Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2607
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 25077

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 15. nov 2018, 20:20

Hvorfor jeg kunne se de detaljerede resultater af mine blodprøver på sundhed.dk i eftermiddags, men nu kan jeg kun få lov at se det overordnede resultat. Meget mærkeligt!
0
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 158
Likede indlæg: 3734

Indlægaf Misantropen » 15. nov 2018, 20:21

Raenil skrev:Jeg undrer mig over no-kill policy i det hele taget.

Jeg bærer nok præg af at jeg kommer fra landet - men jeg forstår ikke behovet for at redde katte og hunde i et sådant omfang.

Jeg er ikke overbevist om at det er det bedste for dyrene.

Selvom jeg er en stor dyreelsker så synes jeg også ofte det er misforstået godhed at lade alle dyr leve. Især sådanne steder hvor de ofte bor i små bure/bokse uden fast træning og meget frihed.

Jeg kan ikke forstå at det skulle være et bedre liv for dyret, der måske også har problemer, potentielt at leve resten af deres liv på den måde.
3

Rabble Rabble Rabble
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 370
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 6414

Indlægaf Mistermor » 15. nov 2018, 21:25

Jeg er også meget blød, men i forhold til dyr synes jeg, man bør tænke på, at det ikke (så vidt vi ved) gør ondt eller er ubehageligt at være død.
Da jeg besøgte omtalte kattehjem, havde jeg udset mig en kat på deres hjemmeside; jeg valgte den bla. fordi den havde været der længe. Men den bed mig, da jeg forsøgte at ae den, og så mistede jeg ærlig talt lysten til at få den.

Siden hentede jeg en kat på et andet internat, han var megasky og blev aldrig rigtig kælen eller tryg. Han blev syg og måtte aflives. Og dyrlægen, der aflivede ham, sagde faktisk, at hun havde lagt mærke til, at katte fra internater var overrepræsenterede i hendes klinik. Så hun tænkte, at det ikke var udpræget godt med katteinternaterne.

Eftersom jeg nu har haft to katte fra internat, som begge blev syge og ikke holdt mere end et par år, har jeg besluttet, at skal jeg have kat igen, skal det ikke være fra et internat. I teorien er tanken om at redde en kat jo vældig god, det er bare for hårdt at miste dem så tidligt.

Jeg ville hellere aflive en kat end at aflevere den et sted, hvor den skal indordne sig med 75 andre katte og måske leve i et år, fordi den ikke er udadvendt nok til at blive opdaget af en potentiel ejer. (De mente nemlig også, at kattene selv fandt deres ejer, så jeg skulle bare se, hvem der kom hen til mig. Det var åbenbart ligegyldigt, hvad katten var vant til, og hvad jeg kunne tilbyde)
3
Brugeravatar
Dmitra
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Kort karma: 817
Likede indlæg: 11172

Indlægaf Dmitra » 15. nov 2018, 23:50

Confucious' banning :gruble:. Normalt har jeg en ide om hvad der kan ligge bag men kan slet ikke greje den denne her gang.

Håber ikke det er permanent.
3
Ich will nicht ins Paradies
Wenn der Weg dorthin so schwierig ist
Wenn ich nicht rein darf, wie ich bin
Bleib ich draußen vor der Tür! :deer:
In_your_eyes
Kort karma: 118
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1076

Indlægaf In_your_eyes » 16. nov 2018, 06:07

Mistermor skrev:Jeg er også meget blød, men i forhold til dyr synes jeg, man bør tænke på, at det ikke (så vidt vi ved) gør ondt eller er ubehageligt at være død.
Da jeg besøgte omtalte kattehjem, havde jeg udset mig en kat på deres hjemmeside; jeg valgte den bla. fordi den havde været der længe. Men den bed mig, da jeg forsøgte at ae den, og så mistede jeg ærlig talt lysten til at få den.

Siden hentede jeg en kat på et andet internat, han var megasky og blev aldrig rigtig kælen eller tryg. Han blev syg og måtte aflives. Og dyrlægen, der aflivede ham, sagde faktisk, at hun havde lagt mærke til, at katte fra internater var overrepræsenterede i hendes klinik. Så hun tænkte, at det ikke var udpræget godt med katteinternaterne.

Eftersom jeg nu har haft to katte fra internat, som begge blev syge og ikke holdt mere end et par år, har jeg besluttet, at skal jeg have kat igen, skal det ikke være fra et internat. I teorien er tanken om at redde en kat jo vældig god, det er bare for hårdt at miste dem så tidligt.

