Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 24. jan 2018, 21:54

Juki skrev:
AstaPasta skrev:
Flora skrev:Det med at give konen skylden for salget af højtalerne, kan det ikke være et salgstrick? Altså sådan lidt, "jeg sælger dem ikke fordi det er lortehøjtalere, de er faktisk vildt fede, min kone kan bare ikke lide dem"-agtigt. Så man ikke får fremstillet dem som om det er noget ubrugeligt bras, men i stedet som gode højtalere, man faktisk er ked af at give slip på.

Jeg tænker bare, at hvis det reelt er fordi konen ikke vil have dem, så er der jo ikke nogen grund til overhovedet at nævne det i annoncen :gruble:


Men samtidig får man jo sagt, at de er grimme?

Det kan selvfølgelig være, at det er meningen, at mænd, der læser annoncen skal tænke "ha, dumme sælgermand. Ingen kvinde skal fortælle mig, hvad jeg må have stående. Jeg må hellere købe de højttalere uanset prisen bare for at bevise, at ingen bestemmer over mig!"

.. Indtil han selv får en kæreste og må sælge dem videre :lol:

Men det er da fint hvis de kan genbruges og skabe glæde et andet sted. The circle of life.


:-D
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 24. jan 2018, 21:58

Nicolait skrev:
Flora skrev:Det med at give konen skylden for salget af højtalerne, kan det ikke være et salgstrick? Altså sådan lidt, "jeg sælger dem ikke fordi det er lortehøjtalere, de er faktisk vildt fede, min kone kan bare ikke lide dem"-agtigt. Så man ikke får fremstillet dem som om det er noget ubrugeligt bras, men i stedet som gode højtalere, man faktisk er ked af at give slip på.

Jeg tænker bare, at hvis det reelt er fordi konen ikke vil have dem, så er der jo ikke nogen grund til overhovedet at nævne det i annoncen :gruble:


Jeg skal ærlig indrømme, når jeg støder på sådan en formulering, så er min første tanke, hvis jeg skulle have nye højtalere at skambyde.
Beslutningen om et salg er taget, og det skal typisk gå hurtigt. Derfor vil prisen også blive lav.

Hvis man ikke nævner grundlaget for et salg, vil jeg ikke skambyde, da jeg tænker, at vedkommende ikke har travlt med at komme af med højtalerne.

Hvis jeg skulle være ekstra fræk, så vil jeg næsten påstå, hvis der står noget om konen/kæresten i en salgsannonce, så ville jeg, hvis jeg skulle have nyt grej byde lavere, end hvis vedkommende skrev, at han/hun havde købt nyt udstyr som erstatning.


Ok. Jamen, det kan også sagtens være, at min teori er forkert. Det var bare en umiddelbar tanke.

Så har jeg bare lidt svært ved at se formålet med overhovedet at nævne konen, men det er jo heller ikke sikkert, der er et formål. Måske det bare er random oversharing :D
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 24. jan 2018, 22:31

Flora skrev:
Nicolait skrev:
Flora skrev:Det med at give konen skylden for salget af højtalerne, kan det ikke være et salgstrick? Altså sådan lidt, "jeg sælger dem ikke fordi det er lortehøjtalere, de er faktisk vildt fede, min kone kan bare ikke lide dem"-agtigt. Så man ikke får fremstillet dem som om det er noget ubrugeligt bras, men i stedet som gode højtalere, man faktisk er ked af at give slip på.

Jeg tænker bare, at hvis det reelt er fordi konen ikke vil have dem, så er der jo ikke nogen grund til overhovedet at nævne det i annoncen :gruble:


Jeg skal ærlig indrømme, når jeg støder på sådan en formulering, så er min første tanke, hvis jeg skulle have nye højtalere at skambyde.
Beslutningen om et salg er taget, og det skal typisk gå hurtigt. Derfor vil prisen også blive lav.

Hvis man ikke nævner grundlaget for et salg, vil jeg ikke skambyde, da jeg tænker, at vedkommende ikke har travlt med at komme af med højtalerne.

Hvis jeg skulle være ekstra fræk, så vil jeg næsten påstå, hvis der står noget om konen/kæresten i en salgsannonce, så ville jeg, hvis jeg skulle have nyt grej byde lavere, end hvis vedkommende skrev, at han/hun havde købt nyt udstyr som erstatning.


Ok. Jamen, det kan også sagtens være, at min teori er forkert. Det var bare en umiddelbar tanke.

