Dig og dit postnummer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Dig og dit postnummer

Indlægaf hthy » 6. mar 2017, 01:35

Jeg er vokset op i en tid uden postnumre :gammel: , da de kom var det først 6461 som så blev til 6430, senere 4 år i 6270 og siden 1976 forskellige steder i 6400, samme sted siden 1993
1
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: Dig og dit postnummer

Indlægaf Jasmin » 6. mar 2017, 08:55

Født og opvokset i 8270 i Skåde Bakker, aarhusianernes svar på Charlottenlund. Så jeg er sådan et lille overklasseløg i nogens øjne. :)
Bor nu i 8000C Aarhus.
0
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Dig og dit postnummer

Indlægaf Sangius » 6. mar 2017, 09:09

Startede i 4571. Endte i 3520. Er væsentligt mere tilfreds i 3520
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Dig og dit postnummer

Indlægaf Aspargsen » 6. mar 2017, 09:19

Jydepigen skrev:
Joe skrev:Jeg tror min rejse hedder 8320-8000-8200-2000-8200-2300

Nu er jeg jo selverklæret talblind (i de situationer, hvor det fungerer som en plausibel undskyldning, i hvert fald,) så numrene i sig selv betyder ikke rigtigt noget. Jeg går nok ikke op i, hvor det er rigtigt at bo. Størstedelen af mit liv er fx foregået i Århus-området, men jeg har kun boet inden for ringgaden, som vist er det eneste rigtige, i officielt 10 måneder (hvoraf jeg brugte de sidste seks på kun at opholde mig på min senere adresse på i det knapt så fancy 8200 - endda udenfor både ringgade og ringvej!) Og jeg har heller ikke fanget argumentet for, hvorfor det kunne være fedt at dele 2300 op i flere.

Til gengæld siger min barneviden at Søborgs postnummer er 2860. Går ud fra at det har været en adresse man skulle skrive til i et børneprogram eller sådan noget. Så det er åbenbart et postnummer, der har betydet et eller andet for mig, selvom jeg ikke er overbevist om at jeg til dato har været ægte i Søborg.


2860 Søborg var med Snurre Snup's søndagsklub. Derfra kan jeg den ;) Nu rart nok at kunne den når man har familie der.


Snurre Snup's søndagsklub blev optaget hos Nordisk film i valby og sendt på Tv2
Kan ikke lige se hvorfor breve til dem skulle sendes til Søborg :gruble:
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 886

Re: Dig og dit postnummer

Indlægaf Jydepigen » 6. mar 2017, 10:23

Aspargsen skrev:
Jydepigen skrev:
Joe skrev:Jeg tror min rejse hedder 8320-8000-8200-2000-8200-2300

Nu er jeg jo selverklæret talblind (i de situationer, hvor det fungerer som en plausibel undskyldning, i hvert fald,) så numrene i sig selv betyder ikke rigtigt noget. Jeg går nok ikke op i, hvor det er rigtigt at bo. Størstedelen af mit liv er fx foregået i Århus-området, men jeg har kun boet inden for ringgaden, som vist er det eneste rigtige, i officielt 10 måneder (hvoraf jeg brugte de sidste seks på kun at opholde mig på min senere adresse på i det knapt så fancy 8200 - endda udenfor både ringgade og ringvej!) Og jeg har heller ikke fanget argumentet for, hvorfor det kunne være fedt at dele 2300 op i flere.

Til gengæld siger min barneviden at Søborgs postnummer er 2860. Går ud fra at det har været en adresse man skulle skrive til i et børneprogram eller sådan noget. Så det er åbenbart et postnummer, der har betydet et eller andet for mig, selvom jeg ikke er overbevist om at jeg til dato har været ægte i Søborg.


