Dødes svaner på en mark eller brune mus på en motorvej?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Dødes svaner på en mark eller brune mus på en motorvej?

Indlægaf HerErJeg » 9. feb 2017, 06:51

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/sjae ... -elledning

Det er vildt, at så mange svaner tilsyneladende dør hver dag. Det passer lige med en ufrivillig halshugning. Sandsynligvis kan ingen tvinges til at gøre foranstaltninger, nu hænges der bolde på ledningerne og senere skal der advares tidligere, og så er det så godt som det kan blive. Sådan ender sagen nok.
Jeg kunne jo godt ellers nævne jordledninger som en mulighed, men det er jo dyrt og kommer nok aldrig på tale.
Ironien i den her sag, er at "det er sørme ærgerligt og forfærdeligt, men...". Hvis der skal bygges en motorvej, så skal der laves et større antal vildtpassager i form af en fuldblods motorvejsbro til rigtigt mange penge, men som dyrene måske aldrig kommer til at benytte. Men så har alle god samvittighed.

Det er sådan 2 scenarier som ikke giver mening for mig, når de sidestilles, men som alligevel har mange lighedspunkter. Når man er på bagkant i sin planlægning eller problemet opstår senere, så kan der ikke rigtig gøres noget som virkelig gør en forskel. Når der skal planlægges og bygges fra bunden, så er der ingen grænser for de resourcer der skal bruges på meget små emner som brune mus og deslige.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Dødes svaner på en mark eller brune mus på en motorvej?

Indlægaf Zombie » 9. feb 2017, 23:25

Kæft hvor jeg bliver vred.
0
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Generelt"