Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20417
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43833

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 11. maj 2018, 21:18

Jeg undrer mig over Nikolaj Kirk og hans 'Amager Fælleds Venner'. Københavns Kommune, er tvunget til at opføre et vist antal boliger på fælleden, fordi salget af byggegrundene skal betale for finansieringen af Metroen som Staten har lagt ud.
Enten finder de en grund til boligerne eller også skal Københavns Kommune betale 1½ mia til Staten, hvilket vil betyde en drastisk nedskæring i kernevelfærden i hele Kommunen.

Kommunen fraveg at bygge på 'Strandengen', og har nu fundet et andet område. Kirks og hans venner drøner straks ud på fælleden, og finder nogle helt unikke planter, som kun vokser lige præcis dér (og ingen andre steder i verden, siger han) så kommunen må ikke bygge der, heller.

Uanset hvor man bygger noget, kommer man til at bygge oven i ét eller andet, nogle planter, en særlig slags orm eller en unik plante, som hedder en fladnæbbet skaldesmækker (eller noget i den retning). Men det kan Kirk og hans venner åbenbart ikke se. :stoned:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 11. maj 2018, 21:36

dgd2007 skrev:
Juki skrev:[...]
Det her er nok mere end korrekt gengivelse af mig:
[...]

:lol: Nå, men det ser jo meget tilforladeligt ud!
Jeg skulle lige til at sige at så behøvede jeg ikke frygte længere ...
Men faktisk er flodheste vist lige så farlige. Min datter var i Kenya eller deromkring - og ude at selje med nogle lokale bådfolk. I samme øjeblik de spottede en flodhest på vej mod dem på lang afstand, kunne det nok være de tog årerne på nakken. :panik: :)

Ja, så tænk du dig hellere om en ekstra gang inden du udtaler dig kritisk om jyder og vores sprog/udtale :lol2:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 11. maj 2018, 21:48

paint skrev:Jeg undrer mig over Nikolaj Kirk og hans 'Amager Fælleds Venner'. Københavns Kommune, er tvunget til at opføre et vist antal boliger på fælleden, fordi salget af byggegrundene skal betale for finansieringen af Metroen som Staten har lagt ud.
Enten finder de en grund til boligerne eller også skal Københavns Kommune betale 1½ mia til Staten, hvilket vil betyde en drastisk nedskæring i kernevelfærden i hele Kommunen.

Kommunen fraveg at bygge på 'Strandengen', og har nu fundet et andet område. Kirks og hans venner drøner straks ud på fælleden, og finder nogle helt unikke planter, som kun vokser lige præcis dér (og ingen andre steder i verden, siger han) så kommunen må ikke bygge der, heller.

Uanset hvor man bygger noget, kommer man til at bygge oven i ét eller andet, nogle planter, en særlig slags orm eller en unik plante, som hedder en fladnæbbet skaldesmækker (eller noget i den retning). Men det kan Kirk og hans venner åbenbart ikke se. :stoned:


En del af problemet er også at hvis man gerne vil have et område som Amager Fælled så kan man ikke bare blive ved med at tage et par procenter af området, for så pludselig en dag er det der jo ikke mere, eller er endt som en sørgelig park. Det er jo langt fra første gang man i nyere tid har taget en del af området, og det bliver da helt sikkert heller ikke sidste gang, i hvert fald ikke hvis man aldrig sætter en fod i jorden og siger "nok er nok".
Jeg har fra 1999 og en god del år frem haft min daglige gang på Fælleden, og bare i de år jeg kom der dagligt er der sket meget i forhold til byggeri og den slags.

Som Københavner der er glad for at bo her lyder det måske fjollet for nogle, men jeg synes faktisk det er vigtigt at have noget natur, også i byen - og udover lidt strand, og anlagte parker med velpassede plæner og snorlige buske har vi jo faktisk ikke vanvittigt meget der minder om natur, så jeg kan godt se vigtigheden i at prøve at bevare det vi rent faktisk har. Faktisk, synes jeg ikke nødvendigvis metro, camping, golfbaner og nybyggeri er vigtigere end natur.
- Men det er sikkert en upopulær holdning. :)
7
...
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20417
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43833

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 11. maj 2018, 22:05

LadyFox skrev:
paint skrev:Jeg undrer mig over Nikolaj Kirk og hans 'Amager Fælleds Venner'. Københavns Kommune, er tvunget til at opføre et vist antal boliger på fælleden, fordi salget af byggegrundene skal betale for finansieringen af Metroen som Staten har lagt ud.
Enten finder de en grund til boligerne eller også skal Københavns Kommune betale 1½ mia til Staten, hvilket vil betyde en drastisk nedskæring i kernevelfærden i hele Kommunen.

