Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16949
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 17. dec 2018, 03:34

Hvem der i 2018 giver 199 kr for en nyudgivet CD og DVD med en hel koncert fra sidste år og hvorfor.

Jeg kan godt forstå man vil se eller gense enkelte numre og optrædener, men en hel koncert har jeg aldrig forstået. Og slet ikke i dag hvor den slags er lettilgængelig på fx Youtube. Endda gratis og i god kvalitet.

En ting er at jeg aldrig har gidet se en hel koncert på den måde, men jeg troede faktisk slet ikke nye koncerter blev udgivet på DVD på den måde mere :genert:
2
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 17. dec 2018, 06:13

Hvorfor i al verden jeg har to æsker korender liggende blandt mine bageting. Jeg bruger aldrig korender. Jeg kan virkelig ikke mindes at jeg nogensinde har brugt det. Så hvorfor fanden har jeg to gange tænkt, at det skulle jeg da købe...?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 17. dec 2018, 12:08

fisken80 skrev:Hvorfor i al verden jeg har to æsker korender liggende blandt mine bageting. Jeg bruger aldrig korender. Jeg kan virkelig ikke mindes at jeg nogensinde har brugt det. Så hvorfor fanden har jeg to gange tænkt, at det skulle jeg da købe...?

For at putte dem i appelsinerne, som du har hængende ... eller noget ?
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24906

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 17. dec 2018, 12:15

cola skrev:
fisken80 skrev:Hvorfor i al verden jeg har to æsker korender liggende blandt mine bageting. Jeg bruger aldrig korender. Jeg kan virkelig ikke mindes at jeg nogensinde har brugt det. Så hvorfor fanden har jeg to gange tænkt, at det skulle jeg da købe...?

For at putte dem i appelsinerne, som du har hængende ... eller noget ?


:lol2: Det er nu nelliker, man typisk sætter i appelsiner. Korender er en lille tørret frugt a la en rosin.

Nelliker:
Billede

Korender:
Billede
3
You can't spell awesome without me.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 17. dec 2018, 15:53

sigge skrev:
cola skrev:
fisken80 skrev:Hvorfor i al verden jeg har to æsker korender liggende blandt mine bageting. Jeg bruger aldrig korender. Jeg kan virkelig ikke mindes at jeg nogensinde har brugt det. Så hvorfor fanden har jeg to gange tænkt, at det skulle jeg da købe...?

For at putte dem i appelsinerne, som du har hængende ... eller noget ?


:lol2: Det er nu nelliker, man typisk sætter i appelsiner. Korender er en lille tørret frugt a la en rosin.

Nelliker:
Billede

Korender:
Billede

Se ... hvis mig der bager småkager kan tage fejl så kan ts da også.... jeg forsøger at spille meget højt på min violin så i ikke opdager noget :fløjt:
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 17. dec 2018, 16:34

cola skrev:
sigge skrev:
cola skrev:
fisken80 skrev:Hvorfor i al verden jeg har to æsker korender liggende blandt mine bageting. Jeg bruger aldrig korender. Jeg kan virkelig ikke mindes at jeg nogensinde har brugt det. Så hvorfor fanden har jeg to gange tænkt, at det skulle jeg da købe...?

For at putte dem i appelsinerne, som du har hængende ... eller noget ?


:lol2: Det er nu nelliker, man typisk sætter i appelsiner. Korender er en lille tørret frugt a la en rosin.

Nelliker:
Billede

Korender:
Billede

Se ... hvis mig der bager småkager kan tage fejl så kan ts da også.... jeg forsøger at spille meget højt på min violin så i ikke opdager noget :fløjt:


Du er ikke alene, Indtil der kom billede på, var jeg (næsten) sikker på, at det da skulle staves koriander og undrede mig over, hvorfor det lå sammen med bageting :-D
3
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fynerfin82 » 17. dec 2018, 17:44

Hvad der får 2 unge piger, til at tænke at det er mega sejt at tænde bål i et tog, optage det på video og sende den rundt på snapchat. Og næsten lige så meget undre jeg mig over de voksne, der undskylder dem med at vi jo alle har gjort noget dumt som unge. Jeg har bestemt lavet min andel af dumme ting, men ildspåsættelse overgår bare teenagedumheder.
18
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 17. dec 2018, 19:35

MocChi skrev:Hvordan jeg slår kommentarer fra under et af mine opslag på FB.

de 3 bobler oppe til højre i dit indlæg... den hedder "styr kommentar"
0
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Honningprut » 17. dec 2018, 22:02

Jeg sidder og ser det svenske Paradise Hotel. Jeg kom sådan til at undrer mig over, om de mon gennemgår sådan nogle sundhedstjek, når de er på selve hotellet, de drikker jo absurd meget. Meget mere end min krop ville kunne holde til :gruble:
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 17. dec 2018, 23:55

Alkaia skrev:Jeg får i hvert fald breve fra Ældre Sagen med jævne mellem. :rulle: :wacko: :lol:
Tror dog først at jeg var i midt-20'erne første gang, men det er alligevel omkring ti år. :lol:

Du er jo også et særtilfælde. :lun:
Som tidligere nævnt, var den eneste med dit navn jeg har kendt, født i 90'erne (altså 1890'erne). :D

Med os her i huset passede det nu meget godt med da vi fik brev om at melde os ind - men det kan selvfølgelig godt været vi har fået før også, og bare glemt det. I gamle dage fik jo breve om alt muligt ;)
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 18. dec 2018, 11:10

MocChi skrev:Der er en wanna be musiker i min by. Han tror han er alt muligt ved musikken. Han har lavet en julesang hvor han giver salget til byens varmestue. Rigtig fint.

