Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ExCoastal » 13. sep 2018, 07:05

FormerlyKnownAs skrev:
ExCoastal skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
ExCoastal skrev:At ingen har tænkt på tie dye brudekjoler før. De er farverige og nok ikke for alle, men jeg synes, at det er en fantastisk idé.

https://www.taylorannart.com


Ork, det havde Jessica Biel da allerede i 2012. Og Gwen stefani i 2002


Stadigvæk flotte, men dem havde jeg ikke set før. Kigger normalt ikke så meget på brudekjoler :D


yes yes...så siger vi det :fløjt: :lol:


Jeg er i mit tredie ægteskab, så lad os bare sige, at jeg har set nok brudekjoler :lol:
3
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf KitKat » 13. sep 2018, 07:40

Ghattner skrev:Folk der ikke gider hilse. Fx kolleger man møder på gangen hvor man er de eneste. Jeg har en på mit arbejde der konsekvent undgår øjenkontakt eller lign. når man møder hende på gangen. Vi er et ret lille sted hvor alle ved hvem hinanden er. Med alle andre så nikkerm hilser eller smiler man lige. I mine øjne sådan en social ting hvor man lige anerkender hinandens tilstedeværelse. Men ikke hende her. Det er konsekvent. Jeg tænker om det er en form for generthed eller at hun er meget reserveret/føler sig for god til at hilse. Alternativt en slags distræthed eller lidt autistisk træk der ikke gør at hun har samme behov for sociale interaktioner som andre. Tror dog ikke helt på det sidste, da hun virker meget social ift. de af de kolleger hun er tæt med.


Det der kunne sagtens være mig :genert:

Mellem reception og kantine har vi en lang (laaang) gang som næsten alle skal igennem til/fra frokost.

Jeg er ret genert overfor folk jeg ikke kender godt, og det der med at krydse en kollega i gangen får mig nærmest til at føle mig som et dådyr fanget i lyset fra et sæt forlygter. Det er ret lang tid man kommer gående front mod hinanden uden mulighed for at undslippe/aflede opmærksomhed. For mig føles det meget konfronterende og jeg forsøger at "gemme mig" ved at undgå øjenkontakt.
Det får mig til at fremstå arrogant (har jeg hørt fra flere kolleger) men det er ren og skær usikkerhed :(
4
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 13. sep 2018, 08:13

WorkInProgress skrev:
Ghattner skrev:Folk der ikke gider hilse. Fx kolleger man møder på gangen hvor man er de eneste. Jeg har en på mit arbejde der konsekvent undgår øjenkontakt eller lign. når man møder hende på gangen. Vi er et ret lille sted hvor alle ved hvem hinanden er. Med alle andre så nikkerm hilser eller smiler man lige. I mine øjne sådan en social ting hvor man lige anerkender hinandens tilstedeværelse. Men ikke hende her. Det er konsekvent. Jeg tænker om det er en form for generthed eller at hun er meget reserveret/føler sig for god til at hilse. Alternativt en slags distræthed eller lidt autistisk træk der ikke gør at hun har samme behov for sociale interaktioner som andre. Tror dog ikke helt på det sidste, da hun virker meget social ift. de af de kolleger hun er tæt med.


Det der kunne sagtens være mig :genert:

Mellem reception og kantine har vi en lang (laaang) gang som næsten alle skal igennem til/fra frokost.

Jeg er ret genert overfor folk jeg ikke kender godt, og det der med at krydse en kollega i gangen får mig nærmest til at føle mig som et dådyr fanget i lyset fra et sæt forlygter. Det er ret lang tid man kommer gående front mod hinanden uden mulighed for at undslippe/aflede opmærksomhed. For mig føles det meget konfronterende og jeg forsøger at "gemme mig" ved at undgå øjenkontakt.
Det får mig til at fremstå arrogant (har jeg hørt fra flere kolleger) men det er ren og skær usikkerhed :(


Jeg har samme problem. Det er møgubehageligt!
1
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 13. sep 2018, 08:28

Guilded_Lily skrev:
WorkInProgress skrev:
Ghattner skrev:Folk der ikke gider hilse. Fx kolleger man møder på gangen hvor man er de eneste. Jeg har en på mit arbejde der konsekvent undgår øjenkontakt eller lign. når man møder hende på gangen. Vi er et ret lille sted hvor alle ved hvem hinanden er. Med alle andre så nikkerm hilser eller smiler man lige. I mine øjne sådan en social ting hvor man lige anerkender hinandens tilstedeværelse. Men ikke hende her. Det er konsekvent. Jeg tænker om det er en form for generthed eller at hun er meget reserveret/føler sig for god til at hilse. Alternativt en slags distræthed eller lidt autistisk træk der ikke gør at hun har samme behov for sociale interaktioner som andre. Tror dog ikke helt på det sidste, da hun virker meget social ift. de af de kolleger hun er tæt med.


