Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29901

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TinaW » 18. feb 2021, 08:57

Nesnay skrev:
TinaW skrev:
Patience skrev:
icelady skrev:At en koncertbillet kan koste 505 kr. :gruble:


(Det er ganske vist en del år siden jeg sidst har været til koncert, men alligevel.)


500 kr er til den billige side for en koncertbillet vil jeg mene. Store koncerter med internationale navne koster rask væk fra 1000 kr og opad


Jeg fravalgte i hvert fald en koncert (var det mon Celine Dion) for nogle år siden pga prisen.
Tror vi gav 650 kr. for Sam Smith i 2018 og så 700 eller 750 kr. for Ed Sheeran i 2019.
I 2019 gav jeg 995,- for at se Phil Collins og omkring 1300,- for at se Elton John på hans (meget lange) afskedsturné. Når det er ved at være sidste udkald, kan de virkelig forlange høje priser.

Hvis Bruce Springsteen eller Rolling Stones kommer forbi Danmark igen, vil jeg også være villig til at lægge mange penge for at se dem.


1300 kr. så er billetten da også betalt :nerve:
De kunstnere jeg ville betale det beløb for at se, er vist alle sammen afgået ved døden. (George Michael, Michael Jackson, Whitney Houston)
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21226

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nesnay » 18. feb 2021, 09:12

TinaW skrev:1300 kr. så er billetten da også betalt :nerve:
De kunstnere jeg ville betale det beløb for at se, er vist alle sammen afgået ved døden. (George Michael, Michael Jackson, Whitney Houston)
Det skal også være noget særligt, før jeg vil lægge så mange penge. Men min kammerat, som jeg var af sted med, er kæmpestor Elton John-fan, og det var en stor oplevelse at se den sammen med ham.

Jeg havde også set Elton en enkelt gang tidligere (en lille koncert i Sønderborg til en noget mere rimelig pris) og vidste, at han var god live, og så havde de første koncerter i USA fået fremragende anmeldelser. Jeg er glad for, at jeg nåede at se ham i topform også (i Sønderborg kunne han knap stå på benene).

Men jeg kan sagtens være "nærig". Jeg har fx set Lukas Graham en del gange, da bandet var nyt, og har syntes, at det var fede koncerter, men da de kom op på 4-500 kr., stod jeg af. Det er jeg ikke glad nok for bandet til.
0
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 18. feb 2021, 10:19

Jeg følger sådan en mini-influencer-type med ca. 2000 følgere på Instagram. Jeg kender ham ikke personligt, men af og til erfarer jeg at jeg ikke følger ham længere. Jeg søger ham så frem og kan se at jeg pludselig ikke følger ham længere og hans profil er privat. Det virker ikke til at være en ny profil og han har stadig over 2000 følgere. Jeg har flere gange genanmodet om at følge og følger ham så for en periode, men så efter noget tid er jeg ude i kulden igen. Er det mon noget teknisk eller sidder han og kigger blandt sine 2000 følgere for at se om han kender dem personligt og afviser dem han ikke kender? Det ville jeg nok ikke gide, hvis jeg havde så mange følgere.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Santa » 18. feb 2021, 11:06

sigge skrev:
sigge skrev:
Santa skrev:
Santa skrev:
sigge skrev:Hvad det er for en sær form for selvpineri, der får mig til ofte lige at trække den lidt, inden jeg tager smertestillende for menstruationssmerter. Jeg er generelt ikke skeptisk overfor smertestillende medicin, så jeg forstår ikke, hvorfor jeg vil være helt sikker på, at jeg nu også har virkelig ondt, og at det skyldes menstruation, før jeg tager pillerne. Og så kan jeg gå og have meget ondt i ½-1 time, før de smertestillende virker. Jeg kan jo lige så godt tage dem, når jeg mærker de første små niv. Jeg dør nok ikke af det, hvis jeg en enkelt gang kommer til at tage 2 Ipren ekstra, selvom det viser sig, at jeg i virkeligheden bare skulle på toilettet.

Jeg gør det samme!
Men hvorfor dog? :gruble:
Måske fordi “det bare er menstruation, og det er jo ikke farligt, det går over igen”? Som vi jo osse fik tudet ørene fulde med, da jeg var ung.
“Smerterne forsvinder hvis du tænker på noget andet, hvis du bevæger sig, gå en tur! Menses er ikke en sygdom, men helt naturligt, så man er ikke syg under menses.”
Jep, det var hvad bl.a. læger og skolelærere gennemtæren har sagt om det.

