Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Planten » 13. jul 2019, 09:34

Kerrigan skrev:
Misantropen skrev:
Kerrigan skrev:
HappyPaww skrev:
Kerrigan skrev:Maxikjoler.

Uddyb?


Jeg finder dem virkelig uflatterende, men det er åbenbart højeste mode?

Er det konsekvent længden du ikke finder flatterende eller en bestemt type maxikjoler?

Jeg er enig med dig i at mange maxikjoler ikke er flatterende, men selve længden synes jeg nogle gange "hører sig til" :D


Ikke længden, det er det med at de er så uformelige. Store og posede.
Og hvorfor er så mange storblomstrede eller har leopardmønster? Som om en har tænkt, "mormors gardiner kan vi da sagtens sy om til kjoler".

Jeg synes, de er sindssygt flotte - og ville gå i dem, hvis jeg kunne - så jeg undrer mig over, at nogle undrer sig over dem :D
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 13. jul 2019, 13:44

Jeg har flere gange hørt om, at politiet relativt ofte finder gamle og demente mennesker efterladt på parkeringspladser, rundt omkring i USA, fordi familien ikke vil betale for en plejehjemsplads til deres gamle mor eller far. Plejehjemsophold, koster penge i USA, og kan personen ikke selv betale for det, må familien gøre det. Og det er der åbenbart en del der ikke gider, derfor dumper de deres gamle mor eller far et sted, uden papirer eller andet ID.

Men den såkaldte Credenhill-sag, hvor man finder en mand med fremskreden demens, der ikke ved hvem han er, på en landevej i UK er dog alligevel toppen. Manden taler med amerikansk accent, og ved ikke hvad han hedder. Han kommer på et engelsk plejehjem, hvor han pludselig en dag nævner navnet Roger Curry. Efter en større efterforskning, finder man ud af at han er amerikaner og bosat i Californien. Hans hus er dog røget på tvangsauktion, fordi hans søn har optaget lån i det for ca. ½ mio dollars.

Det viser sig at det er sønnen, der har fragtet faderen til UK og dumpet ham der, i håb om at han så ville komme på plejehjem på statens regning (UK, har samme system på dette område, som i Danmark) Sønnen gad nemlig ikke selv betale for en plejehjemsplads til sin far.

Sagen, er er næsten utrolig i mine ører. Det må simpelthen være toppen af afstumpethed fra sønnens side. Hvordan kan nogen finde på den slags?
12
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 13. jul 2019, 15:21

Er redskabsskuret den mandlige version af det mytiske dametoilet, som bekendt kun kan besøges i selskab af veninde? :gruble:

Billede
Senest rettet af Wizzze 13. jul 2019, 16:29, rettet i alt 1 gang.
3
Do as I say! :whip:
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 13. jul 2019, 16:04

Min fætter på Facebook. Han er 46 og han poster simpelthen de mest kiksede billeder af sig selv. Det værste er nok det i dag. Jeg tror han prøver at se lækker ud, men han ser bare 10 år ældre ud...
samtidig undrer jeg mig også over alle hans kvindelige venner, der skriver, at han er ih og åh så lækker på de billeder.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 13. jul 2019, 18:27

fisken80 skrev:Min fætter på Facebook. Han er 46 og han poster simpelthen de mest kiksede billeder af sig selv. Det værste er nok det i dag. Jeg tror han prøver at se lækker ud, men han ser bare 10 år ældre ud...
samtidig undrer jeg mig også over alle hans kvindelige venner, der skriver, at han er ih og åh så lækker på de billeder.

Det må jo være dem der lokker ham til det så. :lol:
1
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf hthy » 13. jul 2019, 23:41

paint skrev:Jeg har flere gange hørt om, at politiet relativt ofte finder gamle og demente mennesker efterladt på parkeringspladser, rundt omkring i USA, fordi familien ikke vil betale for en plejehjemsplads til deres gamle mor eller far. Plejehjemsophold, koster penge i USA, og kan personen ikke selv betale for det, må familien gøre det. Og det er der åbenbart en del der ikke gider, derfor dumper de deres gamle mor eller far et sted, uden papirer eller andet ID.

