Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 20. jul 2018, 13:35

paint skrev:En bogtitel, set på biblioteket: "Buemundet Guitarfisk" :gruble:


Det er skam en rigtig fætter

Billede

Bogen er vist noget om kampen mellem at ville være kunstner og så skaffe penge på bordet, som familieforsørger. Omtalte fisk er en bundføder, men vil gerne være noget mere, være en haj. Forfatteren har lign. ønsker åbenbart.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43971

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 20. jul 2018, 14:15

Wizzze skrev:
paint skrev:En bogtitel, set på biblioteket: "Buemundet Guitarfisk" :gruble:


Det er skam en rigtig fætter



Bogen er vist noget om kampen mellem at ville være kunstner og så skaffe penge på bordet, som familieforsørger. Omtalte fisk er en bundføder, men vil gerne være noget mere, være en haj. Forfatteren har lign. ønsker åbenbart.


Med andre ord, en underlig fisk med store ambitioner. ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Slettet bruger » 20. jul 2018, 16:55

Rosa Espinosa skrev:
Confucius skrev:
Rosa Espinosa skrev:Hvorfor findes der herrecykler? Hvorfor kører mænd ikke bare på damecykler, kalder det cykler og ingen er i fare for at slå deres kønsdele på den stang der er på herrecykler.


Fordi den stang gør cyklen til en stærkere konstruktion ingeniørmæssigt, ift. når den ikke er der.


But...but the kønsdele :genert: :D


Hvem er de mænd der banker skridtet imod cykelstangen, og hvordan bærer de sig ad med det? Jeg kan ikke huske jeg nogensinde har gjort det.
0
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 20. jul 2018, 19:06

abcd skrev:
Rosa Espinosa skrev:
Confucius skrev:
Rosa Espinosa skrev:Hvorfor findes der herrecykler? Hvorfor kører mænd ikke bare på damecykler, kalder det cykler og ingen er i fare for at slå deres kønsdele på den stang der er på herrecykler.


Fordi den stang gør cyklen til en stærkere konstruktion ingeniørmæssigt, ift. når den ikke er der.


But...but the kønsdele :genert: :D


Hvem er de mænd der banker skridtet imod cykelstangen, og hvordan bærer de sig ad med det? Jeg kan ikke huske jeg nogensinde har gjort det.


De findes ikke. Myten er opstået fordi kvinder har forsøgt sig på en herrecykel og har hamret kønsdelene i stangen, og herefter konkluderet, at det også må ske for mænd... :D
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43971

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 20. jul 2018, 19:35

Billede

Billede
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 20. jul 2018, 19:41

Confucius skrev:
fisken80 skrev:
De findes ikke. Myten er opstået fordi kvinder har forsøgt sig på en herrecykel og har hamret kønsdelene i stangen...


Er det ikke sådan at man laver kvindelige kønsdele?


Billigt og nemt...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 20. jul 2018, 20:42

Alkaia skrev:Hvem det er der kalder Grøn Koncert for Grøn. Altså, udover dem selv? :gruble:

Jeg har altid troet det havde noget med Tuborg at gøre. :gruble:
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4380
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 20. jul 2018, 23:26

dgd2007 skrev:
Alkaia skrev:Hvem det er der kalder Grøn Koncert for Grøn. Altså, udover dem selv? :gruble:

Jeg har altid troet det havde noget med Tuborg at gøre. :gruble:


Ja. Men de har droppet “koncert” og kalder sig nu bare “GRØN”
:stoned:
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 21. jul 2018, 00:35

paint skrev:Billede

Billede

Men de er ret effektive. Jeg kender flere der har dem og jeg må sige at man bemærker dem, selvom det er mørkt :D
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf hotlips » 21. jul 2018, 00:35

Cheddar man, det ældste skelet der er fundet i England blev for noget tid siden dna testet og der blev lavet en skulptur efter hans kranie og han blev præsenteret som værende sort.

Men det kan man stadig ikke teste for, man kender en del af de markører der har forbindelse til hudfarve men det er kun nogle få man er helt sikre på hvordan fungerer.

