Insp. vil gerne være single men tør ikke?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Insp. vil gerne være single men tør ikke?

Indlægaf sortkaffe » 25. dec 2016, 23:45

Fra tråden om hvad man gerne ville hvis man turde

Flere har skrevet de gerne ville være single igen.
Og jeg undrer mig så lidt - hvorfor så være i et forhold?

Det er ikke negativt ment, blot som undren.

Nogle der har lyst til at uddybe?

:)
2
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Insp. vil gerne være single men tør ikke?

Indlægaf Novella » 26. dec 2016, 00:01

Mest for at prøve det igen. Jeg vil ikke egentlig undvære min kæreste.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Insp. vil gerne være single men tør ikke?

Indlægaf LadyFox » 26. dec 2016, 00:23

Jeg kan virkelig godt lide at være single. Jeg kan også godt lide at have en kæreste..
3
...
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Insp. vil gerne være single men tør ikke?

Indlægaf Miss_no_More » 26. dec 2016, 00:25

Jeg gad bare godt prøve det igen. Det første kys, sommerfuglene i maven og de kiksede dates. Det jeg dog savner allermest, er friheden. Frihed til at tilrettelægge dagen lige som jeg vil og friheden til at være sammen med andre.
Det jeg funderer over er, om det bare er en græsset-er-altid-grønnere-ting eller en reel forholdet-er-dødt-og-nu-skal-jeg-videre-kinda-thing.
6
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Insp. vil gerne være single men tør ikke?

Indlægaf IrmaPigen » 26. dec 2016, 06:07

Jeg har aldrig gået og drømt om at blive single, når nu jeg var i et forhold.

Jeg befinder mig godt i et forhold.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Insp. vil gerne være single men tør ikke?

Indlægaf billiebean » 26. dec 2016, 07:42

Det er vel fordi, parforholdet anses som et endemål og singlelivet som vejen dertil. Så det at blive single igen anses som et skridt tilbage og er forbundet med en masse frygt for, om man nu får hus og børn og kernefamilie osv. Sådan nogle idealer er vores samfund jo stadig præget af.

Så jeg forstår godt hvorfor mange mangler modet til at tage et skridt ud i det ukendte. Også selvom det kan synes "svagt" eller uselvstændigt. Det er en svær tvivl der kan følge med i et forhold: Er det mon sådan her det skal være eller er der noget bedre et sted? Er man bare utaknemmelig, urealistisk eller blind, eller er man virkelig i et elendigt forhold uden muligheder for forbedring. Der er oftest ikke noget klart svar og man kan derfor hænge fast i tvivlen i lang tid.
5
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Insp. vil gerne være single men tør ikke?

Indlægaf Wizzze » 26. dec 2016, 08:01

Er det ikke en græsset er grønnere ting? :gruble:
Man tænker kun på det "gode / nemme" ved single livet, man kan gøre som man vil, spise lige hvad man vil når man vil, lade bunken af vasketøj ligge hvis man ikke lige gider, tv-remoten er til fri afbenyttelse, man kan gå ud eller blive hjemme lige som man ønsker og man skal ikke tænke på tider eller koordinere med nogen.
Men mange glemmer nok alt det kedelige ved singlelivet, for det er jo ikke bare guld og grønne skove, for man skal stadig gå på arbejde, betale regninger, have noget at spise, vaske op, vaske tøj, gøre rent, være voksen og ansvarlig, koordinere med venner og familie, og og og og og og etc. og så er man altså alene i sengen når man vågner, der er ingen der lige gider ... ingen der pusler om en når næsen løber, ingen at vende dagen og dumme kollegaer med, ingen der lige har taget opvasken når man kommer hjem, igen der griner ad en vandet vittighed, ingen at dele en serie med, osv. osv.

Jeg tror de fleste nok har små perioder, hvor den anden bare er verdens mest irriterende person, som man ønsker hen hvor pebret gror, men hvis man faktisk blev single, så tror jeg alt det "fede" ved single livet ville være super en 14 dages tid, og så ville singlelivet hænge en ud af halsen :gruble:
12
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Insp. vil gerne være single men tør ikke?