Det der kunne sagtens være mig :genert:

Mellem reception og kantine har vi en lang (laaang) gang som næsten alle skal igennem til/fra frokost.

Jeg er ret genert overfor folk jeg ikke kender godt, og det der med at krydse en kollega i gangen får mig nærmest til at føle mig som et dådyr fanget i lyset fra et sæt forlygter. Det er ret lang tid man kommer gående front mod hinanden uden mulighed for at undslippe/aflede opmærksomhed. For mig føles det meget konfronterende og jeg forsøger at "gemme mig" ved at undgå øjenkontakt.
Det får mig til at fremstå arrogant (har jeg hørt fra flere kolleger) men det er ren og skær usikkerhed :(


Jeg har samme problem. Det er møgubehageligt!


Ok, håber ikke at I føler jer ramt så :-). Jeg synes egentlig godt jeg kan skelne ift. om folk er generte eller bare arrogante. I mit tilfælde tror jeg mest på sidstnævnte da der er nogle andre ting der peger i den retning.
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf KitKat » 13. sep 2018, 08:38

Guilded_Lily skrev:
Jeg har samme problem. Det er møgubehageligt!


Det er det nemlig. Jeg går helst kun i kantinen sammen med kolleger fra min afdeling, så fungere de som (uvidende) afledningsmanøvrer :fløjt:

Ghattner skrev: :(
Ok, håber ikke at I føler jer ramt så :-). Jeg synes egentlig godt jeg kan skelne ift. om folk er generte eller bare arrogante. I mit tilfælde tror jeg mest på sidstnævnte da der er nogle andre ting der peger i den retning.


Dét der har jeg hørt før :D
-fra stort set hver eneste kollega som (ofte til en julefrokost) er kommet hen til mig og fortalt hvor overraskede de er over, at jeg slet ikke er så arrogant som jeg ser ud. Og "Jeg er ellers ret god til at vurdere den slags" :)

Det kan sagtens være din vurdering af din kollega er god nok, men det kan også forholde sig anderledes. Jo mere genert man er, jo mere arrogant fremstår man tit.
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 13. sep 2018, 08:48

Ghattner skrev:
Guilded_Lily skrev:
Jeg har samme problem. Det er møgubehageligt!


Ok, håber ikke at I føler jer ramt så :-). Jeg synes egentlig godt jeg kan skelne ift. om folk er generte eller bare arrogante. I mit tilfælde tror jeg mest på sidstnævnte da der er nogle andre ting der peger i den retning.


Jeg har et par gange fået at vide af nye kolleger, at de blev overraskede, når de lærte mig at kende, fordi jeg ind imellem så småsur og utilnærmelig ud. De er altid blevet overraskede, når jeg fortæller, at jeg faktisk føler mig som en lille mus langs væggen, fordi jeg er så skide usikker på mig selv.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 13. sep 2018, 10:17

WorkInProgress skrev:
Ghattner skrev:Folk der ikke gider hilse. Fx kolleger man møder på gangen hvor man er de eneste. Jeg har en på mit arbejde der konsekvent undgår øjenkontakt eller lign. når man møder hende på gangen. Vi er et ret lille sted hvor alle ved hvem hinanden er. Med alle andre så nikkerm hilser eller smiler man lige. I mine øjne sådan en social ting hvor man lige anerkender hinandens tilstedeværelse. Men ikke hende her. Det er konsekvent. Jeg tænker om det er en form for generthed eller at hun er meget reserveret/føler sig for god til at hilse. Alternativt en slags distræthed eller lidt autistisk træk der ikke gør at hun har samme behov for sociale interaktioner som andre. Tror dog ikke helt på det sidste, da hun virker meget social ift. de af de kolleger hun er tæt med.


Det der kunne sagtens være mig :genert:

Mellem reception og kantine har vi en lang (laaang) gang som næsten alle skal igennem til/fra frokost.