Hvis det ikke lige var fordi han kæreste så siger ja tak til alt der bortgives til “trængende familier”. Man er ikke en trængende familie hvis man har råd til at give salget af en cd bort.

Det undrer jeg mig over.

Den har de da ellers udregnet ret godt, hun får alt det der er til trængende familier, og han gir bort småmønter til byens varmestue.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7489
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19598

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 18. dec 2018, 11:18

Hvorfor de i makeup tutorials altid lægger øjenskygge/mascara først og derfor concealer og pudder. Er det et makeup-trick, jeg ikke kender til og er det almindeligt at gøre? :gruble:
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 18. dec 2018, 11:32

Hvad det er der gør, altså sådan psykologisk set, at man har så ekstremt et behov for at gøre andre mennesker opmærksomme på når man er syg eller er kommet til skade. Jeg er oprigtigt nysgerrig, for der findes den her helt specielle type mennesker der bare har det behov. Jeg har kendt flere af dem gennem livet, og jeg har et fjernt familiemedlem som sjældent poster noget på Facebook. Men når hun gør er det næsten med garanti "åååh nej, så er man forkølet igen" eller et billede af et håndled der er pakket ind i gaze (af hende selv) postet med en tekst hvor hun har frygtelig ond af sig selv.
Der har været indchekninger fra skadestuen sammen med grædende smileyer, opdateringer om hvilken te hun drikker nu hvor hun har ondt i halsen for 3. gang denne måned, og senest en opdatering hvor hun ikke engang selv er syg, men hvor hun derimod informerer Facebook om at hendes mand og børn nu er forkølede.
I just don't get it...
6
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 18. dec 2018, 11:40

MocChi skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Hvad det er der gør, altså sådan psykologisk set, at man har så ekstremt et behov for at gøre andre mennesker opmærksomme på når man er syg eller er kommet til skade. Jeg er oprigtigt nysgerrig, for der findes den her helt specielle type mennesker der bare har det behov. Jeg har kendt flere af dem gennem livet, og jeg har et fjernt familiemedlem som sjældent poster noget på Facebook. Men når hun gør er det næsten med garanti "åååh nej, så er man forkølet igen" eller et billede af et håndled der er pakket ind i gaze (af hende selv) postet med en tekst hvor hun har frygtelig ond af sig selv.
Der har været indchekninger fra skadestuen sammen med grædende smileyer, opdateringer om hvilken te hun drikker nu hvor hun har ondt i halsen for 3. gang denne måned, og senest en opdatering hvor hun ikke engang selv er syg, men hvor hun derimod informerer Facebook om at hendes mand og børn nu er forkølede.
I just don't get it...

Er det ikke bare fordi folk bruger FB som en slags dagbog? Det tænker jeg.


Der burde vel være rigtig mange andre mere interessante ting man så kunne skrive i sin "dagbog" :lol:
3
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16226
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30205

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TinaW » 18. dec 2018, 11:48

NejJegErIkkeAsiat skrev:Hvad det er der gør, altså sådan psykologisk set, at man har så ekstremt et behov for at gøre andre mennesker opmærksomme på når man er syg eller er kommet til skade. Jeg er oprigtigt nysgerrig, for der findes den her helt specielle type mennesker der bare har det behov. Jeg har kendt flere af dem gennem livet, og jeg har et fjernt familiemedlem som sjældent poster noget på Facebook. Men når hun gør er det næsten med garanti "åååh nej, så er man forkølet igen" eller et billede af et håndled der er pakket ind i gaze (af hende selv) postet med en tekst hvor hun har frygtelig ond af sig selv.
Der har været indchekninger fra skadestuen sammen med grædende smileyer, opdateringer om hvilken te hun drikker nu hvor hun har ondt i halsen for 3. gang denne måned, og senest en opdatering hvor hun ikke engang selv er syg, men hvor hun derimod informerer Facebook om at hendes mand og børn nu er forkølede.
I just don't get it...



Min lillebrors kone poster sjældent på facebook, men gør hun, så er det næsten helt sikkert fordi et af hendes børn er kommet på skadestuen eller des lignende, så hun høster en masse opmærksomhed på deres bekostning.
Hun deler også mange af de der "man kan ikke se på mig, at jeg er syg, men"....
Mig bekendt fejler hun ikke noget, men jo hun har da været sygemeldt med stress for nogle år siden (det har jeg også selv, så jeg underkender ikke effekten af, at være stressramt)
0

Tilbage til "Generelt"