Gaver?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Gaver?

Indlægaf Wizzze » 13. feb 2017, 17:33

Hvornår giver / modtager I gaver?

De fleste er vel med på fødselsdage, jul, konfirmationer, bryllupper, bryllupsdage, fødsler, dåb og nok også jubilæer. Men hvad med Valentines? Er det blevet en gavedag? ellers årsdage :gruble:
Og hvad med de mere uformelle lejligheder, værtindegaver, indflyttergaver, eksamensgaver osv. ??

Hvornår/ved hvilke lejligheder giver du en gave, og hvornår forventer du at få en gave?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Gaver?

Indlægaf Persnikedy » 13. feb 2017, 17:47

(nu er jeg godt nok single men lader alle de kæresteaktige ting gå ud over vennerne, de nyder det heldigvis)

Valentins er ikke gave tid for mig, jeg har dog lavet hjemmelavet kort til flere af dem med indforstået digt og tema, fx et Rick & Morty. Jul er jeg også på gave med de nærmeste, og selvfølgelig fødslesdage. Har jeg været i forhold er årsdage vigtige for mig. Men jeg er også et af dem der knuselsker traditioner og andre tidspunkter hvor jeg kan gå amok i DIY, hygge, og selvfølgelig forkælelse.

Jeg forvente ikke at få noget imorgen når jeg skal ud og spise valentins middag med en ven (han får dog kort) men jeg har fødselsdag i næste uge hvor vennerne er inviteret til lasagne og lagkage (yay, ting i lag) og der ved jeg de har gaver med :-D
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Gaver?

Indlægaf Spjaerten » 13. feb 2017, 18:30

Der er groet mug på min forholdsstatus som single, men jeg har aldrig været til valentines og årsdage, blir det nok heller aldrig - altså før vi snakker bryllupsdag - jeg er så meget mere til "fordi blomster/gaver" etc.
0
Tryk på * :slem:
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Gaver?

Indlægaf Lykke » 13. feb 2017, 18:37

Jeg har købt en brugt LP og en ansigtscreme til manden til Valentins. Det er mest for sjov gaver, da han godt kan lidt Poul Krebs (mest når han er fuld) og konsekvent har tør hud i ansigtet. Så.

Til gengæld skal vi spise bøffer om aftenen og snakke, mens barnet sover.
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Gaver?

Indlægaf superboa » 13. feb 2017, 18:51

Jeg forventer kun at få gaver til min fødselsdag og til jul - vel og mærke af dem, jeg har inviteret med/er på gave med. Ellers forventer jeg ikke gaver (jo, jeg forventede gaver til vores bryllup ;) ), men bliver altid vældigt glad, hvis folk har købt en lille værtindegave, en lille "bare fordi-gave" eller lign. Her hjemme gør vi os ikke i gaver på vores bryllupsdage (vi gav heller ikke hinanden morgengaver), men vi hygger gerne med f.x. at gå i biografen, spise god mad eller lign - Valentines gør vi dog intet ud af.

Jeg kan godt li' at give gaver, og giver gerne værtindegaver, jubilæumsgaver, "bare fordi-gaver" og indflyttergaver.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19608
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Gaver?

Indlægaf LadyFox » 13. feb 2017, 20:43

Jul og fødselsdag.
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19608
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Gaver?

Indlægaf LadyFox » 13. feb 2017, 20:44

Nå ja, så er jeg også på indflyttergave med nogle stykker.
0
...
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Gaver?

Indlægaf achillaxedprune » 13. feb 2017, 21:02

Jeg giver gerne en gave, hvis jeg er inviteret til noget... alternativt tilbyder jeg f.eks. at tage vin med, hvis det er til en middag. Jeg kan også sagtens finde på at sende blomster, hvis en veninde går igennem en hård tid.
Jeg giver ikke jule-/fødselsdagsgaver til nogen, hvis ikke de har inviteret i forbindelse med dagen.

Jeg elsker gaver....dog ikke bestillings-gaver a la her-er-min-ønskeliste-giv-mig-noget-fra-den. Vi holdte jul i år, og i stedet for det helt store ugennemtænkte gave-byttemarked, så skulle alle give 1 gave til 1 anden. Det var frivilligt, om man gav til flere (min nyfødte søn fik gaver fra alle....på nær hans mor og far. Det havde vi da ikke lige tænkt, at vi skulle :lol:) Det syntes jeg, var helt perfekt.

Det eneste tidspunkt jeg forventer gaver på, er af min mand på min fødselsdag og til jul. Og så forventer jeg også gaver, hvis jeg inviterer til noget i forbindelse med en hændelse, der normalt udløser gaver, f.eks. bryllup, fødselsdag, indflytterfest o.l.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Gaver?

Indlægaf Muspel » 13. feb 2017, 21:20

Jeg giver en del gaver. Ofte bare sådan nogle 'bare fordi' gaver til familie og venner, hvis jeg kommer i tankevom noget, jeg gerne vil give dem. Sjældent noget dyrt. Men fx et stykke babytøj til min venindes datter fra genbrug eller en lækker the, når jeg er inviteret derhjem.

Min nevø har fødselsdag i starten af januar, så han får næsten hvert år en lidt mindre gave til fødselsdagen, og så får han 'god sommerferie- gave' som så kan være noget udendørs legetøj eller lign. Synes at uventede gaver er langt hyggeligere
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Gaver?

