Mine naboer LARMER!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Mine naboer LARMER!

Indlægaf Dr_bp » 27. feb 2017, 09:42

Vi er for nylig flyttet i lejlighed i centrum af en større provinsby. Boligerne her ligger tætte, og det hus der grænser op af vores, huser en ungdomsklub af en art.
De spiller SÅ højt musik. Vi kan ikke bruge spisestuen eller kontoret (de to rum der grænser op af nabobygningen) når de går i gang, og musikken kan høres højlydt i hele vores lejlighed. Vi kan tydeligt høre ordene i musikken, i hvert fald når de spiller numre med forståelig tekst i. Langt de fleste gange er det dødsmetal. Indimellem er der pauser hvor vi kan høre at de råber højt til hinanden.

Det driver os til vanvid. Det gør det virkelig. Min mand har hjemmearbejdsplads 3 dage om ugen og kan ikke arbejde med mindre han sidder med ørepropper eller selv hører musik i sine hørebøffer.

Til gengæld larmer de kun i dagtimerne. En sjælden gang i mellem hører vi dem og aftenen, men aldrig i weekenden.

Så hvad gør vi? Accepterer at vi har valgt at bo i lejlighed med alt hvad det indebærer af larm, eller beder vi dem skrue ned? Vores underbo er også meget generet af det, særligt fordi hu har et barn der ikke kan sove for larmen. HUn har forsøgt at snakke med dem, men det har ikke hjulpet.

Jeg kan sgu ikke finde ud af, om jeg bare skal trække på skuldrene af det, eller om jeg skal gå i dialog med dem. Kan man overhovedet tillade sig det, når nu de kun larmer i dagtimerne?

Råd og erfaringer accepteres med kyshånd :)
0
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Mine naboer LARMER!

Indlægaf Dr_bp » 27. feb 2017, 10:00

Tak for svaret :) Egentlig synes jeg jo, vi alle skal være her, og de skal selvføgelig have lov til at larme og gøre ved, men samtidig gør de det også umuligt at opholde sig i bestemte rum på bestemte tidspunkter. Det kan være, jeg skal hive fat i teknisk forvaltning.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19704
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46478

Re: Mine naboer LARMER!

Indlægaf LadyFox » 27. feb 2017, 10:18

Hvis det bare var et par timer engang i mellem, så synes jeg bare i skulle have affundet jer med det. Men det lyder til det er ret ofte, så jeg synes i skal prøve at snakke med klubben om det, et de helt lukkede tror jeg også at teknisk forvaltning er vejen at gå.
1
...
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Mine naboer LARMER!

Indlægaf Dr_bp » 27. feb 2017, 10:20

LadyFox skrev:Hvis det bare var et par timer engang i mellem, så synes jeg bare i skulle have affundet jer med det. Men det lyder til det er ret ofte, så jeg synes i skal prøve at snakke med klubben om det, et de helt lukkede tror jeg også at teknisk forvaltning er vejen at gå.

Det er 3 - 4 timer hver dag, men aldrig i weekenden eller om aftenen..
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19704
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46478

Re: Mine naboer LARMER!

Indlægaf LadyFox » 27. feb 2017, 10:28

Dr_bp skrev:
LadyFox skrev:Hvis det bare var et par timer engang i mellem, så synes jeg bare i skulle have affundet jer med det. Men det lyder til det er ret ofte, så jeg synes i skal prøve at snakke med klubben om det, et de helt lukkede tror jeg også at teknisk forvaltning er vejen at gå.

Det er 3 - 4 timer hver dag, men aldrig i weekenden eller om aftenen..

Det er altså også alt-alt for meget.
1
...
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3098
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6070

Re: Mine naboer LARMER!

Indlægaf Lurende Peber » 27. feb 2017, 11:10

Evt vær positiv og anbefal kommunen at opsætte seriøs støjisolering. Men sådan en bas går jo igennem rigtigt meget.
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Mine naboer LARMER!

