Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pandesteg » 30. okt 2018, 20:48

At jeg stadig er så håbløst gammeldags at jeg tror, at man stadig siger tak til hinanden.

Min søsters papsøn er vild med halloween og da jeg var i USA i sidste uge købte jeg en hel del forskelligt halloweenslik med hjem til ham og afleverede det til min søster i sidste uge, så hun kunne give ham det. Har derefter intet hørt overhovedet, knægten er 13 år og vi har mødtes masser af gange, så han burde jo godt lige kunne skrive tak. Skriver så til min svoger her til aften, om knægten blev glad for alt slikket, seriøst der var nok 1,5 kg. Får svaret at jo han var da blevet superglad og de hyggede med slikket. Skrev bare at det var da godt.

Bliver altid så WTF over sådan noget og det gør at jeg kkke gider gøre den slags ting for særlig mange mennesker, når man ikke får nogen former for tak.
22
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 30. okt 2018, 20:50

dgd2007 skrev:
icelady skrev:[...]
Om Gyldendal også bukker under for en gruppes pres mod dem.

(Tivoli måtte ændre navn på en forlystelse; det samme måtte Djurs)

Er efterhånden ved at være godt træt af at folk absolut vil pådutte andre deres overbevisning.

Hvad hed de da? ;)

Djurs hed Hottentotten
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 30. okt 2018, 20:53

landsbytossen skrev:Djurs hed Hottentotten

Gips! Jeg gruer helt for en af de eneste is jeg stadig køber en gang imellem: Kæmpeeskimo ... Billede
1
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 30. okt 2018, 20:57

dgd2007 skrev:
landsbytossen skrev:Djurs hed Hottentotten

Gips! Jeg gruer helt for en af de eneste is jeg stadig køber en gang imellem: Kæmpeeskimo ... Billede

Næste gang skal du spørge efter en kæmpeinuit :lol:
9
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 30. okt 2018, 21:00

Pandesteg skrev:At jeg stadig er så håbløst gammeldags at jeg tror, at man stadig siger tak til hinanden.

Min søsters papsøn er vild med halloween og da jeg var i USA i sidste uge købte jeg en hel del forskelligt halloweenslik med hjem til ham og afleverede det til min søster i sidste uge, så hun kunne give ham det. Har derefter intet hørt overhovedet, knægten er 13 år og vi har mødtes masser af gange, så han burde jo godt lige kunne skrive tak. Skriver så til min svoger her til aften, om knægten blev glad for alt slikket, seriøst der var nok 1,5 kg. Får svaret at jo han var da blevet superglad og de hyggede med slikket. Skrev bare at det var da godt.

Bliver altid så WTF over sådan noget og det gør at jeg kkke gider gøre den slags ting for særlig mange mennesker, når man ikke får nogen former for tak.


Jeg husker stadig hvordan jeg af voksne i min barndom fik den der "så siger man tak!" når jeg fik noget forærende. Den har sat sig fast og jeg synes det er helt på sin plads at give den videre til unge der tager gaver som en selvfølge
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19039

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 30. okt 2018, 21:32

dgd2007 skrev:
icelady skrev:[...]
Om Gyldendal også bukker under for en gruppes pres mod dem.

(Tivoli måtte ændre navn på en forlystelse; det samme måtte Djurs)

Er efterhånden ved at være godt træt af at folk absolut vil pådutte andre deres overbevisning.

Hvad hed de da? ;)


Tivolis forlystelse hed " Det hjemsøgte børnehjem" og blev ændret til "Det hjemsøgte". Det var åbenbart for politisk ukorrekt at kalde en skræmmende forlystelse for noget med børnehjem :D
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 30. okt 2018, 22:29

Flora skrev:
dgd2007 skrev:
icelady skrev:[...]
Om Gyldendal også bukker under for en gruppes pres mod dem.

(Tivoli måtte ændre navn på en forlystelse; det samme måtte Djurs)

Er efterhånden ved at være godt træt af at folk absolut vil pådutte andre deres overbevisning.

Hvad hed de da? ;)


Tivolis forlystelse hed " Det hjemsøgte børnehjem" og blev ændret til "Det hjemsøgte". Det var åbenbart for politisk ukorrekt at kalde en skræmmende forlystelse for noget med børnehjem :D

Var det ikke fordi sagen omkring de misbrugte børn fra Godhavn(børnehjemmet) havde kørt i tiden op til og mange derfor fandt det unødvendigt provokerende og stødende pga. lighederne?

Ikke selve navnet og forlystelsen, men sammenfaldet og timingen.
2
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19039

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 30. okt 2018, 22:55

Misantropen skrev:
Flora skrev:
dgd2007 skrev:
icelady skrev:[...]
Om Gyldendal også bukker under for en gruppes pres mod dem.