Men faktum er at jeg med årene har fået både kraftige og langvarige smerter. Ofte tager smertestillende i alm dosis kun toppen af det, og næsten hver gang har jeg smerter i 2-4 dage.
Så hvorfor jeg ikke bare tager den mængde piller der skal til, er åndsvagt.
Jeg bliver både udmattet, ukoncentreret og småsur, så det påvirker både arbejde og kæresten. (Kun ham min surhed går ud over.)
Jeg har et par gange måtte sygemelde mig med smerterne. Kunne reelt ikke fungere, turde ikke køre bilen fx.
Min læge siger at det er normalt og at jeg ikke er i overgangsalder.
Men det er jeg altså - i hvert fald i indledende fase!

Og nu sidder jeg fandme og gør det igen! :nerve:
Jeg tager pillerne nu, og lover mig selv at blive bedre til det her.


Det kan være, det skal være et fælles nytårsforsæt: At tage de smertestillende, der skal til, uden at have dårlig samvittighed over det. For det er da dumt at have unødigt ondt - bare fordi man er kvinde.


Den tid på måneden for mig igen. Og jeg er lidt stolt af mig selv, fordi jeg både i går og i dag har formået at tage smertestillende ved de første små niv i underlivet i stedet for lige at vente og se, om det nu bliver værre. Hvilket det jo altid gør. Jeg sagde faktisk til mig selv, "jeg lovede jo Santa at blive bedre til det, så nu skal jeg også gøre det". Så du er blevet en eller anden form for ekstra samvittighed for mig. :kys:

Hvor er du god! :kram:
Jeg tog også de nødvendige piller til tiden her sidst - også selvom det krævede 5-6 stykker ad gangen at tage smerten på den værste dag.
Lad os aldrig mere straffe os selv for vores livmoders uartigheder! :engel:
3
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
ninjabolette
Indlæg: 165
Tilmeldt: 13. sep 2015, 11:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 464

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ninjabolette » 18. feb 2021, 11:24

Jeg undrer mig over konceptet hudpleje.
Især fordi dem jeg kender, der går op i hudpleje (deres egne ord) ikke har særligt pæn hud, mens dem, der højest kan svinge sig til køre en almindelig bodylotion rundt i fjæset, har en meget flottere og jævn hud. De bruger tiden på sport, friluftsliv og er generelt meget mere udenfor og går aldrig med make-up.
Især undrer jeg fx over at mange siger at det er for hårdt at håret at blive vasket dagligt - mens man renser ansigtshud både morgen og aften og mener, at det plejer? Det giver ikke rigtig mening for mig.
3
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf zembra1986 » 18. feb 2021, 12:21

ninjabolette skrev:Jeg undrer mig over konceptet hudpleje.
Især fordi dem jeg kender, der går op i hudpleje (deres egne ord) ikke har særligt pæn hud, mens dem, der højest kan svinge sig til køre en almindelig bodylotion rundt i fjæset, har en meget flottere og jævn hud. De bruger tiden på sport, friluftsliv og er generelt meget mere udenfor og går aldrig med make-up.
Især undrer jeg fx over at mange siger at det er for hårdt at håret at blive vasket dagligt - mens man renser ansigtshud både morgen og aften og mener, at det plejer? Det giver ikke rigtig mening for mig.


Det passer i hvert fald her. Min hud var meget mere uren dengang jeg religiøst rensede den morgen og aften. I dag fjerner jeg sjældent min makeup, vasker som regel bare med vand, og renser den kun et par gange om ugen med en mild renselotion og min hud er noget pænere og mindre uren nu. Jeg tror bestemt også man kan gøre mere ondt end godt ved at rense tit.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16879
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 18. feb 2021, 13:37

ninjabolette skrev:Jeg undrer mig over konceptet hudpleje.
Især fordi dem jeg kender, der går op i hudpleje (deres egne ord) ikke har særligt pæn hud, mens dem, der højest kan svinge sig til køre en almindelig bodylotion rundt i fjæset, har en meget flottere og jævn hud. De bruger tiden på sport, friluftsliv og er generelt meget mere udenfor og går aldrig med make-up.
Især undrer jeg fx over at mange siger at det er for hårdt at håret at blive vasket dagligt - mens man renser ansigtshud både morgen og aften og mener, at det plejer? Det giver ikke rigtig mening for mig.

