Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 17. jan 2018, 22:25

Studsgaard skrev:Den person der har skrevet at hun er interesseret i en wheely bug jeg har til salg på facebook.
Jeg svarer ok, jeg ved ikke helt hvad hun forventer jeg skal skrive?
Og så hører jeg ikke mere :rulle:

Jeg ved ikke hvad der er normalt, men jeg synes tit sælgere skriver noget a la "okay, send mig en PB med dine oplysninger" eller "okay, jeg sender en PB med mine kontooplysninger. Har du Mobilepay?".
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 17. jan 2018, 22:29

Juki skrev:
Studsgaard skrev:Den person der har skrevet at hun er interesseret i en wheely bug jeg har til salg på facebook.
Jeg svarer ok, jeg ved ikke helt hvad hun forventer jeg skal skrive?
Og så hører jeg ikke mere :rulle:

Jeg ved ikke hvad der er normalt, men jeg synes tit sælgere skriver noget a la "okay, send mig en PB med dine oplysninger" eller "okay, jeg sender en PB med mine kontooplysninger. Har du Mobilepay?".

Ja måske hvis det var noget jeg skulle sende.
Måske jeg skal spørge hvornår de vil hente den?

Jeg plejer bare selv at være noget mere aktiv hvis jeg skal købe noget på nettet.
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Stitch » 17. jan 2018, 22:58

Studsgaard skrev:Den person der har skrevet at hun er interesseret i en wheely bug jeg har til salg på facebook.
Jeg svarer ok, jeg ved ikke helt hvad hun forventer jeg skal skrive?
Og så hører jeg ikke mere :rulle:


Hvis hun har set det via marketplace så er der sådan en knap man kan klikke på, hvorpå den så automatisk sender "jeg er interesseret" til sælgeren. Så kan sælgeren selv sige om varen stadig er til salg og andre detaljer.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 18. jan 2018, 01:27

Studsgaard skrev:
Juki skrev:
Studsgaard skrev:Den person der har skrevet at hun er interesseret i en wheely bug jeg har til salg på facebook.
Jeg svarer ok, jeg ved ikke helt hvad hun forventer jeg skal skrive?
Og så hører jeg ikke mere :rulle:

Jeg ved ikke hvad der er normalt, men jeg synes tit sælgere skriver noget a la "okay, send mig en PB med dine oplysninger" eller "okay, jeg sender en PB med mine kontooplysninger. Har du Mobilepay?".

Ja måske hvis det var noget jeg skulle sende.
Måske jeg skal spørge hvornår de vil hente den?

Jeg plejer bare selv at være noget mere aktiv hvis jeg skal købe noget på nettet.

Ja, det gør jeg også. Det er dog efterhånden sjældent jeg køber af private via nettet.

Jeg ville nok bare sende en forespørgsel om hvornår de evt. kan afhente(afhængig af beskrivelsen i annoncen)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 18. jan 2018, 06:28

Marott skrev:Der er blevet slået en stilling op på mit job uden nogen har hørt om det. Det, i sig selv undrer jeg mig over, men endnu mere, at stillingsbeskrivelsen er af mit job helt specifikt. :gruble:


Det er jo næsten til wtf-tråden. Har du taget det op med din leder? :stoned:
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 18. jan 2018, 06:38

Stitch skrev:
Studsgaard skrev:Den person der har skrevet at hun er interesseret i en wheely bug jeg har til salg på facebook.
Jeg svarer ok, jeg ved ikke helt hvad hun forventer jeg skal skrive?
Og så hører jeg ikke mere :rulle:


Hvis hun har set det via marketplace så er der sådan en knap man kan klikke på, hvorpå den så automatisk sender "jeg er interesseret" til sælgeren. Så kan sælgeren selv sige om varen stadig er til salg og andre detaljer.

Det er det. Tak
Jeg troede det var noget hun selv havde skrevet til mig, da det kom som en messinger besked.
0
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 18. jan 2018, 07:45

https://www.bt.dk/danmark/verdenskendt- ... -situation

Vikingeskibsmuseet som drukner i vand og hvor bygningen lider under salt som æder armeringsjern og ødelægger beton.
Fordi en bygning er fredet (og kun er 50 år), så skal den bevares for enhver pris uden diskussion. Gad vide hvor mange penge der er brugt på kloge folk allerede nu? Økonomisk er det næsten selvskrevet til at gå fuldstændigt ravruskende galt, hvis man skal reparere, fremfor at vælge en langsigtet løsning, hvor permanent beskyttelser mod storm og saltvand kan træffes og indbygges.
5
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf hotlips » 18. jan 2018, 08:46

Beverly hills, jeg har aldrig fattet den serie, selv da den kom frem syntes jeg den var middelmådig og når jeg med mellemrum falder over den bliver det kun værre, efterhånden er det jo en ren parade af skuespillere der knap kan klare sig i branchen og hvor halvdelen af de jobs de får kun er fordi de har været i beverly serien.

