Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 20. sep 2020, 19:44

icelady skrev:
Daine skrev:
icelady skrev:
Misantropen skrev:
icelady skrev:
Misantropen skrev:
icelady skrev:Hvad man skal med et hus på 636 kvm.

Og så lige en "tilbygning" på små 554 kvm.



Og så i Hobro, af alle steder. :gruble:

Er det et beboet stuehus på 636 kvm? Altså ikke også erhverv, værksted eller lignende?

På boliga står det som enfamilieshus, og der nævnes intet om erhverv.

Det skal dog ikke undre mig der er et kontor, men det kunne man måske have fundet plads til i tilbygningen. :gruble:

Er der en plantegning?

Jeg kan ikke finde en.

Er det denne? https://www.edc.dk/alle-boliger/hobro/9 ... en_website

For så er en stor del af huset galleri og mødelokale. Men størrelsen synes jeg bare ikke helt passer.



Det er ikke et hus der er til salg. :D


Det er Tom Le Mans Kristensens hus :)

Ok, det gik jeg bare ud fra.



(Skal vi vædde med, at han gemmer Danmarks længste racerbane til legetøjsbiler ude i tilbygningen? :D )
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 20. sep 2020, 20:58

Daine skrev:Ok, det gik jeg bare ud fra.



(Skal vi vædde med, at han gemmer Danmarks længste racerbane til legetøjsbiler ude i tilbygningen? :D )



Han har ihvertfald sine pokaler, en ordentlig stak styrthjelme, en gammel Bentley og en af sine Le Mans racere stående der :lol:


De var igennem til ham på TV2 idag og det var kun omkring måske 70 kvm man så der.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17192
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41804

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LaMariposa » 21. sep 2020, 03:15

sigge skrev:At Chris Anker Sørensen pludselig er blevet historieekspert.


Mon ikke han prøver at udfylde noget af den rolle, som Jørgen Leth har haft indtil for få år siden?
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 21. sep 2020, 06:09

LaMariposa skrev:
sigge skrev:At Chris Anker Sørensen pludselig er blevet historieekspert.


Mon ikke han prøver at udfylde noget af den rolle, som Jørgen Leth har haft indtil for få år siden?


Jo, det forestiller jeg mig. Jeg havde bare ikke lige set det komme fra ham. :genert: Og så virkede det lidt som om, at han og Dennis batlede om at komme med historisk facts. :D
0
You can't spell awesome without me.
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lys » 21. sep 2020, 07:30

sigge skrev:
LaMariposa skrev:
sigge skrev:At Chris Anker Sørensen pludselig er blevet historieekspert.


Mon ikke han prøver at udfylde noget af den rolle, som Jørgen Leth har haft indtil for få år siden?


Jo, det forestiller jeg mig. Jeg havde bare ikke lige set det komme fra ham. :genert: Og så virkede det lidt som om, at han og Dennis batlede om at komme med historisk facts. :D


Jeg er ret sikker på, at de får sådan en “manual” med historier og beskrivelser af slotte mv, som der panoreres forbi. Men jeg syntes det var fedt, at han lød som om det faktisk interesserede ham og evt havde læst lidt videre end manualen.
3
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 21. sep 2020, 08:13

Lys skrev:
sigge skrev:
LaMariposa skrev:
sigge skrev:At Chris Anker Sørensen pludselig er blevet historieekspert.


Mon ikke han prøver at udfylde noget af den rolle, som Jørgen Leth har haft indtil for få år siden?


Jo, det forestiller jeg mig. Jeg havde bare ikke lige set det komme fra ham. :genert: Og så virkede det lidt som om, at han og Dennis batlede om at komme med historisk facts. :D


Jeg er ret sikker på, at de får sådan en “manual” med historier og beskrivelser af slotte mv, som der panoreres forbi. Men jeg syntes det var fedt, at han lød som om det faktisk interesserede ham og evt havde læst lidt videre end manualen.


Det er bare lidt ærgerligt at Chris Anker Sørensen, lyder som Darth Wader, når han taler. Han har en helt utrolig dyb stemme ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lys » 21. sep 2020, 08:25

paint skrev:
Lys skrev:
sigge skrev:
LaMariposa skrev:
sigge skrev:At Chris Anker Sørensen pludselig er blevet historieekspert.


Mon ikke han prøver at udfylde noget af den rolle, som Jørgen Leth har haft indtil for få år siden?


Jo, det forestiller jeg mig. Jeg havde bare ikke lige set det komme fra ham. :genert: Og så virkede det lidt som om, at han og Dennis batlede om at komme med historisk facts. :D


Jeg er ret sikker på, at de får sådan en “manual” med historier og beskrivelser af slotte mv, som der panoreres forbi. Men jeg syntes det var fedt, at han lød som om det faktisk interesserede ham og evt havde læst lidt videre end manualen.


Det er bare lidt ærgerligt at Chris Anker Sørensen, lyder som Darth Wader, når han taler. Han har en helt utrolig dyb stemme ;)


Jeg synes ikke, han har en ærgerlig stemme :)
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 21. sep 2020, 08:28

Lys skrev:
paint skrev:
Lys skrev:
sigge skrev:
LaMariposa skrev:
sigge skrev:At Chris Anker Sørensen pludselig er blevet historieekspert.


Mon ikke han prøver at udfylde noget af den rolle, som Jørgen Leth har haft indtil for få år siden?