Jeg ved ikke om du har ret, men der kan jo være flere aspekter i det. Eks. at dem der går op i hudpleje simpelthen ikke aner nok om det og/eller bruger forkerte og for skrappe midler, der irriterer mere end det gavner. Det synes jeg indimellem jeg ser i hvert fald.

Hvad angår daglig vask handler det så ikke om hvor hårdhændet man er? Eks. at det kan være for hårdt for ansigtshuden at blive gnubbet med en vaskeklud. At vaske ansigtet og smøre derefter med et mildt produkt slider ikke på samme måde. Men ansigtshuden bliver jo beskidt, ligesom ens hænder fx, så det er heller ikke altid sundt for huden ikke at vaske og pleje sin ansigtshud.

Det lyder ikke til at huden, på dem du nævner, udsættes for det samme.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23204

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 18. feb 2021, 13:43

ninjabolette skrev:Jeg undrer mig over konceptet hudpleje.
Især fordi dem jeg kender, der går op i hudpleje (deres egne ord) ikke har særligt pæn hud, mens dem, der højest kan svinge sig til køre en almindelig bodylotion rundt i fjæset, har en meget flottere og jævn hud. De bruger tiden på sport, friluftsliv og er generelt meget mere udenfor og går aldrig med make-up.
Især undrer jeg fx over at mange siger at det er for hårdt at håret at blive vasket dagligt - mens man renser ansigtshud både morgen og aften og mener, at det plejer? Det giver ikke rigtig mening for mig.

Dem der har den pæne hud naturligt behøver heller ikke altid gøre så meget som dem der ikke har.
Min veninde hævder at hun ikke behøver bruge bodylotion fordi hun aldrig har gjort det og det er fordi jeg er startet min hud tørrer ud om vinteren.
Det holder simpelthen ikke for jeg behøver ikke bruge resten af året, men når det bliver fra 2 grader og ned sprækker og revner min hud med sår på benene hvis jeg ikke smører med olie/fed creme.
7
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Skorstenen » 18. feb 2021, 14:29

Jeg kan høre en kat.


Vi har ikke kat.
5
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf twinkle » 18. feb 2021, 15:43

ninjabolette skrev:Jeg undrer mig over konceptet hudpleje.
Især fordi dem jeg kender, der går op i hudpleje (deres egne ord) ikke har særligt pæn hud, mens dem, der højest kan svinge sig til køre en almindelig bodylotion rundt i fjæset, har en meget flottere og jævn hud. De bruger tiden på sport, friluftsliv og er generelt meget mere udenfor og går aldrig med make-up.
Især undrer jeg fx over at mange siger at det er for hårdt at håret at blive vasket dagligt - mens man renser ansigtshud både morgen og aften og mener, at det plejer? Det giver ikke rigtig mening for mig.


Der er flere faktorer. .

1. Hvilke produkter du bruger. Skrappe produkter er ikke godt for huden og bare fordi man bruger 10 produkter morgen og aften, er man ikke garanteret pæn hud.

2. Genetik.

3. De langtidseffekter der er, ved fx ikke at bruge solcreme. Dem du nævner med pæn hud, der er meget ude. Om 10-20-30 år (afhængig af alder) kan de begynde at opleve problemer som tidlige alderstegn, rynker, fine linjer, solskader, pigmentpletter. I værste tilfælde hudkræft eller modermærkekræft.

4. Hudpleje er ikke et quick fix, men lige så meget noget mange (mig selv inkl.) gør, for at gøre noget godt for huden på lang sigt. Fx booste hudens collagen produktionn(som naturligt aftager over tid), styrke hudens fugtbarierre mv.
5
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Slettet bruger » 18. feb 2021, 15:48

En rigmand joker med at han har kørt sin Suzuki Jimny igennem isen, og siger han var glad for at det ikke var hans Rolls Royce. En masse mennesker bliver forargede, herunder Pernille Skipper.

Jeg deler sådan set opfattelsen af at skat på arv skal være højere, men jeg forstår ikke vreden imod en konkret rigmand der morer sig for sine egne penge. Har man en eller anden moralsk forpligtelse til at bruge sine penge på en bestemt, tilstrækkeligt fornuftig måde? Det synes jeg lyder ret nederen.
7
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16879
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 18. feb 2021, 16:13

abcd skrev:En rigmand joker med at han har kørt sin Suzuki Jimny igennem isen, og siger han var glad for at det ikke var hans Rolls Royce. En masse mennesker bliver forargede, herunder Pernille Skipper.

