Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 28. mar 2019, 20:12

LadyFox skrev:
gro71 skrev:
paint skrev:Mennesker, der i S-tog, står og roder rundt oppe under loftet for at få dørene til at åbne sig. Gad vide om de ikke har forstået det ikon, der sidder på dørene, der viser en hånd, der stikkes vinkelret ind mod døren. Gør man dette (og vifter en gang frem og tilbage), åbner dørene faktisk. :cool:


Arh, det gør de altså så langt fra altid. Jeg har da stået ved sådan nogle døre og udført en mindre, modernistisk dans (inkl. aftagning af handsker, fordi en venlig sjæl mente, at kontakten ikke kunne "aflæse" hænder i handsker) uden at få lortet til at åbne sig. Sikkert til stor moro for resten af togkupeen.

Og ja, jeg kører med S-tog på daglig basis.


Jeg tror aldrig jeg er kommet igennem sådan en dør uden at ende ud i den videste Las Ketchup dans før det lykkes. Jeg regner den aldrig ud, og det er ydmygende, jeg forstår slet ikke hvad der er i vejen med en knap.


Det er fordi I bevæger hånden for hurtigt. Jeg har aldrig været ude for, at jeg ikke kunne åbne sådan en dør i første hug
0
14 11 14
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 28. mar 2019, 21:10

Delfin skrev:
paint skrev:Mennesker, der i S-tog, står og roder rundt oppe under loftet for at få dørene til at åbne sig. Gad vide om de ikke har forstået det ikon, der sidder på dørene, der viser en hånd, der stikkes vinkelret ind mod døren. Gør man dette (og vifter en gang frem og tilbage), åbner dørene faktisk. :cool:


Det er fordi Københavnere har så forbandet travlt, at de vifter mere og mere febrilsk, hvis den ikke reagerer et halvt sekund -før- de holder hånden frem. Man behøver ikke engang vifte frem og tilbage ved symbolet, man kan bare lige så roligt og nonchalant løfte underarmen en smule foran døren :-D


Det tror jeg du har ret i. Man skal netop, som du siger, bare gøre det stille og roligt, med fremstrakt hånd (ikke på siden af hånden) - så rammer 'strålen' fra fotocellen over døren hånden, og bryder forbindelsen, og så åbner døren. Voilá !
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 28. mar 2019, 21:56

paint skrev:
Delfin skrev:
paint skrev:Mennesker, der i S-tog, står og roder rundt oppe under loftet for at få dørene til at åbne sig. Gad vide om de ikke har forstået det ikon, der sidder på dørene, der viser en hånd, der stikkes vinkelret ind mod døren. Gør man dette (og vifter en gang frem og tilbage), åbner dørene faktisk. :cool:


Det er fordi Københavnere har så forbandet travlt, at de vifter mere og mere febrilsk, hvis den ikke reagerer et halvt sekund -før- de holder hånden frem. Man behøver ikke engang vifte frem og tilbage ved symbolet, man kan bare lige så roligt og nonchalant løfte underarmen en smule foran døren :-D


Det tror jeg du har ret i. Man skal netop, som du siger, bare gøre det stille og roligt, med fremstrakt hånd (ikke på siden af hånden) - så rammer 'strålen' fra fotocellen over døren hånden, og bryder forbindelsen, og så åbner døren. Voilá !

Jeg læste det her, lige efter at jeg havde læst tråden “Aktiv under sex” og skulle lige læse to gange før jeg indså at det ikke var samhørende :afro:
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 28. mar 2019, 23:15

Over hvor let hjernen lader sig snyde. Nedenstående billede, er IKKE et frossent vinterlandskab, fotograferet fra et højtflyvende fly. Det er en frossen vandpyt i en baghave.

Billede

Nedenstående, er ikke stabler af kassettebånd. Det er busser med pilgrimme i Mekka

Billede
10
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 28. mar 2019, 23:25

paint skrev:Instruktion i S-togs døråbning :)

Man skal IKKE læse piktogrammet på døren sådan, at man skal sætte siden af hånden hen forbi døren. Man skal sætte hånden på samme måde, som hvis man skulle trykke på en knap - altså i en lige vinkel på døren (se pædagogisk instruktion)
Jeg tror jeg har undervist mindst 50 passagerer i det, og hver gang fanger de det og døren åbner

Over døren sidder en fotocelle (gul pil), som sender stråler ned langs med forsiden døren, sådan ca. et par centimeter fra selve døren. For at aktiverer døren skal strålen brydes - dvs 'noget' skal passere forbi i strålen og ind i strålen igen. Derfor vifter man sin fremstrakte hånd, sidelæns foran døren, og så går den op. (man må godt råbe cha cha cha eller boogie- woogie, når man gør det. Men det er ikke nødvendigt) :-D
[...]