Jo, det forestiller jeg mig. Jeg havde bare ikke lige set det komme fra ham. :genert: Og så virkede det lidt som om, at han og Dennis batlede om at komme med historisk facts. :D


Jeg er ret sikker på, at de får sådan en “manual” med historier og beskrivelser af slotte mv, som der panoreres forbi. Men jeg syntes det var fedt, at han lød som om det faktisk interesserede ham og evt havde læst lidt videre end manualen.


Det er bare lidt ærgerligt at Chris Anker Sørensen, lyder som Darth Wader, når han taler. Han har en helt utrolig dyb stemme ;)


Jeg synes ikke, han har en ærgerlig stemme :)


Det var også forkert formuleret fra min side. Hans stemme er ikke direkte ærgerlig, men ekstrem dyb. Mine TV-højtalere har svært ved at gengive det på en hørbar måde. :)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 21. sep 2020, 21:16

Patrice Evra lagde en video op om Manchester United tidligere i dag. Den blev diskuteret på Twitter og jeg synes han har nogle gode pointer. I kommentarerne er der en der har lagt et billede op af Ed Woodward med et sigtekorn på og skrevet at han er klar til at tage skuddet. En anden kommenterer at han skal være sikker på at tømme magasinet, for der er intet overkill når man skyder på sådan en klovn. Andre kommentere videre "Take it, take it now", "Take him out" osv.

Jeg indberettede Tweetet + svar, for jeg synes det er over grænsen at ville ønske en anden død udelukkende fordi vedkommende er inkompetent til deres job. Som btw intet har med liv eller død at gøre. Woodward har tidligere haft folk på hans private adresse der forsøgte at bryde ind samt smide ulovligt fyrværkeri ind. Folk synger også om at han skal dø på stadion. Jeg bliver virkelig utilpas med det.

Men nu kan jeg ikke finde ud af om det er at overreagere og være "snowflake". Jeg er klar over at det højest sandsynlig er ment som en joke, men hvor skal grænsen gå?
1
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Modesty Blame » 22. sep 2020, 12:04

Der er en borger i region Midtjylland, der er blevet testet 100 gange.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 22. sep 2020, 12:22

Modesty Blame skrev:Der er en borger i region Midtjylland, der er blevet testet 100 gange.


Okay, det er alligevel vildt. Der må ligge enten noget sygdomsangst, en provokation eller en fetich bag. For SÅ risikobetonet en adfærd er der vel ikke nogen, der har, at det skulle være nødvendigt at blive testet nærmest hver anden dag. Man må håbe, at vedkommende ikke har en alt for følsom gag-refleks.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
RATM
Permanent bortvist
Indlæg: 257
Tilmeldt: 6. jul 2020, 17:48
Kort karma: 9
Likede indlæg: 72

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf RATM » 22. sep 2020, 12:25

LaMariposa skrev:
sigge skrev:At Chris Anker Sørensen pludselig er blevet historieekspert.


Mon ikke han prøver at udfylde noget af den rolle, som Jørgen Leth har haft indtil for få år siden?


Og det er bare ikke nær så interessant som når et vidende menneske som Jørgen Leth fortæller
0
There are twenty years to go
And many friends I hope
Though some may hold the rose, some hold the rope

There are twenty years to go
A golden age I know
But all will pass, will end too fast
You know
Brugeravatar
RATM
Permanent bortvist
Indlæg: 257
Tilmeldt: 6. jul 2020, 17:48
Kort karma: 9
Likede indlæg: 72

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf RATM » 22. sep 2020, 12:35

Debattører der har mere travlt med at belære og skælde ud på andre - fremfor at deltage i trådenes emner med indholdsmæssige kommentarer.

Hvis man er meget utilfreds med en debattørs retorik, stil, provokationer og ordvalg - hvorfor sender man så ikke bare en PM? Hvorfor skal alle andre belemres med vedkomnes utilfredshed i kommentar efter kommentar efter kommentar? Hvorfor dette konstante 'se mig se mig se mig' - og den efterfølgende hær af "venner fra ekkokamrene" der liker og tilføjer for emnet ligegyldige kommentarer med belæringer og forargelse? Jeg undrer mig over at man har sådan et behov - hvorfor er "manden" vigtigere end "bolden"?

Hvis man er uenig med en debattør - eller man finder hans/hendes holdninger/meninger utiltalende - kan man jo bare skrive det. Og er man en dygtig debattør, kan man tillige tilføje modargumenter med belæg og hjemmel - men at bare svine trådene til med voksen skæld-ud og belæringer siger mere om dem som poster sådanne kommentarer - end dem de er forarget over!
0
There are twenty years to go
And many friends I hope
Though some may hold the rose, some hold the rope

There are twenty years to go
A golden age I know
But all will pass, will end too fast
You know
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 22. sep 2020, 14:18

Magic In The Sky skrev:Hvordan folk kan holde ud at sove med en anden person under en dobbeltdyne.

Enig :lol: Ville dø af varme, Generelt hader jeg at putte mere end måske fem minutter - og så skal vi altså tilbage på hver vores halvdel af sengen!
3
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Stitch » 22. sep 2020, 14:28

Magic In The Sky skrev:Hvordan folk kan holde ud at sove med en anden person under en dobbeltdyne.


Jeg elsker det :love:
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine

Tilbage til "Generelt"