Status på 2016

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6639

Re: Status på 2016

Indlægaf Sophaya » 9. dec 2016, 12:36

2016 var året hvor jeg:

- For første gang i mit liv oplevede følelsen af at være god til mit arbejde og at jeg har noget værdifuldt at byde ind med
- Startede som frivillig indenfor det felt, jeg gerne vil arbejde med efter uddannelse og blev bekræftet i, at det er det helt rigtige for mig
- Lærte meget om mig selv, især i forbindelse med et ekstra kursus i samtaleterapi, hvor både professor og resten af holdet gav mig enormt meget
- Rodede rundt i kærligheden, fik mit hjerte knust og alligevel aldrig stoppede med at elske det, jeg stadig ser som den eneste ene
- Købte min egen lejlighed og oplevede den kæmpe tryghed, frihed og lykke der ligger i det for mig
- Kom tættere på min far
- Oplevede stærke stress-symptomer og en ordentlig nedtur, men kravlet op ad hullet igen


Alt i alt et år der har været med til at forme mig, og som jeg (lige nu) ser tilbage på som overvejende positivt.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Status på 2016

Indlægaf Ladysparrow » 9. dec 2016, 14:36

2016 blev et år som inget andet.

- Jeg gik fra min mand gennem 15 år
- Nåede at være på 4 arbejdspladser inden årets slut - jeg håber virkelig at jeg med det seneste skifte endelig falder til ro og finder mig tilrette.
- Matchede på Tinder med en sød englænder
- Flyttede sammen med den søde englænder i hans hus ude på landet
- Solgte min lejlighed i Malmö
- Gik fra at være ulykkelig til at være nærmest lykkelig

Jeg håber at 2017 bliver et år med masser af gode stunder med venner og familie. 2017 må rigtig gerne være et år hvor jeg bare kan nyde livet uden alt for mange crazy udsving.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Status på 2016

Indlægaf Fru Sunshine » 11. dec 2016, 16:20

Der er sket en del, men de store, gode ting var:
- Startede nyt job
- Påbegyndte husbyggeri
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Status på 2016

Indlægaf Delfin » 11. dec 2016, 18:49

Det er ærlig talt ikke noget at skrive hjem om. Det var

* året hvor jeg arbejdede, spiste og sov med kun få undtagelser.

* året hvor speciallægen gav fortabt og overførte mig til hospital og afprøvede en helvedes masse medicin, som jeg ikke kan tåle.

* året hvor jeg endelig kunne starte nedtælling fra 10 til folkepension, hvis ellers regeringen holder sig fra den.

Lidt positivt er der da også.
* året hvor mit afkom færdiggjorde sin uddannelse og landede et barselsvikariat.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Status på 2016

Indlægaf lulu-p » 11. dec 2016, 20:03

Det har været et godt år. Men der er ikke sket meget.

-Det yngste barn startede i skole
-Jeg er blevet mere afklaret omkring min arbejdssituation og fremtidige ønsker
-Jeg var med hele familien London. Jeg havde aldrig været i London før
-Jeg er begyndt at blive synligt gråhåret...
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Status på 2016

Indlægaf Sorenspige » 11. dec 2016, 20:37

2016 var året, hvor lillesøster kom til verden og både ændrede og berigede vores liv og gjorde vores lille familie hel :lun:. Det blev desværre også året, hvor jeg igen fik det svært, men det arbejder jeg med.

Arbejdsmæssigt fik jeg en ny funktion, som jeg håber kan udvikle sig, når jeg vender tilbage på arbejde.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Status på 2016

Indlægaf Sorenspige » 11. dec 2016, 20:38

2016 var året, hvor lillesøster kom til verden og både ændrede og berigede vores liv og gjorde vores lille familie hel :lun:. Det blev desværre også året, hvor jeg igen fik det svært, men det arbejder jeg med.

Arbejdsmæssigt fik jeg en ny funktion, som jeg håber kan udvikle sig, når jeg vender tilbage på arbejde.
1
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Status på 2016

Indlægaf Minionine » 11. dec 2016, 21:03

2016 har været et yderst begivenhedsrigt år på den rigtig gode måde.