Så har jeg bare lidt svært ved at se formålet med overhovedet at nævne konen, men det er jo heller ikke sikkert, der er et formål. Måske det bare er random oversharing :D


Jeg ved det heller, så jeg gætter også bare.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Moxy-lady » 24. jan 2018, 22:51

Jeg tror at der er sådan en sær slags.... prestige-ish noget over det. Altså vi andre almindelige mennesker der ikke render rundt og påstår at vi er under tøflen synes jo egentlig at det er ret sølle at man ikke holder på noget hvis det er tilstrækkeligt vigtigt for eén. Men der er bare en type mænd som nærmest fortæller om hvor meget de er under tøflen i tide og i utide og så bonder de med andre mænd der også er under tøflen. Lidt ligesom at sladder ikke er særlig pænt at deltage i, men nogle mennesker gør det alligevel og det skaber et eller andet bånd de sladrende imellem.

Jeg har ret tit observeret den der attitude blandt mænd og drenge "ak, ja, jeg har ingenting at skulle have sagt derhjemme", "Ja, ja, jeg er jo bare med, det er konen der laver aftalerne *suk*", "Ja, så røg mine skjorter/højtalere/glasbord/bolledukke, for det gad konen altså ikke at have stående derhemme". Der var en tråd herinde for noget tid siden om det at en fyr siger til kammeraterne at han ikke kan X fordi konen siger nej, uden at konen har sagt noget som helst. Det er en slags ansvarsfralæggelse tror jeg. Det er som om at de, hvis de selv vælger at gøre/ikke gøre X tror at de får inddraget deres mande-kort. Og så det altså er nemmere at give konen skylden fordi alle ved jo at koner er sådan nogle der straks de flytter ind brænder alt der minder manden om hans ungkarleliv og herefter bruger hans testikler som øreringe. :rulle: De ser slet ikke at de i langt højere grad kan aflevere deres mande-kort når de på den måde 1. ikke tager ansvar for hvad de selv gerne vil/ikke vil og 2. påstår at de ligger så meget under for konen at de ikke har noget at skulle have sagt i deres eget liv. Det er sådan en gang kollektiv offerrolle som efterhånden er ret tyndslidt, og jeg tror egentlig kun at det er andre mænd med samme tendenser der synes at det er sjovt. Jeg har endnu ikke mødt en kvinde der ikke bliver trt af at få skylden for (i andres øjne, upopulære) beslutninger mændene selv har taget. Det kan faktisk pisse mig af i en sjælden grad når mænd ikke tager ansvar for at de selv bliver voksne og får andre prioriteringer. Grow the fuck up, offerrollen klæder ingen og den fører bare til at dine venner synes at du er en tøffelhelt og at din kone er en dum kælling.
11
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 24. jan 2018, 23:28

Hunkat skrev:Jeg kommer altid til at tænkte på en stribe af Wulffmorgenthaler hvor manden taler i telefon og siger at han kan altså ikke gå i byen i aften for han må ikke for konen og kvinden sidder i sofaen og ser bare sådan "wtf det har jeg aldrig sagt!" ud.

Moxy-lady skrev:Der var en tråd herinde for noget tid siden om det at en fyr siger til kammeraterne at han ikke kan X fordi konen siger nej, uden at konen har sagt noget som helst.

Hmm.. :D

Nu undrer jeg mig over om der har været en tråd der mon har været inspireret af den stribe, om striben er inspireret af den tråd eller om det bare er et sammentræf :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Moxy-lady » 24. jan 2018, 23:52

Juki skrev:
Hunkat skrev:Jeg kommer altid til at tænkte på en stribe af Wulffmorgenthaler hvor manden taler i telefon og siger at han kan altså ikke gå i byen i aften for han må ikke for konen og kvinden sidder i sofaen og ser bare sådan "wtf det har jeg aldrig sagt!" ud.

Moxy-lady skrev:Der var en tråd herinde for noget tid siden om det at en fyr siger til kammeraterne at han ikke kan X fordi konen siger nej, uden at konen har sagt noget som helst.

Hmm.. :D

Nu undrer jeg mig over om der har været en tråd der mon har været inspireret af den stribe, om striben er inspireret af den tråd eller om det bare er et sammentræf :D


Kæft, det holdt hårdt, men fandt den :D viewtopic.php?f=7&t=6303&hilit=undskyldning+m%C3%A5+bruge

(nej, det har ikke noget med hinanden at gøre :D )
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 25. jan 2018, 00:44

Moxy-lady skrev:
Juki skrev:
Hunkat skrev:Jeg kommer altid til at tænkte på en stribe af Wulffmorgenthaler hvor manden taler i telefon og siger at han kan altså ikke gå i byen i aften for han må ikke for konen og kvinden sidder i sofaen og ser bare sådan "wtf det har jeg aldrig sagt!" ud.

