Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf hotlips » 15. nov 2017, 00:59

Jeg ser argo og læser om den imens, den bliver kritiseret for at give et negativt indtryk af iranere.

Wtf??
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 15. nov 2017, 02:50

Jeg har fået et indbetalingskort fordi jeg har fået for meget udbetalt i boligstøtte for 2016.

Godt nok har jeg en måneds tid til at tilbagebetale det beløb, men jeg tænkte jeg ville få det overstået med det samme som det er ude af verden.

Jeg var derfor inde på borger.dk(hvor man evt. kunne indbetale) men der står så at der i en periode på omkring 12 dage ikke er mulighed for at betale pga et nyt IT system :gruble:

Er det ikke lidt sært? Altså det er ikke noget problem at vente og lave en påmindelse så jeg ikke glemmer at betale, men burde man ikke kunne lave en form for overlapning eller noget i den stil?
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Slettet bruger » 15. nov 2017, 04:30

Juki skrev:Jeg har fået et indbetalingskort fordi jeg har fået for meget udbetalt i boligstøtte for 2016.

Godt nok har jeg en måneds tid til at tilbagebetale det beløb, men jeg tænkte jeg ville få det overstået med det samme som det er ude af verden.

Jeg var derfor inde på borger.dk(hvor man evt. kunne indbetale) men der står så at der i en periode på omkring 12 dage ikke er mulighed for at betale pga et nyt IT system :gruble:

Er det ikke lidt sært? Altså det er ikke noget problem at vente og lave en påmindelse så jeg ikke glemmer at betale, men burde man ikke kunne lave en form for overlapning eller noget i den stil?


Overgange til nye IT-systemer er som regel en vanskelig øvelse, og de 12 dages manglende betaling er sikkert det mindste af et antal onder de havde at vælge imellem. De fleste gange man støder på en hjemmeside hvor der står lukket i forbindelse med nyt IT-system, sidder der nogle IT-folk og river sig i håret dag og nat for at få en kompliceret kabale til at gå op.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 15. nov 2017, 05:12

abcd skrev:
Juki skrev:Jeg har fået et indbetalingskort fordi jeg har fået for meget udbetalt i boligstøtte for 2016.

Godt nok har jeg en måneds tid til at tilbagebetale det beløb, men jeg tænkte jeg ville få det overstået med det samme som det er ude af verden.

Jeg var derfor inde på borger.dk(hvor man evt. kunne indbetale) men der står så at der i en periode på omkring 12 dage ikke er mulighed for at betale pga et nyt IT system :gruble:

Er det ikke lidt sært? Altså det er ikke noget problem at vente og lave en påmindelse så jeg ikke glemmer at betale, men burde man ikke kunne lave en form for overlapning eller noget i den stil?


Overgange til nye IT-systemer er som regel en vanskelig øvelse, og de 12 dages manglende betaling er sikkert det mindste af et antal onder de havde at vælge imellem. De fleste gange man støder på en hjemmeside hvor der står lukket i forbindelse med nyt IT-system, sidder der nogle IT-folk og river sig i håret dag og nat for at få en kompliceret kabale til at gå op.

Jeg synes bare det lyder utroligt, men jeg aner ikke ret meget om IT :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 15. nov 2017, 06:03

Juki skrev:
abcd skrev:
Juki skrev:Jeg har fået et indbetalingskort fordi jeg har fået for meget udbetalt i boligstøtte for 2016.

Godt nok har jeg en måneds tid til at tilbagebetale det beløb, men jeg tænkte jeg ville få det overstået med det samme som det er ude af verden.

Jeg var derfor inde på borger.dk(hvor man evt. kunne indbetale) men der står så at der i en periode på omkring 12 dage ikke er mulighed for at betale pga et nyt IT system :gruble:

Er det ikke lidt sært? Altså det er ikke noget problem at vente og lave en påmindelse så jeg ikke glemmer at betale, men burde man ikke kunne lave en form for overlapning eller noget i den stil?


Overgange til nye IT-systemer er som regel en vanskelig øvelse, og de 12 dages manglende betaling er sikkert det mindste af et antal onder de havde at vælge imellem. De fleste gange man støder på en hjemmeside hvor der står lukket i forbindelse med nyt IT-system, sidder der nogle IT-folk og river sig i håret dag og nat for at få en kompliceret kabale til at gå op.

Jeg synes bare det lyder utroligt, men jeg aner ikke ret meget om IT :D


Forstil dig et kæmpestort arkivskab. Det er godt nok lidt vakkelvornet, så alle sagerne skal flyttes over i et nyt og fint skab. Og mens du så står og møjsommeligt flytte sag efter sag så kommer der nogen forbi mens du ikke kigger og lige snupper en sag som de lige skal bruge. Det bliver hurtigt noget rod hvis der kommer 1000 kollegaer forbi om dagen og liiige skal finde noget. Så ville du også låse døren til dit kontor :lol:
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 15. nov 2017, 06:27

Hunkat skrev:
Juki skrev:
abcd skrev:
Juki skrev:Jeg har fået et indbetalingskort fordi jeg har fået for meget udbetalt i boligstøtte for 2016.

Godt nok har jeg en måneds tid til at tilbagebetale det beløb, men jeg tænkte jeg ville få det overstået med det samme som det er ude af verden.