En skam der ikke er debat awards ... ellers ville du være klar favorit i kategorien "bedste instruktør i åbning af S-togsdøre" :-D
4
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 29. mar 2019, 04:41

paint skrev:... Nedenstående, er ikke stabler af kassettebånd. Det er busser med pilgrimme i Mekka

Billede

Der kan man da tale om at parkere tæt :8: Tænk hvis en af busserne i midten skal afsted før de andre ...
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 29. mar 2019, 08:41

dgd2007 skrev:
paint skrev:Instruktion i S-togs døråbning :)

Man skal IKKE læse piktogrammet på døren sådan, at man skal sætte siden af hånden hen forbi døren. Man skal sætte hånden på samme måde, som hvis man skulle trykke på en knap - altså i en lige vinkel på døren (se pædagogisk instruktion)
Jeg tror jeg har undervist mindst 50 passagerer i det, og hver gang fanger de det og døren åbner

Over døren sidder en fotocelle (gul pil), som sender stråler ned langs med forsiden døren, sådan ca. et par centimeter fra selve døren. For at aktiverer døren skal strålen brydes - dvs 'noget' skal passere forbi i strålen og ind i strålen igen. Derfor vifter man sin fremstrakte hånd, sidelæns foran døren, og så går den op. (man må godt råbe cha cha cha eller boogie- woogie, når man gør det. Men det er ikke nødvendigt) :-D
[...]

En skam der ikke er debat awards ... ellers ville du være klar favorit i kategorien "bedste instruktør i åbning af S-togsdøre" :-D


Tak. Jeg tror jeg printer dit indlæg ud, og hænger det i ramme over skrivebordet :D
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 29. mar 2019, 08:42

Daine skrev:
paint skrev:... Nedenstående, er ikke stabler af kassettebånd. Det er busser med pilgrimme i Mekka

Billede

Der kan man da tale om at parkere tæt :8: Tænk hvis en af busserne i midten skal afsted før de andre ...


Det bliver nok lidt svært :nerve:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41298

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LaMariposa » 29. mar 2019, 09:01

dgd2007 skrev:
paint skrev:Mennesker, der i S-tog, står og roder rundt oppe under loftet for at få dørene til at åbne sig. Gad vide om de ikke har forstået det ikon, der sidder på dørene, der viser en hånd, der stikkes vinkelret ind mod døren. Gør man dette (og vifter en gang frem og tilbage), åbner dørene faktisk. :cool:

Hvis man ikke kører i S-tog så tit, har man altså lov at til at prøve sig lidt frem! :gammel:


Hørte en gang en sige, at man skal slå korsets tegn foran døren. Det har jeg praktiseret siden, og den virker hver gang :-D
6
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41298

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LaMariposa » 29. mar 2019, 09:02

Jeg har de seneste dage undret mig over, hvor dette fly mon var på vej hen, da jeg var på Flightradar24 forleden :gruble:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 29. mar 2019, 09:17

LaMariposa skrev:Jeg har de seneste dage undret mig over, hvor dette fly mon var på vej hen, da jeg var på Flightradar24 forleden :gruble:


Det er landet. Det fløj fra Paris til Beijing :)

https://www.radarbox24.com/data/flights/CA57#1270366097
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Moxy-lady » 29. mar 2019, 10:16

De mennesker der bruger, i stedet for ' - for eksempel "søster,s hund og mor, s hus". Hvorfor? Altså fair nok at man tror at der skal apostrof på i ejefald, men hvorfor komma?
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf KitKat » 29. mar 2019, 10:40

Moxy-lady skrev:De mennesker der bruger, i stedet for ' - for eksempel "søster,s hund og mor, s hus". Hvorfor? Altså fair nok at man tror at der skal apostrof på i ejefald, men hvorfor komma?


Hvis jeg går ind i tegn-oversigten på min telefon er det meget svært at se hvad der er hvad af de to tegn. "Knapperne" er simpelthen så små :fløjt:
-jeg kan som regel huske hvor de ligger i forhold til hinanden, og jeg retter det når jeg alligevel får valgt det forkerte, men måske dem du oplever gør dét der har samme problem og ikke gider rette/læse korrektur? :)
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pjeps » 29. mar 2019, 10:44

Jeg undrer mig over mange voksnes måde at vaske hænder på. Jeg er sygeplejerske og på vores afd har vi lige haft en lorte bakterie , og et af indsats områderne var at lære patienterne at vaske hænder. Ca 50 % stak bare fingerspidserne ind under rindende vand og rystede dem lidt.

Til alle måltider måtte vi stå op pakke en desinfications serviet ud til dem og bede dem om at vaske hænder før de spiste. Hvis standarden for håndvask er det vi ser, så begynder jeg snart at gå med bomuldshandsker eller gummihandsker når jeg skal ud i det offentlige rum.
5
:ninja:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf RavenClaw » 29. mar 2019, 12:15

Pjeps skrev:Jeg undrer mig over mange voksnes måde at vaske hænder på. Jeg er sygeplejerske og på vores afd har vi lige haft en lorte bakterie , og et af indsats områderne var at lære patienterne at vaske hænder. Ca 50 % stak bare fingerspidserne ind under rindende vand og rystede dem lidt.

Til alle måltider måtte vi stå op pakke en desinfications serviet ud til dem og bede dem om at vaske hænder før de spiste. Hvis standarden for håndvask er det vi ser, så begynder jeg snart at gå med bomuldshandsker eller gummihandsker når jeg skal ud i det offentlige rum.


Sådan gør min mor også bare. Jeg spiser aldrig noget, hun har rørt ved, som ikke skal koges eller steges, før det serveres.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?

Tilbage til "Generelt"