- Jeg blev færdiguddannet
- Jeg fødte vores dejlige datter
- Vi flyttede i ny lejlighed

Der er sket meget, men alt andet blegner i baggrunden af de tre ting..

Nåh jo, en ting jeg også er ret glad for er, at jeg tabte alle graviditetskiloene og mere til hurtigt efter fødslen - jeg vil gå så langt som at sige, at min krop er pænere nu end før jeg blev gravid :D
1
FrkRød
Indlæg: 90
Tilmeldt: 5. maj 2016, 06:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 155

Re: Status på 2016

Indlægaf FrkRød » 12. dec 2016, 08:22

I forhold til 2015, som generelt var et sorgens år (først sorgen over en veninde som døde sidst på året i 14, og derefter sorgen om min far, som blev syg om sommeren og døde kort før jul) har 2016 været et genialt år.

De første måneder bar selvfølgelig præget af min fars død, og få en hverdag til et fungere uden ham, men så tog det fart, da jeg mødte min kæreste i maj, og siden har pret primært været godt.

Forudser at 2017 bliver endnu bedre. Min ældste søns depression ser ud til at være på tilbagetog, efter næsten 2 år med psykolog, psykiater og nu (endelig!) med medicin der faktisk virker. Til maj flytter vi ud til min kæreste, og får udover 3 gange så meget plads, også mere tid og overskud til hinanden, familieliv og endnu mere kæresteri:D Det bliver dejligt efter 5 år som alenemor på alle planer ;)
2
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Status på 2016

Indlægaf Zombie » 12. dec 2016, 08:46

Jeg fik min hund!!!!! Trillo er den bedste ting i mit liv. Jeg elsker hende.

Jeg gik fra min daværende kæreste, fordi han var en lort over for hende.

Jeg fik mit pædagog job med handicappede, og der er verdens bedste job med de bedste mennesker.

Jeg begyndte at date en kammerat. Det gjorde halvdelen af året til det sværeste, jeg har prøvet længe. Jeg lærte en del, men det var en oplevelse, jeg kunne have været for uden. Mit hjerte har fået så mange tæsk.

Jeg fyldte 30 og var ligeglad.

Flyttede i en større lejlighed så hunden og jeg har mere plads. Skønt!

Jeg fik job på en uddannelsesinstitution, som jeg har opsagt fra januar, fordi det er for stresset. Jeg fik testet mine grænser og opdaget, hvad jeg er villig til at gøre for penge - og hvad jeg ikke er.

Jeg regner med at 2016 også består af sidste skriftlige eksamen inden specialet. 7 9 13.

Endnu en jul med min mor. Så er hun ikke død endnu. 7 9 13.

Jeg har en date med en sød fyr, jeg håber det bliver begyndelsen til et godt venskab. På sigt evt. mere, men venskab er alt jeg magter pt. (Ved han godt)

Og nytårsaften er på landet i Lolland hos min dejlige veninde, håber jeg, med hundeleg til hunden og hygge til mig.

Men ja. Meget voldsomt år følelsesmæssigt, og 2017 skal trods speciale være mere roligt.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Status på 2016

Indlægaf Suzan » 12. dec 2016, 08:52

Et dejligt og mærkeligt år.

-flyttede en hest til opstaldning tæt ved ridehal og skov og meldte mig derfor ind i en rideklub = en masse nye venner

- min ex fandt en ny kæreste, så jeg har måttet indse at vi bare er gode venner nu - heldigvis. Men det gjorde da ondt

- begge mine forældre er nu meget svækkede og det skal jeg lære at forholde mig til

- fået færdiggjort en masse projekter i hjemmet mht maling, tapetsering, oprydning osv
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5236

Re: Status på 2016

Indlægaf girl_beat » 12. dec 2016, 09:29

2016 var overvejende et spændende og positivt år:

Vi blev gift alene på en superromantisk strand og senere med familie og venner til et brag af en fest
Jeg blev headhuntet til et nyt job med meget bedre arbejdsvilkår
Vores økonomiske muligheder er bedre end nogensinde
Vi var både på familieferie, storbyferier og luksusferier (i flertal) :love:

Desværre fik vores bryllup en del misundelse og 'gamle skeletter' til at falde ud af skabene hos folk omkring os. Det var noget af en skuffelse, at selv nære familiemedlemmer og en veninde ikke kunne lade os have den lykke og glæde uden at bebrejde os deres problemer.
Til gengæld er vi kommet tættere på en række gode venner, og dét er skønt! :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Status på 2016

Indlægaf Charly » 12. dec 2016, 09:55

2016 har været et blandet år.