(Tivoli måtte ændre navn på en forlystelse; det samme måtte Djurs)

Er efterhånden ved at være godt træt af at folk absolut vil pådutte andre deres overbevisning.

Hvad hed de da? ;)


Tivolis forlystelse hed " Det hjemsøgte børnehjem" og blev ændret til "Det hjemsøgte". Det var åbenbart for politisk ukorrekt at kalde en skræmmende forlystelse for noget med børnehjem :D

Var det ikke fordi sagen omkring de misbrugte børn fra Godhavn(børnehjemmet) havde kørt i tiden op til og mange derfor fandt det unødvendigt provokerende og stødende pga. lighederne?

Ikke selve navnet og forlystelsen, men sammenfaldet og timingen.


Nå, det kan godt være. Jeg husker det bare som, at man ikke mente, at børnehjem skulle fremstilles skræmmende af hensyn til de børn, der faktisk bor på børnehjem, men det kan godt være, det også handlede om sammenfaldet med den sag.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 30. okt 2018, 23:35

Flora skrev:Nå, det kan godt være. Jeg husker det bare som, at man ikke mente, at børnehjem skulle fremstilles skræmmende af hensyn til de børn, der faktisk bor på børnehjem, men det kan godt være, det også handlede om sammenfaldet med den sag.

Hedder det overhovedet børnehjem mere? (Altså børnehjem?) ;)
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19039

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 30. okt 2018, 23:43

dgd2007 skrev:
Flora skrev:Nå, det kan godt være. Jeg husker det bare som, at man ikke mente, at børnehjem skulle fremstilles skræmmende af hensyn til de børn, der faktisk bor på børnehjem, men det kan godt være, det også handlede om sammenfaldet med den sag.

Hedder det overhovedet børnehjem mere? (Altså børnehjem?) ;)


Aner det ikke. Hvad skulle det ellers hedde?
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 30. okt 2018, 23:48

Flora skrev:Aner det ikke. Hvad skulle det ellers hedde?

Det ved jeg ikke, men Kommunekontoret hedder jo Borgerservice nutildags, og dårekiste og idiotanstalt er der jo heller ikke noget der hedder nu, så det kunne godt være de havde fundet et nyt navn for ikke at minde om gamle mareridt. :gruble:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 30. okt 2018, 23:53

dgd2007 skrev:
Flora skrev:Aner det ikke. Hvad skulle det ellers hedde?

Det ved jeg ikke, men Kommunekontoret hedder jo Borgerservice nutildags, og dårekiste og idiotanstalt er der jo heller ikke noget der hedder nu, så det kunne godt være de havde fundet et nyt navn for ikke at minde om gamle mareridt. :gruble:


Døgninstitution, men mange af dem har stadig noget med børnehjem i navnet
5
14 11 14
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19039

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 31. okt 2018, 00:04

Delfin skrev:
dgd2007 skrev:
Flora skrev:Aner det ikke. Hvad skulle det ellers hedde?

Det ved jeg ikke, men Kommunekontoret hedder jo Borgerservice nutildags, og dårekiste og idiotanstalt er der jo heller ikke noget der hedder nu, så det kunne godt være de havde fundet et nyt navn for ikke at minde om gamle mareridt. :gruble:


Døgninstitution, men mange af dem har stadig noget med børnehjem i navnet


Egentlig synes jeg "børnehjem" lyder rarere end "døgninstitution". Et hjem for børn, hvad det jo også er. Det er da hyggeligere end at være på institution umiddelbart. Men det kan selvfølgelig godt være anderledes for dem, der faktisk er det :gruble:
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 31. okt 2018, 00:06

Flora skrev:
Delfin skrev:
dgd2007 skrev:
Flora skrev:Aner det ikke. Hvad skulle det ellers hedde?

Det ved jeg ikke, men Kommunekontoret hedder jo Borgerservice nutildags, og dårekiste og idiotanstalt er der jo heller ikke noget der hedder nu, så det kunne godt være de havde fundet et nyt navn for ikke at minde om gamle mareridt. :gruble:


Døgninstitution, men mange af dem har stadig noget med børnehjem i navnet


Egentlig synes jeg "børnehjem" lyder rarere end "døgninstitution". Et hjem for børn, hvad det jo også er. Det er da hyggeligere end at være på institution umiddelbart. Men det kan selvfølgelig godt være anderledes for dem, der faktisk er det :gruble:


Jeg er enig med dig. Det er der måske også flere der er, siden mange hjem beholder deres navne.
Plejehjem lyder også bedre end plejecenter i mine ører
1
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 31. okt 2018, 00:08

Døgninstitution er vel også et mere overordnet begreb, som dækker over mange forskellige typer hjem for børn og for voksne handicappede
2
14 11 14

Tilbage til "Generelt"