Indlægaf Luffegås » 14. feb 2017, 07:28

Har været studerende i 10 år, og nogen af de år været eneste forsøger for 2, så det med gaver har hængt mig langt ud af halsen.. Vi prøvede at spare sammen men det var så svært. Jeg hadede at modtage gaver til 300kr. og så selv kun kunne finde noget til 100.. Men sådan var det.

Når jeg kommer til penge igen en dag, vil jeg stadig opspare til gaver, men så virkelig give hvad jeg synes folk skal have, uanset beløb :) (inden for rimelighed selvfølgelig). Også værtindegaver, det vil jeg sindsygt gerne kunne give til store middage.. Ikke almindelig kaffe og kage måske, men til komsammener og sådan.

Jeg er begyndt at hækle og strikke af samme grund :D

Sidse år da jeg fik et arbejde sendte min barndomsveninde mig blomster, og jeg ble vså overvældet. Sådan vil jeg fandme også være!! Sådan en der sender "God-bedring"buketter, eller "tillykke-med-eksamen"-chokolade eller whatever. Det mest bare at vise en lille kærlighedsform kan jeg godt lide. Behøver ikke være dyrt, jeg er bare en hat til sådan noget
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Gaver?

Indlægaf JoyNips » 14. feb 2017, 07:51

Jul og fødselsdag er jo selvfølgelig "obligatoriske". Derudover giver jeg gaver når jeg har lyst. Indimellem en tilfældig tirsdag i november, indimellem i en anledning.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Gaver?

Indlægaf sigge » 14. feb 2017, 07:57

Jeg er kronisk single, så det der med årsdage og Valentinsdag er ikke noget, jeg dyrker. Jeg forventer kun gaver til fødselsdag og jul, og jeg forventer dem kun fra de mennesker, jeg har en aftale om at være på gave med. Alt derudover er yderst velkomment og glædeligt, men ikke noget, jeg forventer. Min kusine er f.eks. vildt sød til at tage en lille ting som chokolade eller te med, når hun besøger mig. Det er jeg desværre selv for dårlig til at gengælde - måske fordi jeg ikke er opvokset med, at man gav værtindegaver til nær familie, når man skulle ses i uformelle sammenhænge. Men jeg synes, det er så hyggeligt at modtage, så jeg vil gerne blive bedre til at huske at give også.
I dag skal en kollega og jeg besøge vores tidligere kollega i hendes nye hus, og der tager vi en lille ting med som værtinde-/indflyttergave.

Ellers giver jeg nok flest "bare fordi"-gaver til min søster. Hun har ikke selv så meget at rutte med i det daglige, og derfor kan jeg godt lide at give hende gaver, fordi jeg ved, hun ikke kan give sig selv ret meget hverdagsluksus. Jeg har bl.a. også fået indført, at hun får en "sommerfødselsdagsgave" hvert år (hendes rigtige fødselsdag er i november). Det varierer så, på hvilken dato denne gave falder, og hvor stor/dyr den er.
Jeg kan også godt finde på at købe småting til mine forældre, hvis jeg lige falder over noget, de mangler.

Og så giver jeg altid påskeæg og julekalender til min søster og mine forældre.

Alt sammen uden forventning om at få noget igen. Men jeg bliver meget glad, hvis jeg gør.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 886

Re: Gaver?

Indlægaf Jydepigen » 14. feb 2017, 08:06

De eneste tidspunkter jeg "forventer" gaver er til min fødselsdag og juleaften. Er evig single, så det med at give gaver i forhold har jeg ikke taget stilling til. Jeg kan godt lide at give værtindegaver eller uventede gaver, men det er meget forskelligt hvornår jeg lige har lyst til det og forventer intet tilbage. Men synes absolut ikke at værtindegaver er et must, nærmest bare træls hvis folk føler at det er en selvfølge. Gaver skal gives hvis man har lyst og lige finder noget der passer til personen :)
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Gaver?

Indlægaf Fru Sunshine » 14. feb 2017, 10:37

Vi plejer at give gave på Valentins Dag, men i år er vi gå stramt spændt for, at vi har aftalt at lade være.

Ellers er det mest til jul og fødselsdag - og en gang imellem "bare fordi".
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Gaver?

Indlægaf Anne Droid » 14. feb 2017, 10:51

Jeg forventer ikke gaver. Men jeg plejer da at få til jul og fødselsdag.

Jeg er dårlig til at huske værtindegaver, men giver gerne noget i utide.

Min kæreste beklagede sig den anden dag over at han er dårlig til at komme med små overraskelser. Det sjove er at jeg ikke beklager mig over det. Bortset fra i morges hvor jeg gjorde opmærksom på at andre mænd gav deres kærester chokolade, blomster, diamanter og søde hundehvalpe til Valentins dag :D

Jeg har en svigerinde der helst vil koordinere gaverne til hende og hendes børn. Jeg hader det virkelig. Hun har snart fødselsdag og jeg har i den anledning bedt om en ønskeseddel. Hun har skrevet EN ting på, den er tilgengæld meget specifik. Jeg finder på noget andet at give hende.
1
Klimatosse

Tilbage til "Generelt"