Indlægaf Bimmerdyret » 27. feb 2017, 15:31

LadyFox skrev:
Dr_bp skrev:
LadyFox skrev:Hvis det bare var et par timer engang i mellem, så synes jeg bare i skulle have affundet jer med det. Men det lyder til det er ret ofte, så jeg synes i skal prøve at snakke med klubben om det, et de helt lukkede tror jeg også at teknisk forvaltning er vejen at gå.

Det er 3 - 4 timer hver dag, men aldrig i weekenden eller om aftenen..

Det er altså også alt-alt for meget.


Hvis det er en ungdomsklub/ungdomsskole så er det jo ret forventeligt med øget larm i hverdagene hvor bygningen er i brug.
Ligesom at kirkeklokker ringer.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19704
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46478

Re: Mine naboer LARMER!

Indlægaf LadyFox » 27. feb 2017, 15:37

Bimmerdyret skrev:
LadyFox skrev:
Dr_bp skrev:
LadyFox skrev:Hvis det bare var et par timer engang i mellem, så synes jeg bare i skulle have affundet jer med det. Men det lyder til det er ret ofte, så jeg synes i skal prøve at snakke med klubben om det, et de helt lukkede tror jeg også at teknisk forvaltning er vejen at gå.

Det er 3 - 4 timer hver dag, men aldrig i weekenden eller om aftenen..

Det er altså også alt-alt for meget.


Hvis det er en ungdomsklub/ungdomsskole så er det jo ret forventeligt med øget larm i hverdagene hvor bygningen er i brug.
Ligesom at kirkeklokker ringer.

Der er vel også forskel på øget larm og så høj metalmusik flere timer hver dag. Kirkeklokker må også godt larme ind i mellem ja, men de mås sgu da heller ikke bare holde timelange koncerter dagligt.
At man må forvente øget larm, betyder da ikke de andre bare kan larme ubegrænset uden omtanke og uden ansvar.
4
...
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Mine naboer LARMER!

Indlægaf Dr_bp » 27. feb 2017, 20:59

Tak for jeres svar. Jeg må lige prøve at få dem i snak i morgen når de begynder igen. Hvis det ikke lykkes, må jeg henvende mig til klubbens ejer / kommunen :)
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mine naboer LARMER!

Indlægaf Viskelæder » 27. feb 2017, 21:25

Jeg havde en underbo, der nok 5 ud af 7 dage spillede mega højt musik, nogle gange fra kl. 7 om morgenen. Jeg skrev et brev og lagde det nede på hans måtte. Jeg skrev, at det var fedt, at han havde så gode højtalere, for mine egne var i stykker, så jeg var misundelig. Men at han i virkelig, virkelig lang tid nu havde spillet utroligt højt og på rigtig mærkelige tidspunkter. At det måske ikke lød så højt nede ved ham, men jeg kunne synge med heroppe ord for ord, og mine lysestager på bordet rystede, og at han var velkommen til at komme herop og høre, så vi vidste, jeg ikke bare var en sur gammel mormor eller havde mutant-hørelse. Jeg skrev, at jeg skulle på ferie der i 3 uger, så om han ikke kunne rocke igennem der og så skrue ned for lyden fremover, når jeg kom hjem igen.
Dagen efter lå der et brev på min måtte med en kæmpe undskyldning og to biografbilletter. Det var sgu god stil :) Han har aldrig larmet siden.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21981
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2516
Likede indlæg: 59640

Re: Mine naboer LARMER!

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. feb 2017, 21:31

Dr_bp skrev:Tak for jeres svar. Jeg må lige prøve at få dem i snak i morgen når de begynder igen. Hvis det ikke lykkes, må jeg henvende mig til klubbens ejer / kommunen :)


Når de tidligere har været ligeglade, og de dagligt spiller så høj musik, at de, baseret på din beskrivelse af konsekvenserne af den pågældende volumen, nok selv godt ved, at det er for meget, lader det til, at de har fået en virkelig dårlige vane, og derfor ville jeg gå direkte til lederen, sandsynligvis med en skriftlig henvendelse. At dukke uanmeldt og bede folk om at dæmpe sig synes jeg mere er noget, man gør, når det er undtagelsen, at de larmer.
0

Tilbage til "Generelt"