Er der stemning for en gang Debat Awads?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.

Skal vi have en omgang Debat Awards '16?

Afstemning sluttede 20. dec 2016, 16:54

Ja
28
35%
Nej
53
65%
 
Afgivne stemmer: 81
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Er der stemning for en gang Debat Awads?

Indlægaf hotlips » 17. dec 2016, 19:51

Jeg finder konceptet tåbeligt, og jeg har svært ved at se det fede i noget der adskillige gange har gjort folk rigtig kede af det, og tilmed afstedkommet at de lige fik en stak virkelig personlige svineri med i farten da de så tillod sig ikke bare at synes det var vildt sjovt at blive udråbt til alt muligt grimt.

Jeg tror nogen føler sig sådan lidt prom Queen over at vinde og det er vel også fint nok, men jeg har svært ved at se det skulle gøre det risikoen for at nogen føler sig virkelig forulempet og trampet på værd at tage.
9
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Er der stemning for en gang Debat Awads?

Indlægaf Joe » 17. dec 2016, 21:10

Prisuddelinger er simpelthen så overvurderet en ting. Og prisuddelinger der uddeles i en meget smal kreds, hvor ingen på nogen måde har udrettet noget, det er bare temmelig latterlig. Synes jeg. En ting er de negative kategorier, som nogen ville blive kede af at få - det rørte ikke mig, da jeg blev årets dramaqueen, men kan godt forstå, at andre ville blive det. Men var det bare det, kunne man sørge for kun at have positive kategorier.
Men selv kun med positive kategorier bliver det simpelthen en popularitetskonkurrence. I stedet for at der bliver en stemning af at vi alle er fede og bidrager med cool indlæg, så bliver det en stemning af "se disse 5 debattører: det er dem vi bedst kan lide."
For min skyld kan debatawards sammen med tråde om "hvem fra debatten kan du bedst lide?"/"hvem har den bedste frisure?"/"hvem vil du helst tage svampe med?" og tråd i samme stil, blive på Jubii i 0'erne.
7
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Er der stemning for en gang Debat Awads?

Indlægaf Moxy-lady » 17. dec 2016, 21:27

Men hvad med en debat awards om tråde? Det er egentlig mest dem jeg synes at fede, for I andre har ret i at der meget sjældent er mere end de samme 5 debatører der bliver nomineret til dette og hint, og hurtigt bliver en popularitetskonkurrence. Men jeg synes egentlig at det er meget sjovt med en tråd-awards - også fordi det rammer mere bredt og kan gøre folk opmærksomme på tråde de ellers har misset.
12
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Er der stemning for en gang Debat Awads?

Indlægaf HappyPaww » 17. dec 2016, 22:02

Moxy-lady skrev:Men hvad med en debat awards om tråde? Det er egentlig mest dem jeg synes at fede, for I andre har ret i at der meget sjældent er mere end de samme 5 debatører der bliver nomineret til dette og hint, og hurtigt bliver en popularitetskonkurrence. Men jeg synes egentlig at det er meget sjovt med en tråd-awards - også fordi det rammer mere bredt og kan gøre folk opmærksomme på tråde de ellers har misset.

Det er en meget bedre ide :)
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Er der stemning for en gang Debat Awads?

Indlægaf Anilara » 18. dec 2016, 04:10

Jeg er nok temmelig overrasket over, at der kan være så negativ stemning over sådan et tiltag, som jeg i værste fald finder ligegyldig, og i bedste fald hyggeligt og sjovt.
Jeg erkender blankt, at jeg absolut ikke kan sætte mig ind i, at det kan gøre nogle kede af det, oprørte, misundelige eller andet, at nogle bliver mere nominerede end andre, hvis der udelukkende er positive kategorier.
Fra den tid jeg var meget aktiv på woman, husker jeg ikke at der på noget tidspunkt var drama eller dårlig stemning over "Hvem er debattens..." tråde, så det har helt sikkert også en ting at skulle have sagt. Og ja, der var da nok 10 som blev nævnt i højere grad end andre, men det giver vel sig selv, at det ofte er de mest synlige og genkendelige. Lidt ligesom når man kårer alt muligt andet - og det her er endda bare pjat og spas.

Men nå, det kan jo også være temmelig ligegyldigt, at jeg ikke forstår, at det kan skabe så meget negativ stemning.
Jeg kan godt se det kan give et billede af indspisthed, men... Det synes jeg i forvejen der er, så det ændrer ikke noget for mig.
2
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Er der stemning for en gang Debat Awads?

Indlægaf Thitida-No-Chey » 18. dec 2016, 08:43

Anilara skrev:....
Jeg kan godt se det kan give et billede af indspisthed, men... Det synes jeg i forvejen der er, så det ændrer ikke noget for mig.

Enig, jeg synes bare ikke rigtig, man behøver gøre det værre... :)
2
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Er der stemning for en gang Debat Awads?

Indlægaf Sangius » 18. dec 2016, 08:49

Jeg forstår ikke rigtig den her debat... vi er jo ikke en 4. klasse der skal tage finde ud af om alle vil lege den samme leg til gymnastik.
Opret en tråd om Awards, og så må folk jo joine i tråden hvis de har lyst. Så synes jeg blot folk skal holde sig til at involvere dem, som selv involverer sig. Så er den ged vel barberet.
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Er der stemning for en gang Debat Awads?