Det har været præget af mange besøg i sundhedsvæsnet, vi får virkelig noget for vores skattekroner, men heldigvis viste det sig at min søn ikke er alvorligt syg. Hans immunforsvar fungerer ikke optimalt, så der er en del sygedage men hans lærere siger at vi ikke skal være bekymrede i forhold til skolegang og kammerater, for han klarer sig mere end fint.

Min mand fik et nyt job - superfedt job med en rigtig god chef og skønne kollegaer. Er simpelthen så glad på hans vegne, for han har virkelig knoklet for det.

Vi har sagt gang i processen med at rive vores gamle hus ned og bygge et nyt - vi mangler baaaare lige en byggetilladelse fra kommunen (kom nu i sving!)

Min stress er tilbage for fuld udblæsning, det var ikke lige den måde jeg havde forestillet mig december skulle forløbe...
0
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Status på 2016

Indlægaf Mædem » 12. dec 2016, 10:22

2016 er fløjet afsted.

Foråret brugte jeg på at skrive gruppespeciale - en process, som jeg havde glædet mig meget til, men som ikke desto mindre endte med at blive en skuffelse for mig. Sideløbende fik jeg, efter laang tids overvejelse, taget mig sammen til at søge ind på en kandidat på Aalborg Universitet. En process, der skulle vise sig at blive lang og udmattende, og som i øvrigt endte med, at jeg ikke blev optaget. Alle de planer min kæreste og jeg havde lagt for vores tid efter endt studie krakelerede, og vi måtte starte forfra.

Da jeg blev færdig med min uddannelse i juni begyndte jeg derfor at søge jobs. Det skulle også vise sig at blive en spændende tid - efter en måned havde jeg fået ikke mindre end to drømmejobs tilbudt. Jeg tog imod det ene, og flyttede sammen med min kæreste til den anden ende af landet - tæt på hav og skov, og derudover også tættere på Hovedstaden end jeg nogensinde før har været. I løbet af sommerferien landede min kæreste også et lækkert job tæt på, så pludelig sad vi med to fuldtidsstillinger i en lille, lækker lejlighed, som vi lejer af min arbejdsplads, og i øvrigt deler med en kollega - så mig, der troede at mine kollektivdage var forbi, måtte tro om igen. Han har dog vist sig som, ikke bare en kollega, men også en god ven, som jeg holder af, og har lært meget af allerede.

Alt i alt har det været et fedt år, med knald på. Jeg har dog ikke haft tid til at rejse så meget, som jeg gerne ville. Faktisk, er det kun blevet til en enkelt tur til Sverige, og så skal jeg til London i juleferien. Hvad det angår må jeg tage revanche næste år.
0
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Status på 2016

Indlægaf Chatsy » 12. dec 2016, 20:02

- Tog 4 kg på
- Tabte de 8 kg af dem igen (hov, vent...)
- Fandt to udsultede killinger og gav dem et godt nyt hjem. Hos mine forældre :D
- Fået masser af ansvar på arbejdet
- Men må i samme ombæring erkende at ledelsen er skod og forventningen om, at jeg da bare klarer de hele, så de andre kan slappe af, ikke er til at holde ud.
- Stress. Masser af det.
- Frustration, både pga. ledelsen men også pga. en famøs dum kollega, jeg har brokket mig over herinde et par gange.
- Fået en nogenlunde afslutning på den utroligt nederen måde jeg forlod min tidligere arbejdsplads på sidste år. Eller, nogenlunde, jeg har lært på den fedeste måde at karma eksisterer, jeg kan give mig selv en gevaldig skulderklap af flere årsager og ryste på hovedet af de gamle kollegaer, der opførte sig decideret tåbeligt. Det er så fedt!
0

Tilbage til "Generelt"