Den Store Husmoder-Tip-Tråd

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Den Store Husmoder-Tip-Tråd

Indlægaf Frk. L » 30. dec 2015, 21:57

hthy skrev:
Fräulein L. skrev:Jeg står for desserten til nytår. Vi skal have små chokoladekager med flydende midte og is. Hvor meget is skal jeg købe? Vi bliver 6 voksne og 4 børn.

Tænker desuden at vi skal have hindbær til. Måske noget hundbærpuré. Hvis nogen har en god opskrift må de gerne dele :D



Hvis du køber hindbær så husk at give dem et kort opkog m. sukker og evt. vanile. Der har været mange historier om folk der er blevet syge af at spise ukogte hindbær. Server det koldt. Is ville jeg nok købe mindst 1½ liter gerne 2 så burde der være rigeligt.


Tak. Hindbær er nu kogt med sukker og vanille!
1
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Den Store Husmoder-Tip-Tråd

Indlægaf Frk. L » 2. jan 2016, 10:58

hthy skrev:
(....) Is ville jeg nok købe mindst 1½ liter gerne 2 så burde der være rigeligt.


Du er ret sej! Det synes jeg bare lige du skulle vide. Vi spiste præcis 1,5 liter is :gogo:
1
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den Store Husmoder-Tip-Tråd

Indlægaf Annione » 2. jan 2016, 11:36

Man kan vaske hele sit badeværelse af i lokums-rens. Men IKKE den med klor, medmindre man har god udluftning!! Lokumsrens er nemlig beregnet til at tage både fedt og kalk. Ofte kan man ikke fjerne kalken i badet med kalk-fjerner, fordi det er dækket af fedt (hudfedt, sæberester, nasty shit). :tie:

Man behøver ikke fyre salt i opvaskemaskinen, hvis man bruger multi-tabletter. Det samme gør sig gældende med afspændingsmiddel. Vandet på bl.a. Østerbro er dog så fyldt med kalk, at jeg smider salt i opvaskemaskinen af og til.

Man bør vaske en kogevask på sin vaskemaskine ca. en gang om måneden. Jeg vasker mine hvide håndklæder ved max. varme med ca. 2 liter eddike, sådan nogenlunde en gang om måneden (når jeg er i Dk, that is). Altså uden sæbe. Håndklæderne bliver fine og rene og maskinen lige så.

Jeg smider også bruseren i el-kedlen, når jeg kalker af (også i eddike). Og ofte også de der tapper fra vandhanerne. Så får man jo value for money, fordi man ikke skal bruge mere eddike af den grund :-D
3
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Den Store Husmoder-Tip-Tråd

Indlægaf Skralde » 2. jan 2016, 20:02

Put en lille klat smør i vandet når du koger kartofler, så koger det ikke over :gogo:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde

Tilbage til "Generelt"