Kommunen fraveg at bygge på 'Strandengen', og har nu fundet et andet område. Kirks og hans venner drøner straks ud på fælleden, og finder nogle helt unikke planter, som kun vokser lige præcis dér (og ingen andre steder i verden, siger han) så kommunen må ikke bygge der, heller.

Uanset hvor man bygger noget, kommer man til at bygge oven i ét eller andet, nogle planter, en særlig slags orm eller en unik plante, som hedder en fladnæbbet skaldesmækker (eller noget i den retning). Men det kan Kirk og hans venner åbenbart ikke se. :stoned:


En del af problemet er også at hvis man gerne vil have et område som Amager Fælled så kan man ikke bare blive ved med at tage et par procenter af området, for så pludselig en dag er det der jo ikke mere, eller er endt som en sørgelig park. Det er jo langt fra første gang man i nyere tid har taget en del af området, og det bliver da helt sikkert heller ikke sidste gang, i hvert fald ikke hvis man aldrig sætter en fod i jorden og siger "nok er nok".
Jeg har fra 1999 og en god del år frem haft min daglige gang på Fælleden, og bare i de år jeg kom der dagligt er der sket meget i forhold til byggeri og den slags.

Som Københavner der er glad for at bo her lyder det måske fjollet for nogle, men jeg synes faktisk det er vigtigt at have noget natur, også i byen - og udover lidt strand, og anlagte parker med velpassede plæner og snorlige buske har vi jo faktisk ikke vanvittigt meget der minder om natur, så jeg kan godt se vigtigheden i at prøve at bevare det vi rent faktisk har. Faktisk, synes jeg ikke nødvendigvis metro, camping, golfbaner og nybyggeri er vigtigere end natur.
- Men det er sikkert en upopulær holdning. :)


Jeg sætter også stor pris på den københavnske natur, herunder også Amager Fælled. Og det er rigtigt at meget har ændret sig derude. Problemet er bare, at man jo ikke kan bygge noget nogen steder uden, at man bygger oven i et eller andet. I 1700'-tallet, boede alle københavnere inde for murene (bymurene) og alt på den anden side af byportene var fælled, så langt øjet rakte. Og det er jo også blevet bebygget i tidens løb og en hel del planter og skrubtudser, er sikkert blevet jaget væk.

Pointen i det jeg skrev om Nikolaj Kirk er, at jeg synes han er kammet lidt over, og er blevet fanatisk. Strandengen, derude, som de fik stoppet byggeriet på, var jeg faktisk enige med dem i, var speciel og særlig. Men det nye område, er altså ikke noget specielt. Og ikke et sted, man ville vandre hen, medmindre man altså var helt vild med 'fladnæbbede bredbladede skaldesmækkere'.

Og hvorom alting er, så har Københavns Kommune ikke de 1½ mia som staten skal have i erstatning, for deres udlæg til Metroen. Velfærd, er trods alt også en vigtig sag for os københavnere. :)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20417
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43833

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 11. maj 2018, 22:11

Det er faktisk kun en ret lille del af Fælled-området, som er bebygget. Ørestaden, er den lille klat bebyggelse man ser ved den røde prik i billedet. Resten ligger ret øde hen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mulan » 12. maj 2018, 06:48

paint skrev:Og hvorom alting er, så har Københavns Kommune ikke de 1½ mia som staten skal have i erstatning, for deres udlæg til Metroen. Velfærd, er trods alt også en vigtig sag for os københavnere. :)

Hvilken velfærd? Den som KBH kommune bevidst sylter for at spare penge?
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 12. maj 2018, 08:14

paint skrev:Pointen i det jeg skrev om Nikolaj Kirk er, at jeg synes han er kammet lidt over, og er blevet fanatisk. Strandengen, derude, som de fik stoppet byggeriet på, var jeg faktisk enige med dem i, var speciel og særlig. Men det nye område, er altså ikke noget specielt. Og ikke et sted, man ville vandre hen, medmindre man altså var helt vild med 'fladnæbbede bredbladede skaldesmækkere'.



