Hvor ofte SKAL man tømme sin postkasse?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Hvor ofte SKAL man tømme sin postkasse?

Indlægaf Stars » 20. sep 2015, 16:49

Ja altså - hvor ofte skal man tjekke sin post hjemme på sin bopæl?
.... Og hvor ofte skal man tjekke post i sit sommerhus?

Jeg har nemlig lige fået brev om at min el-måler skal aflæses.
Så langt, så godt.
Der er bare det ved det, at det er måleren i min lejlighed = min folkeregisteradresse, der skal aflæses, og DONG har sendt brevet til mit sommerhus :stoned:
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvor ofte SKAL man tømme sin postkasse?

Indlægaf decibell » 20. sep 2015, 17:31

Så vidt jeg er bekendt, er der ikke nogen regler for, at man SKAL tømme postkassen hver dag, kun anbefalinger om det. Mht. frister i det juridiske billede er det forskelligt for hhv. almindelig som digital post, idet der jo er mere sikkerhed omkring bevisførelsen for modtagelse af digital post, mens det kan være sværere at bevise, at posten er afleveret i en almindelig postkassen.

Men jeg mindes at have læst engang (men kan desværre ikke finde noget om det), at frister ikke gælder sommerhuse, medmindre man har opgivet ferieadresser. Det er folkeregisteradressen, det gælder for. Så at de har sendt til sommerhuset er meget mærkeligt, og som det mindste bør du kunne komme med indsigelse mod en evt. forkert fastsættelse af forbrug pga. manglende aflæsning.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.

Tilbage til "Generelt"