Meget mærkeligt fænomen.
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 18. jan 2018, 08:52

Studsgaard skrev:
Stitch skrev:
Studsgaard skrev:Den person der har skrevet at hun er interesseret i en wheely bug jeg har til salg på facebook.
Jeg svarer ok, jeg ved ikke helt hvad hun forventer jeg skal skrive?
Og så hører jeg ikke mere :rulle:


Hvis hun har set det via marketplace så er der sådan en knap man kan klikke på, hvorpå den så automatisk sender "jeg er interesseret" til sælgeren. Så kan sælgeren selv sige om varen stadig er til salg og andre detaljer.

Det er det. Tak
Jeg troede det var noget hun selv havde skrevet til mig, da det kom som en messinger besked.


Det kan sagtens være et uheld, det nummer lavede jeg for nylig. Havde kigget på en ting og trykkede interesseret, jeg troede det virkede ligesom med begivenheder hvor man bare bliver holdt opdateret men egentlig ikke gør så meget mere ved det. Og vips havde facebook til min skræk sendt en besked til sælger. SÅ interesseret var jeg ikke så jeg skrev heller aldrig andet (vedkommende spurgte dog heller ikke).
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf hotlips » 18. jan 2018, 09:11

Angelina skrev:Hvor desperate falck / verisure er - siden jeg flyttede på den nye adresse har her været tre forskellige sælgere, for at sælge mit et nyt alarmsystem - og når jeg siger nej tak, fordi jeg jo ligesom lige har købt et nyt alarmsystem - og de blev fravalgt fordi de var de dyreste, så giver de ikke op, men giver mig stadig et knaldgodt tilbud (som er væsentlig dyrere), og minder mig lige om at hvis jeg så henviser en ny kunde til dem så får jeg jo 3 måneders gratis abonnement!

Men ikke nok med de sender 3 forskellige sælgere forbi shoppen, på 4 mdr - nej nej, vi ringer også, og selvom der ikke bliver svaret, ringer vi da gerne 3-4 gange om dagen ... og da det til sidst går op for os at nummeret nok er blokeret, så ringer sælgeren fra sin KÆRESTES TELEFON! (Nu er det nummer også blokeret).


Man skal passe på med Falck, jeg har prøvet at sige ja til at få tilsendt papirer så jeg kunne læse dem før jeg sagde ja til noget, og jeg gjorde det helt og aldeles klart at jeg ikke sagde ja til andet end det.

Alligevel jeg fik aldrig læst dem op dermed heller ikke sendt noget, men alligevel begyndte de at sende regninger og siden rykkere for et abonnement.

Jeg gad ikke diskutere med dem så jeg pudsede min mor på dem, vi har ikke samme efternavn og det virker forbløffende effektivt når der ringer en og siger det er fra advokatfirmaet xxxx, og så var der ingen grænser for hvor meget de beklagede,og så hørte jeg ikke mere, de har heller aldrig ringet siden.
Men det er ikke iorden hvor meget tid man ufrivilligt skal bruge på den slags efterhånden, selv som privat der ikke har skrevet ja til at måtte blive kontaktet, det er udelukkende fordi jeg har skrevet under på ting fra Danmarks naturfredningsforening og det slags.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 18. jan 2018, 11:01

hotlips skrev:Beverly hills, jeg har aldrig fattet den serie, selv da den kom frem syntes jeg den var middelmådig og når jeg med mellemrum falder over den bliver det kun værre, efterhånden er det jo en ren parade af skuespillere der knap kan klare sig i branchen og hvor halvdelen af de jobs de får kun er fordi de har været i beverly serien.

Meget mærkeligt fænomen.


Jeg var selv teenager, da den blev vist første gang, og dermed nogenlunde jævnaldrende med karaktererne i serien. Og selvom jeg ikke boede i Beverly Hills, kunne jeg jo sagtens relatere til mange af de typiske teenage-problemer osv., der blev beskrevet. Så for mig handlede det både om at kunne spejle mig i noget, jeg så i TV, og om, at der var nogle pæne fyre at drømme om og nogle kønne piger at ville være som, og ren og skær underholdning. Der var ikke vildt mange andre serier om den aldersgruppe i dansk TV dengang, synes jeg. Så det var jo også noget, vi allesammen så og talte om dagen efter i skolen.