Skal naturen være brugbar for mennesket, før den er værd at bevare? :gruble:
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20417
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43833

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 12. maj 2018, 09:11

Sangius skrev:
paint skrev:Pointen i det jeg skrev om Nikolaj Kirk er, at jeg synes han er kammet lidt over, og er blevet fanatisk. Strandengen, derude, som de fik stoppet byggeriet på, var jeg faktisk enige med dem i, var speciel og særlig. Men det nye område, er altså ikke noget specielt. Og ikke et sted, man ville vandre hen, medmindre man altså var helt vild med 'fladnæbbede bredbladede skaldesmækkere'.



Skal naturen være brugbar for mennesket, før den er værd at bevare? :gruble:


Bestemt ikke. Men i visse situationer, er man vel nødt til at være lidt pragmatisk - især måske, hvis det koster 1½ mia, hvis man ikke er det. ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 12. maj 2018, 10:44

Hvornår stopper det cirkus?
Ingen ser ud som man gjorde for 11 år siden, ingen kan påstå at huske noget uden stor tvivl. Hvorfor er det blevet hele verdens prestige projekt ud i forsvundne børn, når der er så mange sager der knapt røres ved.
https://www.bt.dk/udland/eftersoegninge ... ig-tilbage
3
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. maj 2018, 10:56

HerErJeg skrev:Hvornår stopper det cirkus?
Ingen ser ud som man gjorde for 11 år siden, ingen kan påstå at huske noget uden stor tvivl. Hvorfor er det blevet hele verdens prestige projekt ud i forsvundne børn, når der er så mange sager der knapt røres ved.
https://www.bt.dk/udland/eftersoegninge ... ig-tilbage


Som forældre hverken kan eller vil man give op. Men come on... det er jo absurd hvad der er brugt af ressourcer til dato. Jeh tænker også at nok vel snart er nok. Det bliver jo taget et andet sted fra
1
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 12. maj 2018, 11:14

paint skrev:
Sangius skrev:
paint skrev:Pointen i det jeg skrev om Nikolaj Kirk er, at jeg synes han er kammet lidt over, og er blevet fanatisk. Strandengen, derude, som de fik stoppet byggeriet på, var jeg faktisk enige med dem i, var speciel og særlig. Men det nye område, er altså ikke noget specielt. Og ikke et sted, man ville vandre hen, medmindre man altså var helt vild med 'fladnæbbede bredbladede skaldesmækkere'.



Skal naturen være brugbar for mennesket, før den er værd at bevare? :gruble:


Bestemt ikke. Men i visse situationer, er man vel nødt til at være lidt pragmatisk - især måske, hvis det koster 1½ mia, hvis man ikke er det. ;)

Så slipper I sikkert noget billigere i udligningsordningen til jyderne fremover.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 12. maj 2018, 11:47

Vira skrev:Om ja og et anstrengt smil er et acceptabelt svar, når svensk mand i toget taler til en, og man fatter absolut intet :lol:

Acceptabelt sikkert ... men generelt vil en advokat jo fraråde at sige ja til noget man ikke ved, hvad er :-D
2
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 12. maj 2018, 12:07

De folk som bor i lande med kraftig turisme, hvor tager de selv hen på ferie? Jeg har svært ved at tro at spaniolerne tager til tursthotellerne på Gran Canaria eller grækerne tager til Kreta, men hvor mon det så er?
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 12. maj 2018, 13:24

Følgende, som jeg synes flere og flere skriver på gratis/gives væk sider:


X: Lyserød rumgorilla gives væk.


Y: Ja tak. Send PB med adresse.





Hvad med at vente på personen skriver ja tak og man selv sender en PB? :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 1234 » 12. maj 2018, 13:52

HerErJeg skrev:De folk som bor i lande med kraftig turisme, hvor tager de selv hen på ferie? Jeg har svært ved at tro at spaniolerne tager til tursthotellerne på Gran Canaria eller grækerne tager til Kreta, men hvor mon det så er?

Altså de spanier jeg kender tager til det nordlig Spanien op i bjergene, men ellers tager de vel til udlandet ligesom os andre.
1

Tilbage til "Generelt"