Så hvorfor fremstiller man en mand fra England som sort, det er jo indlysende et lidt spøjst gæt eftersom vi intet har der fortæller om briterne som værende mørkhudede.. Og skulle det være fuldstændig forsvundet på kun 10.000 år i en population der indtil for ret kort tid siden var temmeligt isoleret?

Det virker meget mærkeligt og det bekymrer mig at det ser ud til at forskere har ladet sig påvirke af deres politiske overbevisning.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 21. jul 2018, 00:39

dgd2007 skrev:
Mangoness skrev:Hvis man kan få mælk i pose i Canada, så kan man vel også få vand i pose...et eller andet sted :lol:
[...]

Vi har skam også haft posemælk her i DK - jeg tror det var i 1960-70'erne.
Kunne ikke lige finde et billede af de danske versioner, men det så nogenlunde sådan her ud (hvor man så selv skulle have plastkanden at sætte det ned i):

Billede

Som Sjaerten siger har Rema forskellige mejeriprodukter i pose fra Gram Slot, så vidt jeg husker.

Jeg har ikke forstået ideen må jeg indrømme, medmindre man er sikker på at at bruge hele indholdet på en gang, men det er mest fordi jeg ikke har luret om der er et lukkesystem :gruble:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ExCoastal » 21. jul 2018, 00:44

dgd2007 skrev:
Mangoness skrev:Hvis man kan få mælk i pose i Canada, så kan man vel også få vand i pose...et eller andet sted :lol:
[...]

Vi har skam også haft posemælk her i DK - jeg tror det var i 1960-70'erne.
Kunne ikke lige finde et billede af de danske versioner, men det så nogenlunde sådan her ud (hvor man så selv skulle have plastkanden at sætte det ned i):

Billede


Jeg husker dem fra starten af 70'erne. Dengang havde vi også mælkemand :gammel:
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 21. jul 2018, 05:32

Juki skrev:
dgd2007 skrev:
Mangoness skrev:Hvis man kan få mælk i pose i Canada, så kan man vel også få vand i pose...et eller andet sted :lol:
[...]

Vi har skam også haft posemælk her i DK - jeg tror det var i 1960-70'erne.
Kunne ikke lige finde et billede af de danske versioner, men det så nogenlunde sådan her ud (hvor man så selv skulle have plastkanden at sætte det ned i):

Billede

Som Sjaerten siger har Rema forskellige mejeriprodukter i pose fra Gram Slot, så vidt jeg husker.

Jeg har ikke forstået ideen må jeg indrømme, medmindre man er sikker på at at bruge hele indholdet på en gang, men det er mest fordi jeg ikke har luret om der er et lukkesystem :gruble:

De lukker fint til - suger sig på en måde sammen :) Ellers bruger jeg en poseclips hvis jeg vil være helt sikker. Kakaoen er SÅ god :love:
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 21. jul 2018, 05:33

Alkaia skrev:Hvem det er der kalder Grøn Koncert for Grøn. Altså, udover dem selv? :gruble:

Det er ligesom at Skanderborg Festival hedder “Smukfest” :rulle:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 21. jul 2018, 06:44

Juki skrev:Som Sjaerten siger har Rema forskellige mejeriprodukter i pose fra Gram Slot, så vidt jeg husker.

Jeg har ikke forstået ideen må jeg indrømme, medmindre man er sikker på at at bruge hele indholdet på en gang, men det er mest fordi jeg ikke har luret om der er et lukkesystem :gruble:

Ja, HappyP skriver jo at der er et sindrigt system til dem der er nu.
Nu du siger det, mener jeg at der ud over kanden også hørte nogle plasticklemmer til udstyret omkring de oprindelige.
De blev jo ikke den helt store succes dengang, men det var en eksperimenterende tid rent mælkeemballagemæssigt (nyt ord :)). Det var først for ret nylig dengang at man var gået væk fra at få mælk i glasflasker.
1

Tilbage til "Generelt"