Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyQ » 28. okt 2018, 12:26

Dmitra skrev::gruble: .

FB_IMG_1540668164444.jpg

Det er vist et nyt tiltag :gruble:
Hun kom da ellers frem på netop racisme.
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 28. okt 2018, 12:50

Zinde skrev:
zembra1986 skrev:Arh okay, ved godt der selvfølgelig kan være undtagelser. Men jeg vil også mene de 2 overstående tilfælde er lidt mere usædvanlige. Jeg tror ikke det er tilfældet, for ALLE dem der render på toilettet under en biograffilm, men jeg ved det selvfølgelig ikke.

Du tænker, det er mere sandsynligt, at de gør det for at genere dig eller hvordan?


Ej, rolig nu, det er der vist ingen der har påstået.

Nu var det jo mig, der bragte den oprindelige undren på banen. Og ja, jeg synes da, det er lidt forstyrrende, når nogen går på toilettet under filmen. Men jeg ved også godt, at det er noget, man risikerer, når man går i biografen, og hvis jeg vil undgå det, kan jeg se filmen hjemme ved mig selv. Da jeg var i biografen i tirsdags, syntes jeg bare, det var helt usædvanligt mange, der måtte ud i løbet af filmen. Og I er så kommet med nogle bud på helbredsmæssige årsager til det, hvilket er fint for at skabe forståelse. Men min undren var altså ikke et angreb på folk med inkontinens, og det motiv fanger jeg heller ikke hos Zembra.
8
You can't spell awesome without me.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf zembra1986 » 28. okt 2018, 13:08

Zinde skrev:
zembra1986 skrev:Arh okay, ved godt der selvfølgelig kan være undtagelser. Men jeg vil også mene de 2 overstående tilfælde er lidt mere usædvanlige. Jeg tror ikke det er tilfældet, for ALLE dem der render på toilettet under en biograffilm, men jeg ved det selvfølgelig ikke.

Du tænker, det er mere sandsynligt, at de gør det for at genere dig eller hvordan?


Det dér, gider jeg simpelthen ikke :rulle:
3
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 28. okt 2018, 13:50

Om indvandrerkvinder ikke får kørekort til bil før de kører rundt i bilen, jeg oplever ofte lige denne type billist, der ikke kender selv de mest basale færdselsregler, som fletteregel, som overhaling, som hvordan man skifter gear i bilen (ja det kan ses når bilen hopper afsted), som panisk angst leder efter lyset i bilen, fordi de ikke kan se noget.
Ja jeg ser også mange andre billister, men det er de færreste der laver SÅ slemme fejl, de fleste kender og ved godt reglerne, de vælger bare ikke at se efter.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 28. okt 2018, 13:59

Jeg undrer mig over at det er ok at sige f-word og n-word, men ikke ok at sige de oprindelige ord.

Hvis nu et barn spørger “hvad betyder f-word”, eller “hvad betyder n-word”. Hvad svarer man så uden at bruge ordet?
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. okt 2018, 14:15

BlueBunny skrev:Jeg undrer mig over at det er ok at sige f-word og n-word, men ikke ok at sige de oprindelige ord.

Hvis nu et barn spørger “hvad betyder f-word”, eller “hvad betyder n-word”. Hvad svarer man så uden at bruge ordet?


Altså da vores dreng kom hjem fra børnehaven og havde lært ordet derhenne var han meget bevidst om at det var et grimt ord, f ordet. Så han ved jo ikke ret meget andet end at det er grimt og siger what the heck eller what the funky monkey. Synes egentlig ikke at der er så meget at forklare med f ordet :gruble:

Han havde også store problemer da han hørte ordet bitch og da han spurgte om hvad det betød og fik at vide at det var første og sidste gang han sagde det, for åh nej hvad skulle han så kalde den der blå figur med de store ører? Altså Stich fra Lilo og Stitch :lol:

Herude er der meget strenge regler for hvad man må sige og nul-tolerance for de der ord. Så kommer man på kontoret med det samme og det er 3 strikes and out. Men han er slet ikke kommet hjem og har sagt eller spurgt ind til nogle grimme ord. De bruges slet ikke. Meget modsat i børnehaven i Dk :tie:

Nu gik det lige op for mig st du egentlig spurgt ind til selv f ord og n ord og ikke det rigtige ord :lol: men de to vendinger er slet ikke nogle ord vi bruger og nu ved han jo hvad F betyder. Kan slet ikke forholde mig til at han skulle spørge til N men så ville vi forklare det og baggrunden for ordet og hvad det betyder i dag og st det er et big No No.
1
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 28. okt 2018, 14:20

Jeg er holdt op med at gå i biografen, fordi jeg simpelthen ikke er i stand til at nyde en film, hvis jeg sidder og skal tisse. Jeg KAN godt holde mig, men min blære er overaktiv og det, parret med at jeg ikke kan fordrage at holde mig, gør at jeg hellere helt vil undgå biografen :lol:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 28. okt 2018, 14:24

Hvorfor et papercut gør så fandens ondt?? :forvirret: :whine:
Og så undrer jeg mig over hvad papercut egentlig hedder på dansk? :gruble:
1
Do as I say! :whip:
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf hthy » 29. okt 2018, 00:46

Pityt skrev:Jeg er holdt op med at gå i biografen, fordi jeg simpelthen ikke er i stand til at nyde en film, hvis jeg sidder og skal tisse. Jeg KAN godt holde mig, men min blære er overaktiv og det, parret med at jeg ikke kan fordrage at holde mig, gør at jeg hellere helt vil undgå biografen :lol:



Jeg har også nogen gange svært ved at holde mig. men jeg køber altid en yderplads, så jeg ikke direkte generer andre hvis jeg skal ud. Jeg får så også vanddrivende blodtryksmedicin.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 29. okt 2018, 10:23

F1-fans....


Hamilton blev verdensmester i går.

Og flere steder kan man se hvordan folk hagler ham ned og mener Bottas burde være mester. Jeg er helt enig i at Bottas har gjort sit job som wing-man for Hamilton (bla ved at holde trafik tilbage, lade Hamilton komme foran), men det er immervæk en sport, med kun 20 superprofessionelle udøvere, og Hamilton har altså selv kørt sig i stilling til det.


(og jeg synes personligt de der team-ordrer burde forbydes, så kørere på samme hold kunne få lov at køre race.)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 29. okt 2018, 10:46

icelady skrev:F1-fans....


Hamilton blev verdensmester i går.

Og flere steder kan man se hvordan folk hagler ham ned og mener Bottas burde være mester. Jeg er helt enig i at Bottas har gjort sit job som wing-man for Hamilton (bla ved at holde trafik tilbage, lade Hamilton komme foran), men det er immervæk en sport, med kun 20 superprofessionelle udøvere, og Hamilton har altså selv kørt sig i stilling til det.


(og jeg synes personligt de der team-ordrer burde forbydes, så kørere på samme hold kunne få lov at køre race.)


Jeg mener, Vettel burde være verdensmester. :P


Men i mine sjældne, klare, reflekterede øjeblikke kan jeg godt se, at Vettel selv har smidt det væk. Jeg bryder mig bare ikke ret meget om Hamilton. Eller det vil sige, jeg bryder mig ikke om det indtryk af Hamilton, jeg får igennem TV. Jeg kender jo ikke manden personligt.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 29. okt 2018, 10:57

sigge skrev:
icelady skrev:F1-fans....


Hamilton blev verdensmester i går.

Og flere steder kan man se hvordan folk hagler ham ned og mener Bottas burde være mester. Jeg er helt enig i at Bottas har gjort sit job som wing-man for Hamilton (bla ved at holde trafik tilbage, lade Hamilton komme foran), men det er immervæk en sport, med kun 20 superprofessionelle udøvere, og Hamilton har altså selv kørt sig i stilling til det.