Indlægaf Miss_no_More » 26. dec 2016, 08:20

Wizzze skrev:Er det ikke en græsset er grønnere ting? :gruble:
Man tænker kun på det "gode / nemme" ved single livet, man kan gøre som man vil, spise lige hvad man vil når man vil, lade bunken af vasketøj ligge hvis man ikke lige gider, tv-remoten er til fri afbenyttelse, man kan gå ud eller blive hjemme lige som man ønsker og man skal ikke tænke på tider eller koordinere med nogen.
Men mange glemmer nok alt det kedelige ved singlelivet, for det er jo ikke bare guld og grønne skove, for man skal stadig gå på arbejde, betale regninger, have noget at spise, vaske op, vaske tøj, gøre rent, være voksen og ansvarlig, koordinere med venner og familie, og og og og og og etc. og så er man altså alene i sengen når man vågner, der er ingen der lige gider ... ingen der pusler om en når næsen løber, ingen at vende dagen og dumme kollegaer med, ingen der lige har taget opvasken når man kommer hjem, igen der griner ad en vandet vittighed, ingen at dele en serie med, osv. osv.

Jeg tror de fleste nok har små perioder, hvor den anden bare er verdens mest irriterende person, som man ønsker hen hvor pebret gror, men hvis man faktisk blev single, så tror jeg alt det "fede" ved single livet ville være super en 14 dages tid, og så ville singlelivet hænge en ud af halsen :gruble:


Det tror jeg, du har fuldstændig ret i. Jeg ved, jeg glorificerer singlelivet. Jeg ved at efter de første 3 kiksede dates, er det nok ikke sjovt længere. Men det jeg for tiden prøver at gøre op med mig selv, er om det her forholdsting er 'as good as it gets'.

Jeg er glad for min kæreste, ingen tvivl om det. Vi fungerer godt sammen, skændes næsten aldrig og er de bedste venner. Men er det nok, spørger jeg mig selv. Hvad med sommerfuglene, begæret og lysten til at tænke på resten af livet med denne mand? Alt dette er væk for mig.
De var der en gang, så jeg ved de findes. Følelserne. Måske kan jeg finde dem frem igen eller måske ER der bare 'løbet så meget vand i åen', at dette ikke kan reddes mere - at følelserne aldrig kan blive de samme igen.

Tror det er den, mange i længevarende forhold går med; er et stabilt, trygt forhold godt nok og sker det med tiden for alle forhold? Eller kan det lade sig gøre at fange en lille beskeden sommerfugl i maven til evig tid?
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Insp. vil gerne være single men tør ikke?

Indlægaf Lys » 26. dec 2016, 08:25

Jeg fristes til at foreslå, at man lige slår vejen forbi singletråden - så kan man jo selv bedømme, om singlelivet i virkeligheden er så fristende ;)
8
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Insp. vil gerne være single men tør ikke?

Indlægaf Luffegås » 26. dec 2016, 09:02

Jeg har aldrig rigtig været single, været i kæresteforhold siden jeg var 13. Sidste år havde jeg så endelig sammenlagt 9 mdr. hvor jeg var single. Og hvor var det fedt på nogen områder, men hold kæft hvor var det også crap på andre. Det var fandme svært at finde ud af folks intentioner OG min egen. Jeg havde så pludselig en b-ven, ikke at vi havde aftalt noget, og nogengange troede jeg han havde opgivet mig, men det hjalp faktisk lidt at have den der "sex kan jeg sgu da altid få - hvad kan du ellers give mig som er andet end sex?" mentalitet. men fuck det var også sundt at være helt alene, og ude på dybt vand.
Så fandt jeg en kæreste, bedst som jeg egentligt synes jeg var noget langt i min selvstændighed. Men det er ligemeget, jeg kan bedre i et team, og jeg vil gerne være en del af hans team, og den han har brug for. Og gudskelov omvendt. Jeg har fundet en fyr der virkelig gerne vil være sammen med mig, men jeg ved jeg kan få en frihed - hvis jeg vil have den. Vi er bare så meget sammen fordi vi VIL, men jeg kunne sagtens bruge min dag som jeg har lyst, det er bare at spørge. Åben munden og sig hvad du vil have, og så får man det. Ellers er man nok ikke det rette sted.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Insp. vil gerne være single men tør ikke?