Indlægaf Studsgaard » 18. dec 2016, 08:57

For mig der er sådan noget Awards noget jeg forbinder med gymnasiet og skoletiden. Og dengang var det netop rygklapperri og fremhævelse af de populære og mere eller mindre skjult mobning af andre.
Jeg var ikke mobbeoffer, men jeg kan huske den fornemmelse med at "man ikke var med" og selvom jeg er blevet voksen og mere ligeglad med hvad andre tænker så syntes jeg alligevel ikke der er nogen grund til at lave Awards som jeg grundlæggende ikke mener, har noget positivt formål.
4
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Er der stemning for en gang Debat Awads?

Indlægaf Muspel » 18. dec 2016, 11:49

Anilara skrev:Jeg er nok temmelig overrasket over, at der kan være så negativ stemning over sådan et tiltag, som jeg i værste fald finder ligegyldig, og i bedste fald hyggeligt og sjovt.
Jeg erkender blankt, at jeg absolut ikke kan sætte mig ind i, at det kan gøre nogle kede af det, oprørte, misundelige eller andet, at nogle bliver mere nominerede end andre, hvis der udelukkende er positive kategorier.
Fra den tid jeg var meget aktiv på woman, husker jeg ikke at der på noget tidspunkt var drama eller dårlig stemning over "Hvem er debattens..." tråde, så det har helt sikkert også en ting at skulle have sagt. Og ja, der var da nok 10 som blev nævnt i højere grad end andre, men det giver vel sig selv, at det ofte er de mest synlige og genkendelige. Lidt ligesom når man kårer alt muligt andet - og det her er endda bare pjat og spas.

Men nå, det kan jo også være temmelig ligegyldigt, at jeg ikke forstår, at det kan skabe så meget negativ stemning.
Jeg kan godt se det kan give et billede af indspisthed, men... Det synes jeg i forvejen der er, så det ændrer ikke noget for mig.


Jeg har stemt nej, fordi det tricker nogle gamle skolefølelser af ikke at være blandt de populære. Og fordi jeg tydeligt husker, hvordan der i min klasse i folkeskolen blev givet 'ugens Polle-tal' (på nordjysk er en Polle en, der fedter for lærerne) og jeg 'vandt' tit. Som i 'aaarh Muspel, hun tror også hun er så klog' - uden det nogensinde blev slået ned på af lærerne. Fordi 'det jo bare var for sjov' - og jeg skulle da i hvert fald ikke være den, der fortalte lærerne, at jeg faktisk ikke syntes det var sjovt.

Og sådanne minder fremkalder altså lidt allergi mod den slags. Også Selvom det så kun er positive kategorier. Fordi vores opfattelse af, hvad der er sjov kan være meget forskellig.

Men. Jeg ved også, at jeg slet ikke skriver nok indlæg til at blive nomineret, så jeg er lidt ligeglad. Jeg holder bare mit frikvarter på skolebiblioteket imens :genert:
4
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Er der stemning for en gang Debat Awads?

Indlægaf avdotja » 18. dec 2016, 13:56

Sophaya skrev:
Sangius skrev:Jeg holder altid en hånd over urte-tissekonens ava. Ellers får jeg det fysisk dårligt. Jeg er super sart med sådanne ting. Så fra min side af kan du sagtens vinde 'klammeste ava' .


Jeg har blokeret den med adblock som reklame, så urten har aldrig nogen avatar ved mig. :ninja: Jeg er helt vildt sart, men har håndteret det :lol:

Nøj hvor smart :D hvordan gør man det?
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Er der stemning for en gang Debat Awads?

Indlægaf Sophaya » 18. dec 2016, 13:59

avdotja skrev:
Sophaya skrev:
Sangius skrev:Jeg holder altid en hånd over urte-tissekonens ava. Ellers får jeg det fysisk dårligt. Jeg er super sart med sådanne ting. Så fra min side af kan du sagtens vinde 'klammeste ava' .


Jeg har blokeret den med adblock som reklame, så urten har aldrig nogen avatar ved mig. :ninja: Jeg er helt vildt sart, men har håndteret det :lol:

Nøj hvor smart :D hvordan gør man det?


Højreklikker på billeder, vælger adblock og vælger blokér denne reklame :p
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Er der stemning for en gang Debat Awad

Indlægaf avdotja » 18. dec 2016, 14:10

Sophaya skrev:
avdotja skrev:
Sophaya skrev:
Sangius skrev:Jeg holder altid en hånd over urte-tissekonens ava. Ellers får jeg det fysisk dårligt. Jeg er super sart med sådanne ting. Så fra min side af kan du sagtens vinde 'klammeste ava' .


Jeg har blokeret den med adblock som reklame, så urten har aldrig nogen avatar ved mig. :ninja: Jeg er helt vildt sart, men har håndteret det :lol:

Nøj hvor smart :D hvordan gør man det?


Højreklikker på billeder, vælger adblock og vælger blokér denne reklame :p

Kan ikke få det til at virke på ipaden, er du på fra en computer? Ellers må jeg jo fortsætte med fingermetoden, som jeg kan forstå at andre debatører også benytter sig af ;)
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Er der stemning for en gang Debat Awads?

Indlægaf Juki » 21. dec 2016, 13:05

Flertallet har talt og jeg vil derfor ikke oprette en tråd til Debat Awards.

Skulle en anden have lyst til eks. at lave en omgang hvor det er tråde der nomineres står det vedkommende frit for :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Er der stemning for en gang Debat Awads?

Indlægaf Ado » 21. dec 2016, 13:08

Døde Debat-awards ikke lidt samtidig med tamagotchien?
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Er der stemning for en gang Debat Awads?

Indlægaf Juki » 21. dec 2016, 13:15

Ado skrev:Døde Debat-awards ikke lidt samtidig med tamagotchien?

Er tamagotchien ikke fra før debattens tid? :santa2:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"