar 2017, 20:58

At strikke og hækle :D
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Ting du finder let, som andre synes er svært

Indlægaf LadyFox » 4. mar 2017, 21:04

Jeg er håbløs til det meste, det jeg ikke er håbløs til, der er jeg rimelig middelmådig. Sørgeligt, men sandt.
2
...
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Ting du finder let, som andre synes er svært

Indlægaf Anne Droid » 4. mar 2017, 21:28

Jeg er rigtig god til at strikke og hækle. Opskrifter betragter jeg som vejledninger og intet bliver lavet helt efter opskrift. Der er altid noget der kan gøres bedre eller nemmere.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Ting du finder let, som andre synes er svært

Indlægaf Wizzze » 4. mar 2017, 21:38

Anne Droid skrev:Jeg er rigtig god til at strikke og hækle. Opskrifter betragter jeg som vejledninger og intet bliver lavet helt efter opskrift. Der er altid noget der kan gøres bedre eller nemmere.


Sådan har jeg det med opskrifter :D

altså til mad ;)
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Generelt"