Indlægaf LadyFox » 26. dec 2016, 09:39

Lys skrev:Jeg fristes til at foreslå, at man lige slår vejen forbi singletråden - så kan man jo selv bedømme, om singlelivet i virkeligheden er så fristende ;)

Men der findes jo folk der faktisk godt kan lide at være single. Sådan helt oprigtigt.

Jeg er selv sådan en, jeg VED selvom jeg er i et forhold at jeg synes det er fedt at være single, misforstå mig ikke, jeg kan også godt lide at være i et forhold. Men på mange punkter finder jeg singlelivet mere attraktivt end at have en kæreste, i hvert fald objektivt set. Jeg er så indrettet sådan at jeg godt kan få følelser alligevel, og derfor er det også sket at jeg har valgt et par forhold til, og det har jeg det fint med, men jeg føler stadig at det at være i et forhold har en høj pris, netop fordi jeg vælger singlelivet fra når jeg vælger et par forhold til. Jeg synes bare ikke det at have en kæreste er federe end ikke at have en kæreste, der er selvfølgelig ting der bliver bedre med en kæreste, men også ting der bliver dårligere.

Nu siger jeg noget der måske nominerer mig til årets dårligste kæreste - men hvis jeg selv kunne bestemme hvad der forgår oppe i mit hoved - så valgte jeg gerne evnen til romantiske følelser fra. Og det siger jeg ikke kun fordi mit parforhold har været noget rod her i år, jeg har det på samme måde når det har gået helt super og problemfrit. Jeg har kærester pga. følelser, følelser er ikke noget jeg opsøger eller ønsker når jeg er single, og derfor har jeg heller aldrig søgt efter en kæreste.
2
...
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Insp. vil gerne være single men tør ikke?

Indlægaf POCKETKITTEN » 26. dec 2016, 09:52

For mit vedkommende er jeg i øjeblikket bare ikke helt sikker på, om min kæreste og jeg er lykkelig til vores dages ende-materiale.

Og det er skræmmende, når han begynder at presse på med babyprojekter. Vil så nødig være et af de par, der får et barn for at se, om det hele ikke bliver meget bedre - for derefter alligevel at splitte op.

Jeg har egentlig ikke en anden romantisk forestilling om singlelivet, andet end at jeg formentlig ville have mere frihed til at forfølge min drøm om at bo og arbejde i udlandet, hvis jeg ikke skulle tage hensyn til ham og hans karrieremuligheder.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Insp. vil gerne være single men tør ikke?

Indlægaf Wizzze » 26. dec 2016, 10:01

LadyFox skrev:
Lys skrev:Jeg fristes til at foreslå, at man lige slår vejen forbi singletråden - så kan man jo selv bedømme, om singlelivet i virkeligheden er så fristende ;)

Men der findes jo folk der faktisk godt kan lide at være single. Sådan helt oprigtigt.

Jeg er selv sådan en, jeg VED selvom jeg er i et forhold at jeg synes det er fedt at være single, misforstå mig ikke, jeg kan også godt lide at være i et forhold. Men på mange punkter finder jeg singlelivet mere attraktivt end at have en kæreste, i hvert fald objektivt set. Jeg er så indrettet sådan at jeg godt kan få følelser alligevel, og derfor er det også sket at jeg har valgt et par forhold til, og det har jeg det fint med, men jeg føler stadig at det at være i et forhold har en høj pris, netop fordi jeg vælger singlelivet fra når jeg vælger et par forhold til. Jeg synes bare ikke det at have en kæreste er federe end ikke at have en kæreste, der er selvfølgelig ting der bliver bedre med en kæreste, men også ting der bliver dårligere.