Men den såkaldte Credenhill-sag, hvor man finder en mand med fremskreden demens, der ikke ved hvem han er, på en landevej i UK er dog alligevel toppen. Manden taler med amerikansk accent, og ved ikke hvad han hedder. Han kommer på et engelsk plejehjem, hvor han pludselig en dag nævner navnet Roger Curry. Efter en større efterforskning, finder man ud af at han er amerikaner og bosat i Californien. Hans hus er dog røget på tvangsauktion, fordi hans søn har optaget lån i det for ca. ½ mio dollars.

Det viser sig at det er sønnen, der har fragtet faderen til UK og dumpet ham der, i håb om at han så ville komme på plejehjem på statens regning (UK, har samme system på dette område, som i Danmark) Sønnen gad nemlig ikke selv betale for en plejehjemsplads til sin far.

Sagen, er er næsten utrolig i mine ører. Det må simpelthen være toppen af afstumpethed fra sønnens side. Hvordan kan nogen finde på den slags?



Det er da ikke staten der betaler for plejehjemsophold her i DK. Man betaler da selv og det meste af ens folkepension går til det. Selve driften af plejehjem koster nok mere end beboerne betaler og så er der kommunen der betaler.
0
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lys » 14. jul 2019, 05:55

hthy skrev:
paint skrev:Jeg har flere gange hørt om, at politiet relativt ofte finder gamle og demente mennesker efterladt på parkeringspladser, rundt omkring i USA, fordi familien ikke vil betale for en plejehjemsplads til deres gamle mor eller far. Plejehjemsophold, koster penge i USA, og kan personen ikke selv betale for det, må familien gøre det. Og det er der åbenbart en del der ikke gider, derfor dumper de deres gamle mor eller far et sted, uden papirer eller andet ID.

Men den såkaldte Credenhill-sag, hvor man finder en mand med fremskreden demens, der ikke ved hvem han er, på en landevej i UK er dog alligevel toppen. Manden taler med amerikansk accent, og ved ikke hvad han hedder. Han kommer på et engelsk plejehjem, hvor han pludselig en dag nævner navnet Roger Curry. Efter en større efterforskning, finder man ud af at han er amerikaner og bosat i Californien. Hans hus er dog røget på tvangsauktion, fordi hans søn har optaget lån i det for ca. ½ mio dollars.

Det viser sig at det er sønnen, der har fragtet faderen til UK og dumpet ham der, i håb om at han så ville komme på plejehjem på statens regning (UK, har samme system på dette område, som i Danmark) Sønnen gad nemlig ikke selv betale for en plejehjemsplads til sin far.

Sagen, er er næsten utrolig i mine ører. Det må simpelthen være toppen af afstumpethed fra sønnens side. Hvordan kan nogen finde på den slags?



Det er da ikke staten der betaler for plejehjemsophold her i DK. Man betaler da selv og det meste af ens folkepension går til det. Selve driften af plejehjem koster nok mere end beboerne betaler og så er der kommunen der betaler.


Ja, man betaler husleje og for mad/vask mv., og det er overraskende dyrt. Man betaler dog ikke for selve plejen. Det gør man nok i USA.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 14. jul 2019, 07:59

hthy skrev:
paint skrev:Jeg har flere gange hørt om, at politiet relativt ofte finder gamle og demente mennesker efterladt på parkeringspladser, rundt omkring i USA, fordi familien ikke vil betale for en plejehjemsplads til deres gamle mor eller far. Plejehjemsophold, koster penge i USA, og kan personen ikke selv betale for det, må familien gøre det. Og det er der åbenbart en del der ikke gider, derfor dumper de deres gamle mor eller far et sted, uden papirer eller andet ID.

Men den såkaldte Credenhill-sag, hvor man finder en mand med fremskreden demens, der ikke ved hvem han er, på en landevej i UK er dog alligevel toppen. Manden taler med amerikansk accent, og ved ikke hvad han hedder. Han kommer på et engelsk plejehjem, hvor han pludselig en dag nævner navnet Roger Curry. Efter en større efterforskning, finder man ud af at han er amerikaner og bosat i Californien. Hans hus er dog røget på tvangsauktion, fordi hans søn har optaget lån i det for ca. ½ mio dollars.

Det viser sig at det er sønnen, der har fragtet faderen til UK og dumpet ham der, i håb om at han så ville komme på plejehjem på statens regning (UK, har samme system på dette område, som i Danmark) Sønnen gad nemlig ikke selv betale for en plejehjemsplads til sin far.

