Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 19. jan 2018, 15:51

Dirtylittledevil skrev:Der kommer for øjeblikket støtteerklæringer fra bla.a. SMEG, og jeg får endelig anledning til at poste dette uhyre fede køleskab.

Et pigekøleskab? :genert:
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Skralde » 19. jan 2018, 15:55

Hvor jeg dog værdsætter at I forstår og deler min undren! :D
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ExCoastal » 19. jan 2018, 17:57

Lemonella skrev:
Lemonella skrev:
landsbytossen skrev:Den nye trend på nettet, hvor der tygges på kapsler med vaskemiddel.


Jeg tror det er de der små duftkapsler man kan sætte i lågen på en tørretumbler. Det er vist ikke vaskemiddel, men duftmiddel.
Ikke at det gør det bedre og jeg har heller ikke fattet trenden. De kan jo dø af det.


http://www.dailymail.co.uk/video/scienc ... lenge.html


Nemlig, det er rigtigt vaskepulver i små plastiklignende kapsler. Virkelig en underlig ide og heller ikke ufarlig.

https://www.washingtonpost.com/news/to- ... -bad-idea/
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 19. jan 2018, 18:01

I USA kan man åbenbart komme ud for 'shutdowns' hvor regeringen ikke har flere penge populært sagt, eller rettere, man er ikke blevet enig om hvordan pengene skal bruges i 2018 og derfor må ingen i princippet bruge penge overhovedet.

I Danmark betragtes det som et kupforsøg hvis en regering som ikke kan få vedtaget en finanslov ikke træder tilbage eller udskriver valg. Det kunne være de skulle adoptere den regel...
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Stitch » 20. jan 2018, 07:05

Stitch skrev:Hvem politiet ville have fat i igår aftes i Nørrebroparken? :gruble:

Jeg var ved at parkere, da 2 af de der store blå politibusser stopper op og politiet løber ud og stormer mod parken. Hvis det er narkorazzia, burde de komme om dagen. Der står de fanme og dealer i midtergangen lige ved legepladsen.


Tippe politiet: det har jeg gjort. Jeg ringer troligt hver gang jeg ser det. Men i og med de gerne vil fange de store fisk og ikke bare de små dealere, laver de ikke razzia hver dag. Desværre. (Det fik jeg at vide af den søde politiassistent).

Jeg undrer mig over at politiet ikke står fast i en periode under Nørrebro st. Og i Nørrebroparken. Ligesom de har gjort på Den Røde Plads.
Det er ellers tiltrængt i sommerperioden.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 20. jan 2018, 11:29

Den ældre dame foran mig i køen i Kvickly, hvis samlede indkøb bestod af 6 poser isterninger, 2 pakker stegte fiskefileter og et skaft til en kost/gulvskrubbe :gruble:
0
What's done in the dark will be brought to the light
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 20. jan 2018, 12:11

Pityt skrev:Den ældre dame foran mig i køen i Kvickly, hvis samlede indkøb bestod af 6 poser isterninger, 2 pakker stegte fiskefileter og et skaft til en kost/gulvskrubbe :gruble:


Det kunne nemt ha været mig. Bortset fra alderen. Jeg har ofte lige nogle få ting jeg skal købe, og det stritter tit i mange retninger.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 20. jan 2018, 12:32

Hvor folk kom af med deres sure opstød og galde før Facebook?

Sad de så bare derhjemme og bandede og svovlede af avisen eller råbte af fjernsynet?

Og er folk virkelig så dumme og uvidende som de fremstår på de sociale medier? Og er der virkelig så mange af dem?
8
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 20. jan 2018, 12:50

fisken80 skrev:Hvor folk kom af med deres sure opstød og galde før Facebook?

Sad de så bare derhjemme og bandede og svovlede af avisen eller råbte af fjernsynet?

Og er folk virkelig så dumme og uvidende som de fremstår på de sociale medier? Og er der virkelig så mange af dem?


Læserbreve i Ekstra bladet
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 20. jan 2018, 13:46

vulpesVelox skrev:
Dirtylittledevil skrev:At Knorr kan få så mange til at beundre deres "opskrift" som faktisk bare er deres egen pulverlasagnette, tilsat peberfrugt og ost.

knorr.jpg


https://www.knorr.dk/opskrifter/lasagnette-mozzarella

Det er sgu da en bot, det der!