2860 Søborg var med Snurre Snup's søndagsklub. Derfra kan jeg den ;) Nu rart nok at kunne den når man har familie der.


Snurre Snup's søndagsklub blev optaget hos Nordisk film i valby og sendt på Tv2
Kan ikke lige se hvorfor breve til dem skulle sendes til Søborg :gruble:


Aner det heller ikke.. Mener at det var en postboks adresse, det skulle sendes til.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Dig og dit postnummer

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 6. mar 2017, 12:02

Jeg har boet i en del postnumre - 9990, 9220, 9000, 2840 og 2300 i Danmark (+ 4520, 4817 og 4700 i Norge)
Mit nuværende 2300 er klart det bedste sted og det første sted hvor jeg har ejet en bolig. Vi købte aldrig med henblik på at det skulle være en god investering, men det har det så nok vist sig at være med en kvadratmeterpris på 20.000 kr. centralt på Amager for 3 år siden, hvor det nok ligger tættere på 30.000 kr. nu.

Men udover det økonomiske, så er jeg super glad for at bo centralt i Kbh. Vi kunne sagtens sælge og købe noget større og nyere, men så skulle vi ud af Kbh. og være afhængige af anden transport end vores cykler. Vi skulle bruge længere tid på at komme til og fra arbejde og vi ville have færre muligheder for alverdens ting.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Dig og dit postnummer

Indlægaf kidkomb » 6. mar 2017, 12:06

Jeg har ikke lyst til at remse op hvor jeg har boet, men jeg er ligeglad med mit postnummer.
Jeg har boet flere forskellige steder, både i snob-land og i trash-land, hvis det skal trækkes skarpt op, og jeg har været glad for det hele.
Det eneste jeg ikke har været glad for er Sverige.
Men det tror jeg at det meste af min omgangskreds er mere end almindeligt klar over.
Det er efterhånden en joke. Når nogen nævner Sverige, så griner vi. Men indeni er jeg stadig ved at koge over og jeg har lyst til at kaste op og smadre alting på samme tid :blush:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Julledyret
Indlæg: 434
Tilmeldt: 14. sep 2015, 19:34
Kort karma: 10
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 406

Re: Dig og dit postnummer

Indlægaf Julledyret » 6. mar 2017, 21:14

Jeg har boet stort set hele mit liv i 2000, med en afstikker til 2100 og et 18xx nummer, men er tilbage igen og forestiller mig det fortsætter sådan i mange år frem.

2000 Frederiksberg dækker over mange forskellige områder, bare de veje/gader der ligger lige her omkring varierer fra kæmpe villaer til ejendomskomplekser med knap så ressourcestærke personer.

Jeg er vild med, at have alt jeg har brug for i cykelafstand - både familie, venner, arbejde og fritidsinteresser.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Dig og dit postnummer

Indlægaf kidkomb » 6. mar 2017, 21:52

Falstria skrev:
kidkomb skrev:Jeg har ikke lyst til at remse op hvor jeg har boet, men jeg er ligeglad med mit postnummer.
Jeg har boet flere forskellige steder, både i snob-land og i trash-land, hvis det skal trækkes skarpt op, og jeg har været glad for det hele.
Det eneste jeg ikke har været glad for er Sverige.
Men det tror jeg at det meste af min omgangskreds er mere end almindeligt klar over.
Det er efterhånden en joke. Når nogen nævner Sverige, så griner vi. Men indeni er jeg stadig ved at koge over og jeg har lyst til at kaste op og smadre alting på samme tid :blush:


Hvor meget forskel er der da mellem hver side af sundet? :genert:

Har kun kendskab til landdistrikterne på den svenske side og det er fuldstædigt som herhjemme, bare tilsat "hembränd" med hindbærsmag og 16 årige der kører råddent i biler uden udstødning.