Jeg ville hellere aflive en kat end at aflevere den et sted, hvor den skal indordne sig med 75 andre katte og måske leve i et år, fordi den ikke er udadvendt nok til at blive opdaget af en potentiel ejer. (De mente nemlig også, at kattene selv fandt deres ejer, så jeg skulle bare se, hvem der kom hen til mig. Det var åbenbart ligegyldigt, hvad katten var vant til, og hvad jeg kunne tilbyde)

Jeg har haft en internat skat, der levede i godt 10 år hos mig og jeg har haft en kat, der blev hentet hos en familie, som kun blev 3, så jeg tror ikke at du kan generalisere på den måde.
Og det er altså ikke helt forkert, at katten selv vælger sin ejer, jeg har pt kontakt med en avler, der helst selv lader katten vælge, hvis den udelukkende skal sælges til kæl.
Dermed ikke sagt, at det ikke kan fungere hvis det er personen, der vælger katten.
1
:pompom:
In_your_eyes
Kort karma: 118
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1076

Indlægaf In_your_eyes » 16. nov 2018, 06:08

Dmitra skrev:Confucious' banning :gruble:. Normalt har jeg en ide om hvad der kan ligge bag men kan slet ikke greje den denne her gang.

Hvornår er det sket og hvor har du set det?
0
:pompom:
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 16. nov 2018, 06:33

In_your_eyes skrev:
Dmitra skrev:Confucious' banning :gruble:. Normalt har jeg en ide om hvad der kan ligge bag men kan slet ikke greje den denne her gang.

Søndag eller mandag skrev han en kort privatbesked til mig, svarede ham og stillede et spørgsmål da det var oplagt i forhold til hvad han skrev, da der var gået døgns tid uden svar, hvilket ikke er normen, tjekkede jeg efter ved at ville smide et kort af sted og fik den der "du kan ikke bedømme bannede brugere"- besked.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 745
Likede indlæg: 6290

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. nov 2018, 06:35

Dmitra skrev:
In_your_eyes skrev:

Søndag eller mandag skrev han en kort privatbesked til mig, svarede ham og stillede et spørgsmål da det var oplagt i forhold til hvad han skrev, da der var gået døgns tid uden svar, hvilket ikke er normen, tjekkede jeg efter ved at ville smide et kort af sted og fik den der "du kan ikke bedømme bannede brugere"- besked.

Der står ikke noget på hans profil :gruble:
0
/Dullen
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 226
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 4973

Indlægaf ExCoastal » 16. nov 2018, 08:13

Jeg bærer nok præg af at jeg kommer fra landet - men jeg forstår ikke behovet for at redde katte og hunde i et sådant omfang.

No kill shelters fungerer kun i det omfang, at de kan hente dyr i internaterne, som folk gerne vil adoptere. De lever af gebyrer for adoptioner og donationer, så hvorfor tage en hel masse dyr ind, som nok ikke har en chance for at blive adopteret, det giver ingen mening.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 226
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 4973

Indlægaf ExCoastal » 16. nov 2018, 08:19

Hvad er en Fermentation Dinner? Altså, jeg forstår godt ordene, men jeg tænker naturligvis Noma...agtigt. Er det måske værd at smide $330 for en middag for 2?

http://whisksf.com/made-in-denmark/nick-balla-dinner
0
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 16. nov 2018, 09:30

De sidste 3 lejligheder jeg er blevet tilbudt har alle været med indflytning pr 15/12-18. Jeg undrer mig lidt over den meget korte frist, alle de andre tilbud har været 3 mdr cieka ude i fremtiden (læs, opsigelsesperioden ligger på 3 mdr), det er lidt sært hvorfor fristen er så kort pludseligt. Jeg overvejer om det kan handle om de endnu ikke er blevet udlejet selvom de har været opsagt nogen tid og medio december bare er et tiddpunkt de færreste kan overskue at skulle flytte pp, om beboerne er blevet smidt ud eller om det bare er det nye at der kun er en måned :gruble:?
0
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1729

Re: Hvad undrer du dig over

Indlægaf Pølsemix » 16. nov 2018, 11:02

Dmitra skrev:De sidste 3 lejligheder jeg er blevet tilbudt har alle været med indflytning pr 15/12-18. Jeg undrer mig lidt over den meget korte frist, alle de andre tilbud har været 3 mdr cieka ude i fremtiden (læs, opsigelsesperioden ligger på 3 mdr), det er lidt sært hvorfor fristen er så kort pludseligt. Jeg overvejer om det kan handle om de endnu ikke er blevet udlejet selvom de har været opsagt nogen tid og medio december bare er et tiddpunkt de færreste kan overskue at skulle flytte pp, om beboerne er blevet smidt ud eller om det bare er det nye at der kun er en måned :gruble:?