(og jeg synes personligt de der team-ordrer burde forbydes, så kørere på samme hold kunne få lov at køre race.)


Jeg mener, Vettel burde være verdensmester. :P


Men i mine sjældne, klare, reflekterede øjeblikke kan jeg godt se, at Vettel selv har smidt det væk. Jeg bryder mig bare ikke ret meget om Hamilton. Eller det vil sige, jeg bryder mig ikke om det indtryk af Hamilton, jeg får igennem TV. Jeg kender jo ikke manden personligt.


Jeg er enig med dig i, at Vettel selv smed det væk.. :D


Pjat til side: problemet med Hamilton er for mange, at han er så meget "på", om det så er reklamer, fester, premierer, tøjkollektion eller noget helt femte.

Jeg har altid godt kunnet lide Hamiltons kørestil, men i de første år synes jeg godt nok også, han var træls at høre på. "Me, God and my fans can do everything together" . Lidt overlegen, hvis man kan kalde det det.

Jeg vil så også sige, at han er blevet mere menneskelig og mere "nede på jorden" i sin væremåde og ytringer i løbet af de sidste 2-3 år.



Men jeg tror, det meget handler om personen, hvordan de iscenesætter sig selv. Hamilton går all the way, og jeg er sikker på hans sponsorer elsker ham for det.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 29. okt 2018, 11:29

Hvorfor jeg er så dårlig til at sige godmorgen. Jeg siger altid hej, lige meget hvor tidligt det er. Eller, jeg siger godmorgen til min mand, men ikke andre ude i verden.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 29. okt 2018, 13:16

Når folk ikke forstår hvorfor de har fået misbrugt deres personlige oplysninger på nettet for de har jo dækket deres webcam til.. :træt3:

Okay, Mulle. Du ville måske ellers sidde og vifte med dine personlige oplysninger foran dit webcam?
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16077
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29895

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TinaW » 29. okt 2018, 15:00

icelady skrev:
sigge skrev:
icelady skrev:F1-fans....


Hamilton blev verdensmester i går.

Og flere steder kan man se hvordan folk hagler ham ned og mener Bottas burde være mester. Jeg er helt enig i at Bottas har gjort sit job som wing-man for Hamilton (bla ved at holde trafik tilbage, lade Hamilton komme foran), men det er immervæk en sport, med kun 20 superprofessionelle udøvere, og Hamilton har altså selv kørt sig i stilling til det.


(og jeg synes personligt de der team-ordrer burde forbydes, så kørere på samme hold kunne få lov at køre race.)


Jeg mener, Vettel burde være verdensmester. :P


Men i mine sjældne, klare, reflekterede øjeblikke kan jeg godt se, at Vettel selv har smidt det væk. Jeg bryder mig bare ikke ret meget om Hamilton. Eller det vil sige, jeg bryder mig ikke om det indtryk af Hamilton, jeg får igennem TV. Jeg kender jo ikke manden personligt.


Jeg er enig med dig i, at Vettel selv smed det væk.. :D


Pjat til side: problemet med Hamilton er for mange, at han er så meget "på", om det så er reklamer, fester, premierer, tøjkollektion eller noget helt femte.

Jeg har altid godt kunnet lide Hamiltons kørestil, men i de første år synes jeg godt nok også, han var træls at høre på. "Me, God and my fans can do everything together" . Lidt overlegen, hvis man kan kalde det det.

Jeg vil så også sige, at han er blevet mere menneskelig og mere "nede på jorden" i sin væremåde og ytringer i løbet af de sidste 2-3 år.



Men jeg tror, det meget handler om personen, hvordan de iscenesætter sig selv. Hamilton går all the way, og jeg er sikker på hans sponsorer elsker ham for det.


Jeg synes det er fuldt fortjent at Hamilton bliver verdensmester. Også selv om han som person kan fremstå en smule arrogant. Ingen kan tage hans evner som F1 kører fra ham.
Min mand er Vettel fan, så han var hurtig til at gå i seng efter løbet i går :D
0

Tilbage til "Generelt"