At jeg så stadig kan finde på at se et afsnit nutildags, skyldes ren og skær nostalgi.
13
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Spjaerten » 18. jan 2018, 11:08

Jeg elsker BH, ser faktisk Zulu i skrivende stund :genert:
0
Tryk på * :slem:
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf gro71 » 18. jan 2018, 11:27

Angelina skrev:
Nomine skrev:
Angelina skrev:Hvor desperate falck / verisure er - siden jeg flyttede på den nye adresse har her været tre forskellige sælgere, for at sælge mit et nyt alarmsystem - og når jeg siger nej tak, fordi jeg jo ligesom lige har købt et nyt alarmsystem - og de blev fravalgt fordi de var de dyreste, så giver de ikke op, men giver mig stadig et knaldgodt tilbud (som er væsentlig dyrere), og minder mig lige om at hvis jeg så henviser en ny kunde til dem så får jeg jo 3 måneders gratis abonnement!

Men ikke nok med de sender 3 forskellige sælgere forbi shoppen, på 4 mdr - nej nej, vi ringer også, og selvom der ikke bliver svaret, ringer vi da gerne 3-4 gange om dagen ... og da det til sidst går op for os at nummeret nok er blokeret, så ringer sælgeren fra sin KÆRESTES TELEFON! (Nu er det nummer også blokeret).



Kan du ikke begynde at ringe tilbage med fototilbud? :devil:


Hej, det er Angelina fra Pinkstudio - har du et portræt af dig selv? Kunne du ikke tænke dig et der var endnu bedre? Større? Ja, jeg ved godt jeg ringede sidste uge, men det kunne jo være du havde skiftet mening denne uge - hvis du sender tre venner til mig kan du få fotograferingen gratis ... hvad siger du til det? Nej tak? Ok, så ringer jeg igen i næste uge for at se om du har skiftet mening.


Eller også, når Falck-sælgeren ringer og holder en kort vejrtrækningspause, så begynder du bare dit eget.. ;D
8
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 18. jan 2018, 12:09

sigge skrev:
hotlips skrev:Beverly hills, jeg har aldrig fattet den serie, selv da den kom frem syntes jeg den var middelmådig og når jeg med mellemrum falder over den bliver det kun værre, efterhånden er det jo en ren parade af skuespillere der knap kan klare sig i branchen og hvor halvdelen af de jobs de får kun er fordi de har været i beverly serien.

Meget mærkeligt fænomen.


Jeg var selv teenager, da den blev vist første gang, og dermed nogenlunde jævnaldrende med karaktererne i serien. Og selvom jeg ikke boede i Beverly Hills, kunne jeg jo sagtens relatere til mange af de typiske teenage-problemer osv., der blev beskrevet. Så for mig handlede det både om at kunne spejle mig i noget, jeg så i TV, og om, at der var nogle pæne fyre at drømme om og nogle kønne piger at ville være som, og ren og skær underholdning. Der var ikke vildt mange andre serier om den aldersgruppe i dansk TV dengang, synes jeg. Så det var jo også noget, vi allesammen så og talte om dagen efter i skolen.

At jeg så stadig kan finde på at se et afsnit nutildags, skyldes ren og skær nostalgi.

Det er lidt det samme med “Venner”, jeg elsker serien og kan sagtens finde på at gense den (og både griner og græder mange steder), men jeg læste en artikel om, at nutidens unge så serien som bla homofobisk, kvindenedgørende, stereotyp mv - jeg kan ikke helt lige huske hele beskrivelsen. Men det er vel et eller andet sted meget naturligt, serien er 24 år gammel og unge i dag er ikke som unge dengang. Det er det samme med BH 90210, jeg kunne dengang spejle mig rigtig meget i problemstillingerne. De unge i dag? Not so much, der er jo sket en kæmpe udvikling. Men serien synes jeg stadig er hyggelig og nostalgisk :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 18. jan 2018, 13:59

https://www.bt.dk/blogs/klar-laest-i-ra ... ske-ledige

Jeg tvivler virkelig meget på, at virksomhederne har en drøm om at hjælpe flygtninge ud af 3. verdens landene. Når de så alligevel bliver ansat i stort antal, så må det være fordi de er en helt galt med det danske udbud af ledige hænder. Om det så er arbejdsiver eller arbejdsmoral, uddannelsesniveau eller noget helt tredje, det skal jeg ikke gøre mig klog på.
Vi har netop ansat en ingeniør fra Indien, der er så et meget lille antal der søger, for der er arbejde nok at få. Men han var bedst kvalificeret til opgaven.
Jeg tror heller ikke et slagteri i Thisted booster lønnen på en medarbejder for hans blå øjnes skyld, der må være andre kvaliteter i denne mand som er svært at finde andre steder.
1

Tilbage til "Generelt"