Jeg var derfor inde på borger.dk(hvor man evt. kunne indbetale) men der står så at der i en periode på omkring 12 dage ikke er mulighed for at betale pga et nyt IT system :gruble:

Er det ikke lidt sært? Altså det er ikke noget problem at vente og lave en påmindelse så jeg ikke glemmer at betale, men burde man ikke kunne lave en form for overlapning eller noget i den stil?


Overgange til nye IT-systemer er som regel en vanskelig øvelse, og de 12 dages manglende betaling er sikkert det mindste af et antal onder de havde at vælge imellem. De fleste gange man støder på en hjemmeside hvor der står lukket i forbindelse med nyt IT-system, sidder der nogle IT-folk og river sig i håret dag og nat for at få en kompliceret kabale til at gå op.

Jeg synes bare det lyder utroligt, men jeg aner ikke ret meget om IT :D


Forstil dig et kæmpestort arkivskab. Det er godt nok lidt vakkelvornet, så alle sagerne skal flyttes over i et nyt og fint skab. Og mens du så står og møjsommeligt flytte sag efter sag så kommer der nogen forbi mens du ikke kigger og lige snupper en sag som de lige skal bruge. Det bliver hurtigt noget rod hvis der kommer 1000 kollegaer forbi om dagen og liiige skal finde noget. Så ville du også låse døren til dit kontor :lol:

Sandt nok :lol:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 15. nov 2017, 08:57

Folk der liker deres egne facebook-opslag
9
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æble » 15. nov 2017, 13:11

Ghattner skrev:Folk der liker deres egne facebook-opslag


Min mand skal også altid kommenterer hvis nogen gør det og har flere gange nævnt for mig at han ikke forstår en af vores bekendte gør det konsekvent.

Jeg undrer mig over hvorfor man har en holdning til den slags. Jeg kunne ikke være mere ligeglad :lol:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 15. nov 2017, 13:17

Æble skrev:Min mand skal også altid kommenterer hvis nogen gør det og har flere gange nævnt for mig at han ikke forstår en af vores bekendte gør det konsekvent.

Jeg undrer mig over hvorfor man har en holdning til den slags. Jeg kunne ikke være mere ligeglad :lol:

Det er rigtigt nok, man kan være ligeglad, men derfor kan det jo godt "pusle" én, når nogen gør noget aparte ... hvorfor de mon gør det? :gruble:
1
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 15. nov 2017, 13:18

dgd2007 skrev:
Æble skrev:Min mand skal også altid kommenterer hvis nogen gør det og har flere gange nævnt for mig at han ikke forstår en af vores bekendte gør det konsekvent.

Jeg undrer mig over hvorfor man har en holdning til den slags. Jeg kunne ikke være mere ligeglad :lol:

Det er rigtigt nok, man kan være ligeglad, men derfor kan det jo godt "pusle" én, når nogen gør noget aparte ... hvorfor de mon gør det? :gruble:


For mig svarer det lidt til at man roser sig selv højlydt, hvorfor det undrer mig.
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 16. nov 2017, 02:01

Tjotjalt Åblyst skrev:Jojo, den er god med dig! Hvis først jeg hilser på dig, så kommer du jo lige straks og inviterer på en eller anden græsselig, indisk urtete, og før jeg ved af det, så har du fået ejerskabsfornemmelser over min førhen så private hækklipper*. Vi ved allesammen godt, hvordan I opererer, jer opgangshilsere.

*JA! Jeg er sgu godt klar over at det ikke giver mening at have en hækklipper, når man bor i opgang. Det er blot endnu et af de spørgsmål, jeg forsøger at undgå, når jeg lader som om at andre mennesker ikke findes.

"Opgangshilsere" :gruble: :lol:
2
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 16. nov 2017, 06:28

Fyrst Eberhard skrev:Beboere i etagebyggeri, der ikke hilser igen, men nærmest har en hånd for øjnene og blikket stift rettet mod gulvet, når man passerer dem i en opgang.
Man bestemmer selvfølgelig selv, om man vil hilse, men opgangen er jo en del af ens hjem - den del man har til fælles med de andre beboere, og på den led en del af et fællesskab.

Når huset brænder og alle står i deres undertøj nede på gaden, tager det også lissom det værste af stemningen, hvis man har hilst før. Alternativet med en flok halvnøgne mennesker, som ikke vil anerkende hinanden, bliver jo bare for mærkeligt.


Man skulle tro vi boede i samme opgang. Jeg har også undret mig over hvordan man kan være en del af hinandens liv ved at kunne høre hinanden have sex, skænderier, børn der græder, høj musik osv., men ingen interesse i at bare hilse på de selvsamme.

Et dansk fænomen mon?
0
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 16. nov 2017, 07:30

Hvordan man i sin jobtitel kan have ordet "senior" når man ikke engang er fyldt 30.
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf lillebjoern » 16. nov 2017, 08:13

At min kollega åbenbart kan komme og gå, når det passer hende. Jeg ved hun bliver lønnet for 25 timer om ugen, men i dag skulle hun være mødt kl. 08.00, og hun er stadig ikke kommet - og jeg har ikke modtaget noget fra hende om sygdom, forsinkelse el. lign. Det er efterhånden mange gange, det er sket.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 16. nov 2017, 09:04

Ghattner skrev:Hvordan man i sin jobtitel kan have ordet "senior" når man ikke engang er fyldt 30.


Senior henviser ikke kun til ens alder, det kan også henvise til ens anciennitet eller kompetence, og hvis man har været hurtig færdig med sin uddannelse, kan man jo godt have en ok anciennitet inden man er fyldt 30.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Generelt"