Må man overhovedet det i Danmark? - Altså få en bot til at give sit produkt gode anmeldelser?


Det er KLART en bot. Se også det jeg lige har postet i Observationer fra hverdagen. Der er sgu da ingen normale mennesker som går ind og skriver "mums" og så en måned senere gør de det igen. Det kan selvfølgelig være de har en ansat med 20 profiler som af og til lige pløjer igennem med 50 x mums.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 20. jan 2018, 14:02

Dirtylittledevil skrev:
vulpesVelox skrev:Det er sgu da en bot, det der!

Må man overhovedet det i Danmark? - Altså få en bot til at give sit produkt gode anmeldelser?


Det er KLART en bot. Se også det jeg lige har postet i Observationer fra hverdagen. Der er sgu da ingen normale mennesker som går ind og skriver "mums" og så en måned senere gør de det igen. Det kan selvfølgelig være de har en ansat med 20 profiler som af og til lige pløjer igennem med 50 x mums.


Siger man virkelig "mums" SÅ ofte til en champignonsauce? Ja jeg spørger bare!

suspektmums.jpg


https://www.knorr.dk/opskrifter/opskrif ... ad-boeffer
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 20. jan 2018, 15:45

Ghattner skrev:
fisken80 skrev:Hvor folk kom af med deres sure opstød og galde før Facebook?

Sad de så bare derhjemme og bandede og svovlede af avisen eller råbte af fjernsynet?

Og er folk virkelig så dumme og uvidende som de fremstår på de sociale medier? Og er der virkelig så mange af dem?


Læserbreve i Ekstra bladet


Ja, og tv2s tekst-tv, Kamma Ankjærø glemmer man aldrig...
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 20. jan 2018, 15:46

Dirtylittledevil skrev:
Dirtylittledevil skrev:
vulpesVelox skrev:Det er sgu da en bot, det der!

Må man overhovedet det i Danmark? - Altså få en bot til at give sit produkt gode anmeldelser?


Det er KLART en bot. Se også det jeg lige har postet i Observationer fra hverdagen. Der er sgu da ingen normale mennesker som går ind og skriver "mums" og så en måned senere gør de det igen. Det kan selvfølgelig være de har en ansat med 20 profiler som af og til lige pløjer igennem med 50 x mums.


Siger man virkelig "mums" SÅ ofte til en champignonsauce? Ja jeg spørger bare!

suspektmums.jpg


https://www.knorr.dk/opskrifter/opskrif ... ad-boeffer


Fra superuser... der er noget helt galt
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kalimsofie » 20. jan 2018, 18:46

Dirtylittledevil skrev:
vulpesVelox skrev:
Dirtylittledevil skrev:At Knorr kan få så mange til at beundre deres "opskrift" som faktisk bare er deres egen pulverlasagnette, tilsat peberfrugt og ost.

knorr.jpg


https://www.knorr.dk/opskrifter/lasagnette-mozzarella

Det er sgu da en bot, det der!

Må man overhovedet det i Danmark? - Altså få en bot til at give sit produkt gode anmeldelser?


Det er KLART en bot. Se også det jeg lige har postet i Observationer fra hverdagen. Der er sgu da ingen normale mennesker som går ind og skriver "mums" og så en måned senere gør de det igen. Det kan selvfølgelig være de har en ansat med 20 profiler som af og til lige pløjer igennem med 50 x mums.


Det kan sagtens være en ansat. Jeg har engang arbejdet med noget lignende.

(Vi fik faktisk en overgang lidt ekstratimer ved at lave nyt indhold hos netop Knorr fra en masse falske profiler...)
0
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 20. jan 2018, 18:53

fisken80 skrev:
Pityt skrev:Den ældre dame foran mig i køen i Kvickly, hvis samlede indkøb bestod af 6 poser isterninger, 2 pakker stegte fiskefileter og et skaft til en kost/gulvskrubbe :gruble:


Det kunne nemt ha været mig. Bortset fra alderen. Jeg har ofte lige nogle få ting jeg skal købe, og det stritter tit i mange retninger.

Det kan mine indkøb såmænd også sagtens. Jeg tænkte bare “fest” på grund af mængden af isterninger og kunne ikke helt få de andre ting til at “passe ind”.
Måske burde jeg snarere undre mig over hvad jeg undres over :gruble:
1
What's done in the dark will be brought to the light

Tilbage til "Generelt"