Sagen, er er næsten utrolig i mine ører. Det må simpelthen være toppen af afstumpethed fra sønnens side. Hvordan kan nogen finde på den slags?



Det er da ikke staten der betaler for plejehjemsophold her i DK. Man betaler da selv og det meste af ens folkepension går til det. Selve driften af plejehjem koster nok mere end beboerne betaler og så er der kommunen der betaler.


Uanset hvilken Kommune du bor i, kan du komme på plejehjem. Det er fordi Staten/lovgivningsmagten, har bestemt at sådan skal det være i Danmark. Kommunerne finansieres af bl.a bloktilskud/udligningsordninger fra Staten.
I USA, er der private plejehjem af forskellig standard, alt efter hvor mange penge du kan betale for det. Er du uden nogen indtægt og din familie heller ikke har indtægt, er der statslige plejehjem af en ret ringe standard. Desuden er der ikke folkepension i USA, som vi kender det i Danmark. Pension er noget du sparer op via dit arbejde/din livsindtægt. F.eks kan folk have en opsparing i deres hus (friværdi), som så kan bruges til et privat plejehjem.

Plejehjem i USA:

"National average costs for nursing home care in the United States (in 2018) is $245 a day or $7,441 per month for a semi-private room. A private room in a nursing home is $275 a day or $8,365 per month.
...
The Cost of Nursing Home Care By State.

Ex. Oklahoma: Semi Private : $4,639.00.(month) Private: $5,293.00"


Ældre uden indtægter
"Medicaid is one of the most common ways to pay for a nursing home when you have no money available. " (statsligt plejehjem)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf hthy » 14. jul 2019, 23:34

Jeg har da ikke skrevet et eneste ord om at der er lige så gode forhold i USA som i Danmark, det mener jeg bestemt ikke der er.
Jeg skriver bare at man også her selv betaler en del af ens ophold på plejehjem. og resten bliver betalt af kommunen, som så
får tilskud m-m- fra staten. Og jeg ville faktisk gerne selv betale mere i skat, hvis det betød at kommunerne kunne bruge flere penge på ældrepleje, daginstitutioner og folkeskoler., selvomjeg selv er folkepensionist.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16075
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29893

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TinaW » 15. jul 2019, 08:05

Hvor forholdsvis mange mennesker, der ringer til os, for at bede om telefon nummeret på f.eks fjernvarmen, et af de private vandværker eller som i dag ejeren af det lokale diskotek.
Alt sammen information, som tager lige så lang tid for mig at finde frem, som det vil gøre for folk selv.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DenBruneMunk » 15. jul 2019, 12:38

Denne artikel fra TV2

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2019-07-15- ... og-farligt

bilist filmer 2 personer som surfer på metrotog?

Det kan undre en, at politiet i sammenhæng med video og materiale modtaget, gav en bøde til billisten, for ikke at køre bil når han kører bil, for der står det er bilisten som fangende dem på toget.

I flere nyere situationer ved uheld og stop på motorveje, uddeler politiet gladeligt bøder til dem som har mobilen fremme og optage når de kører forbi der, og deler disse fotos.

Men jo, det er da en frygtelig historie.
0
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5013

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 15. jul 2019, 16:08

Det er vildt som amerikanerne har 'safety first' på hjernen. En tur til et vandfald med trappetrin hugget i klippen, bød på et amerikansk ægtepar med 2 børn. Det var ikke helt små børn, men mindre børn, sådan 5-6 år. De blev totalt mandsopdækket af forældrene, med endeløse sikkerheds instrukser trin for trin, en hvilken som helst europæer, havde nok bare råbt at 'nu skal I ikke falde hele ned'.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14370

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mangoness » 15. jul 2019, 23:18

Var der ikke en fra debatten, som sagde, at hun var voice actor? For det job kunne jeg da godt tænke mig at høre noget mere om :-D
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 16. jul 2019, 04:23

Hvorfor folk stadig bruger ordet "kamphund" det blir slynget ud så ofte så det snart er en gravhund også er en kamphund.

forresten min den lille er ikke en kamphund, han er bare et stort brød af en legehund.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 16. jul 2019, 04:38

Mangoness skrev:Var der ikke en fra debatten, som sagde, at hun var voice actor? For det job kunne jeg da godt tænke mig at høre noget mere om :-D

Det har muligvis været mig :) I hvert fald er det noget jeg laver ved siden af mit normale arbejde
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Generelt"