Jeg er ret genert overfor folk jeg ikke kender godt, og det der med at krydse en kollega i gangen får mig nærmest til at føle mig som et dådyr fanget i lyset fra et sæt forlygter. Det er ret lang tid man kommer gående front mod hinanden uden mulighed for at undslippe/aflede opmærksomhed. For mig føles det meget konfronterende og jeg forsøger at "gemme mig" ved at undgå øjenkontakt.
Det får mig til at fremstå arrogant (har jeg hørt fra flere kolleger) men det er ren og skær usikkerhed :(

Det der var mig i mange år. Jeg har arbejdet hårdt på at lære det og det kan lade sig gøre at lære, kan jeg rapportere :banan:
Enkelte dage glipper det, fordi mit selvværd ikke er i top eller noget i den stil, men langt de fleste gange får jeg øjenkontakt og enten siger hej eller nikker med et smil.
Jeg tænker at du bare skal hoppe ud i det. Jeg er selv ret stolt over at have lært det faktisk og det er er lidt selvforstærkende, for jeg føler mig lidt sej hver gang jeg har gjort det og det er godt for mit selvværd :genert:
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf KitKat » 13. sep 2018, 10:30

kidkomb skrev:Det der var mig i mange år. Jeg har arbejdet hårdt på at lære det og det kan lade sig gøre at lære, kan jeg rapportere :banan:
Enkelte dage glipper det, fordi mit selvværd ikke er i top eller noget i den stil, men langt de fleste gange får jeg øjenkontakt og enten siger hej eller nikker med et smil.
Jeg tænker at du bare skal hoppe ud i det. Jeg er selv ret stolt over at have lært det faktisk og det er er lidt selvforstærkende, for jeg føler mig lidt sej hver gang jeg har gjort det og det er godt for mit selvværd :genert:


:D Jeg øver mig lidt ind imellem, på gode dage. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man gør det "rigtigt"

Altså, det er virkelig lang tid man kommer gående direkte mod hinanden, og der er intet på væggene eller andet som kan aflede på vejen så enten skal jeg holde øjenkontakt med en "fremmed" i hvad der føles som evigt længe (og i hvert fald så længe, at det under andre omstændigheder ville kategoriseres som anmasende og upassende)
-eller også skal jeg lade som om jeg ikke har set vedkommende før lige i det vi krydser hinanden, hvilket også virker dumt :genert:

Edit: flygtig øjenkontakt med tilfældigt forbipasserende på gaden eller andet i den stil er som regel intet problem, det er den der lange, direkte optakt der gør det svært.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 13. sep 2018, 10:32

WorkInProgress skrev:
kidkomb skrev:Det der var mig i mange år. Jeg har arbejdet hårdt på at lære det og det kan lade sig gøre at lære, kan jeg rapportere :banan:
Enkelte dage glipper det, fordi mit selvværd ikke er i top eller noget i den stil, men langt de fleste gange får jeg øjenkontakt og enten siger hej eller nikker med et smil.
Jeg tænker at du bare skal hoppe ud i det. Jeg er selv ret stolt over at have lært det faktisk og det er er lidt selvforstærkende, for jeg føler mig lidt sej hver gang jeg har gjort det og det er godt for mit selvværd :genert:


:D Jeg øver mig lidt ind imellem, på gode dage. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man gør det "rigtigt"

Altså, det er virkelig lang tid man kommer gående direkte mod hinanden, og der er intet på væggene eller andet som kan aflede på vejen så enten skal jeg holde øjenkontakt med en "fremmed" i hvad der føles som evigt længe (og i hvert fald så længe, at det under andre omstændigheder ville kategoriseres som anmasende og upassende)
-eller også skal jeg lade som om jeg ikke har set vedkommende før lige i det vi krydser hinanden, hvilket også virker dumt :genert:

Det kan jeg godt se.
Hvad med at øve dig med mobiltelefon eller et papir, hvor der står noget på, i hånden?
Så kan du lade som om du koncentrerer dig om det i hånden og så, på et passende tidspunkt, løfte blikket, smile og nikke eller sige hej?
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf KitKat » 13. sep 2018, 10:35

kidkomb skrev:
WorkInProgress skrev:
kidkomb skrev:Det der var mig i mange år. Jeg har arbejdet hårdt på at lære det og det kan lade sig gøre at lære, kan jeg rapportere :banan:
Enkelte dage glipper det, fordi mit selvværd ikke er i top eller noget i den stil, men langt de fleste gange får jeg øjenkontakt og enten siger hej eller nikker med et smil.
Jeg tænker at du bare skal hoppe ud i det. Jeg er selv ret stolt over at have lært det faktisk og det er er lidt selvforstærkende, for jeg føler mig lidt sej hver gang jeg har gjort det og det er godt for mit selvværd :genert:


:D Jeg øver mig lidt ind imellem, på gode dage. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man gør det "rigtigt"

Altså, det er virkelig lang tid man kommer gående direkte mod hinanden, og der er intet på væggene eller andet som kan aflede på vejen så enten skal jeg holde øjenkontakt med en "fremmed" i hvad der føles som evigt længe (og i hvert fald så længe, at det under andre omstændigheder ville kategoriseres som anmasende og upassende)
-eller også skal jeg lade som om jeg ikke har set vedkommende før lige i det vi krydser hinanden, hvilket også virker dumt :genert:

Det kan jeg godt se.
Hvad med at øve dig med mobiltelefon eller et papir, hvor der står noget på, i hånden?
Så kan du lade som om du koncentrerer dig om det i hånden og så, på et passende tidspunkt, løfte blikket, smile og nikke eller sige hej?


:worship: :worship: :worship: Det er sgu da dét der er tricket! Hvor er det dumt jeg ikke har tænkt på det.
Tak :blomst:
3
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kommodedyret » 13. sep 2018, 11:13

Kommodedyret skrev:Undrer mig over hvorfor blomsterhandlere og supermarkeder er begyndt at sælge forskellige former for græs i potter.
Altså smag og behag og modens luner og alt det der, men 50kr for en potte med græs? :gruble:

Troede sgu kun at det var os katteejere der var dumme nok til at bruge penge på græs i den prisklasse.

I går så jeg en potte med græs til 88kr. 88??? :nerve:
3
Closure, closure, closure closure closure
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 13. sep 2018, 14:54

De folk der siger det er for besværligt at klippe hundens klør... det var nu ret nemt syntes jeg... hente hunden (han var hjemme, jeg sku først hjem efter arbejde) ud til frisøren, op på briksen, klip klip klip... 100 kr fattigere, og så hjem igen.
Hver 3 måned 100 kr for at en der har forstand på det klipper min hunds klør, det kan jeg godt overleve :-)
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 13. sep 2018, 15:14

Den kvinde, der syntes, at det brede spor til vejarbejde på motorvejen var et godt sted at brede et tæppe ud og skifte ble på sit spædbarn. 6-7 km tidligere var hun kørt forbi en fuldt udstyret rasteplads, og hun var mindre end 500 m fra den næste afkørsel, hvor hun sikkert kunne finde et lidt mere ugenert sted, hvor der ikke potentielt kom store entreprenørmaskiner.
10
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 13. sep 2018, 15:43

cola skrev:De folk der siger det er for besværligt at klippe hundens klør... det var nu ret nemt syntes jeg... hente hunden (han var hjemme, jeg sku først hjem efter arbejde) ud til frisøren, op på briksen, klip klip klip... 100 kr fattigere, og så hjem igen.
Hver 3 måned 100 kr for at en der har forstand på det klipper min hunds klør, det kan jeg godt overleve :-)

Jeg synes det er besværligt at klippe de hunde jeg har hafts klør, især de sorte hundes klør. De hvides fordi de ikke har brudt sig om det. At jeg synes det er besværligt gør dog ikke at mine hunde ikke får klippet klør når det er nødvendigt, men på de sorte har dyrlægen fået æren, netop fordi jeg synes det er besværligt og ubehageligt når man ikke tydeligt kan se hvor nerven går.
1
...
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 13. sep 2018, 16:00

LadyFox skrev:
cola skrev:De folk der siger det er for besværligt at klippe hundens klør... det var nu ret nemt syntes jeg... hente hunden (han var hjemme, jeg sku først hjem efter arbejde) ud til frisøren, op på briksen, klip klip klip... 100 kr fattigere, og så hjem igen.
Hver 3 måned 100 kr for at en der har forstand på det klipper min hunds klør, det kan jeg godt overleve :-)

Jeg synes det er besværligt at klippe de hunde jeg har hafts klør, især de sorte hundes klør. De hvides fordi de ikke har brudt sig om det. At jeg synes det er besværligt gør dog ikke at mine hunde ikke får klippet klør når det er nødvendigt, men på de sorte har dyrlægen fået æren, netop fordi jeg synes det er besværligt og ubehageligt når man ikke tydeligt kan se hvor nerven går.

Har du overvejet en frisør? For dyrlægen er sikkert dyre end en frisør :-)
0

Tilbage til "Generelt"