Jeg deler sådan set opfattelsen af at skat på arv skal være højere, men jeg forstår ikke vreden imod en konkret rigmand der morer sig for sine egne penge. Har man en eller anden moralsk forpligtelse til at bruge sine penge på en bestemt, tilstrækkeligt fornuftig måde? Det synes jeg lyder ret nederen.

Folk har så ondt i røven over rige mennesker og andres økonomiske prioriteringer(gæld og uansvarlighed undtaget) Jeg tror ikke det handler om misundelse, men at det for mange er fråds og bizart.

Edit: Jeg troede der var tale om en joke som i at det ikke var sket. Det kan jeg forstå ikke er tilfældet.
Senest rettet af Misantropen 18. feb 2021, 16:16, rettet i alt 1 gang.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Slettet bruger » 18. feb 2021, 16:14

AstaPasta skrev:
abcd skrev:En rigmand joker med at han har kørt sin Suzuki Jimny igennem isen, og siger han var glad for at det ikke var hans Rolls Royce. En masse mennesker bliver forargede, herunder Pernille Skipper.

Jeg deler sådan set opfattelsen af at skat på arv skal være højere, men jeg forstår ikke vreden imod en konkret rigmand der morer sig for sine egne penge. Har man en eller anden moralsk forpligtelse til at bruge sine penge på en bestemt, tilstrækkeligt fornuftig måde? Det synes jeg lyder ret nederen.


Var der hans private sø? Hvis det var en offentlig, så synes jeg, at man (også selvom man har et image som rig idiot, man gerne vil leve op til) skal undlade at svine den til med biler.
Disclaimer: jeg ved intet om manden eller hans image, bortset fra bil-episoden.


Det var hans private sø.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 18. feb 2021, 17:00

abcd skrev:En rigmand joker med at han har kørt sin Suzuki Jimny igennem isen, og siger han var glad for at det ikke var hans Rolls Royce. En masse mennesker bliver forargede, herunder Pernille Skipper.

Jeg deler sådan set opfattelsen af at skat på arv skal være højere, men jeg forstår ikke vreden imod en konkret rigmand der morer sig for sine egne penge. Har man en eller anden moralsk forpligtelse til at bruge sine penge på en bestemt, tilstrækkeligt fornuftig måde? Det synes jeg lyder ret nederen.


At folk mener det er dårlig stil osv er for mig mere udtryk for janteloven, for du skal ikke tro du er noget i DK.

Fakta er at nogle har lidt, andre har en del og nogle har rigtig meget. Sådan er livet og folk må bruge deres penge som de har lyst.


At manden begår en dumhed, skal han da have lov til, lige så vel som mange andre danskere også begår dumheder.


Hvis manden har lyst til at køre rundt på søen i alle sine biler (og han har en del!) så lad ham. Hans biler, hans sø, hans tab.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 18. feb 2021, 23:38

icelady skrev:
abcd skrev:En rigmand joker med at han har kørt sin Suzuki Jimny igennem isen, og siger han var glad for at det ikke var hans Rolls Royce. En masse mennesker bliver forargede, herunder Pernille Skipper.

Jeg deler sådan set opfattelsen af at skat på arv skal være højere, men jeg forstår ikke vreden imod en konkret rigmand der morer sig for sine egne penge. Har man en eller anden moralsk forpligtelse til at bruge sine penge på en bestemt, tilstrækkeligt fornuftig måde? Det synes jeg lyder ret nederen.


At folk mener det er dårlig stil osv er for mig mere udtryk for janteloven, for du skal ikke tro du er noget i DK.

Fakta er at nogle har lidt, andre har en del og nogle har rigtig meget. Sådan er livet og folk må bruge deres penge som de har lyst.


At manden begår en dumhed, skal han da have lov til, lige så vel som mange andre danskere også begår dumheder.


Hvis manden har lyst til at køre rundt på søen i alle sine biler (og han har en del!) så lad ham. Hans biler, hans sø, hans tab.

Jep. Endda hans sø. Og han sørgede for at få bilen op af søen igen, så den ligger ikke og forurener søen heller. Derudover har han undskyldt og slettet sit opslag, da det ikke var meningen at der skulle komme politisk debat ud af hans fjollerier. Jeg synes faktisk, til trods for at jeg netop synes det er bizart og fråds, at han har opført sig upåklageligt. For hans egne penge.
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"