Kan de ikke være de tidligere lejere som gerne vil af med lejligheden hurtigt for at spare de sidste måneders husleje? :gruble:
Uden at være helt sikker mener jeg at en udlejer er forpligtet til at forsøge at leje ud så hurtigt som muligt, hvis lejeren ikke ønsker at bo der i hele opsigelsesperioden.
4
Brugeravatar
Dmitra

Re: Hvad undrer du dig over

Indlægaf Dmitra » 16. nov 2018, 11:08

Pølsemix skrev:
Dmitra skrev:De sidste 3 lejligheder jeg er blevet tilbudt har alle været med indflytning pr 15/12-18. Jeg undrer mig lidt over den meget korte frist, alle de andre tilbud har været 3 mdr cieka ude i fremtiden (læs, opsigelsesperioden ligger på 3 mdr), det er lidt sært hvorfor fristen er så kort pludseligt. Jeg overvejer om det kan handle om de endnu ikke er blevet udlejet selvom de har været opsagt nogen tid og medio december bare er et tiddpunkt de færreste kan overskue at skulle flytte pp, om beboerne er blevet smidt ud eller om det bare er det nye at der kun er en måned :gruble:?

Kan de ikke være de tidligere lejere som gerne vil af med lejligheden hurtigt for at spare de sidste måneders husleje? :gruble:
Uden at være helt sikker mener jeg at en udlejer er forpligtet til at forsøge at leje ud så hurtigt som muligt, hvis lejeren ikke ønsker at bo der i hele opsigelsesperioden.

Åh ja, det kan sagtens være, det lyder i hvert fald plausibelt uden at jeg har kendskab til reglerne. Og om der er forskel på reglerne for private udlejere og boligselskaber (mit er igennem boligselskab).

Det virkede også bare så sært at få 3 tilbud i løbet af fem hverdage med samme indflytningsdato.
0
Brugeravatar
SAGA
Kort karma: 28
Likede indlæg: 574

Indlægaf SAGA » 16. nov 2018, 12:11

Jeg har støttet flere gadehundeforeninger, men det er slut for mit vedkommende. Jeg kan slet ikke overskue deres hysteri med at prøve at redde alle hunde de falder over. Jeg har gennem årene set mange som burde være aflivet på stedet, men i stedet har de slæbt dem til shelterne og tigget om penge af folk for at kunne hjælpe hundene. Alt i mens at disse hunde bare venter på at få hjælp.

Når jeg så har sagt min mening, at de burde ikke udsættes for den smerte og uhumske behandling så er jeg blevet verbalt overfaldet af tossede personer. Nogle har endda truet med at “aflive mig”.

Jeg bliver vred fordi den opførsel går ud over hundene. Jeg vil ikke se gennem fingrene med sådan nogle trusler fordi jeg ikke er enig med dem, de kan ikke tillade sig at opføre sig sådan og derfor har jeg meldt mig helt ud af “gadehunde-verden”, og det irriterer mig rigtig meget. Jeg bliver faktisk ked af det og frustreret over at disse personer skal ødelægge det for de stakkels hunde.
2
A dream is a wish your heart makes.
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 370
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 6414

Indlægaf Mistermor » 16. nov 2018, 13:39

In_your_eyes skrev:Jeg har haft en internat skat, der levede i godt 10 år hos mig og jeg har haft en kat, der blev hentet hos en familie, som kun blev 3, så jeg tror ikke at du kan generalisere på den måde.
Og det er altså ikke helt forkert, at katten selv vælger sin ejer, jeg har pt kontakt med en avler, der helst selv lader katten vælge, hvis den udelukkende skal sælges til kæl.
Dermed ikke sagt, at det ikke kan fungere hvis det er personen, der vælger katten.

Jeg kan også sagtens se mening i, at man kigger på, hvilken killing/kat af et kuld, der reagerer på mennesket, der er på besøg i et hjem.

Men når der er tale om et rum på størrelse med en KÆMPE lade, hvor der måske går/ligger minimum 75 katte rundt, så giver det ikke mening. Jeg lægger selvfølgelig mest mærke til de katte, der er meget opsøgende. Men det er jo et karaktertræk, tænker jeg. De katte, der sover, opdager mig ikke, og når der også går andre mennesker rundt og kigger, tænker jeg bare, der er alt for meget uro.
Oveni syntes jeg jo, at jeg ikke skulle ende ud med en kat, der var vant til at komme ud, når jeg skulle have en indekat. Og det ved kattene jo ikke.
1

Tilbage til "Generelt"