Moxy-lady skrev:Der var en tråd herinde for noget tid siden om det at en fyr siger til kammeraterne at han ikke kan X fordi konen siger nej, uden at konen har sagt noget som helst.

Hmm.. :D

Nu undrer jeg mig over om der har været en tråd der mon har været inspireret af den stribe, om striben er inspireret af den tråd eller om det bare er et sammentræf :D


Kæft, det holdt hårdt, men fandt den :D viewtopic.php?f=7&t=6303&hilit=undskyldning+m%C3%A5+bruge

(nej, det har ikke noget med hinanden at gøre :D )

:klap:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 25. jan 2018, 01:56

Angelina skrev:At de mest sindssyge mennesker fra Danmark åbenbart alle sammen hedder Peter ... ?! (Lundin, Madsen og Frederiksen)

Pas nu på, du ikke kommer ind noget numerologi! :D
0
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 25. jan 2018, 12:02

Jeg ser af og til folk gå og snakke i telefon med headset, men alligevel holder de telefonen op foran munden. Har de fleste ledninger ikke mikrofon eller hvad handler det om?
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 25. jan 2018, 14:14

NejJegErIkkeAsiat skrev:Besked fra GLS om at de har forsøgt at levere en pakke, og at jeg nu skal ringe og aftale ny levering.
Hvorfor fa'en kommer den ikke bare til en pakkeshop ligesom de plejer??


Så skriver jeg til GLS hvorfor de ikke leverer min pakke i en pakkeshop, så jeg kan hente den efter arbejde.
Deres svar: "Hej, vi kan se at du har hentet pakken. Vi er glade for at alt er i orden :)"

NEJ! Jeg har kraftstejlme ikke hentet min pakke. Jeg ved jo ikke hvor den er!! Eller hvem den er fra. Idioter!
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf JoyNips » 25. jan 2018, 14:19

At det hedder 3x34 når tlf-nummeret er 4x34.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 25. jan 2018, 14:23

Ghattner skrev:Jeg ser af og til folk gå og snakke i telefon med headset, men alligevel holder de telefonen op foran munden. Har de fleste ledninger ikke mikrofon eller hvad handler det om?


Hvis det er unge mennesker, kan det være fordi de kopierer folk fra reality-programmer. De taler vist sådan for at seerne kan følge med i samtalen, hvilket så åbenbart bliver opfattet som værende en cool måde at tale på :rulle:

Det er i hvert fald den forklaring jeg har hørt, når det tidligere har været oppe og vende :)
2
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 25. jan 2018, 14:23

Moxy-lady skrev:Jeg tror at der er sådan en sær slags.... prestige-ish noget over det. Altså vi andre almindelige mennesker der ikke render rundt og påstår at vi er under tøflen synes jo egentlig at det er ret sølle at man ikke holder på noget hvis det er tilstrækkeligt vigtigt for eén. Men der er bare en type mænd som nærmest fortæller om hvor meget de er under tøflen i tide og i utide og så bonder de med andre mænd der også er under tøflen. Lidt ligesom at sladder ikke er særlig pænt at deltage i, men nogle mennesker gør det alligevel og det skaber et eller andet bånd de sladrende imellem.

Jeg har ret tit observeret den der attitude blandt mænd og drenge "ak, ja, jeg har ingenting at skulle have sagt derhjemme", "Ja, ja, jeg er jo bare med, det er konen der laver aftalerne *suk*", "Ja, så røg mine skjorter/højtalere/glasbord/bolledukke, for det gad konen altså ikke at have stående derhemme". Der var en tråd herinde for noget tid siden om det at en fyr siger til kammeraterne at han ikke kan X fordi konen siger nej, uden at konen har sagt noget som helst. Det er en slags ansvarsfralæggelse tror jeg. Det er som om at de, hvis de selv vælger at gøre/ikke gøre X tror at de får inddraget deres mande-kort. Og så det altså er nemmere at give konen skylden fordi alle ved jo at koner er sådan nogle der straks de flytter ind brænder alt der minder manden om hans ungkarleliv og herefter bruger hans testikler som øreringe. :rulle: De ser slet ikke at de i langt højere grad kan aflevere deres mande-kort når de på den måde 1. ikke tager ansvar for hvad de selv gerne vil/ikke vil og 2. påstår at de ligger så meget under for konen at de ikke har noget at skulle have sagt i deres eget liv. Det er sådan en gang kollektiv offerrolle som efterhånden er ret tyndslidt, og jeg tror egentlig kun at det er andre mænd med samme tendenser der synes at det er sjovt. Jeg har endnu ikke mødt en kvinde der ikke bliver trt af at få skylden for (i andres øjne, upopulære) beslutninger mændene selv har taget. Det kan faktisk pisse mig af i en sjælden grad når mænd ikke tager ansvar for at de selv bliver voksne og får andre prioriteringer. Grow the fuck up, offerrollen klæder ingen og den fører bare til at dine venner synes at du er en tøffelhelt og at din kone er en dum kælling.