Nu siger jeg noget der måske nominerer mig til årets dårligste kæreste - men hvis jeg selv kunne bestemme hvad der forgår oppe i mit hoved - så valgte jeg gerne evnen til romantiske følelser fra. Og det siger jeg ikke kun fordi mit parforhold har været noget rod her i år, jeg har det på samme måde når det har gået helt super og problemfrit. Jeg har kærester pga. følelser, følelser er ikke noget jeg opsøger eller ønsker når jeg er single, og derfor har jeg heller aldrig søgt efter en kæreste.


Men det er jo netop noget af det spændende/gode ved at have en kæreste, nemlig at man også lærer en masse om sig selv, og der kommer en masse følelser man ikke vidste man indeholdt eller besad. Og true, det er ikke alle følelserne der er lige fede, men jeg ville ikke være dem foruden, det er jo netop gennem udsvinget og forskelligarten af følelserne, der gør at man føler sig levende :gruble:

Jeg var single rigtig længe før jeg kom i et forhold, og jeg var fint tilfreds med singlelivet, jeg trivedes fint alene, og hyggede med venner og de fleste behov var fint dækket. Men jeg udviklede mig ikke rigtig som menneske/person kan jeg se nu. Der er sikkert andre som er bedre til det alene, end jeg var, og hatten af for det. Men personligt er jeg blevet en meget bedre mig af at komme i forhold, og alle de følelser, oplevelser og også konflikter det har medført, end den mig jeg var som single.
Men det er jo så bare mig og mit forhold. For en anden person og et andet forhold, kan det være lige omvendt, at det er singlelivet der ændrer og gror ens personlighed. Kan godt forestille mig at hvis man har været i en serie af faste forhold siden teenageårene, og aldrig har prøvet singlelivet i længere tid, så kunne netop det, godt være der man vokser mentalt og følelsesmæssigt :gruble:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Insp. vil gerne være single men tør ikke?

Indlægaf Novella » 26. dec 2016, 10:12

Her er det ubetinget en "græsset er grønnere"-ting. Og det er ikke et spørgsmål om, at kæresten og jeg ikke vander græsset nok, men at jeg affinder mig med nogle vilkår, fordi resten er så skidegodt. Vi kunne vande herfra og til dommedag, og det ville ikke ændre på nogle bestemte personlighedstræk hos ham hhv. mig.

Vil jeg så skifte ham ud for det? Gennemgå skilsmisse nr. 2? Flytte ud for mig selv? Miste min klippe? Min bedste ven? Afslutte mine børns ni år lange primærrelation? Stå med det hele selv og ikke komme hjem til de store, varme bjørneknus, som løfter mig op igen efter en sur dag? Ikke kunne diskutere dagens hændelser på den indforståede, ondskabsfulde og højrøvede interne måde, vi har? Sove alene? Skulle forklare mig selv til og sætte grænser over for en ny person? Smadre flere familier, fordi jeg har nogle enkelte områder, hvor jeg ikke er tilfreds?

Det er skam blevet målt og vejet helt nøgternt, og beslutningen er truffet. Det er sgu kærlighed. Han er min makker.
8
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Insp. vil gerne være single men tør ikke?

Indlægaf Wizzze » 26. dec 2016, 10:13

POCKETKITTEN skrev:For mit vedkommende er jeg i øjeblikket bare ikke helt sikker på, om min kæreste og jeg er lykkelig til vores dages ende-materiale.

Og det er skræmmende, når han begynder at presse på med babyprojekter. Vil så nødig være et af de par, der får et barn for at se, om det hele ikke bliver meget bedre - for derefter alligevel at splitte op.

Jeg har egentlig ikke en anden romantisk forestilling om singlelivet, andet end at jeg formentlig ville have mere frihed til at forfølge min drøm om at bo og arbejde i udlandet, hvis jeg ikke skulle tage hensyn til ham og hans karrieremuligheder.


Hvorfor skal han ikke tage hensyn til dig og dine karrieremuligheder? :gruble:
Som jeg husker hans profession, så er der mange muligheder for udlandsophold, som endda faktisk vil gavne hans karriere!
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Generelt"