Jeg kunne tale side op og side ned om den enorme og meget uventede kulturforskel der er mellem det danske og det svenske samfund.
Det mest fremtrædende er deres autoritetstro, som åbner for udbredt magtmisbrug og korruption og deres politiske korrekthed, som rigtig mange svenskere finder enormt kvalmende, men ikke tør sige højt. Så sidder de derhjemme og giver den maks gas. Og så er det i det hele taget et ret korrupt land. Men det snakker man heller ikke højt om. Man har ikke ret mange rettigheder som forbruger eller borger når det kommer til stykket.
Jeg synes de er uærlige og egocentrerede og fordækte.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Dig og dit postnummer

Indlægaf paint » 6. mar 2017, 21:59

kidkomb skrev:
Falstria skrev:
kidkomb skrev:Jeg har ikke lyst til at remse op hvor jeg har boet, men jeg er ligeglad med mit postnummer.
Jeg har boet flere forskellige steder, både i snob-land og i trash-land, hvis det skal trækkes skarpt op, og jeg har været glad for det hele.
Det eneste jeg ikke har været glad for er Sverige.
Men det tror jeg at det meste af min omgangskreds er mere end almindeligt klar over.
Det er efterhånden en joke. Når nogen nævner Sverige, så griner vi. Men indeni er jeg stadig ved at koge over og jeg har lyst til at kaste op og smadre alting på samme tid :blush:


Hvor meget forskel er der da mellem hver side af sundet? :genert:

Har kun kendskab til landdistrikterne på den svenske side og det er fuldstædigt som herhjemme, bare tilsat "hembränd" med hindbærsmag og 16 årige der kører råddent i biler uden udstødning.

Jeg kunne tale side op og side ned om den enorme og meget uventede kulturforskel der er mellem det danske og det svenske samfund.
Det mest fremtrædende er deres autoritetstro, som åbner for udbredt magtmisbrug og korruption og deres politiske korrekthed, som rigtig mange svenskere finder enormt kvalmende, men ikke tør sige højt. Så sidder de derhjemme og giver den maks gas. Og så er det i det hele taget et ret korrupt land. Men det snakker man heller ikke højt om. Man har ikke ret mange rettigheder som forbruger eller borger når det kommer til stykket.
Jeg synes de er uærlige og egocentrerede og fordækte.


Én af mine venner, som oprindeligt kom fra Sovjet, sammen med sin mor og søster, da Sovjet brød sammen, flyttede på et tidspunkt til Sverige. Han var dybt rystet, efter kort tid. Han sagde det mindede utroligt meget om Sovjetunionen. ( i hvert fald som han huskede det som barn) ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Dig og dit postnummer

Indlægaf Avino » 7. mar 2017, 13:20

Startede i 2100. Så fulgte 2000.
Så var der flere forskellige- i mange år. :fløjt:


Jeg tror mange mennesker er nogle frygtelige snobber- omkring deres postnummer.
Helt ærligt, altså :lun:
Senest rettet af Avino 16. mar 2017, 15:15, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Dig og dit postnummer

Indlægaf Mulan » 8. mar 2017, 12:54

2820 - 3200 - 3400 - udenlandsk - udenlandsk - 2400 - 2610 - 2100.

Jeg er ikke knyttet til nogen postnumre og anser det nok som snobberi. Fair nok at man er knyttet til et boligområde, fordi man er vokset op der, men at godte sig over 4 numre og føle sig bedre end andre pga. dette - ja det er virkelig besynderligt. Det sagt, så har jeg selv gjort stygt grin med, at jeg har boet på Vestegnen og kalder mig selv gangsta. Der er faktisk ret blandet både i 2400 og 2610, selvom begge steder nok er mere berygtet for kamphunde-segmentet. :)
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Dig og dit postnummer

Indlægaf thomassneum » 8. mar 2017, 13:18

2100 Spelt. Men jeg aner at vil vil få konkurrence fra 2150 hvis de altså vrister sig fri fra "Nordhavn".

Personligt er jeg mere til 2880 området, da sommerhuset ligger der.:)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Dig og dit postnummer

Indlægaf paint » 8. mar 2017, 13:50

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Dig og dit postnummer

Indlægaf dgd2007 » 8. mar 2017, 14:05

paint skrev:[Trianglen]

:)

Billede
2

Tilbage til "Generelt"