Bolledukke ligefrem? :lol2:
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Moxy-lady » 25. jan 2018, 15:04

Ghattner skrev:Jeg ser af og til folk gå og snakke i telefon med headset, men alligevel holder de telefonen op foran munden. Har de fleste ledninger ikke mikrofon eller hvad handler det om?


Jeg ødelægger altid mine headsets, så nogle gange er jeg nødt til at bruge et uden mikrofon - og hvis jeg bliver ringet op mens jeg f.eks går og hører musik, så tager jeg bare telefonens mikrofon op til munden og bruger headsettet til lyden. Så skal jeg ikke til at rode med at pille det fra og til igen når opkaldet er færdigt. :)

En anden skriver at de gør det i reality-prgrammer, men her bruger de vist sjældent headset, men har telefonen på medhør og holder telefonen foran munden, så kameraet kan høre hele samtalen. Omend nogen gør sådan i det offentlige rum er det vist alligevel de færreste.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Moxy-lady » 25. jan 2018, 15:05

Nicolait skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg tror at der er sådan en sær slags.... prestige-ish noget over det. Altså vi andre almindelige mennesker der ikke render rundt og påstår at vi er under tøflen synes jo egentlig at det er ret sølle at man ikke holder på noget hvis det er tilstrækkeligt vigtigt for eén. Men der er bare en type mænd som nærmest fortæller om hvor meget de er under tøflen i tide og i utide og så bonder de med andre mænd der også er under tøflen. Lidt ligesom at sladder ikke er særlig pænt at deltage i, men nogle mennesker gør det alligevel og det skaber et eller andet bånd de sladrende imellem.

Jeg har ret tit observeret den der attitude blandt mænd og drenge "ak, ja, jeg har ingenting at skulle have sagt derhjemme", "Ja, ja, jeg er jo bare med, det er konen der laver aftalerne *suk*", "Ja, så røg mine skjorter/højtalere/glasbord/bolledukke, for det gad konen altså ikke at have stående derhemme". Der var en tråd herinde for noget tid siden om det at en fyr siger til kammeraterne at han ikke kan X fordi konen siger nej, uden at konen har sagt noget som helst. Det er en slags ansvarsfralæggelse tror jeg. Det er som om at de, hvis de selv vælger at gøre/ikke gøre X tror at de får inddraget deres mande-kort. Og så det altså er nemmere at give konen skylden fordi alle ved jo at koner er sådan nogle der straks de flytter ind brænder alt der minder manden om hans ungkarleliv og herefter bruger hans testikler som øreringe. :rulle: De ser slet ikke at de i langt højere grad kan aflevere deres mande-kort når de på den måde 1. ikke tager ansvar for hvad de selv gerne vil/ikke vil og 2. påstår at de ligger så meget under for konen at de ikke har noget at skulle have sagt i deres eget liv. Det er sådan en gang kollektiv offerrolle som efterhånden er ret tyndslidt, og jeg tror egentlig kun at det er andre mænd med samme tendenser der synes at det er sjovt. Jeg har endnu ikke mødt en kvinde der ikke bliver trt af at få skylden for (i andres øjne, upopulære) beslutninger mændene selv har taget. Det kan faktisk pisse mig af i en sjælden grad når mænd ikke tager ansvar for at de selv bliver voksne og får andre prioriteringer. Grow the fuck up, offerrollen klæder ingen og den fører bare til at dine venner synes at du er en tøffelhelt og at din kone er en dum kælling.


Bolledukke ligefrem? :lol2:


Ja, de ryger vist som regel når der flytter en kæreste ind :lol: Ej, du ved, overdrivelse fremmer forståelsen.
0
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Generelt"